سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
اگر بخواهیم دستاورد سفر ولی الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی را که به منظور شرکت در اجلاس ‏همکاری‌های آسیا ACD در بانکوک حضور یافته بود را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت وی تنها به ارایه گزارش در خصوص اقتصاد ایران و پیشنهاد بانکی به ویتنام بسنده کرد
پایگاه بصیرت / گروه اقتصادی/روح الله فرقانی
هیئت اقتصادی کشورمان در دیدار با رئیس صندوق بین المللی پول از همراهی نکردن بانک های بزرگ اروپایی با شبکه بانکی ایران انتقاد کردند! مدیران بانک های جهانی و صندوق بین اللملی پول هم همچون گذشته وعده دادند.
سفر اخیر فعالان بانکی و مدیران دولتی کشورمان به واشنگتن و بانکوک در حالی این روزها پایان یافت که گفت وگوهای دیپلماتیک را می توان تنها دستاورد این سفرها برشمرد که بدون رسیدن به دستاوردی چون « رفع موانع بانکی» پایان یافت.
هیئت اقتصادی و بانکی کشورمان که متشکل ازعلی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و اکبرکمیجانی قائم مقام بانک مرکزی برای شرکت در اجلاس بانک جهانی در واشنگتن حضور یافته بود در حالی به پایان رسید که علی طیب نیا ضمن ارایه گزارشی از افزایش رشد اقتصادی و کاهش تورم در ایران، به خلف وعده های بانک های جهانی انتقاد کرد و بار دیگر به سخنان مدیران این بانک گوش فرا داد تا شاید بتواند به تعهداتی دیگری همچون FATF و مبارزه با تامین مالی تروریسم تن دهند!
اکبر کمیجانی هم در واشنگتن گزارشی از حصول ثبات در بازار ارز، گسترش فضای آرام و اطمینان بخش اقتصادی، تامین کسری بودجه دولت، طرح اصلاح نظام بانکی در جهت تقویت نظام بانکی را برای جهانیان ارایه کرد و تحقق یکسان سازی نرخ ارز تا پایان سال در ایران را قول داد.
خانم کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول که اصالتا فرانسوی است و برای دومین بار رهبری این صندوق جهانی را برعهده گرفته است با الهام گیری از سیاست ورزی غربی ها از رفع موانع بانکی و مساعدت های لازم برای بدعهدی امریکایی ها در مراودات بانکی سخن گفت و موفقیت های دولت ایران در کنترل تورم و مقابله با آثار بحران کاهش نفت را قابل تحسین دانست.
شاید نشست های وزرای اقتصاد و دارایی کشورهایی با مدیران اقتصادی  فرانسه، سوئد، نروژ، ایتالیا، ترکیه، چین، هند و هلند را بتوان تنها مزیت این اجلاس جهانی برشمرد.
نباید نشست کایل پیترز قائم مقام بانک جهانی و خانم لاگارد را در دیدار با علی طیب نیا وزیر اقتصادی و دارایی کشورمان فراموش کرد، چرا که سابقه تصویب قوانین و مقررات مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در ایران و نسبت به اجرایی‌کردن آن ها در ایران، در این دیدار صورت گرفت. در همین جهت شاید بانک جهانی در صدد است تا با ادامه فشارهای بانکی دستورالعمل و سیاست های آمریکا در خصوص مراودات بانکی را بر ایران تحمیل کند و این گونه است که موضوعاتی همچون مبارزه با پولشویی و تامین مالی گرو های مقاومت را پیش می کشد!
بهتر بود تا وزیر محترم اقتصاد در این گفت وگوهای دو جانبه که با مدیران بانک جهانی داشت، به صراحت اعلام می کرد: حمایت از گروه های مقاومت مردمی منطقه از سیاست های ایران اسلامی است و در این گفت وگوها جایی برای بحث و بررسی ندارد.
از سویی دیگر اگر بخواهیم دستاورد سفر ولی الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی را که به منظور شرکت در اجلاس ‏همکاری‌های آسیا ACD در بانکوک  حضور یافته بود را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت وی تنها به ارایه گزارش در خصوص اقتصاد ایران و پیشنهاد بانکی به ویتنام بسنده کرد./

[ یکشنبه 95/7/25 ] [ 3:13 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 65
بازدید دیروز: 61
کل بازدیدها: 1041486
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون