سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ


احمدی‌نژاد و حلقه پیرامونی‌اش که سابقه تولید دوقطبی‌های سیاسی را با حمله به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در پرونده سیاسی‌اش دارد، این بار به اهداف سیاسی خود پوششی عدالتخواهانه و حتی انقلابی داده و با بهره‌گیری از برخی مفاهیم و اطلاعات به ظاهر موجه، ژستی انتقادی و خیرخواهانه برای آینده نظام و انقلاب گرفته و ادعاهایی را مطرح کرده است

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/رسول سنایی راد

در چند ماه گذشته، حلقه انحراف که پرونده تخلفات و فساد برخی اعضای هسته مرکزی آن در مسیر رسیدگی و صدور حکم قضایی قرار دارد، با هدف سیاسی کردن این محاکمات و تولید دوقطبی سیاسی کاذب دیگر برای حضور در عرصه قدرت با استفاده از فشار اجتماعی، اقدام به اتهام‌زنی علیه قوه قضائیه کرده و با تکرار ادعاهای بخش افراطی و فتنه‌گر یک جریان سیاسی دیگر علیه رئیس آن قوه، تلاش می‌کند محاکمه اطرافیان خود را دعوایی خانواده‌ای و سوء‌استفاده لاریجانی‌ها از قدرت جلوه دهد.

احمدی‌نژاد و حلقه پیرامونی‌اش که سابقه تولید دوقطبی‌های سیاسی را با حمله به مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در پرونده سیاسی‌اش دارد، این بار به اهداف سیاسی خود پوششی عدالتخواهانه و حتی انقلابی داده و با بهره‌گیری از برخی مفاهیم و اطلاعات به ظاهر موجه، ژستی انتقادی و خیرخواهانه برای آینده نظام و انقلاب گرفته و ادعاهایی را مطرح کرده است که بخشی از آن را باید خود وی در دوران ریاست‌جمهوری حل می‌کرد یا به جای لفاظی و ابزار قرار دادن برای جنجال‌آفرینی و پیشبرد اهداف سیاسی، در تعامل با مجمع تشخیص مصلحت و دیگر مسئولان عضو آن، دنبال می‌کرد.

با توجه به نحوه طرح این ادعاها و اینکه خود حلقه انحراف سابقه مسئولیت در درون نظام را داشته است، چنین اقداماتی که شکل تخریبی علیه مسئولان قوا گرفته، تنها به ذوق‌زدگی دشمنان بیرونی، ضد انقلاب و بخش فتنه‌گر یک جریان سیاسی انجامیده که با استقبال از این اقدامات و ادعاها، مرتب آن را در فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی بازتاب می‌دهند؛ چرا که پیامدها و نتایج برآمده از اقدامات و ادعاهای حلقه انحراف، اهداف براندازانه و ضد انقلابی آنان را نیز پوشش می‌دهد. پیامدها و نتایجی، همچون:

1ـ ایجاد یأس و ناامیدی در مردم که پشتوانه اصلی نظام برای پیشرفت و تعالی کشور و مقابله با امواج سهمگین تهدید و توطئه و موتور محرکه توانایی و سربلندی کشور محسوب می‌شوند.

2ـ تولید دوقطبی‌ها و شکاف‌های کاذب و ایجاد زمینه منازعات بیهوده که انرژی‌ها و توانمندی‌های مثبت را در عرصه تقابل‌های داخلی فرسایش می‌دهد.

3ـ لطمه به اعتبار و منزلت مسئولان، قوا و دستگاه‌هایی که باید با اقتدار و توانمندی نقش‌های محوری را انجام داده و مسائل و نیازهای مردم و کشور را برآورده کنند و وقتی به اعتبار آنها لطمه می‌خورد، روند ایفای نقش و وظایف نیز مختل می‌شود.

4‌ـ به حاشیه افتادن مسائل اساسی کشور و سرگرم‌سازی به مسائل حاشیه‌ای که حل نشدن این مسائل و مورد غفلت قرار گرفتن، به ضعف در کارآمدی دستگا‌ه‌ها و ایجاد نارضایتی مردم می‌انجامد.


انقلابی‌نمایی در حلقه انحراف


با توجه به این پیامدهای منفی و خسارت‌بار است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان تأکید کردند: «نمی‌شود که انسان یک دهه همه‌کاره کشور باشد،‌ یک دهه بعد تبدیل شود به مخالف‌خوان کشور، 9 دی که آنقد‌ر عظمت دارد، پاسخ ملت به این بازی‌ها بود.» به عبارتی، این نوع ادعاها و اقدامات یک بازی سیاسی از ناحیه کسانی است که خودشان می‌توانستند آن را با استفاده از جایگاه و اختیارات قانونی حل کنند؛‌ اما امروز از آن چماقی برای تسویه‌حساب‌های سیاسی ساخته‌اند که بوی همسویی با دشمن و فتنه‌گری علیه انقلاب می‌دهد؛ از این رو نه تنها نقد منصفانه و دلسوزی به شمار نمی‌آید؛ بلکه تنها تخریب محسوب شده و وقتی با تهمت‌زنی مخلوط می‌شود، اقدامی حرام شمرده می‌شود؛ از این رو امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به صراحت آن را مغایر با تقوا و انقلابی‌گری می‌دانند و به صراحت فرمودند: «نقد منصفانه،‌ نقد و نقدپذیری واجب است، تهمت و لجن‌پراکنی حرام است. هنر این است که انسان خدا را در نظر بگیرد و برای قدرت‌یابی حرف نزند. انقلابی‌نمایی غیر از انقلابی‌گری است. انقلابی‌گری، پایبندی و تدین لازم دارد.»

آقای احمدی‌نژاد همواره از تکنیک تولید دوقطبی و شکاف سیاسی و موج‌سواری بر روی آن برای نیل به اهداف بهره برده و این بار نیز سعی دارد از آن به شکل پیچیده‌ای استفاده کند؛ اما باید بداند که در گذشته مردم به تابلوها و نمادهای ارزشی و انقلابی که او سر دست گرفته بود و به اعتبار آن ارزش‌ها به او اقبال نشان می‌دادند. درست از همان زمان که معلوم شد او از این ارزش‌ها فاصله گرفته و برای نیل به قدرت تنها این نمادها و ارزش‌ها را ابزار قرار می‌دهد، به او و اطرافیانش حلقه انحراف می‌گفتند که کنایه از انحراف از این ارزش‌ها بود و انقلابی‌نمایی او را به فاصله گرفتن از انقلابی‌گری معنا می‌کنند. سال‌ها است که مردم بین احمدی‌نژاد سال 84 و پس از 11 روز خانه‌نشینی و لجبازی تفاوت قائلند./


منبع: سایت بصیرت


[ شنبه 96/10/9 ] [ 2:54 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 35
بازدید دیروز: 61
کل بازدیدها: 1041219
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون