سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
واقعا جای سوال دارد چطور سگ های زرد که یک گروه موسیقی منحرف در آمریکا توسط یکی از خودشان کشته می شوند و در قطعه هنرمندان ایران جای می گیرند اما شهید امر به معروف را به قطعه شهدای بهشت زهرا راه نمی دهند.
گروه دفاع مقدس «تیتریک »؛ به نقل از گلستان ما ؛ اوضاع عجیبی است ، هر روز خبر مظلومیت شیعیان و فرزندان زهرا (س)در گوشه و کنار کشور به گوش می رسد. دیروز علی خلیلی و امروز مددخانی و فردا ...
جانباز بسیجی آمر به معروف «مسعود مددخانی» روز 16 فروردین بعد از 19 سال تحمل درد جانبازی در بیمارستان بقیه‌الله تهران به شهادت رسید.
شهید مددخانی در سال 1374 طی مأموریت و در حین اجرای فریضه امر به معروف با اراذل و اوباش منطقه فلاح در ساختمان در حال احداث درگیر شده و پس از سقوط از ارتفاع دچار ضایعه نخاعی شد. وی در طول این سال‌ها 4 بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و در نهایت روز گذشته  در سن 45 سالگی به شهادت رسید.
در نهایت تعجب بنیاد شهید با دفن وی در قطعه شهدا مخالفت کرد و علت ان را نداشتن اسنادی مبنی بر جانبازی وی دانست . این امر موجب اعتراض دوستان و خانواده شهید شد و باعث شد تا جنازه وی ساعتها در سردخانه بهشت زهرا بماند تا مسئولان بنیادشهید به یک نتیجه برسند اما گویا مسئولان با دفن وی در قطعه شهدا ممانعت کردند و نهایتا پیکر شهید مددخانی در قطعه صالحین دفن شد.
اما سال گذشته در نهایت شگفتی دیدیم که دو خواننده با اسم مستعار سگ های زرد که یگ گروه موسیقی زیرزمینی چهار نفره بودند در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن می شوند.
گروه موسیقی سگ های زرد که کار خودشان را در ایران به صورت زیرزمینی آغاز کرده بودند ، بعد از حضور در فیلم بهمن قبادی تازه اندکی شناخته تر شدند ، اما اعضای این گروه در سال 2006 با مهاجرت به آمریکا ترجیح دادند تا حرفه موسیقی را در این کشور ادامه دهند .
اما کشته شدن سه نفر از اعضا به دست نفر چهارم گروه باعث شده تا نام سگ های زرد بیشتر از هر زمان دیگری در رسانه های داخلی و خارجی به چشم بخورد و درباره شان نوشته شود.
اما موضوعی که بیشتر از هر چیز دیگری در این حادثه توجه رسانه های داخلی را به خود جلب کرد ، دفن اعضای این گروه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) است. تدفینی که با تشخیص و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد صورت گرفت.
 
اگرچه افراد این گروه به فعالیت در زمینه موسیقی می پرداختند ، اما با یک نگاه اجمالی به گذشته و نحوه فعالیت و خروج سگ های زرد از کشور ، برخی از اقداماتشان در سال 88 ، نحوه به قتل رسیدنشان و یا حتی نامی که برای گروه خود انتخاب کرده اند و نگاهی به تعریف هنرمند در فرهنگ ایرانی و یا ویژگی یا شرایطی که خود وزارت ارشاد در تعریف هنرمند واقعی و متعهد برای صدور مجوز فعالیت به ان متوسل می شود بیندازیم ، آیا بازهم نام سگ های زرد در بین هنرمندانی که در این تعریف قرار کرفتند جای میگیرد.
دفن اعضای این گروه در قطعه هنرمندان در حالی رخ داده که وزارت ارشاد از اجازه دفن و خانواده های برخی از هنرمندان داخلی در قطعه هنرمندان خودداری کردند و علت این جلوگیری هم قرار نگرفتن نام آن هنرمندان در چارچوب تعریف خاصی که وزارت ارشاد از یک هنرمند می داند اعلام شده است.

بیش از 200 هزار نفر در این کشور شهید شده اند و در جای جای این کشور و هر کوی و برزنی تصویر شهیدی به عنوان نماد استقامت و شجاعت می درخشد و هنوز هم هستند جوانانی که در راه شهادت قدم می گذارند و باید بدانیم که امنیت و آسایش امروز مرهون همین عزیزان است.
همه شهیدان ما در راه ارزشهای اسلامی و دفاع زا وطن بودند و شهید مددخانی هم به دفاع از ارزش ها و وظیفه دینی و قرانی خود جهت امر به معروف و نهی از منکر پیش رفت و همه شواهد و قرائن نیز نشان می دهد وی در این حادثه جانباز شده و 19 سال تمام تحمل رنج کرد، آیا باز هم دلیلی برای شهادت وی می خواهید که با دفن وی در قطعه شهدا مخالفت می کنید؟
او هم می توانست مانند خیلی از جوانان دیگر جزو لشکر تماشاگرها و بی تفاوت ها باشد و به زندگی خود بپردازد اما خطر کرد و بخاطر دین خود و وظیفه ای که به وی سپرده شده بود جان خود را از دست داد.
جامعه ای که در آن روح امر به معروف و نهی از منکر بمیرد جامعه ای مرده است و لذا مسئولان از همین الان بجنبند و مجلس با تصویب قوانین حمایتی از آمران به معروف و نهی از منکر و اقدامات اجرایی دولت نگذارند تا چراغ این فریضه دینی خاموش شود.

[ سه شنبه 93/1/19 ] [ 11:0 صبح ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 119
کل بازدیدها: 1044120
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون