سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: تمام حوادث به وجود آمده در تاریخ نظام الهی ایران درسی برای ولایتمداری است.

 

 

به گزارش«تیتریک»؛به نقل از روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز،آیت‌الله علی سعیدی در همایش ائمه جمعه و جماعات مساجد استان البرز اظهار داشت: حوادثی که برای ما در طول تاریخ موجودیت نظام الهی اسلام در ایران به وجود آمد درسی بزرگ برای تبعیت از ولی امر است.

وی افزود: در جامعه ما اصولی ثابت تحت عنوان استراتژی و اموری متغیر تحت عنوان تاکتیک وجود دارد که ولی امر یک حاکمیت اسلامی شیوه‌های عملیاتی تاکتیک‌ها را بر مبنی اصول ثابت تعیین می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به این تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها است که کلید واژه‌های حرکت در مسیر به ما داده می‌شود، مهم این است که با قصد قربت حرکت کنیم و در این راه از ولی امر خود تبعیت محض داشته باشیم؛ در غیراینصورت نتیجه منفی خواهیم گرفت.

نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران در ادامه گفت: تفاوت بین استراتژی و تاکتیک در رفتار امام و ولی یک جامعه اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است که در تاریخ زندگی ائمه نیز به خوبی معلوم و در نوع رفتار امام راحل (ره) نیز مشهود و قابل تأمل بود، به نحوی که زمانی رفتارشان مبنی بر اصل جنگ جنگ تا پیروزی و زمانی نیز نوشیدن جام تلخ زهر پذیرش قطعنامه بود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه تحلیل اینگونه مباحث در حوادث گوناگون در طول عمر انقلاب راه را برای ما روشن می‌کند، متذکر شد: همچنان که در حرکت خود از اول انقلاب شاهد فراز و نشیب‌ها و اتفاقات گوناگون بودیم و هستیم و خواهیم بود، اکنون نیز آینده نگری توأم با دارا بودن بصیرت به ما کمک خواهد کرد تا پاسداری از انقلاب را در هر مقطعی به خوبی انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود بسیجیان را بازوان پرتوان نظام دانست و گفت: در وجود بسیجی خشمی مقدس وجود دارد که نباید بگذاریم مورد سوءاستفاده معاندان نظام قرار گیرد و بسیجی را معاندانه به عنوان یک نیروی تندرو معرفی کنند.

نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران تصریح کرد: آرمانگرایی بسیج برای نظام جمهوری اسلامی یک اصل ارزشمند است، اما نباید به نحوی برداشت شود که بسیج را به عنوان یک نیروی تند رو معرفی کرده و بهانه بدست دشمنان نظام و انقلاب دهد تا از این مطلب بهره‌برداری منفی بنمایند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: رفتار بسیجی و تفکرات ارزشمندی که دارد باید با آرمانگرایی توأم با واقعیات تلفیق شود تا موجب به بار آوردن هزینه برای نظام توسط دشمنان نشود.

وی، تبیین این مسئله را وظیفه مبلغین و ائمه جمعه و جماعات دانست و گفت: روحانیون وظیفه دارند تلفیق آرمانگرایی و واقعیات را در جامعه تبیین کرده و آموزش دهند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان اظهار داشت: ما قدر زحمات بسیج و اثرات خوب فعالیت‌های بدون چشمداشتش را در سطح جامعه می‌دانیم و این بخش مخلص جامعه به عنوان بازوان پرتوان نظام پشتوانه‌ای عظیم برای ملت است.

 

 


[ پنج شنبه 92/5/31 ] [ 2:58 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 118
کل بازدیدها: 1042055
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون