سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ

 

شکست های نتانیاهو محدود به کنگره آمریکا نبوده و در داخل سرزمین های اشغالی نیز وی با اعتراض گسترده صهیونیست ها مواجه است

پایگاه بصیرت؛ گروه بین الملل: نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته با سخنرانی خود در کنگره آمریکا مهر تایید دیگری بر بی آبرویی خود زد. وی که برای بازداشتن آمریکا از توافق هسته ای با ایران به این کشور سفر کرده بود نتوانست حتی رضایت طرفداران خود را فراهم کند و از طرف مقامات آمریکایی، مسخره شد. رئیس جمهور و وزیرخارجه آمریکا نیز اعلام کردند که حتی سخنان پوچ و بی ارزش نتانیاهو را گوش نداده اند. هرچند ممکن است تمام این اظهار نظرهای مقامات آمریکا در مورد نتانیاهو چیزی جز یک جنگ زرگری نباشد، اما واقعیت مسلم این است که نتانیاهو در آمریکا مسخره شد.

مهم تر این که شکست های نتانیاهو محدود به کنگره آمریکا نبوده و در داخل سرزمین های اشغالی نیز وی با اعتراض گسترده صهیونیست ها مواجه است. روز شنبه (16 اسفند) یعنی 10روز پیش از انتخابات پارلمانی در اسرائیل، حدود 50 هزار نفر در میدان اصلی شهر تل‌آویو علیه نتانیاهو دست به تظاهرات زدند. ساکنان سرزمین های اشغالی در 17 مارس (26 اسفند) اعضای جدید پارلمان را انتخاب می‌کنند. رئیس سابق موساد در این تظاهرات گفت: اسرائیل تا کنون با چنین بحرانی در رهبری خود روبرو نبوده است.

"اسرائیل تغییر می‌خواهد".  این شعار ده ها هزار تظاهرات‌کننده‌ای بود که روز شنبه در خیابان‌های تل‌آویو علیه سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل راهپیمایی کردند. تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی مانند "بی‌بی‌! به خانه‌ات برگرد" و "نتانیاهو باید برود" سر دادند. "بی‌بی" نامی است که نتانیاهو با آن در اسرائیل خوانده می‌شود. مئیر داگان، رئیس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت موساد سخنران این تظاهرات بود. وی در نطقی تند علیه نتانیاهو، اسرائیل را رژیمی "به بن‌بست رسیده و فاقد چشم‌انداز" دانست. او گفت: اسرائیل در بدترین بحران رهبری قرار دارد که ‌من می‌توانم از زمان تشکیل آن به یاد آورم.

نتانیاهو در چند سال اخیر شکست های سختی را متحمل شده است که تمام این شکست ها نتیجه سیاست های افراط گراینه وی در برابر مقاومت فلسطین و لبنان بوده است. وی با به راه انداختن جنگ 51 روز علیه مردم مظلوم و محصور غزه جنایت بزرگی را در سال گذشته میلادی مرتکب شد. پس از جنگ اخیر رژیم صهیوینیستی علیه غزه و به دلیل رفتار وحشیانه و تجاوزگرانه صهیونیست ها در کشتن کودکان و زنان و به تبع آن به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط برخی پارلمان های اروپایی مانند سوئد و نیز تحریم آکادمیک و اقتصادی رژیم صهیونیستی توسط برخی از کشورهای اروپایی، رابطه این رژیم با کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای اروپایی به شدت تحت تأثیر واقع شد، به طوری که بنیامین نتانیاهو در یک انزوای بین‌المللی قرار گرفته است. این انزوای بین الملل باعث شده است که قدرت مانور و چانه زنی اشغالگران صهیونیست در عرصه بین الملل تا حدودی محدود شود و این خود پیروزی بزرگی برای مقاومت فلسطین است.

از سوی دیگر رژیم اسرائیل در چند سال اخیر با کاهش رشد اقتصادی شدیدی مواجه شده است که این امر نارضایتی های گسترده اجتماعی زیادی را موجب شده است. این نارضایتی ها به ویژه در بخش مسکن شدیدتر بوده است به نحوی که چندین جوان صهیوینیست به علت فشار اقتصادی خودسوزی کرده اند.

بحران مالی رژیم صهیونیستی به حدی است که طی چند ماه گذشته مقامات صهیونیستی اقدام به تعطیلی نمایندگی‌های سیاسی و سفارتخانه‌های خود در کشورهای مختلف به علت عدم توان پرداخت حقوق کارکنان نموده و این امر موجب اعتراض گسترده نسبت به وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گردید. فشارها و بحران‌های داخلی رژیم صهیوینیستی به همراه تنش‌های بین‌المللی موجب شده تا عده زیادی از کارشناسان شانس نتانیاهو برای رسیدن به کرسی قدرت در انتخابات آتی را بسیار اندک پیش‌بینی کنند و راه برون رفت رژیم صهیونیستی از این مخمصه را دشوار تلقی نمایند.

انتقادات از بنیامین نتانیاهو درحالی شدت یافته که شهرک‌نشینان اسرائیلی در 17 مارس (26 اسفند) برای شرکت در انتخابات سراسری راهی صندوق‌های رای خواهند شد و نتانیاهو قصد دارد برای چهارمین بار به عنوان نخست‌وزیر این رژیم انتخاب شود. نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت شانه به شانه و نزدیک هرتزوگ و نتانیاهو در انتخابات است.

در واقع نتانیاهو با اتخاذ مواضع و سیاست های افراطی خود نه تنها در عرصه داخلی و بین المللی نتوانسته است کوچکترین موفقیتی به دست بیاورد، بلکه خود را به عنوان شخصیتی افراطی و تندرو به همگان معرفی کرده است. نتانیاهو در سال های اخیر سعی داشت با دامن زدن به مسئله ایران هراسی و بزرگ کردن تهدید هسته ایران برای خود متحدانی جدید جذب کند. در این راه وی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و به مناسبت های مختلف ایران را کشوری دانست که به زودی به سلاح هسته ای دست خواهد یافت. این اظهار نظرهای نتانیاهو از سوی منتقدان به استهزا گرفته شد، چرا که وی نزدیک به دو دهه است که خطر ایران هسته ای را گوشزد می کند. در حالی که منتقدان وی می گویند که نه تنها ایران در این مدت به سمت بمب اتم حرکت نکرده است، بلکه با آژانس انرژی اتمی نیز همکاری داشته است.

در پایان باید تاکید کرد که اکنون دشمنان نتانیاهو دیگر محدود به عرصه بین الملل نیستند و مردم ساکن در سرزمین های اشغالی نیز به صف دشمنان وی پیوسته اند. هزاران جوان صهیونیست به دلیل سیاست های افراطی و جنگ طلبانه نتانیاهو برای رهایی از تهدیدات مقاومت فلسطین مهاجرت را انتخاب کرده اند و سرزمین های اشغالی روز به روز خالی از سکنه می شود. حال باید منتظر شکست های بعدی اسرائیل در سایه نتانیاهو بود. تظاهرات روز شنبه نشان داد که امنیت وجودی اسرائیل بیش از پیش مورد تهدید قرار گرفته است، اما این تهدید این بار از درون سرزمین های اشغالی است./

 

یوسف شفیعی

شناسه مطلب : 273675|
منبع:بصیرت

[ پنج شنبه 93/12/21 ] [ 2:59 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 83
بازدید دیروز: 109
کل بازدیدها: 1043103
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون