سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ

 

امام‌جمعه کرج گفت: از دستگاه دیپلماسی کشورمان می‌خواهیم که به صورت جدی و قوی‌تر در عرصه بین‌المللی وارد شود.

حسینی همدانی نماز جمعه (3)

به گزارش هادیان البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج با تبریک ولادت حضرت زهرای اطهر (س) اظهار داشت: زهرای اطهر(س) بانوی بزرگواری است که در عالم نظیری برای وی وجود ندارد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) از هر نظر دارای کمالات فراوان و فضائل بی شمار و مناقب فراوانی است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) بیان کرد: سبک زندگی فاطمی و روش همسرداری و فرزندداری او بی‌نظیر و مهربانی و گذشت او نسبت به اعضای خانواده بی‌بدیل بود و مایه آرامش همسر و فرزندان خود بود.

امام جمعه کرج با اشاره به روش زندگی حضرت زهرای مرضیه بیان کرد: ایشان در اداره زندگی نه اهل افراط و نه اهل تفریط بود و میانه روی در زندگی ایشان وجود داشت و علیرغم داشتن مال سطح عمومی زندگی ایشان از سطح جامعه بالاتر نرفت.

نماینده ولی‌‌فقیه در استان البرز با اشاره به رعایت ابعاد عفاف و حجاب حضرت زهرا(س) تصریح کرد: عفاف و حجاب حضرت زهرای مرضیه هرگز خدشه‌دار نشد و وقتی که برای احقاق حق در مسجد حاضر شد با یک حیاتی وارد شد که قابل شناسایی نبود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به دشمن شناسی و بصیرت حضرت زهرا(س) بیان کرد: حضرت زهرای اطهر(س) بصیرت لازم را در همه عرصه‌ها داشت و دشمن‌شناسی وی سبب شد که مدافع حریم ولایت باشد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن روز زن و تکریم از بانوان و روز مادر، گفت: با نامگذاری این روز مسئولیت بانوان در جامعه  ما چند برابر شده و زنان جامعه ما باید در مسیری حرکت کنند که زهرای اطهر(س)  در آن مسیر بود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به لزوم الگو پذیری بانوان جامعه اسلامی از حضرت زهرا(س) افزود: بانوان ما باید از حضرت زهرا در زندگی الگو بگیرند و راه و روش وی را در زندگی مورد استفاده قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: از آنجایی که زن ریشه همه کمالات اجتماع بوده مورد طمع است و تلاش می‌کنند که آن را از کار بیندازند.

امام جمعه کرج با اشاره به برنامه‌ریزی استکبار برای ضربه‌زدن به زنان جامعه اسلامی اظهار داشت: عمده برنامه‌های استکبار برای زنان و دختران  جامعه اسلامی طراحی شده و دشمن برای ضربه زدن به این قشر  برنامه دارد.

خطیب این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به پرورش نسل انقلابی و همه آحاد جامعه در دامن زنان جامعه تصریح کرد: اگر زن حفظ دامن نکند و با تشخیص درست از جایگاه خود خوب محافظت نکند اجتماع انسانی از بین می‌رود.

وی افزود: کار زنان رهبری و هدایت فرزندان و مردان جامعه است و اگر فرزندان تربیت درست نداشته باشند جامعه از بین می‌رود.

امام‌‌جمعه کرج با اشاره به اینکه برای بانوان ایران اسلامی سرمایه‌گذاری‌های کلانی صورت گرفته است، افزود: بانوان با شناخت و عظمت جایگاه به وظیفه خود عمل کنند و نقش بانوان در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی غیرقابل انکار است.

خطیب نمازجمعه کرج خاطرنشان کرد: اگر زنان جایگاه و رفعت جایگاه خود را بشناسند اجازه نمی‌دهند که دیگری برای او تصمیم بگیرد و او را کالای تبلیغاتی و وسیله هوس خود و مردان هرزه کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به تلاش عده‌ای برای کشاندن زنان به ورزشگاه خاطرنشان کرد: مدتی است که عده‌ای در دولت و خارج از آن به دنبال کشاندن زنان به ورزشگاه‌ها هستند و در حال دست و پازدن برای کشاندن زنان به ورزشگاه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: این امور قطعا از روی دلسوزی برای امور بانوان و زنان ما نیست و  محیط و مرکزی برای جولان دادن عده‌ای است.

آیت الله حسینی‌همدانی گفت: اگر زیرساخت‌های لازم برای حضور زنان در ورزشگاه فراهم نشود به شدت متدینین با این موضوع مخالف هستند چون زمینه برای فساد فراهم می‌شود.

وی به زمینه‌های سوءاستفاده‌های حضور زنان در ورزشگاه اشاره و بیان کرد: اینگونه بیان می‌شود که انگار تمام مسائل و مشکلات این حوزه حل شده و تنها حضور بانوان در ورزشگاه فوتبال مانده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: با حضور زنان در ورزشگاه  به شدت مخالف هستیم و تا جایی که ممکن است اجازه نمی‌دهیم که این اقدام صورت گیرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به سفر اردوغان به کشور و دیدار با مقام معظم رهبری گفت: ایران خیلی کریمانه  از کنار سخنان نامربوطی که چند وقت قبل رئیس جمهور ترکیه بر علیه ایران زده بود گذشت.

خطیب نماز جمعه کرج تاکید کرد: مقام معظم رهبری در قالب گفت‌وگو تمام حرف‌هایی را که اردوغان بر علیه کشورمان زده بود را پاسخ دادند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به سخنان پراهمیت مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته خود با مداحان گفت: خواسته‌هایی که رهبری از مسئولین مطرح کردند و برخورد منطقی با توافق باید مورد توجه همه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مظاهر بی‌اعتمادی جمهوری اسلامی ایران همچنان حل نشده باقی مانده است، گفت:کشوری مانند آمریکا به هیچ یک از اصول انسانی و قوانین بین‌المللی پایبند نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به کشتن شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور با 8 گلوله برای تخلف رانندگی بیان کرد: کشوری که شهروند خود را به خاطر تخلف رانندگی با 8 گلوله از بین می‌برد معلوم است که به دیگران رحم نمی‌کند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان حمایت آمریکا از کشتار مردم بی‌دفاع افزود: حمایت‌های آمریکا از کشتار مردم بی‌دفاع و مسلمان غزه و فلسطین، یمن و سایر کشورها و تامین سوخت جنگنده‌های سعودی برای کشتار مردم یمن نشان می‌دهد که این کشور به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به لزوم دقت در توافقات با این کشور تصریح کرد: مسئولان باید دقت لازم در مورد توافقات نهایی را داشته باشند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه غرب به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف بین دولت و ملت است، گفت: این کشور در هر فرصتی به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف در بین حاکمیت و مردم است و از هر روزنه‌ای برای رسیدن به مقصد خود بهره می‌برد.

وی گفت: چالش ایجاد کردن و جامعه را به سمت دو دستگی و چالش بردن از برنامه‌های غرب است اما ملت ایران همیشه نشان داده که بیدار و هوشیار است و در لحظه‌های حساس جواب لازم را می‌دهد.

امام‌جمعه کرج خطاب به عده‌ای واداده داخلی و غرب‌زده خارجی و استکبار جهانی تاکید کرد: این مطلب را عناصر داخلی واداده و غرب‌زده‌های خارجی و استکبار جهانی بدانند که  ایران با مجاهدت دانشمندان جوان به صنعت هسته‌ای دست پیدا کرده و آن را به هیچ قیمتی از دست نمی‌دهد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش بدانند که مطالبه مردم، رهبری و رئیس جمهور لغو کلیه تحریم‌ها و تامین حقوق کامل هسته‌ای ملت ایران است.

امام‌جمعه کرج با تشکر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد:  ملت اسلامی ما تربیت شده اهل بیت هستند و تن به ذلت نمی‌دهند.

وی با اشاره به حق مردم برای دانستن توافقات هسته‌ای افزود: حق نقد و پرسش و دریافت پاسخ قانع‌کننده  را برای خود محفوظ می‌دانیم و مردم نیز باید از جزئیات توافقات مطلع باشند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به بومی‌سازی صنعت هسته‌ای در کشور اظهار داشت: عده‌ای تلاش می‌کنند که نامی از صنعت هسته‌ای نبرند این در حالی است که این صنعت بومی سازی و از دستاوردهای کشورمان است که با تلاش دانشمندان جوان به دست آمده است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه مذاکرات با امریکا فقط در مورد مسائل هسته‌ای است، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران  با امریکا فقط در مورد مسائل هسته‌ای مذاکره می‌کند و موضوع دیگری در مورد مذاکره با این کشور مطرح نیست.

وی با اشاره به تاثیر مذاکرات و نتیجه آن در سرنوشت کشور، افزود: نتیجه این مذاکرات هرچه باشد مشکلات کشور را در تمام زمینه‌ها حل نمی‌کند و لذا باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با توجه به توان داخلی کشور به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کرج با اشاره به مسائل پیش آمده برای زائران کشورمان در عربستان سعودی بیان کرد: از دستگاه دیپلماسی کشورمان می‌خواهیم که به صورت جدی و قوی‌تر در عرصه بین‌المللی وارد شود.

وی گفت: وضعیت ما امروز طوری شده که در سرزمین امن الهی هم در امان نیستیم و باید برای این موضوع فکری شود.

خطیب نمازجمعه کرج بیان کرد: مرزهای ما در زمانی که وزیر امور خارجه ما در سفر به آن کشور است مورد تعرض قرار می‌گیرد و 8 نفر از جوانان مرزبان ما به شهادت می‌رسند که باید گفت این وضعیت مورد قبول نیست.

خطیب نمازجمعه کرج گفت: عزت و سربلندی ما به این سادگی نباید حراج شده و از بین برود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به کارشکنی عربستان برای جمهوری اسلامی ایران گفت: سفر عمره سفر مستحبی است و اگر بنا باشد که در سفر مستحب عزت و شرافت مسلمانی از بین برود رفتن به این سفر جایز نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در مورد لغو مقطعی سفر عمره بیان کرد: عربستان از ناحیه حضور زائران ایرانی پولی معادل بودجه عمرانی کشور نصیبش می‌شود و می‌توان برای تنبیه عربستان برای این بی حرمتی‌ها سفر عمره به طور مقطعی متوقف شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به برگزاری جلسات محفلی با اهداف خاص و موضوع انتخابات مجلس در استان البرز گفت: در این استان حرکات و مسائل مرموزی در حال شکل‌گیری است که لازم است متدینین بصیرت لازم در این زمینه را داشته باشند.

امام جمعه کرج با اشاره به برنامه‌های خاص در البرز تصریح کرد: جلساتی در گوشه و کار این استان برای انتخابات و اهداف دیگر برگزار می‌شود که نشان از برنامه‌ریزی برای مسائل انتخاباتی و دیگر موارد دارد.

وی افزود: چهره‌های معلوم الحال و واداده سیاسی که مدتها مدفون بودند فرصتی برای جبران پیدا کرده‌اند و خود را سیاسی می‌دانند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان کرد: این افراد هرچه عزت و آبرو دارند ازاسلام و انقلاب  به دست آورده‌اند و دیگران را عددی حساب نمی‌کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه این افراد از رویداد بزرگی همچون انقلاب اسلامی غافل بوده و ملی شدن صنعت نفت و تفاهم نامه لوزان را دستاورد قرن اخیر می‌دانند، گفت: در سخنانشان می‌گویند که دو اتفاق مهم در این 100 سال افتاده که یکی ملی شدن صنعت نفت و دیگری توافق لوزان و مذاکرات اخیر است.

امام جمعه کرج با انتقاد از نادیده گرفتن انقلاب اسلامی در اظهارات  این افراد گفت: این فهم سیاسی است که این افراد دارند و انقلاب اسلامی را نمی‌بینند وبزرگی این انقلاب که در دنیا هیجان ایجاد کرده و دنیا را بیدار کرده را ندیده و در تعاریف خود از مصدق تعریف می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به لزوم فراخوان عمومی دستگاه رسمی از همه احزاب برای شرکت در جلسات سیاسی گفت: گزینشی دعوت کردن افراد درست نیست.

وی با انتقاد از ادبیات به کار رفته شده توسط این افراد، افزود: درست در سالی که مقام معظم رهبری به نام همدلی و هم زبانی دولت و ملت نامگذاری کرده‌اند برخی با فحش و ناسزا گویی  و با زبان  بد می‌خواهند حرف خود را پیش ببرند و امور با فحش و ناسزاگویی درست نمی‌شود.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه هنوز هیچ خبری نشده است، بیان کرد: من این افراد را به رعایت آرامش و تدبیر دعوت می‌کنم.


[ جمعه 94/1/21 ] [ 9:45 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 66
بازدید دیروز: 144
کل بازدیدها: 1043230
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون