سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مورد اینکه زبان اصلی عیسی مسیح چه بوده با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان که اخیرا از آن کشور دیدار کرد، درگیر بحث شد.

در منطقه ای که عیسی مسیح متولد شد و زندگی می کرد مردم به چند زبان مختلف صحبت می کردند. اما پیامر مسیحیان به کدامیک از این زبانها تکلم می کرد؟

در جریان ملاقات پاپ رهبر کاتولیک های جهان و نخست وزیر اسرائیل در این مورد اختلاف نظری به وجود آمد.

آقای نتانیاهو در یک ملاقات علنی در شهر بیت المقدس به پاپ فرانسیس گفت:"عیسی در این شهر می زیست و به زبان عبری صحبت می کرد."

پاپ فرانسیس در پاسخ به او تاکید کرد: "زبان او آرامی بود."

آقای نتانیاهو با اصرار افزود: "او به زبان آرامی صحبت می کرد ولی عبری هم می دانست."

این موضوع کلا پذیرفته شده است که عیسی مسیح واقعا وجود داشته ولی در مورد وقایعی که به زندگی او نسبت داده می شود بحث های زیادی وجود دارد.

مورخان زبان در مورد زبانی که عیسی، فرزند یک نجار اهل روستای الجلیل صبحت می کرده می توانند اطلاعات نسبتا دقیقی در اختیار قرار دهند.

دکتر سباستین بروک استاد زبان آرامی در دانشگاه آکسفورد می گوید که هم نخست وزیر اسرائیل و هم پاپ فرانسیس درست می گویند ولی آقای نتانیاهو باید نظر خود را مشخص تر می گفت. در آن دوران عبری، زبان دانشوران و متون مقدس بود. ولی زبانی که عیسی در زندگی روزمره استفاده می کرده حتما آرامی بوده است. اکثر پژوهشگران انجیل نیز معتقدند که او در این کتاب نیز از زبان آرامی استفاده کرده است.

 

ترجمه: امتی - تیتر یک

منبع: نشنال پست


[ شنبه 93/3/10 ] [ 4:25 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 118
کل بازدیدها: 1042085
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون