سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
انقلاب اسلامی نمایش اراده‌ی مردم بود و آمریکا اراده‌ی مردم ایران را نادیده گرفت. این یک اشکال بسیار بزرگی است. آمریکایی که مدعی دموکراسی است در تقابل کامل با مردم ما در انقلاب اسلامی قرار گرفت و نه تنها این انقلاب را قبول نکرده و به رسمیت نشناخت، بلکه در جهت سرنگونی انقلاب و نظام اسلامی حرکت کرد.
حسین رویوران: آمریکا اراده‌ی مردم ایران را نادیده گرفت

گروه سیاسی/داستان استکبار ستیزی ملت ایران داستانی تاریخی است که یکی از نقاط برجسته آن تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان ماه 1358 است. حادثه ای بزرگ که حضرت امام(ره) آن را "انقلاب دوم" نامید و سرفصلی جدید در روابط بین جمهوری اسلامی و آمریکا را آغاز شد و این تقابل تا به امروز ادامه دارد و نشانه ‌های آن را در همه عرصه‌های بین المللی از جمله مسایل منطقه به خوبی مشاهده می‌کنیم. بالاخص آنکه در منطقه خاورمیانه فرزند نامشروع استکبار جهانی - رژیم صهیونیستی - نیز حاضر بوده و بر شدت تقابل جمهوری سلامی و آمریکا افزوده ست.

دکتر حسین رویوران کارشناس مسایل منطقه در مورد نقش این فرزند نامشروع آمریکا در منطقه می‌گوید:

«امام(ره) بحث غده‌ی سرطانی را مطرح کردند و فرمودند که این غده سرطانی باید از بین برود. در ارتباط با بحث اسرائیل شاید خیلی‌ها نفهمیدند که امام چه فرمود، چرا اسرائیل غده‌ی سرطانی است؟ معمولاً غده‌ی سرطانی را از بدن جدا می‌کنند. ما الان می‌دانیم بخش وسیعی از آنچه که در منطقه در حال وقوع است؛ در سوریه، عراق و حتی در یمن توسط رژیم صهیونیستی اداره می‌شود و این موضوع در نهایت امنیت منطقه را تهدید می‌کند. الان شاید یک درک دقیق‌تری در مورد اسرائیل به عنوان یک مزدور استکباری وجود دارد آن هم به دلیل نقش شیطانی که این رژیم در ظلم به فلسطینیان در حمایت از گروه های تکفیری و گروه‌های خرابکار دارد.»

این کارشناس سیاسی در ادامه با اشاره به نفرت ملت‌های منطقه نسبت به آمریکا در باب سناریوی غرب برای عبور از این وضعیت گفت: «اصلی ترین نماد استکبار آمریکا است و بیداری اسلامی منطقه و قیام‌های مردمی علیه نظام‌های وابسته به آمریکا، موجب یک تقویت تضاد ملت‌های مسلمان با غرب شده است. غرب برای این که از این تضاد خارج شود عملاً منطقه را وارد یک بحران جدید کرده است. به همین سبب پروژه‌ی براندازی سوریه را مطرح کرد و در این پروژه نیروهای تکفیری را وارد صحنه کرده و این نیروها عملاً اولویت تضادشان، تضاد با شیعه است. آمریکا جنگ شیعه و سنی را به وجود آورد تا تضاد بین ملت های منطقه با آمریکا را به تضاد شیعه و سنی تبدیل کند. آنچه که اکنون در منطقه تحت عنوان جنگ‌های مذهبی به وجود آمده قطعاً تولید غرب است. همه می‌دانند بحث براندازی در سوریه را چه کسی کلید زد! چه کسی نیروها را سلاح و آموزش داد! از طریق ترکیه و اردن وارد شدند و آمریکا مجموعه‌ی زیادی از کشورها را بسیج کرده و وارد این صحنه کرد. بنابراین آمریکا برای خارج کردن خودش از تضاد جوامع منطقه، امنیت منطقه را برهم زد و اکنون نیروهای تکفیری در عراق، سوریه و در مناطق دیگر خاورمیانه، نتیجه و محصول برنامه‌ریزی آمریکا برای خارج کردن خود از تضاد، حتی به قیمت این همه کشته و این همه کینه‌های مذهبی که غرب به وجود آورده است.

این موضوع یک نتیجه‌گیری می‌خواهد و آن این است که با استکباری که این گونه برخورد می‌کند و برای حفظ منافع خودش حاضر است در سوریه چند صد هزار نفر کشته شود، حاضر است در عراق بیش از نیم‌میلیون کشته شود، چگونه باید برخورد کرد!؟ قطعاً باید با این استکبار که انسان برایش هیچ ارزشی ندارد باید مقابله کرد. باید قدرت مانور او را محدود کرد. کم شدن قدرت استکبار هم با بصیرت و آگاهی و در صحنه بودن در منطقه امکان پذیر است. امروز استکبار پروژه‌های شیطانی خود مانند "جنگ نیابتی" را توسط همین مردم بدون اینکه خود بدانند در چه جایی بازی می‌کنند پیاده می‌کند و این مسئله وظیفه مردم ایران اسلامی را به عنوان پرچمدار مبارزه با استکبار سنگین تر می‌کند، چرا که باید با حضور پررنگ خود باعث بیداری سایر ملت ها شوند و یکی از مصادیق همین حضور آگاهانه، راهپیمایی 13 آبان است.»

رویوران ضمن اشاره به ماجرای 13 آبان سال 1358 می‌گوید: «در خصوص این که چرا لانه جاسوسی تسخیر شد و انقلاب دوم رقم خورد باید به پیروزی انقلاب اشاره کنیم. انقلاب اسلامی نمایش اراده‌ی مردم بود و آمریکا اراده‌ی مردم ایران را نادیده گرفت. این یک اشکال بسیار بزرگی است. آمریکایی که مدعی دموکراسی است در تقابل کامل با مردم ما در انقلاب اسلامی قرار گرفت و نه تنها این انقلاب را قبول نکرده و به رسمیت نشناخت، بلکه در جهت سرنگونی انقلاب و نظام اسلامی حرکت کرد. یعنی به عبارتی آمریکا سفارتخانه‌ی خودش را به مرکزی برای توطئه علیه نظام تبدیل کرد و این شد که جوانان انقلابی وارد این سفارت شده و مانع از ضربه زدن به انقلاب از این مرکز شدند. 13 آبان را باید در بستر انقلاب دید و حرکت انقلابی دانشجویان پیرو خط امام که اجازه ندادند که این مرکز استکباری بیش از این در کشور فتنه‌گری کند و بنابراین اساسا لانه جاسوسی سفارتخانه نبود بلکه یک مرکز استکباری بود و به همین دلیل باید این لانه جاسوسی رسوا می شد.»

 

گفتگو از: وحید قاسمی



[ سه شنبه 94/8/12 ] [ 3:50 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 118
کل بازدیدها: 1042042
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون