سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آنچه در کار فرهنگی مهم است این است که اصالت خود را در نفی دیگران جستجو نکنیم گفت: نفی دیگران مستلزم اثبات یک حقیقت بالاتر است.
منبع: فارس

[ شنبه 91/12/26 ] [ 3:50 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
نایت رئیس مجلس شورای اسلامی : تعدد کاندیداها بسیار مضر است و ما دنبال این هستیم که یک فرایند و ساز و کاری را طراحی کنیم کاندیداها به اصطلاح یک مسابقه حذفی بدهند

[ شنبه 91/12/26 ] [ 3:49 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

کیل فائزه هاشمی گفت: روز 30 اسفند محکومیت 6 ماهه فائزه هاشمی به اتمام می‌رسد، از این رو وی در این روز آزاد خواهد شد.


[ شنبه 91/12/26 ] [ 3:49 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران درباره حادثه روز 22 بهمن در قم، اعطای مدال به مشایی و... سخن گفت.

[ شنبه 91/12/26 ] [ 3:48 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

ریان انحرافی دچار توهم شده و فکر می کند خیلی هوشمند است. آنها گفته اند که ما باید کاری بکنیم که قهرمان مذاکره با آمریکا ما باشیم و تابوی عدم مذاکره با امریکا را بشکنیم؛ دوم اینکه برای ابقا در قدرت،‌ جامعه را دو قطبی کنیم.


[ جمعه 91/12/25 ] [ 12:16 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد که باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا در جریان سفرش به خاورمیانه از مقام های اسرائیلی ها خواهد خواست که تا ماه اکتبر هیچ اظهار نظری علیه ایران بر زبان نرانند و اجازه دهند که مذاکرات دیپلماتیک میان ایران با غرب بر سر برنامه هسته ای اش پیش رود و در صورتی که در این تاریخ مشاهده شود که هیچ راه حلی برای حل بحران پرونده هسته ای ایران وجود ندارد، آن گاه خود به طور جدی به فکر استفاده از گزینه نظامی خواهد بود.

[ جمعه 91/12/25 ] [ 12:15 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
امام جمعه اراک هنگامی که برای افتتاح یکی از پروژه های مهر ماندگار در اراک به قرآن تفال زد بود وقتی که با آیه ششم سوره حج مواجه شد به رئیس جمهور گفت: آقای احمدی نژاد این آیه درباره بهار است البته نه به ان معنا که شما لفظ بهار را به کار می بردید.
منبع: مشرق

[ پنج شنبه 91/12/24 ] [ 9:5 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
دبیرکل کارگزاران، تندروها را باعث ضربه خوردن اصلاح طلبان و بدگمان شدن متدینین و حاکمیت نسبت به این جریان می داند.

غلامحسین کرباسچی که برخلاف تصمیم حزب کارگزاران حاضر نشد از موسوی حمایت کند و به ستاد کروبی پیوست در مصاحبه گفته است: دیروز یک جوانی را دیدم که معلوم بود جوان تند و احساسی بود که در ستاد مهندس موسوی هم خیلی نقش فعالی داشت و بعدش هم زندان رفته بود و بعد هم حکم تعلیق مفصلی گرفته بود. خیلی تصادفی هم او را دیدم و گپی زدیم. دیدم خیلی جالب است که او می گوید چند نوع اصلاح طلبی داریم. اصلاح طلب منفعل، اصلاح طلب معتدل و اصلاح طلب تندرو و خیلی جالب بود که این جوان می گفت به نظر من اصلاح طلب معتدل در حال حاضر می تواند فعال باشد. یعنی حتی بچه های تند افراطی هم به این نتیجه رسیدند و این مسئله را باید به فال نیک گرفت.

خبرنگار اعتماد از کرباسچی می پرسد «کلید واژه هایی نظیر حاکمیت دوگانه و نظیر آن که اصلاح طلبان به کار بردند این تلقی را در نهادهای حاکمیتی ایجاد کرد که آنها صراحتاً خواستار تغییر ساختاری هستند که نظام بر پایه آن بنا شده است. این مواضع باعث شد اعتماد بخش مهمی از نظام نسبت به آنها از بین برود. اگر خود را جای طرف مقابل بگذارید حاضرید دوباره به این جریان اعتماد کنید؟» و کرباسچی گفت: من در زندان که بودم با برخی از این آقایان بودیم. دفترچه ای داشتم که حرف های آنان را می نوشتم و بسیار متأثر می شدم بعداً که آقای خاتمی گفت هر 9 روز یک بحران درست کردند من دست نوشته ای که در آن کلمات این دوستان جناح چپ را نوشته بودم نگاه کردم. دیدم که هر 9 روز خود اینها یک کلمه جدید در فرهنگ سیاسی اختراع می کردند که الان همان کلمات علیه خودشان به کار گرفته می شود یعنی نوعی بدآموزی ماندگاری درست کردند که هرکس به قدرت رسید از آن علیه منتقدین و مخالفانش استفاده کند. وقتی امثال آقای گنجی که هزینه هم دادند اصطلاحاتی نظیری عالیجناب سرخپوش و سیاهپوش را باب کردند علیه شخصیت هایی تخریب صورت گرفت که در زمان خود ما مجبور شدند به آن شخصیت ها برگردند. یعنی جایی را خراب کردند که روزی می خواستند زیر آن بنشینند.

وی می افزاید: همین چندی قبل رفته بودیم بازدید آقای زیدآبادی. اگر چه او عضو ادوار دفتر تحکیم وحدت است و همه او را به عنوان یک چهره افراطی می شناسند اما من ایشان را جزو منطقی ترین و معتدل ترین آدم های کشور می دانم. یک مطلب مهمی را ایشان مطرح کرد که تفکر خیلی مهمی است اگر به آن توجه شود. آقای زیدآبادی می گفت که من در دوره زندان می نشستم و فکر می کردم طرف مقابل ما اگر جای ما بودند چگونه درباره ما فکر می کردند. او می گفت سوابق و شاکله فکری افراد را هم در نظر بگیرید. مثلاً روحانی ای که همه چیزش از اسلام و روحانیت است و همه منطقش باید با مبانی دینی سازگار باشد و ایده حاکمیت دین و قرآن را باید در سطح جهان مدنظر داشته و دارد و به انقلابیونی مانند اقبال لاهوری، ابوالعلای مودودی و سیدقطب مصر و عبده داشته است و همه اینها علاقه مند به این مسئله بودند که یک روزی حاکمیت دین و قرآن را حکمفرما بکنند و حالا یک امکانی فراهم شده و اقتداری به وجود آمده است باید در جهت اعتلای حکومت دین حرکت کند و در این میان اگر ببینند که یک عده ای در حال ضربه زدن به این دین هستند یا به نوعی در این کار که تبلیغ حکومت دینی است مشکل تراشی و مشکل سازی می کنند چه باید بکنند؟ این نگاه خیلی مهم است.

یادآور می شود چند روز پیش نیز احمد پورنجاتی عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم با انتقاد از تندروهای عبداله نوری، به روزنامه بهار گفته بود: آقای عبداله نوری زمانی که دفاعیاتش را برای روزنامه خرداد می نوشت به من گفت این دفاعیات را بخوان، به آقای نوری گفتم شما باید الان تصمیم بگیرید. این چیزی که نوشته اید به عنوان دفاعیات برای روزنامه خرداد مفهومش این است که خداحافظ حاکمیت و اگر یک مقدار بخواهیم بدبینانه تر برخورد کنیم خداحافظ انقلاب! تصمیمات را باید درست بگیریم نمی شود آن طوری تصمیم بگیریم و قبلش در بازنگری قانون اساسی از ولایت مطلقه دفاع کنیم یا در دوره چهارم مجلس را برگزار کنیم بعدها گارد اصلاح طلبی ویژه بگیریم.
 من در دفتر رهبری بودم از آقای نوری تجلیل می شد که چه مرد مدبری است بعد یک دفعه آقای نوری رسیده به این جا. این است که ته ماجرا مردم می گویند این رفتارها اصالت ندارد و فقط برای رسیدن به قدرت است. مردم باید دلشان پاک شود که هدف کنش اصلاح طلبان کسب قدرت نیست.


منبع:روزنامه اعتماد


[ پنج شنبه 91/12/24 ] [ 9:5 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
شهیدی که بعد از 25 سال گمنامی در خاک خوزستان، اردیبهشت 91 به عنوان شهید گمنام در دانشکده علوم پزشکی کرمان دفن شده بود، شناسایی شد.

[ پنج شنبه 91/12/24 ] [ 9:3 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
سربازان جریان انحرافی، خشاب ها را حسابی پر کرده اند.
ظاهرا قرار است تا آخر بایستند.....
درحالی که سریال اتفاقات محیّرالعقول اقای رییس جمهور حسابی سر مردم را گرم کرده،
عدّه ای سبک مغز،در حال اماده سازی سریال مهیّج دیگری هستند.
اینها بخشهایی از دیالوگهای این سریال است ، البته چند سکانس محدود، فقط برای نمونه!
سکانس اول ، جهانی شدن در لباس انتخابات:
«رئیس جمهور بعدی باید به شعارهای انسانی فکر کند.شما در دنیا نمی توانید بگویید همه حقیقت پیش ما مسلمانهاست.اگر این را بگویی که دیگر جهانی نیست.با این حرف شما دو سوم مردم دنیا را از خودت می رانی.ما باید حرفهای خودمان را به دنیا بگوییم،البته با زبان خاص خودش.نه اینکه بگوییم برویم پرچم اسلام را در غرب نصب کنیم.»
حال انکه اسلام،به بیان امام ره اسلام ناب محمّدی، جهانی سازی راهدف قرار داده،نه جهانی شدن!
کجاست جاوید الاثر،احمد متوسلیان که معتقد بود: باید پرچم اسلام رادر دورترین افق های جهان برزمین بکوبیم ؟؟...
سکانس دوم : باز تعریف ولایت فقیه
«برخی فکر می کنند تمامی کارهایشان را باید معطل کنند تا ببینند ولی فقیه چه می گوید.تبعیت از ولی فقیه اصلا این نیست.اتفاقا همین ها هستند که در پیروی از ولی فقیه جا می مانند یا جلو می زنند. »
«تبعیت به این معنا نیست که فکر را تعطیل کنیم و نظر نداشته باشیم.»
«تبعیت به این معنا نیست که فکر کنیم چون ایشان رهبر انقلاب است،پس ما نباید حرف خودمان را بزنیم.»
«تبعیت بعد ازالزام و حکم شروع می شود و قبل از ان میتوان با ولی فقیه بحث و مشورت کرد. »
«حتّی وقتی رهبری نظری داد، میتوان با آن نظر مخالف بود، اما حکم را باید اجرا کرد.»
فکر کنم حالا،دلایل اینهمه تمرّد از ولایت فقیه،دیگر نیاز به توضیح بیشتر ندارد..
سکانس سوم: پیش بینی با طعم تهدید، در نهایت اعتماد به نفس !!!!
«ردّ صلاحیت مهندس مشایی، خیلی برای نظام هزینه دارد. »
«طبقاتی هستند که حتبی با مشی احمدی نژاد میانه ای ندارند، امّا به مشایی رای می دهند که بیشترشان در تهرانند.»
«قبل ازینکه صحنه ی انتخابات شکل بگیرد، به قدری اقبال به مشایی فراگیر و گسترده می شود که همه نگاهها به سمت وی خواهد رفت و بقیه حرفی برای گفتن ندارند.»
«فقظ کافی ست که افکار مشایی شناخته شود و احمدی نژاد هم وی را معرفی کند.»
«تا همین الان بیشترین رایبرای مشایی است و اگر تفکرات وی منتشر شود، اقبال به او بیشتر هم خواهد شد»
«مظلومیت مشایی نیز برای وی محبوبیت می آورد و اینکه او در برابر تمامی اتّهامات، خویشتن داری می کند.»
دیالوگهای این سکانس اخیر، بسیار اشنا میزند..به نوعی پیش بینی نتیجه ، بعد هم شاید انگ تقلب و ...
شعار هم که وصل شده به بهار،تا اگر دور قبل رنگ سبز  و یا سه رنگ پرچم را دستاویز کردند، اینبار وسعت رنگی به پهنای همه طبیعت ، گزینه های متنوّغی در اختیار برنامه ریزان قرار دهد..!
سبز نشد،آبی؛ نشد؛قرمز؛ نه، صورتی ، هر رنگی که در بهار می بینید .... !
گاهی واقعا از هر چه رنگ است، باید فارغ بود ...عالمی دارد بی رنگی...

منبع:متن مصاحبه با حجت الاسلام شریف زاده، حامی کاندیداتوری اسفندیار رحیم مشایی-                                                     منتشر در نشریه ی پنجره-شماره165- شنبه19 اسفند91
منبع: تیتریک

[ چهارشنبه 91/12/23 ] [ 6:33 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 92
بازدید دیروز: 144
کل بازدیدها: 1043256
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون