سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: کسانی که به دنبال رابطه با آمریکا هستند، برای این که بتوانند عملکرد خود را در نظر مردم مشروع و مقبول جلوه دهند باید چهره‌ای زیبا از قدرت و ثروت آمریکا جلوه‌گر کنند و از طرفی هم کاری کنند که جنایات و خیانات آمریکا به فراموشی سپرده شود. با این دو روش سعی در بزک کردند چهره کریه آمریکا دارند

خط ستیز و خط تعامل با استکبار

گروه سیاسی/مساله تقابل انقلاب اسلامی و استکبارجهانی، داستانی است که از بهمن 57 کلید آن زده شده است و استکبار بعد از، از دست دادن منافع خود در ایران اسلامی، به دشمنی و خصومت با ملت ایران مشغول است. در این بین دوخط "ستیز با استکبار" و "تعامل با استکبار"، سال‌هاست که در تقابل با یکدیگر قرار دارند و در هر دوره این تقابل رنگ و لعاب ویژه‌ای به خود می‌گیرد.

خط تعامل، از شرایط جدید کشور فرصتی برای خود فراهم آورده تا بار دیگر گزاره‌های پوچ خود را برای فریب افکارعمومی مطرح سازد و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی با دقت نظر تاکید دارند: «کسانی که می‌خواهند دشمنی خباثت‌آلود آمریکا و برخی دنباله‌روهای آن را با بزک تبلیغاتی و رسانه‌ای بپوشانند، در واقع به ملت و کشور خیانت می‌کنند.»

در همین راستا خبرنگار پایگاه بصیرت گفت و گویی را با دو تن از نمایندگان مجلس ترتیب داده که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.

***

 

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در باب استکبار ستیزی و شیوه‌های استعماری برای مهار کشورهای وابسته می‌گوید: «اگر تاریخ شبه قاره هند که شامل هند، پاکستان فعلی، بنگلادش فعلی و کشمیر با تمام متعلقاتش را مرور کنید، در زمانی که انگلیسی‌ها بر هندوستان تسلط داشتند، در آن زمان حدود 300 تا 400 میلیون جمعیت داشت که توسط 100 هزار انگلیسی اداره می‌شد. سوالی که مطرح می‌شود این است که این 100 هزار نفر انگلیسی چطور توانستند بر 400 میلیون نفر مسلط شوند، کاری که انگلیسی‌ها کردند این بود که در هر منطقه از هند آن قومیت یا مذهبی که در اقلیت بود را حاکم کردند، لذا اقلیت برای حفظ موقعیت خود مجبور بود به این قدرت خارجی وابسته باشد. در حقیقت انگلیس نوابی را از اقلیت جامعه از طرف خود بر مصادر قدرت گماشت، آن اقلیت هم برای حفظ قدرت و منافع خود به این دلیل که در جامعه خود محبوبیتی نداشتند و برخاسته از متن مردم نبودند وابستگی خود را به انگلیس حفظ کردند.« 

وی با تطبیق این شیوه با وضعیت کنونی کشور می‌گوید: «عده‌ای هم در کشور ما هستند که نگاه لیبرال و تمدن غربی را نگاه و تمدن برتر می‌دانند. این افراد دین، اسلام و سابقه تمدنی کشور را قابل توجه برای اداره کشور نمی‌دانند.» 

قاضی زاده می‌افزاید: «گذشته از این، عمده کسانی که در جمع انقلابیون بوده، با فرهنگ انقلاب آشنا هستند، همان‌هایی که با فرهنگ و تمدن غربی مبارزه کردند و آن را براندازی کردند، امروز به اردوگاه آمریکایی‌ها پیوسته‌اند و به دنبال حل و فصل مسائل با آمریکایی‌ها هستند و این بیشتر به واسطه همان استدلالی است که صاحبان منصب و قدرت در هند عمل می‌کردند. این مجموعه به دلیل این که محبوبیت مردمی خود را از دست دادند برای حفظ موقعیت و بقای خود یک نوع وابستگی به قدرت‌های خارجی را برای خود تعریف کرده‌اند.» 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مساله رابطه با آمریکا گفت: «کسانی که به دنبال رابطه با آمریکا هستند، برای این که بتوانند عملکرد خود را در نظر مردم مشروع و مقبول جلوه دهند باید چهره‌ای زیبا از قدرت و ثروت آمریکا جلوه‌گر کنند و از طرفی هم کاری کنند که جنایات و خیانات آمریکا به فراموشی سپرده شود. با این دو روش سعی در بزک کردند چهره کریه آمریکا دارند؛ با این استدلال که آمریکا مهد علم، هنر و تمدن است و از طرفی با پنهان کردن خباثت و ددمنشی‌های آمریکا کاری می‌کنند که چهره خائن و خبیث آمریکا از حافظه تاریخی مردم پاک شود.»

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه کلمه توحید"لا اله الا الله" که مظهر اسلام است دو بخش اصلی دارد اضافه کرد: «بخش اول نفی استکبار، سلطه و شیطان است و بخش دوم بندگی خداست، اگر این دو جنبه کلمه توحید به درستی از لحاظ معرفتی در بین مردم آموخته شود و مردم نفی توحید و بندگی حق را در کنار هم درک کنند خودبه‌خود از فریب خوردن توسط شیاطین انس و جن مصون می‌شوند.»

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در توصیف مظاهر استکبارستیزی بیان می‌دارد: «قدرت زورگو، نخوت و ظلم از مظاهر استکبارستیزی هستند. آمریکا، انگلیس یا هر کشوری که در جهان زورگویی کند در جبهه استکبار قرار دارد. در داخل کشور هم کسانی که زورگو و مستبد باشند جزئی از استکبار محسوب می‌شوند. در داخل هم آقازاده‌هایی که غرور، تکبر، ثروت و قدرت را منحصر در خود بدانند و جامعه را از ارزش‌های اسلامی تهی کرده و رفتاری مستکبرانه داشته‌اند، هیچ فرقی با مستکبران عالم ندارند.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد: «رهبر معظم انقلاب همواره بر این مسئله مهم تاکید دارند که نیروهای معتقد به انقلاب و ارزشی باید در صحنه باشند. اگر این افراد در صحنه نباشند کسانی به قدرت می‌رسند که در سالهای گذشته نتوانستند در مراکز قدرت سهیم باشند و همواره سعی می‌کنند چهره آمریکا را تطهیر کنند.»

وی در ادامه با تبیین دو خط فکری متفاوت در کشور می‌گوید: «امروز دو تفکر وجود دارد؛ یک تفکر رهبر معظم انقلاب است که می‌فرمایند ما هیچ نیازی به رابطه با آمریکا نداریم، سیاستمداران آمریکا سعی می‌کنند ما را در موضع انفعالی قرار دهند و منزوی کنند, اما اقتدار و ابهت جمهوری اسلامی ایران در روحیه استکبارستیزی آن است. یک تفکر دیگر که می‌گویند درخت انقلاب 35 سال است که تنومند شده و امروز بدون آنکه ضرری داشته باشد، می‌توانیم با آمریکا مذاکره کنیم. همچنین معتقدند باید با آمریکا در تعامل باشیم و در این راستا افرادی هستند که تلاش می‌کنند نیروهای ارزشی و انقلابی را مقصر در ضعف اقتصادی معرفی کنند.»

وی خاطر نشان می‌کند: «امروز دو جریان در کشور وجود دارد، یک عده به دنبال رابطه با آمریکا و حل مسائل اقتصادی از این راه هستند و یک عده هم اعتقاد دارند با اقتصاد مقاومتی و اتکا به سرمایه‌های درونی مشکلات اقتصادی قابل حل و جبران است.»

تهیه و تنظیم: سید محمد مشکوة الممالک



[ شنبه 94/8/16 ] [ 3:50 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 81
بازدید دیروز: 61
کل بازدیدها: 1041502
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون