سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ

بنظرم جریان نفوذ دوقطبی و جناحی کردن مجلس خبرگان را در دستور کار خود دارند چرا که تنزل درجه مجلس خبرگان، تنزل درجه رهبری است، ولایت فقیه حزبی و جناحی نیست به تبع آن مجلس خبرگان هم حزبی جناحی نیست، لذا نباید مجلس خبرگان را حزبی، جناحی و چند قطبی کرد، مجلس خبرگان یک مجلس کارشناسی مذهبی و مجلسی با پشتوانه مردمی است در واقع مجلس خبرگان مورد احترام همه اقشار مردم و احزاب سیاسی است.

پایگاه بصیرت / گفتگو با آیت الله کعبی و دری نجف آبادی


گروه سیاسی / مجلس خبرگان که وظیفه انتخاب و نظارت بر رهبری را مطابق قانون اساسی بر عهده دارد، در انتخابات آتی دستخوش تغییراتی شده و افراد جدیدی به نمایندگی از مردم وارد آن خواهند شد. این انتخابات با توجه به شرایط حساس داخلی و خارجی دارای اهمیت فراوانی است که ابعاد آن در گفتگو با دوتن از اعضای مجلس خبرگان فعلی توسط خبرنگار سایت بصیرت مورد بررسی قرار گرفته است.



‌‌* انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک مساله ملی است


آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عضو هیات رئیسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در رابطه با انتخابات پیش رو بیان کرد: مجلس خبرگان یکی از حساس‌ترین و مقدس‌ترین نهادهای جمهوری اسلامی است، شرایط داخلی، منطقه‌ای و بین المللی ایجاب می‌کند که مردم با آگاهی و بصیرت هر چه بیشتر و با عنایت به قداست مجلس خبرگان رهبری در انتخابات شرکت کنند و حماسه دیگری خلق کنند.


وی افزود: هر دو انتخابات پیش‌رو از اهمیت بالایی برخوردار هستند، خصوصا انتخابات مجلس خبرگان رهبری که این نهاد جایگاه ویژه و اهمیت بیشتری دارد، نهاد پربرکتی است که آثار تاسیس آن را هم در زمان امام خمینی(ره) و هم در زمان رهبری مقام معظم رهبری می‌توان با تمام وجود احساس کرد در طول 37 سال گذشته شاهد آثار و برکات این نهاد مقدس بوده‌ایم.


عضو هیات رئیسه مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: امروز دشمنان نظام، آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، دولت‌های مرتجع منطقه و عوامل و مزدورانشان به عظمت این نهاد مقدس در جمهوری اسلامی بیشتر واقف شده‌اند، بالاخص آمریکایی‌ها در مذاکرات اخیر بر نقش بی‌بدیل رهبر معظم انقلاب در هدایت امور کشور، محوریت و مرجعیت معظم له بیشتر وقوف پیدا کردند. بنابراین دشمنان نظام به بهانه‌های مختلف سعی دارند کاری کنند که ملت ایران کمتر در انتخابات خبرگان شرکت کنند و اگر شرکت کردند بعضی از اهداف آنها را دنبال کنند.


وی در ادامه افزود: لذا ملت ایران باید از قبل پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند و با حضور همه جانبه، حداکثری، انتخاب آگاهانه و هوشمندانه بهترین انتخابات را رقم بزنند و دشمنان نظام را بیش از گذشته مایوس و دوستان نظام را در داخل، منطقه و جهان امیدوار کنند.


آیت الله دری نجف آبادی: یکی از شیوه‌های دشمن این است که کاری کنند مردم کمتر در صحنه حضور داشته باشند، از گذشته تا به امروز دشمن همیشه تلاش کرده حضور مردم در انتخابات را کمرنگ کند، اما ملت بزرگ ایران در تمام مراحل خصوصا زمانی که احساس خطر بیشتری کردند با حضور مضاعف خود در انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند و خط قرمزی دور همه تخیلات دشمنان و مزدورانشان کشیدند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این مطلب که مجلس خبرگان پشتوانه رهبری است اظهار داشت: انشالله در دوره آینده و دوره‌های بعد از آن هم نیازی به تصمیم‌گیری مجلس خبرگان نخواهد بود، آنچه که مهم است این است که جایگاه مجلس خبرگان جایگاه بسیار رفیعی است و به همین خاطر باید از اتقان و اقتدار لازم برخوردار باشد تا زمانی که لازم شد تصمیمی بگیرد یا نقش حمایتی ایفا کند اقدام و تصمیم این مجلس حتی در صحنه بین المللی هم باقدرت و نفوذ همه جانبه همراه باشد.


وی گفت: در حقیقت اعتماد، اقتدار و عزت ملی با حضور در انتخابات و انتخاب شایستگان در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی افزایش می‌یابد، انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک مسئله سیاسی جناحی نیست، بلکه یک مسئله ملی است، اقتدار و عزت نظام اسلامی و ولایت فقیه در صحنه بین المللی است.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که طبیعتا حضور و انتخاب مردم پیام‌های روشنی برای دشمنان نظام دارد تصریح کرد: ممکن است دشمنان برای آینده نظام خواب ببینند و یا خواب‌نما بشوند و برای آینده نظام اسلامی برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنند، فکر کنند که می‌توانند جمهوری اسلامی، امام، رهبری و آرمان‌ها شهدا را دور بزنند، این خوابی است که هرگز تعبیر نخواهد شد و ملت ایران با انتخاب خود نشان خواهند داد که دشمنان نظام حق تصور کردن دخالت در امور ایران را هم ندارند.


وی با اشاره به ابزارهای دشمن برای تحقق اهدافشان گفت: یکی از شیوه‌های دشمن این است که کاری کنند مردم کمتر در صحنه حضور داشته باشند، از گذشته تا به امروز دشمن همیشه تلاش کرده حضور مردم در انتخابات را کمرنگ کند، اما ملت بزرگ ایران در تمام مراحل خصوصا زمانی که احساس خطر بیشتری کردند با حضور مضاعف خود در انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند و خط قرمزی دور همه تخیلات دشمنان و مزدورانشان کشیدند.


آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که یکی دیگر از شیوه‌های دشمن در نیل به اهداف شومش تفرقه افکنی است بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند با تفرقه افکنی در جامعه شکاف و اختلاف ایجاد کند و از این طریق اهداف خود را دنبال کند، در این بُعد هم انشالله با تلاش مسئولان، دستگاه‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب سر دشمن به سنگ خواهد خورد.


وی در ادامه افزود: حوادث و جریاناتی که در سال 88 رخ داد تجربه خوبی برای ملت ایران شد و دشمنان جمهوری اسلامی ایران نمی‌توانند بار دیگر این دغل‌کاری‌ها و شیطنت‌ها را در کشور ایران اجرا کنند.


عضو هیات رئیسه مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امیدوارم سیاسیونی که در مراحل قبلی فریب خوردند این بار هوشیار باشند و آب به آسیاب دشمن نریزند، دست از بدسلیقگی‌ بردارند و یکپارچگی ملی کشور را حفظ کنند، چرا که وحدت کلمه و یکپارچگی ملی برای همه جناح‌ها خیر است، وحدت ملی سرمایه بزرگی است که این سرمایه تحت هیچ شرایطی نباید آسیب ببیند.


آیت الله کعبی: مجلس خبرگان رهبری با حضور مجتهدان با نفوذ مردمی پشتوانه مشروعیت نظام اسلامی است، همان طور که مردم به انتخابات مجلس شورای اسلامی حساس هستند نسبت به انتخابات مجلس خبرگان هم باید حساس باشند و در این انتخابات هم شرکت حداکثری داشته باشند.

وی افزود: ممکن است در رسانه‌های داخلی، خارجی و فضای مجازی تبلیغات منفی کنند، از کاه کوه بسازند و دروغ پردازی کنند به طور قطع ملت ایران فریب تبلیغات سوء و شیطانی دشمن عقده‌ای نظام اسلامی را نخواهند خورد.


آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: مردم عزیز ایران سعی کنند در انتخابات مجلس خبرگان رهبری بهترین‌ها، قابل اطمینان‌ترین‌ها و معتمدترین‌ها از علما، اساتید و بزرگان را انتخاب کنند که مجلس خبرگان موجب آرامش و آسایش ملت ایران و حتی دوستداران نظام اسلامی در عرصه جهانی است.


وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بحث نظارت کلمه‌ای است که گاهی غلط انداز است وظایف خبرگان رهبری در قانون اساسی به طور کامل بیان شده است و جای هیچ گونه شک و شبهه‌ای باقی نمی‌ماند. مجلس خبرگان در چارچوب قانون اساسی باید خدمت کنند و خارج از قانون اساسی مجلس خبرگان وظیفه و اختیاری ندارند یکی از وظایف خبرگان تطبیق با شرایط است.



* ولایت فقیه حزبی و جناحی نیست


آیت الله عباس کعبی فقیه و حقوق دان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با اهمیت انتخابات پیش رو اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری مجلس ولایت فقیه است، مجلس خبرگان رهبری نقطه پیوند ملت و نظام اسلامی، نماد مردم سالاری اسلامی و تضمین کننده مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی است و از این حیث وجود مجلس خبرگان رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی افزود: انتخاب تعدادی مجتهد عالم از جانب مردم در حقیقت باعث تقویت اعتماد ملی، نظام اسلامی و ولایت فقیه می‌شود، به بیانی دیگر می‌توان گفت حماسه 7 اسفند تجدید بیعت با ولایت فقیه و رهبری خواهد بود، به همین خاطر از اهمیت بالایی برخوردار است. معاندان هم با فتنه نفوذ در جستجوی راهی برای تضعیف حمایت مردم ایران از ولایت فقیه هستند. مجلس خبرگان فعال، قوی و کارآمد باعث صیانت نظام اسلامی و ولایت فقیه خواهد بود و سد مستحکمی در برابر نفوذ می باشد، لذا این انتخابات حساسیت زیادی از حیث مشارکت بالای مردمی دارد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مجلس خبرگان رهبری با حضور مجتهدان با نفوذ مردمی پشتوانه مشروعیت نظام اسلامی است، همان طور که مردم به انتخابات مجلس شورای اسلامی حساس هستند نسبت به انتخابات مجلس خبرگان هم باید حساس باشند و در این انتخابات هم شرکت حداکثری داشته باشند.


وی در پاسخ به این سوال که جریان نفوذ چه سناریویی را برای انتخابات پیش‌رو در دست دارند، عنوان کرد: به نظر من دوقطبی و جناحی کردن مجلس خبرگان را در دستور کار خود دارند چرا که تنزل درجه مجلس خبرگان، تنزل درجه رهبری و ولایت است، ولایت فقیه حزبی و جناحی نیست به تبع آن مجلس خبرگان هم حزبی جناحی نیست، لذا نباید مجلس خبرگان را حزبی، جناحی و چند قطبی کرد، مجلس خبرگان یک مجلس کارشناسی مذهبی و مجلسی با پشتوانه مردم و محل حضور خبرگان منتخب مردم است در واقع مجلس خبرگان مورد احترام همه اقشار مختلف مردم و احزاب سیاسی است.


آیت الله کعبی در پاسخ به این سوال که چه خطراتی انتخابات مجلس شورای اسلامی را تهدید می‌کند تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران جمهوریت و اسلامیت هر دو مورد توجه است نظام ما نظام تک مجلسی است و تنها مجلس قانونگذار همین مجلس شورای اسلامی است، بنابراین مجلس شورای اسلامی مجلس بااقتداری است تنها مجلسی در جهان است که در هفته دو الی سه بار قانونگذاری می‌کند و کمیسیون‌های فعالی دارد.


وی افزود: مردم هم تاثیر انتخابات مجلس شورای اسلامی را در زندگی خود به طور ملموس احساس می‌کنند لذا انگیزه بالایی دارند که در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات واقعی و تاثیرگذاری در عرصه فرهنگ، اقتصاد و امنیت کشور است از این جهت اهمیت بسیار بالایی پیدا می‌کند.نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: بنابراین آنچه که انتظار می‌رود این است که روابط سیاسی احزاب و گروه‌ها در درون خانواده نظام اسلامی و بر پایه گفتمان نظام اسلامی صورت بگیرد و همه کسانی که می‌خواهند با عنوان نامزد در انتخابات شرکت کنند باید مرزبندی شفافی با معاندان و دشمنان اسلام و انقلاب داشته باشند.


تهیه و تنظیم: سید مجمد مشکوة الممالک


 



نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: بنابراین آنچه که انتظار می‌رود این است که روابط سیاسی احزاب و گروه‌ها در درون خانواده نظام اسلامی و بر پایه گفتمان نظام اسلامی صورت بگیرد و همه کسانی که می‌خواهند با عنوان نامزد در انتخابات شرکت کنند باید مرزبندی شفافی با معاندان و دشمنان اسلام و انقلاب داشته باشند.


تهیه و تنظیم: سید مجمد مشکوة الممالک

 

 

 

 

منبع: سایت بصیرت


[ سه شنبه 94/11/27 ] [ 9:49 صبح ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 190
بازدید دیروز: 125
کل بازدیدها: 1042564
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون