سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ

اعضای 1+5 به جای آنکه در مقام یکی از بازیگران حاضر در گفتگوهای هسته ای قرار گیرند، در کسوت یک تماشاچی قرار دارند و موگرینی با خطاهای فاحش خود، اتحادیه اروپا را در قبال کارشکنی های آمریکا علیه بیانیه لوزان، بی خاصیت کرده است

پایگاه بصیرت؛ گروه بین الملل: اعضای 1+5 همچنان در برابر کارشکنی های مستقیم ایالات متحده آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران سکوت کرده اند. این سکوت در عرف دیپلماتیک به معنای همراهی این اعضا با رویکرد سلبی واشنگتن ( اعم از کاخ سفید و سنا ) در قبال مذاکرات هسته ای است. پس از امضای بیانیه مشترک لوزان، ایالات متحده آمریکا بلافاصله دست به انتشار فکت شیتی (گزارش برگی) مغایر با بیانیه مشترک قرائت شده توسط وزیر امور خارجه کشورمان و نماینده اعضای 1+5 ( فدریکا موگرینی ) زد. با این حال، مقامات اروپایی و در رأس آن ها موگرینی تا چند روز نسبت به تکذیب رسمی فکت شیت آمریکایی تعلل ورزیدند. سرانجام پس از چند روز مقامات اروپایی بدون آنکه اقدام ایالات متحده در انتشار فکت شیت جنجالی کاخ سفید را محکوم کنند، صرفا اعلام کردند که بیانیه مشترک قرائت شده توسط آقای ظریف و موگرینی (بیانیه لوزان) تنها بیانیه معتبر در این خصوص است.

در این خصوص، دیگر اعضای 1+5 به جای آنکه در مسند و مقام یکی از بازیگران حاضر در معادله قرار گیرند، در کسوت یک تماشاچی به تماشای دیالکتیک هسته ای ایران و ایالات متحده آمریکا نشستند. این خود سندی دیگر دال بر نگاه سیاسی و غیر حقوقی همه اعضای 1+5 نسبت به پرونده هسته ای کشورمان است. در این پازل پیچیده عملا تفاوتی میان هیچ یک از اعضای 1+5 وجود ندارد.

یکی از افرادی که در قبال شانتاژ تبلیغاتی و روانی ایالات متحده آمریکا در طول مذاکرات هسته ای لوزان و پس از آن سکوت کرد، "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده اعضای 1+5 در مذاکرات هسته ای با ایران است.

موگرینی پس از پایان یافتن دوران مسئولیت کاترین اشتون، در رأس معادلات سیاست خارجی اتحادیه اروپا ایفای نقش می کند. مطابق آنچه از قبل مقرر شده است، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در عمل نماینده کل اعضای 1+5 در مذاکرات هسته ای با ایران محسوب می شود. موگرینی در جریان مذاکرات هسته ای لوزان این مسئولیت سخت را برای نخستین بار به صورتی رسمی بر عهده گرفت. با این حال وزیر امور خارجه سابق ایتالیا تاکنون عملکرد موفقیت آمیزی در این آزمون سخت و تعیین کننده نداشته است!

موگرینی در سه نقطه حساس، دچار خطاهایی فاحش گردیده و به حداقلی ترین وظیفه خود به عنوان نماینده اعضای 1+5 عمل نکرده است. نخستین مورد، به اظهارات موگرینی در جریان مذاکرات هسته ای لوزان باز می گردد:

"هنوز موارد مهمی باقی مانده است. هیچ‌وقت تا این اندازه به توافق نزدیک نبودیم، ما می‌توانیم توافق قوی و محکم داشته باشیم. نگرانی‌های مشابه و مشترکی داریم ودر نگرانی‌ها متحد هستیم. هنوز موارد اساسی و مهم باقی مانده که باید حل شود و ما داریم طی ساعات آینده کار می‌کنیم تا شکاف‌ها را حل کنیم".

اکثریت قریب به اتفاق کارشناسان و تحلیلگران مستقر در لوزان، با اظهارات موگرینی در این خصوص موافق نبودند. تلاش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر مشترک نشان دادن نگرانی ها (!) میان اعضای 1+5 با آنچه پای میز مذاکرات می گذشت انطباق نداشت. این مانور تبلیغاتی -رسانه ای موگرینی در همان ابتدا با شکست مواجه شد.

دومین خطای بارز موگرینی، به سکوت وی در قبال انتشار فکت شیت طرف آمریکایی باز می گردد. موگرینی پس از شانتاژ روانی طرف آمریکایی با سکوت چند روزه خود کمک شایانی نسبت به مانور کاخ سفید در فضای رسانه ای و افکار عمومی کرد. پس از چند روز، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای کلی، فکت شیت طرف آمریکایی را به صورت غیر مستقیم زیر سوال برد. این رفتار موگرینی نشان داد که وی در ماورای مذاکرات هسته ای بیش از آنکه به فکر ارائه قرائتی واقعی از گفت و گوهای صورت گرفته باشد، به فکر منافع مشترکی است که میان اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا وجود دارد. بدیهی است که این رویکرد موگرینی در تقابل با اصل " تمرکز مستقیم بر مذاکرات هسته ای " می باشد.

سومین خطای موگرینی، به موضع گیری وی در قبال دخالت سنای آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران باز می گردد. در حالی که همگان انتظار داشتند مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده اعضای 1+5 در این خصوص به صورتی صریح موضع گیری کرده و هرگونه دخالت غیر مسئولانه و خارجی در مذاکرات ایران و طرف مقابل را محکوم کند، ابراز امیدواری کرد که سنای آمریکا نیز توافق نهایی با ایران را تایید کند!

این ابراز امیدواری نشان دهنده عدم وجود عزم جدی در مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مواجهه با سنگ اندازی های سنای آمریکا در مذاکرات هسته ای محسوب می شود. بر همگان مسجل است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قبال اقدام اخیر سناتورهای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات نه تنها موضعی قاطعانه اتخاذ نکرده است، بلکه عملا راه را برای سنگ اندازی کنگره در این مسیر همواره نموده تا بلکه به این طریق مانع از نارضایتی سناتورهای افراطی شود! ابراز اطمینان و امیدواری موگرینی نسبت به تایید توافق هسته ای نهایی در سنای آمریکا در مغایرت با اصلی ترین وظیفه وی نسبت به تنظیم مواضع اعضای 1+5 و جلوگیری از دخالت طرف های خارجی در مذاکرات هسته ای است. این وظیفه ای بود که کاترین اشتون نیز از عهده آن برنیامد و به نظر می رسد موگرینی نیز از عهده آن بر نخواهد آمد!

 در چنین شرایطی لازم است در مسیر پر تلاطم باقی مانده در مذاکرات هسته ای،  با رویکردی بسته و محکم در مقابل طرف آمریکایی و متحدان اروپایی آن قرار گرفت و رفتار سیاسی و تبلیغاتی و حقوقی آن ها را به صورتی جدی و مستمر مورد رصد و ارزیابی قرار داد./

 
شناسه مطلب : 274398|

[ دوشنبه 94/1/31 ] [ 6:55 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

 

پس از انتشار خبر اقدام پوتین به لغو ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران، مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی واکنش های تندی ابراز کردند

دستور رئیس جمهور روسیه برای لغو ممنوعیت تحویل موشک‌های اس-300 به ایران واکنش آمریکا و رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.
به گزارش پایگاه بصیرت،پس از انتشار خبر اقدام پوتین به لغو ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران، مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی واکنش های تندی ابراز کردند؛ خبرگزاری های غربی نیز در راستای سناریوی ایران‌هراسی به انعکاس این اظهارنظرها پرداخته‌اند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، همزمان با سفر شمخانی ممنوعیت تحویل سامانه های موشکی اس ـ 300 را به ایران لغو کرد. روسیه در سال 2007 میلادی قراردادی را در زمینه فروش سامانه دفاع ضدموشکی اس-300 به ارزش 800 میلیون دلار با ایران امضا کرد، اما دمیتری مدودف رئیس جمهور وقت در سال 2010 میلادی و در پی صدور قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت از تحویل این سامانه به کشورمان جلوگیری کرد.


برخی از رسانه های های غربی می کوشند تجدید نظر مسکو در این زمینه را به تحولات هسته‌ای و تلاش روسیه برای سود بردن از این تحولات و لغو تحریم ها نسبت دهند.

خشم آمریکا ، رژیم صهیونیستی و آل سعود

فایننشال تایمز نوشت: اقدام روسیه در برداشتن ممنوعیت تحویل سامانه موشکی دفاع هوایی به ایران خشم برخی کشورها را برانگیخته است.روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی نوشت: اقدام روز دوشنبه روسیه در لغو ممنوعیت فروش یکی از پیشرفته ترین سامانه های دفاع هوایی در جهان به ایران ، خشم آمریکا و دیگر قدرتهای جهان را که در مذاکره با ایران با هدف ??حدودکردن برنامه هسته ای آن شرکت دارند، موجب خواهد شد .سامانه موشکی اس- سیصد به منظور دفاع در برابر حملات هوایی بوسیله هواپیما و موشک طراحی شده است. از زمانیکه ایران علاقه اش به خرید این سامانه را قبل از منع فروش آن در سال دو هزار و ده اعلام کرد، این سامانه پیشرفته تر شده است و تهران طی مذاکراتی در سال گذشته با مسکو نسبت به خرید نمونه ارتقا یافته آن ابراز تمایل کرده است.روسیه یکی از جدیدترین نمونه های این سامانه موسوم به اس - چهارصد را به چین فروخته است. اما به گفته کارشناسان دفاعی روسیه، معلوم نیست مسکو قصد فروش نمونه های ارتقا یافته این سامانه را به ایران داشته باشد.کارشناسان دفاعی همچنین خاطرنشان کردند دولت روسیه درخواست ایران برای خرید این سلاح را همراه با درخواست دیگر مشتریان از جمله ارتش خودش ارزیابی خواهد کرد. روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: فروش موشک های اس -300 به ایران مانع حمله احتمالی اسرائیل به این کشور نخواهد شد.این روزنامه صهیونیستی در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم رون بن ایشای افزود: از آنجا که نیروی هوایی اسرائیل در زمینه این سامانه به خوبی آموزش دیده اند، درنتیجه تحویل موشک های اس 300 از طرف روسیه به ایران نمی تواند به عنوان مانعی بر سر راه حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای این کشور محسوب شود. شبکه العربیه وابسته به دربار سعودی هم گزارش داد: رئیس جمهور روسیه بدون در نظر گرفتن دخالت ایران در بحران های منطقه ممنوعیت تحویل موشک های اس سیصد به این کشور را لغو کرد.

 پیام آشکار پوتین به آمریکا

دمیتری تِرنین رئیس مرکز کارنگی در مسکو وابسته به اندیشکده مستقر در آمریکا گفت:‌ «این اقدام نمونه ای از اقدامات مشکل ساز روسیه قلمداد خواهد شد و ممکن است هدف پوتین ابلاغ این پیام به آمریکا باشد که ... ما با اقدامات داوطبانه منع تحویل این سامانه منافع شما را در نظر گرفتیم ولی مادامیکه شما به شیوه دلخواهتان با ما برخورد می کنید، دیگر ملزم به این کار نیستیم.»

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 94/1/25 ] [ 9:49 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

 گاهی صدای خاطره غوغایی می کند از پدربزرگان انقلاب

حاج آقا خاطره خوشحالیم هستید و خوشحالیم که تاریخ زنده انقلاب اید

خوشحالیم گاهی چیزهایی می شنویم که نه در کتابی نه در رسانه ای ثبت شده

خوشحالیم از اینکه برای خواباندن فرزندان انقلاب خاطره هایی نقل می کنین،

رویایی که بسان افسانه هاست شما نیز رستم آن داستان ها.

اما تا به کی رستم قصه هایت ؟!

گاهی دانشگاه را می گویی از آن شماست گاهی هم سکاندار اصلی انقلاب بوده اید و خط بده امام !!

نمیدانم کتاب های مستند را باور کنم و رسانه های گویای آن دوران را یا خاطرات پدربرزگی که آلزایمر دارد؟

نمی دانم حمایت از فرزندان ناخلف را باور کنم یا دلسوزی شما را برای حقهایی که از مردم ضایع شده ؟

دلسوز بودنتان برای انقلاب را یا دلسوز بودن برای آزادی و حجاب زنان را ؟ که بد حجابی یکی از دغدغه های جامعه اسلامی است.

آقای رفسنجانی انقلاب فرزندانی دارد که اسلامی بودنش را می خواهند وعدالتش را ،همه دنیا می دانند که سکاندار اصلی

آن امام خمینی(ره) بوده و اکنون هم رهبر ما سید علی خامنه ای(مدظله) .

آقای رفسنجانی کاش ذهن تان یاری می کرد برای سخنانی که روزی در مجلس نطق می کردید.

شما که حرفای خود را فراموش می کنین چطور انتظار دارید خاطرات تان را باور کنیم.

730328755_143384.jpg


هردم از این باغ بری میرسد ... کهنه تر از کهنه تری می رسد(تازه تر ازتازه تری می رسد)


[ دوشنبه 94/1/24 ] [ 4:35 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
تمام زیرساخت هسته ای ایران دست نخورده باقی مانده و تنها برای مدت زمان حدودا 10 ساله توافق دستخوش تعلیق یا طراحی مجدد می شوند.
منبع: جام نیوز

[ یکشنبه 94/1/23 ] [ 8:58 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، اهمیت دستاوردهای هسته ای ایجاب می کند که: اولا توافق نکردن بهتر از یک توافق بد را یک اصل بدانیم و ثانیا مطلوب نیست که از بررسی های انتقادی به سبب طی شدن زمان چشم بپوشیم

پایگاه بصیرت؛ گروه بین الملل: " محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران و "فدریکا موگرینی" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، عصر پنجشنبه 13 فروردین 1394، طی کنفرانس خبری در لوزان سوئیس بیانیه مشترک مطبوعاتی را در خصوص به توافق رسیدن برای حل و فصل بحران هسته ای ایران به زبان فارسی و انگلیسی قرائت کردند. بر اساس این بیانیه طرفین متعهد شدند که تا تاریخ 11 تیر ماه سال جاری به توافق جامع دست پیدا کنند.

این بیانیه در حقیقت راهکارهایی را که طرفین مذاکره بر آن توافق کرده اند بر شمرده است و اگرچه مذاکرات حداقل تا 11 تیرماه ادامه خواهد داشت و بر سر جزئیات آن توافق نشده است، اما دارای ابهاماتی است که بدون شک دستگاه سیاست خارجی کشور باید در طول مذاکرات آینده باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشد. این ابهامات البته هنوز چون به مرحله اجرا درنیامده، نمی تواند به معنای نفی خطوط قرمز نظام در موضوع هسته ای باشد، اما همچنان که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان (20/1/1394)، دو روز قبل هشدارهایی را مطرح کردند، باید به ابهامات بیانیه لوزان توجه جدی داشت تا منافع ملی در موضوع هسته ای تأمین گردد. رهبر معظم انقلاب ضمن طرح این هشدارها، بار دیگر بر اطمینان به مسئولان دیپلماسی هسته ای کشور تأکید کردند، اما از بابت این که موضوع هسته ای امر بسیار مهمی در پیشبرد منافع ملی کشور است، هشدارهایی را نیز بین کردند. با توجه به بیانیه لوزان و هشدارهای رهبری، می توان چالش های ذیل را در این زمینه مورد تأمل قرار داد:

1-    موضوع نحوه لغو تحریم ‌ها یکی از این ابهامات است که در تعابیر به کار رفته از سوی سخنگوی 1+5 و وزیر امور خارجه کشورمان تفاوت‌هایی به چشم می‌خورد، زیرا طرف غربی بحث برداشتن گام به گام تحریم‌ها را مطرح می‌کند. سخنگوی کاخ سفید در این خصوص صراحتا اعلام نمود که تحریم ها نه به صورت یکجا که تدریجا لغو خواهد شد و در تازه ترین اظهارات، بن رودز، مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد که تحریم های وضع شده علیه ایران در صورت رسیدن به توافق جامع بصورت مرحله ای لغو خواهند شد. این در حالی است که یکی از شروط اصلی مذاکرات از طرف ایران رفع همه تحریم ها به صورت یکجا بوده است. در این بیانیه آمده است که تحریم های آمریکا بعد از تایید راستی آزمایی ایران از طرف آژانس بین المللی انرژی اتمی برداشته می شود و مشکل اینجاست که اگر آژانس این تایید را با منافع سیاسی اعضا در آمیزد، آن گاه احتمال انحراف در توافق بیشتر می شود.

از همین رو رهبر معظم انقلاب در تاز ه ترین بیانات خود (20/1/1394) فرمودند:

« در این جزئیّات مذاکرات ــ که خیلی هم این چند ماه آینده مهم است ــ اتّفاقی که باید بیفتد این است که تحریم ها به‌طور کامل و یکجا بایستی لغو بشود. این که یکی از آنها می گوید تحریم ها شش ماه دیگر لغو می شود، یکی می گوید نه ممکن است یک سال هم طول بکشد، یکی دیگر می گوید ممکن است از یک سال هم بیشتر بشود، اینها بازیهای متعارف معمول اینها است؛ اینها هیچ قابل اعتناء و قابل قبول نیست؛ تحریم ها بایستی ــ اگر چنانچه حالا خدای متعال مقدّر فرموده بود و توانستند به یک توافقی برسند ــ در همان روز توافق به‌طور کامل لغو بشود؛ این باید اتّفاق بیفتد. اگر قرار باشد که لغو تحریم ها باز متوقّف بشود بر یک فرایند دیگری، پس چرا ما اصلا مذاکره کردیم؟ اصلا مذاکره و نشستن پشت میز مذاکره و بحث کردن و بگومگو کردن برای چه بود؟ برای همین بود که تحریم ها برداشته بشود؛ این را باز بخواهند متوقّف کنند به یک چیز دیگری، اصلا قابل قبول نیست.»

2. چالش و ابهام بعدی بحث روند رو به رشد تحقیقات در تاسیسات فوردو است که صرفا تحقیقات آزمایشگاهی است و اجازه تزریق گاز به دستگاه ها داده نشده است. البته این موضوع به معنای این نیست که فوردو از اعتبار ساقط شده باشد، بلکه در حالتی قرار می گیرد که اگر طرف مقابل تعهدات خود را انجام نداد، فوردو ابزار فشاری است که در این وضعیت فعال می شود و به گفته عراقچی، غنی سازی در آن انجام خواهد گرفت. با این حال ابهام در این است که روند تحقیقات در فوردو، بدون رسیدن به مرحله صنعتی آیا منجر به توسعه می شود یا خیر؟ یعنی آیا در سطح آزمایشگاهی، یک پروژه تحقیقاتی می تواند از همه جوانب توسعه هم برخوردار شود یا صرفا بخشی از مراحل را طی خواهد کرد و در طی زمان دستخوش آب رفتن انگیزه های پشت سر خود خواهد شد و حتی روند تحقیقاتی آن، و نه توسعه، بی خاصیت خواهد شد؟

از همین رو مقام معظم رهبری در همان سخنان بالا می فرمایند: « توسعه‌ علمی و فنّی هسته‌ای در ابعاد گوناگون، به‌هیچ‌وجه نبایستی متوقّف بشود. توسعه باید ادامه پیدا کند، توسعه‌ فنّی. حالا محدودیّت هایی را ممکن است لازم بدانند قبول بکنند، ما حرفی نداریم. برخی از محدودیّت ها را قبول کنند، امّا توسعه‌ فنّی حتماً بایستی ادامه پیدا بکند و با شدّت و قدرت پیش برود.»

ادامه مطلب...

[ شنبه 94/1/22 ] [ 8:46 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

 

امام‌جمعه کرج گفت: از دستگاه دیپلماسی کشورمان می‌خواهیم که به صورت جدی و قوی‌تر در عرصه بین‌المللی وارد شود.

حسینی همدانی نماز جمعه (3)

به گزارش هادیان البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج با تبریک ولادت حضرت زهرای اطهر (س) اظهار داشت: زهرای اطهر(س) بانوی بزرگواری است که در عالم نظیری برای وی وجود ندارد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) از هر نظر دارای کمالات فراوان و فضائل بی شمار و مناقب فراوانی است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) بیان کرد: سبک زندگی فاطمی و روش همسرداری و فرزندداری او بی‌نظیر و مهربانی و گذشت او نسبت به اعضای خانواده بی‌بدیل بود و مایه آرامش همسر و فرزندان خود بود.

امام جمعه کرج با اشاره به روش زندگی حضرت زهرای مرضیه بیان کرد: ایشان در اداره زندگی نه اهل افراط و نه اهل تفریط بود و میانه روی در زندگی ایشان وجود داشت و علیرغم داشتن مال سطح عمومی زندگی ایشان از سطح جامعه بالاتر نرفت.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان البرز با اشاره به رعایت ابعاد عفاف و حجاب حضرت زهرا(س) تصریح کرد: عفاف و حجاب حضرت زهرای مرضیه هرگز خدشه‌دار نشد و وقتی که برای احقاق حق در مسجد حاضر شد با یک حیاتی وارد شد که قابل شناسایی نبود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به دشمن شناسی و بصیرت حضرت زهرا(س) بیان کرد: حضرت زهرای اطهر(س) بصیرت لازم را در همه عرصه‌ها داشت و دشمن‌شناسی وی سبب شد که مدافع حریم ولایت باشد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن روز زن و تکریم از بانوان و روز مادر، گفت: با نامگذاری این روز مسئولیت بانوان در جامعه  ما چند برابر شده و زنان جامعه ما باید در مسیری حرکت کنند که زهرای اطهر(س)  در آن مسیر بود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به لزوم الگو پذیری بانوان جامعه اسلامی از حضرت زهرا(س) افزود: بانوان ما باید از حضرت زهرا در زندگی الگو بگیرند و راه و روش وی را در زندگی مورد استفاده قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: از آنجایی که زن ریشه همه کمالات اجتماع بوده مورد طمع است و تلاش می‌کنند که آن را از کار بیندازند.

امام جمعه کرج با اشاره به برنامه‌ریزی استکبار برای ضربه‌زدن به زنان جامعه اسلامی اظهار داشت: عمده برنامه‌های استکبار برای زنان و دختران  جامعه اسلامی طراحی شده و دشمن برای ضربه زدن به این قشر  برنامه دارد.

خطیب این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به پرورش نسل انقلابی و همه آحاد جامعه در دامن زنان جامعه تصریح کرد: اگر زن حفظ دامن نکند و با تشخیص درست از جایگاه خود خوب محافظت نکند اجتماع انسانی از بین می‌رود.

وی افزود: کار زنان رهبری و هدایت فرزندان و مردان جامعه است و اگر فرزندان تربیت درست نداشته باشند جامعه از بین می‌رود.

امام‌‌جمعه کرج با اشاره به اینکه برای بانوان ایران اسلامی سرمایه‌گذاری‌های کلانی صورت گرفته است، افزود: بانوان با شناخت و عظمت جایگاه به وظیفه خود عمل کنند و نقش بانوان در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی غیرقابل انکار است.

خطیب نمازجمعه کرج خاطرنشان کرد: اگر زنان جایگاه و رفعت جایگاه خود را بشناسند اجازه نمی‌دهند که دیگری برای او تصمیم بگیرد و او را کالای تبلیغاتی و وسیله هوس خود و مردان هرزه کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به تلاش عده‌ای برای کشاندن زنان به ورزشگاه خاطرنشان کرد: مدتی است که عده‌ای در دولت و خارج از آن به دنبال کشاندن زنان به ورزشگاه‌ها هستند و در حال دست و پازدن برای کشاندن زنان به ورزشگاه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: این امور قطعا از روی دلسوزی برای امور بانوان و زنان ما نیست و  محیط و مرکزی برای جولان دادن عده‌ای است.

آیت الله حسینی‌همدانی گفت: اگر زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان در ورزشگاه فراهم نشود به شدت متدینین با این موضوع مخالف هستند چون زمینه برای فساد فراهم می‌شود.

وی به زمینه‌های سوءاستفاده‌های حضور زنان در ورزشگاه اشاره و بیان کرد: اینگونه بیان می‌شود که انگار تمام مسائل و مشکلات این حوزه حل شده و تنها حضور بانوان در ورزشگاه فوتبال مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: با حضور زنان در ورزشگاه  به شدت مخالف هستیم و تا جایی که ممکن است اجازه نمی‌دهیم که این اقدام صورت گیرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به سفر اردوغان به کشور و دیدار با مقام معظم رهبری گفت: ایران خیلی کریمانه  از کنار سخنان نامربوطی که چند وقت قبل رئیس جمهور ترکیه بر علیه ایران زده بود گذشت.

خطیب نماز جمعه کرج تاکید کرد: مقام معظم رهبری در قالب گفت‌وگو تمام حرف‌هایی را که اردوغان بر علیه کشورمان زده بود را پاسخ دادند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به سخنان پراهمیت مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته خود با مداحان گفت: خواسته‌هایی که رهبری از مسئولین مطرح کردند و برخورد منطقی با توافق باید مورد توجه همه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مظاهر بی‌اعتمادی جمهوری اسلامی ایران همچنان حل نشده باقی مانده است، گفت:کشوری مانند آمریکا به هیچ یک از اصول انسانی و قوانین بین‌المللی پایبند نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به کشتن شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور با 8 گلوله برای تخلف رانندگی بیان کرد: کشوری که شهروند خود را به خاطر تخلف رانندگی با 8 گلوله از بین می‌برد معلوم است که به دیگران رحم نمی‌کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان حمایت آمریکا از کشتار مردم بی‌دفاع افزود: حمایت‌های آمریکا از کشتار مردم بی‌دفاع و مسلمان غزه و فلسطین، یمن و سایر کشورها و تامین سوخت جنگنده‌های سعودی برای کشتار مردم یمن نشان می‌دهد که این کشور به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به لزوم دقت در توافقات با این کشور تصریح کرد: مسئولان باید دقت لازم در مورد توافقات نهایی را داشته باشند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه غرب به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف بین دولت و ملت است، گفت: این کشور در هر فرصتی به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف در بین حاکمیت و مردم است و از هر روزنه‌ای برای رسیدن به مقصد خود بهره می‌برد.

وی گفت: چالش ایجاد کردن و جامعه را به سمت دو دستگی و چالش بردن از برنامه‌های غرب است اما ملت ایران همیشه نشان داده که بیدار و هوشیار است و در لحظه‌های حساس جواب لازم را می‌دهد.

امام‌جمعه کرج خطاب به عده‌ای واداده داخلی و غرب‌زده خارجی و استکبار جهانی تاکید کرد: این مطلب را عناصر داخلی واداده و غرب‌زده‌های خارجی و استکبار جهانی بدانند که  ایران با مجاهدت دانشمندان جوان به صنعت هسته‌ای دست پیدا کرده و آن را به هیچ قیمتی از دست نمی‌دهد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش بدانند که مطالبه مردم، رهبری و رئیس جمهور لغو کلیه تحریم‌ها و تامین حقوق کامل هسته‌ای ملت ایران است.

امام‌جمعه کرج با تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد:  ملت اسلامی ما تربیت شده اهل بیت هستند و تن به ذلت نمی‌دهند.

وی با اشاره به حق مردم برای دانستن توافقات هسته‌ای افزود: حق نقد و پرسش و دریافت پاسخ قانع‌کننده  را برای خود محفوظ می‌دانیم و مردم نیز باید از جزئیات توافقات مطلع باشند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به بومی‌سازی صنعت هسته‌ای در کشور اظهار داشت: عده‌ای تلاش می‌کنند که نامی از صنعت هسته‌ای نبرند این در حالی است که این صنعت بومی سازی و از دستاوردهای کشورمان است که با تلاش دانشمندان جوان به دست آمده است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مذاکرات با امریکا فقط در مورد مسائل هسته‌ای است، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران  با امریکا فقط در مورد مسائل هسته‌ای مذاکره می‌کند و موضوع دیگری در مورد مذاکره با این کشور مطرح نیست.

وی با اشاره به تاثیر مذاکرات و نتیجه آن در سرنوشت کشور، افزود: نتیجه این مذاکرات هرچه باشد مشکلات کشور را در تمام زمینه‌ها حل نمی‌کند و لذا باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با توجه به توان داخلی کشور به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کرج با اشاره به مسائل پیش آمده برای زائران کشورمان در عربستان سعودی بیان کرد: از دستگاه دیپلماسی کشورمان می‌خواهیم که به صورت جدی و قوی‌تر در عرصه بین‌المللی وارد شود.

وی گفت: وضعیت ما امروز طوری شده که در سرزمین امن الهی هم در امان نیستیم و باید برای این موضوع فکری شود.

خطیب نمازجمعه کرج بیان کرد: مرزهای ما در زمانی که وزیر امور خارجه ما در سفر به آن کشور است مورد تعرض قرار می‌گیرد و 8 نفر از جوانان مرزبان ما به شهادت می‌رسند که باید گفت این وضعیت مورد قبول نیست.

خطیب نمازجمعه کرج گفت: عزت و سربلندی ما به این سادگی نباید حراج شده و از بین برود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به کارشکنی عربستان برای جمهوری اسلامی ایران گفت: سفر عمره سفر مستحبی است و اگر بنا باشد که در سفر مستحب عزت و شرافت مسلمانی از بین برود رفتن به این سفر جایز نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در مورد لغو مقطعی سفر عمره بیان کرد: عربستان از ناحیه حضور زائران ایرانی پولی معادل بودجه عمرانی کشور نصیبش می‌شود و می‌توان برای تنبیه عربستان برای این بی حرمتی‌ها سفر عمره به طور مقطعی متوقف شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به برگزاری جلسات محفلی با اهداف خاص و موضوع انتخابات مجلس در استان البرز گفت: در این استان حرکات و مسائل مرموزی در حال شکل‌گیری است که لازم است متدینین بصیرت لازم در این زمینه را داشته باشند.

امام جمعه کرج با اشاره به برنامه‌های خاص در البرز تصریح کرد: جلساتی در گوشه و کار این استان برای انتخابات و اهداف دیگر برگزار می‌شود که نشان از برنامه‌ریزی برای مسائل انتخاباتی و دیگر موارد دارد.

وی افزود: چهره‌های معلوم الحال و واداده سیاسی که مدتها مدفون بودند فرصتی برای جبران پیدا کرده‌اند و خود را سیاسی می‌دانند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان کرد: این افراد هرچه عزت و آبرو دارند ازاسلام و انقلاب  به دست آورده‌اند و دیگران را عددی حساب نمی‌کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه این افراد از رویداد بزرگی همچون انقلاب اسلامی غافل بوده و ملی شدن صنعت نفت و تفاهم نامه لوزان را دستاورد قرن اخیر می‌دانند، گفت: در سخنانشان می‌گویند که دو اتفاق مهم در این 100 سال افتاده که یکی ملی شدن صنعت نفت و دیگری توافق لوزان و مذاکرات اخیر است.

امام جمعه کرج با انتقاد از نادیده گرفتن انقلاب اسلامی در اظهارات  این افراد گفت: این فهم سیاسی است که این افراد دارند و انقلاب اسلامی را نمی‌بینند وبزرگی این انقلاب که در دنیا هیجان ایجاد کرده و دنیا را بیدار کرده را ندیده و در تعاریف خود از مصدق تعریف می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به لزوم فراخوان عمومی دستگاه رسمی از همه احزاب برای شرکت در جلسات سیاسی گفت: گزینشی دعوت کردن افراد درست نیست.

وی با انتقاد از ادبیات به کار رفته شده توسط این افراد، افزود: درست در سالی که مقام معظم رهبری به نام همدلی و هم زبانی دولت و ملت نامگذاری کرده‌اند برخی با فحش و ناسزا گویی  و با زبان  بد می‌خواهند حرف خود را پیش ببرند و امور با فحش و ناسزاگویی درست نمی‌شود.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه هنوز هیچ خبری نشده است، بیان کرد: من این افراد را به رعایت آرامش و تدبیر دعوت می‌کنم.


[ جمعه 94/1/21 ] [ 9:45 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

رهبر معظم انقلاب با رصد دقیق تحولات هسته ای کشور و مواضع طرف مقابل، اجازه ندادند که موضوع هسته ای به سطح نزاع های جناحی و گروهی تنزل پیدا کند و انسجام شکل گرفته پیرامون آن غرب را ناامید کرد

پایگاه بصیرت؛ گروه بین الملل: پس از سال ها مذاکرات هسته ای ایران و طرف های غربی و گروه 5+1، بالاخره قدرت های جهانی مجبور به تسلیم در برابر استقامت و پایداری ملت ایران شدند و در بیانیه مطبوعاتی لوزان، بر حق ایران در برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای تصریح شد.

فارغ از اینکه بخواهیم در مورد داده ها و ستانده های کشورمان در جریان این مذاکرات و بیانیه مطبوعاتی که متعاقب آن صادرشد، بحث کنیم، پذیرش حق غنی سازی صلح آمیز هسته ای ایران از سوی قدرت های بین المللی یک دستاورد بزرگ برای ملت ایران محسوب می شود که بدون شک حاصل ایستادگی و مقاومت ستودنی ملت و دولتمردان در مقابل فشارها، تحریم ها وتهدیدهای متعدد طرف مقابل در طول سالیان متمادی گذشته است.

مفروض اصلی نوشتار حاضر این است که اگر امروز غرب حاضر به پذیرش حق غنی سازی صلح آمیز هسته ای ایران شده است در اثر استقامت، شجاعت، صبر، انسجام ملی و پایبندی به قوانین و مقررات بین المللی بوده است. به عبارت دیگر، وزن سنگین ارزش های ملت ایران بر روی میز مذاکرات سبب شده است که امروز غرب حاضر به پذیرش ایران هسته ای شود. مهمترین این ارزش ها،‌ همانگونه که اشاره شد، عبارتند از:

1- مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی غربی ها: غرب برای توقف برنامه هسته ای ایران، که به مرکز ثقل تضادهای ایران و غرب تبدیل شده است، از انواع تحریم، ??هدید و فشار استفاده کرد تا از این طریق بتواند در عزم راسخ ملت ایران رخنه ایجاد کند و مانع از ادامه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران شود، اما ملت و دولت ایران در مقابل تمام این تحریم ها و فشارها نه تنها سر تسلیم فرود نیاوردند، بلکه با مقاومت و ایستادگی ستودنی خود سرانجام طرف مقابل را وادر به تسلیم و اعتراف به ناکارآمدی سیاست تحریم و فشار کردند. اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در این باره پس از قرائت بیانیه لوزان گفت: «ایرانی ها حتی در مقابل تحریم های شدید هیچ تمایلی برای رها کردن برنامه هسته ای از خود نشان ندادند.» وی در ادامه با اذعان به توان مقاومت و ایستادگی ملت ایران گفت: «... حتی حمله به تأسیسات هسته ای ایران نمی تواند برنامه هسته ای این کشور را متوقف کند.»

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در مصاحبه ای تاکید کرد که ما نمی توانیم مردم ایران را به زانو درآوریم و وادار به تسلیم کنیم .دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان هم در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما گفت: «مردم امید کسانی که می خواستند با فشار و تحریم مملکت و مردم را به زانو دربیاورند و تسلیم کنند را نا امید کردند .»

با توجه به آنچه گفته شد، واضح است که مقاومت و ایستادگی ملت و دولت ایران سبب شد که غرب به ناکارآمدی تمامی راههای ممکن برای توقف برنامه هسته ای ایران پی ببرد، و به ناچار مجبور به پذیرش ایران هسته ای شود و به جای سخن گفتن با زبان تحریم و تهدید با ملت ایران،‌ حاضر به پذیرش حقوق مسلم این ملت شود. در واقع، آنگاه که ملت ایران و به ویژه رهبر معظم انقلاب حاضر به پذیرش برساخته های نظام سلطه نشدند و در همه شرایط بر دفاع از حقوق خود تأکید کردند و در قبال فشارها و تحریم ها ایستادگی کردند، غرب دیگر راهی جز تسلیم در برابر خواسته های  به حق و قانونی این ملت نداشت.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 94/1/17 ] [ 11:3 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

پایگاه بصیرت/اگرچه هنوز تا نتایج نهایی مذاکرات هسته‌ای فرصت زیادی باقی مانده است، کشور پادشاهی سعودی از به نتیجه‌رسیدن مذاکرات هسته‌ای نگران است.


نشریه آلمانی «دی‌سایت» در تحلیلی از ترس اعراب درباره قدرت روزافزون ایران در منطقه نوشت: ایران پس از توافق لوزان جشن می‌گیرد، اما اعراب از نفوذ تهران در منطقه می‌ترسند. در پایتخت‌های کشورهای عربی سکوت سرد و سنگینی حاکم است. پادشاه عربستان سعودی پس از پایان مذاکرات لوزان و پس از گفت‌وگویی تلفنی با اوباما ابراز امیدواری کرد که توافق اتمی با ایران برای منطقه پایداری و امنیت را به ارمغان بیاورد. رئیس‌جمهوری آمریکا برای آرام کردن همه کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس، همه پادشاهان و امیران عرب را برای یک نشست به کمپ دیوید دعوت کرد. در ادامه این مطلب آمده است: بنابراین، پادشاهان ثروتمند عرب این دینامیک ناگهانی در مناسبات بین ایران و آمریکا را با سوءظن و بی‌اعتمادی دنبال می‌کنند. این نشریه آلمانی در ادامه نوشت: ایران به‌عنوان قدرت حمایتی همه شیعیان در منطقه مطرح است. نویسنده در ادامه با اشاره به نفوذ ایران در یمن، در بخش دیگری از این مطلب نوشت: امروزه در مرزهای اسرائیل[رژیم صهیونیستی] چندین هزار مبارز حزب‌الله حضور دارند و براساس ارزیابی پنتاگون، آنها حداقل از حدود 30 هزار موشک برخوردارند که در بین آنها برخی موشک‌ها با برد تا 400 کیلومتر وجود دارد که ساخت ایران است. در سوریه نیز کمک‌های تسلیحاتی ایران و واحدهای حزب‌الله از فروپاشی دولت بشار اسد جلوگیری کرده است. ایران همچنین نقش مشابهی را در دولت با اکثریت شیعی عراق ایفا می‌کند. در ادامه این مطلب آمده است: به این ترتیب، عربستان سعودی می‌خواهد با حملات خود علیه حوثی‌ها در یمن این سیگنال را ارسال کند که کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس مصمم هستند با تلاش‌های توسعه‌طلبانه ایران در آینده به‌صورت نظامی مقابله کنند. در سوریه نیز عربستان سعودی و ترکیه نگران یک تبانی و توافق ضمنی بین آمریکا و ایران هستند. به این ترتیب، وزنه سنگین سنی در منطقه، یعنی ترکیه، عربستان سعودی و مصر می‌توانند به‌صورت مستقل برای یک سقوط نظامی اسد تلاش کنند. گفتنی است، اوباما در مکالمه‌ای تلفنی به سلمان، پادشاه عربستان گفته است که تفاهم اصولی هسته‌ای با ایران نشانگر علاقه واشنگتن به برقراری امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه و کشورهای حوزه خلیج‌فارس است.

 
شناسه مطلب : 274035|

[ یکشنبه 94/1/16 ] [ 6:20 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
فکت شیت یا متنی که وزارت خارجه امریکا منتشر کرده است تفاوت های فاحشی با متن منتشرشده وزارت خارجه ما و حتی بیانیه قرائت شده آقای ظریف دارد
منبع: دانا

[ جمعه 94/1/14 ] [ 12:5 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

اگر متنی که وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده، صحت و وجود خارجی ندارد، وزارت خارجه کشورمان باید بلافاصله با صدور بیانیه ای ضمن تکذیب متن آمریکایی، تاکید کند که چنین توافقاتی حاصل نشده و آنچه مورد توافق قرار گرفته، متن ایرانی است.

بیانیه ایرانی خوب، بیانیه آمریکایی بد!/ کدام یک سند معتبر و واقعی «بیانیه لوزان» است؟

در دقایق پایانی نشست لوزان و تقریبا در حالی که ظریف و موگرینی در حال قرائت متن کاملا مشترکی درباره رسیدن طرفین به متنی با عنوان «پارامترهای برنامه جامع اقدام مشترک» (Parameters for a Joint Comprehensive Plan of Action) بودند، وزارت امور خارجه کشورمان متنی را با عنوان «خلاصه‌ای از مجموع راه‌حل‌های تفاهم شده برای رسیدن به برنامه جامع اقدام مشترک» برای رسانه ها ارسال کرد. اما به صورت همزمان، متن دیگری با عنوانی مشابه بدون عبارت «خلاصه» یعنی «پارامترهای برنامه جامع اقدام مشترک» به عنوان بیانیه مطبوعاتی(Media Note) در سایت رسمی وزارت خارجه آمریکا  منتشر شد که با متن ارسالی دوستان وزارت خارجه تفاوت هایی نگران کننده دارد؛ تفاوت هایی که به ترجمه این یا آن کلمه مربوط نشده و بسیار اساسی است.

آنچه که ظریف و موگرینی قرائت کردند، همان چیزی بود که آقای عراقچی پیشتر بدان اشاره کرده بود و می توان آن را بیانیه پیشرفت مذاکرات دانست که نه الزام آور است و نه جنبه حقوقی دارد. متن قرائت شده توسط دکتر ظریف با متن قرائت شده موگرینی نیز کاملا مشابه است، اما متن PJCPOA که دو طرف در سخنان خود به آن اشاره کردند، شامل تعهدات بوده و در حقیقت یک چارچوب برای توافق جامع بوده کاملا مصداق یک توافق است.

نکته مهم تر و نگران کننده اما تفاوت های متن ارسال شده توسط وزارت خارجه با متن قرار گرفته روی خروجی سایت وزارت خارجه آمریکاست که در ادامه تنها و تنها به «مهم ترین موارد» این تفاوت ها اشاره می شود. قبل از ورود به بررسی دو سند ایرانی و آمریکایی، تاکید می شود که سند وزارت خارجه آمریکا که در زیر بررسی می شود، FACT SHEET نیست، بلکه آنچه منتشر شده، خود متن اصلی است. (یادآوری می شود که در ساعات اولیه پس از توافق ژنو، آمریکا متنی با عنوان FACT SHEET علاوه بر متن اصلی منتشر کرد و وجوه عینی توافق ژنو را از نظر خود بیان نمود که طرف ایرانی، این تفسیر را رد کرد، اما هم اکنون هیچ متنی با این عنوان منتشر نشده و آمریکا مدعی است آنچه منتشر کرده PJCPOA یعنی متن توافق اصلی است).

ادامه مطلب...

[ جمعه 94/1/14 ] [ 12:4 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 124
بازدید دیروز: 151
کل بازدیدها: 1041789
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون