سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
قصد داریم سبک زندگی های مثبت گذشته را در قالب کاریکاتور (کمیک استریپ) با موضوعات مختلف یاد آوری و با امروز مقایسه نماید. در این مجال به بررسی موضوع تغذیه نسل امروز می پردازیم.

گروه چندرسانه ای «تیتریک» ؛  در قسمتهای قبلی سری کاریکاتورهای یادش به خیر اون وختا به بررسی موضوعات و سبک زندگی هایی پرداختیم که در گذشته پر رنگ تر  و نمایان تر از حال بود. در این بخش به نتایج معضلی اشاره می کنیم که گریبانگیر شهرسازی ها و فرهنگ ما شده است. اتفاقاتی که به دلیل اینکه آرام آرام وارد زندگیمان شده است با همان آرامی در فرهنگمان نفوذ پیدا کرده است. فرهنگ همسایه و توجه به همسایه که در روایات ما از جایگاه بسیار عظیمی برخوردار است به مرور زمان در حال کمرنگ تر شدن است. به روایاتی در این زمینه توجه فرمایید:

امام علی علیه السلام:

وَالجِوارُ أَربَعونَ دارا مِن أَربَعَةِ جَوانِبِها؛
تا چهل خانه از چهار طرف همسایه به شمار مى آیند.

امام علی علیه السلام:

شیعَتُنَا المُتَباذِلونَ فى وِلایَتِنا، اَلمُتَحابّونَ فى مَوَدَّتِنا اَلمُتَزاوِرونَ فى اِحیاءِ اَمرِنا اَلَّذینَ اِن غَضِبوا لَم یَظلِموا وَ اِن رَضوا لَم یُسرِفوا، بَرَکَةٌ عَلى مَن جاوَروا سِلمٌ لِمَن خالَطوا؛

شیعیان ما کسانى اند که در راه ولایت ما بذل و بخشش مى کنند، در راه دوستى ما به یکدیگر محبت مى نمایند، در راه زنده نگه داشتن امر و مکتب ما به دیدار هم مى روند. چون خشمگین شوند، ظلم نمى کنند و چون راضى شوند، زیاده روى نمى کنند، براى همسایگانشان مایه برکت  اند و نسبت به هم نشینان خود در صلح و آرامش اند.
 
پیامبر اکرم (ص):
حُرمَةُ الجارِ عَلَی الجارِ کَحُرمَةِ اُمِّه.

رعایت حرمت همسایه همانند احترام مادر لازم است.


[ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 12:41 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 115
بازدید دیروز: 119
کل بازدیدها: 1044174
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون