سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
امام علی(ع) عدالت اسلامی را با ارائه برنامه‏ ها و سیاست‌هاى اصولى به‌ویژه در حوزه مالیات‌ها با واقع‌نگرى به تاریخ نشان داد.

حجت‌الاسلام محمد جواد موحد  به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی (ع) در گفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت:بهترین شیوه حکومت داری در جامعه که کاملا منطبق بر موازین اسلامی بوده و در آن توجه ویژه ای به محرومان و مستضعفان شده است، متعلق به امام علی (ع) می باشد.

وی افزود:صفات امام علی (ع) آینه تمام نمای اسلام است، به همین جهت علی (ع) سطح وسیعی از ملتها را مجذوب شخصیت خود ساخته و این امر به زمان محدودی اختصاص ندارد و درطول زمان گسترش یافته است.

این مسوول تصریح کرد:ماه مبارک رمضان علاوه بر فرصت و بستری برای عبادت و نزدیکی هرچه بیشتر به خالق هستی، زمان مناسبی برای بازشناسی ابعاد مختلف شخصیت حضرت علی(ع) است، عدالت و حق‌طلبی آن حضرت برای همیشه تاریخ حاکی از درسهای بسیار است.

حجت‌الاسلام موحد بیان داشت: امام علی(ع) عدالت اسلامی را با ارائه برنامه‏ ها و سیاست‌هاى اصولى به‌ویژه در حوزه مالیات‌ها با واقع‌نگرى به تاریخ نشان داد از این رو این امام همام از اهداف کلان عمرانی و رشد و حفظ سطح زندگى مردم در سیاستهاى اقتصادى خود غافل نشد.

شب قدر فرصتی زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز همچنین در باب فضیلت شبهای قدر اظهارداشت: در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

حجت‌الاسلام موحد افزود: شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز خاطرنشان کرد: شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است وخداوند در قرآن مجید از شب قدر به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است.

حجت الاسلام موحد ادامه داد: ارزش و اهمیت قدر بر کسی پوشیده نیست و البته ارزش و فضیلت و همچنین درک این شب مقدور نیست و در این شبها اعمال به دو قسم مشترک و مختص تقسیم شده اند.
وی با اشاره به اعمال این شب های عنوان داشت: غسل شب احیا یکی از اعمالی است که مستحب بوده و معمولا قبل از غروب شب های قدر انجام می‌شود، خواندن نماز مخصوص هم از دیگر مستحبات است که این نماز همانند نمازهای دو رکعتی بوده ولی در هر رکعت هفت مرتبه سوره توحید خوانده می‌شود و بعد از این نماز 70 بار جمله " استغفرالله اتوب الیه " خوانده خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: در روایات آمده است که اگر کسی این نماز را بخواند خداوند او و والدینش را مشمول رحمت و بخشایش خود قرار می دهد و همچنین خواندن 100 رکعت نماز است.
وی  از دیگر کارهای ارزشمند در این شب ها را قرائت دعای جوشن کبیر عنوان کرد و گفت: در این دعا هزار صفت خدا آمده است و البته یکی از اعمال دیگر برگزاری مراسم معنوی قرآن بر سر گذاشتن است که در این مراسم مومنین خود را در پناه قرآن قرار می دهند و 14 معصوم را واسطه قرار می دهند.
حجت الاسلام موحد اذعان داشت: به دلیل اینکه در این شب ها سرنوشت و قضا و قدر انسان ها رقم می خورد راز و نیاز می تواند در سرنوشت انسان ها نقش بسزایی داشته باشد و در این شب ها روایات نشان می دهند که عافیت را از خدا بخواهید.
 موحد در پایان ابراز داشت: در این شب ها همه مظلومین و مومنان عالم را دعا کنید چرا که بسیاری از مردم در کشورهایی همچون فلسطین، عراق، افغانستان، غزه و لبنان گرفتار ظلم هستند.

منبع: روابط عمومی سپاه استان البرز


[ جمعه 93/4/27 ] [ 8:23 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 89
بازدید دیروز: 61
کل بازدیدها: 1041510
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون