سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: توجه به موضوعات مبتلابه روز مهم ترین وطیفه روحانیون شاغل در سپاه است.
پایگاه بصیرت / علیرضا جلالیان

حماسه و جهاد/ حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه در همایش پژوهشگران قرآنی و هادیان سیاسی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)گفت: یکی از مسائل چالشی ما ملازمه بین خالقیت و شارعیت است؛ این ملازمه هم در عصر نبوت بوده، هم در عصر امامت و هم در عصر غیبت که این موضوع می‌تواند زیربنایی‌ترین مسئله ما باشد.

وی در ادامه مردم دنیا را در این زمینه به شش دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول، نه خالقیت را قبول دارند و نه شارعیت را و می‌گویند ماده مبدأ هستی است؛ دسته دوم خالقیت را قبول دارند، اما شارعیت را قبول ندارند. دسته سوم شارعیت و خالقیت را تا پیامبر اسلام(ص) قبول می‌کنند که اهل سنت هستند. دسته دیگر این ملازمه را تا امام حسن عسکری(ع) و غیبت امام زمان(عج) می‌دانند، اما دسته پنجم ملازمه را تا امام خمینی(ره) قبول دارند و دسته ششم این ملازمه را تا زمان حال قبول دارند.
 

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه به نقاط مشترک رهبران الهی برای تبیین این ملازمه اشاره کرد و وحدت در خدامحوری را شاخصه مشترک رهبران الهی دانست و گفت  : بنا بر احادیث در یک انسان دو قلب نیست، پس یا جای خداست یا غیرخدا.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اتکا به قدرت نرم را دیگر شاخصه دانست و اظهار داشت: هیچ رهبر الهی با کودتا و سلاح به قدرت نرسیده، اما با همین کودتای نرم و از طریق نفوذ نرم، انقلاب‌های رهبران الهی دچار شکست شده است.

وی پیوستگی بین خالقیت و شارعیت را شاخصه بعدی رهبران الهی دانست و یادآور شد: این یعنی قانونگذار، خداست و رهبری جامعه اسلامی را هم خدا تعیین می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه استقامت در راه هدف، ساختار و سازمان را دیگر شاخصه رهبران الهی بیان کرد و گفت: همه رهبران الهی در رفتار خود در رابطه با حفظ اصول قاطعیت داشته‌اند و در این قاطعیت حتی در راه مکتب خود هزینه می‌دهند، این هزینه‌ها در سخت‌ترین وضعیت می‌شود قیام عاشورای امام حسین(ع).

وی مدارا و استمهال با مخالفان را دیگر وجه اشتراک رهبران الهی دانست و گفت: این مدارا یا به علت انتظار برای هدایت، یا مصلحت نظام و یا اتمام حجت بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی برخورد قاطع با مخالفان را بعد از اتمام حجت، دیگر وجه اشتراک عنوان کرد و در ادامه گفت: رهبران الهی همه ولایت مطلقه داشته‌اند، یعنی اینکه اختیارات کافی برای سامان‌دهی مکتب از طرف خدا به آنها داده شده است.

وی ایستادگی در برابر طاغوت، دفاع از مظلومان، عمل تدریجی و فرایندی، تکلیف‌مداری، بهره‌مندی از امدادهای غیبی را بخش‌های دیگری از مشترکات رهبران الهی بیان کرد و گفت: احکام تمام رهبران الهی حجیت و اعتبار دارد، همچنین تبعیت از آنها هم وجوب داشته است.
نصب الهی یا به صورت تنصیصی و به صورت توصیفی دیگر شاخصه‌ای بود که نماینده ولی‌فقیه در سپاه به آن اشاره کرد و توضیح داد: یا در این مسئله خداوند به صورت مستقیم نصب کرده یا اینکه در رابطه با ولی‌فقیه داریم که توصیفات این نصب آمده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در بخش پایانی سخنان خود، هدف مشترک رسالت و امامت را سه وجه ابلاغ شریعت، عملیاتی‌سازی شریعت و پاسداری از آن دانست و اظهار داشت: داشتن نگرش وسیله‌ای به قدرت و آزادی هم در رهبران الهی مشترک است، به این معنا که آنها قدرت و آزادی را وسیله‌ای برای دست یافتن به هدف که کمال انسانی است می‌دانند، نه خود هدف.


[ یکشنبه 94/8/24 ] [ 4:56 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 151
کل بازدیدها: 1041696
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون