سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
در خرداد ماه سال جاری و زمانی که از عمر این مجلس حدود یک سال باقی مانده بود دیداری خصوصی بین نمایندگان و رهبر برگزار شد که با توجه به حساسیت های روزهای اخیر و مفاد این سخنرانی جا دارد مورد بازنگری و توجه ویژه قرار گیرد.
خانه ملت و چالش برجام/ ضرورت جلوگیری مجلس از پرتگاه هولناک فروغلتیدن در نظام سلطه

گروه سیاسی«تیتریک»؛ معمولا قدم گذاشتن در مسیر های ناشناخته با مخاطرات زیادی همراه است . مسیرهایی که انسان شناخت کافی از ابعاد و مخاطرات آن نداشته باشد . عقل حکم میکند در چنین وضعیتی یک راهنما و بلد راه مسیر را مشخص ،عوامل طبیعی و غیر طبیعی ،سطوح ناهموار ، پرتگاه ها و ... را گوشزد کند و در صورت لزوم پیش بینی لازم را انجام دهد. قطعا عرصه سیاست از پر خطر ترین و پیچیده ترین مسیر های زندگی اجتماعی است . به تعبیری سیاست دریای عمیقی است که غواص های آن در این دریا غرق می شوند.چه خوب است که در این مسیر خطرناک یک راهنما آگاه دلسوز انسان را راهنمایی کند . به لطف انقلاب اسلامی وضعیت مهیا گردیده است. رهبر حکیم انقلاب همواره مسئولین نظام و سیاست مداران را با فرمایشات خود در عرصه های گوناگون سیاسی و اجتماعی و مدیریتی هدایت نموده است . نمایندگان مجلس نیز به عنوان تصمیم گیران اصلی نظام مقدس اسلامی همواره مورد خطاب فرمایشات رهبری بوده اند و هستند.

ضرورت جلوگیری مجلس از پرتگاه هولناک فروغلتیدن در نظام سلطه//// یادداشت آقای بربند ملاحظه کنند

در خرداد ماه سال جاری و زمانی که از عمر این مجلس حدود یک سال باقی مانده بود دیداری خصوصی بین نمایندگان و رهبر برگزار شد که با توجه به حساسیت های روزهای اخیر و مفاد این سخنرانی جا دارد مورد بازنگری و توجه ویژه قرار گیرد.

ایشان در ابتدا با اشاره به ماه شعبان چند نکته اخلاقی سیاسی را مطرح میکنند . از جمله این که جوهر اصلی جامعه اسلامی ایمان و عمل صالح است. تاکید ایشان در این بخش بر سنگینی مسئولیتی است که به دوش همه قرار دارد :« وظیفه سنگین است» «اگر بخواهیم این وظایف را انجام دهیم ...» «ما چه کار کنیم که به وظیفه الهی خود عمل کرده باشیم»

رهبر انقلاب در این بخش از فرمایش خود تاکید بسیار ویژه ای به انجام وظیفه در این یک سال باقی مانده از عمر مجلس دارد. ایشان شش بار درباره یک سال باقی مانده از مجلس صحبت کردند و مطالبی را گوشزد نمودند.

جای سوال دارد که چه اتفاق مهمی در این یک سال اخیر امکان دارد بیفتد که ایشان تا این حد روی آن تاکید دارند؟

در ادامه بحث ایشان ضرورت پاسخگویی بعد این یک سال را مطرح می کنند . آن هم نه پاسخ گویی به مردم! که آنرا میشود رفع و رجوع کرد ، پاسخ گویی به خداوند و آن کسی که بر دلهای همه حاکم است .

ایشان شش توصیه مهم به نمایندگان ملت را مطرح میسازند.

اول اشاره به انتخابات و تاثیرگذاری آن بر رفتار نمایندگان است: « مراقب باشید که عامل انتخابات آخر سال بر نحوه اقداماتی که در این سال میکنید ، اثر نگذارد» شاید تحلیل این سخن این باشد که اگر تصمیمی ، نظری و حرف لازمی و مهمی بود که باید گرفته و گفته میشد که آن بر انتخابات و رای نامزدها اثر منفی دارد با شجاعت تمام آنرا مطرح کنند و وظیفه خود را فارق از اثر انتخاباتی آن انجام دهند.

توصیه دوم درباره برنامه ششم توسعه است: «دچار بیحوصلگی در تدوین قانون برنامه ششم نشوید» چون آخرین سال مجلس هست و معمولا انسان ها در دوره آخر مسئولیت خود امکان دارد دچار بیحوصلگی و کم رغبتی به امور شوند این توصیه مطرح گردید تا نمایندگان در تدوین قانون برنامه ششم از این آفت مصون بمانند.

مسئله دیگری که عنوان شد بحث تعامل با دیگر قوا و به خصوص دولت است که ایشان با اشاره به ضرورت تعامل با دولت بر حسن ظن و عدم گروکشی و توهین به وزرا تاکید داشتند.

توصیه چهارم مسئله مهم اقتصاد مقاومتی است. « از بن دندان به مسئله اقتصاد مقاومتی باید باور آورده شود»در این بخش ایشان با اشاره به مسئله هسته ای راه حل نهایی آن را تقویت درونی کشور می دانند. «اگر این تقویت از درون انجام گیرد آن کار (مسئله هسته ای) آسان خواهد شد غیر از این مسئله هسته ای سریال های دیگری در انتظار ماست ... حل آن مسائل آسان خواهد شد اگر چنانچه ما توانستیم مسئله داخلی را حل کنیم»

اما مهمترین مسئله ای که در این سخنرانی مطرح شد درباره مواضع اصولی مجلس شورای اسلامی است .

«شاکله مجلس شورای اسلامی باید بنای مرتفع مواضع اصولی باشد . معیار هم فرمایشات امام و وصیت نامه امام و همین بیست و چند جلد بیانات امام است نگاه کنیم ببینیم مجموعه بیانات امام چه رفتاری را ، چه جهت گیری ای را برای انقلاب و برای نظام جمهوری اسلامی ترسیم میکند. روی این مواضع باید ایستاد... اگر این شد ، آن وقت در پرتگاه هولناک فروغلتیدن در نظام سلطه ما دچار نخواهیم شد. در یک چنین پرتگاه هولناکی فرو نخواهیم غلتید ، والاّ اگر این نشد ، خطرات در این زمینه زیاد است .»

اما اینجا جای تامل و دقت است که آن پرتگاه هولناک فروغلتیدن در نظام سلطه که در تعبیر رهبر با کار رفته است چطور امکان وقوع دارد؟ البته با توجه به سخنان بعدی رهبر در مورد نفوذ دشمن در عرصه های مختلف سیاسی و تصمیم گری شاید جواب به این سوال آسان تر شود.

ضرورت جلوگیری مجلس از پرتگاه هولناک فروغلتیدن در نظام سلطه//// یادداشت آقای بربند ملاحظه کنند

در یک ساله اخر مجلس چه رویداد و اتفاق مهمی امکان وقوع دارد که رهبر آینده نگر و حکیم این گونه درباره آن تاکید و توجه دارد؟ با نگاهی کوتاه به وضعیت سیاسی کشور قطعا این نتیجه حاصل میشود که مهترین مسئله این سال و حتی چهار سال اخیر کشور پرونده هسته ای کشور است که ابعاد آن بسیار گسترده تر از حد تصور است که هم در کلام رهبر و هم در سطح عالی نظام این اهمیت مشهود است. شاید این پرونده آنقدر اهمیت پیدا کرده که باید گفت مهمترین مسئله دهه اخیر کشور و حتی دولت یازدهم و مجلس دهم است.

دولت در حل این مسئله اقدامات مد نظر خود را انجام داده که متن تهیه شده موسوم به برجام حاصل آن است.حال زمان آن است که مجلس نقش تاریخی و نهایی خود را در بررسی و موشکافی از این متن انجام دهد و نظر خود را نسبت به رد و یا تصویب آن ارائه دهد.

مدل حل مسئله هسته ای در دیدگاه حضرت آقا که در این دیدار نیز به آن اشاره شد تقویت درونی کشور و توجه با بالا بردین ظرفیت های داخلی برای ناامید شدن دشمن است . در مسئله تحریم های راه حل نهای آن اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی میباشد.

حال با توجه به تاکید بسیار ویژه رهبری به تصمیمات مجلس در یک ساله اخیر و استفاده از تعابیری چون پرتگاه هولناک فروغلتیدن در نظام سلطه جای شکی باقی نمی ماند که ایشان نمایندگان مجلس را از خطری بزرگ و مهم بیم میدهند که ضرورت هشیاری و دقت را دو چندان میکند.

جا دارد نمایندگان ملت با هوشیاری و تیز بینی نسبت به توطئه های دشمن و با توجه به جهت گیری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و تاکید بر مواضع اصولی به وظیفه اسلامی و اعتقادی خود در این مقطع حساس از کشور عمل نموده تا هم در پیشگاه خداوند و هم در نظر ملت سرافراز ایران سربلند از رفتار و تصمیمات خود دفاع کنند و کشور را از فروغلتیدن در پرتگاه هولناک نظام سلطه نجات دهند.


امید کیاهمتی - کارشناس علوم سیاسی - تیتریک


[ یکشنبه 94/7/19 ] [ 4:9 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 1043886
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون