سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ

این تهدیدات که نشان دهندة وحشت آمریکا و رژیم صهیونیستی از توان موشکی جمهوری اسلامی ایران و وزن آن در توان یا بازدارندگی کشور است، بار دیگر بدعهدی و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و متحدان اروپایی اش را به مردم کشورمان یادآوری کرد.

پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / رسول سنائی راد


بدنبال رزمایش موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در هفته گذشته انجام شد، شاهد موجی از مخالفت خوانی و تهدید توسط آمریکا و متحدانش بودیم که موضع گیری تهدید آمیز مربوط به نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جان کری وزیر خارجة آمریکا از جمله این موارد بود.


نتانیاهو که نه  تنها سابقة تروریسم و جنایت صهیونیستی را در سابقة کثیف و سیاه خود دارد، بلکه حامی میدانی تروریست‌های تکفیری در سوریه نیز به حساب می‌آید، با صدور بیانیه‌ ای، مدعی شده بود که «قدرت های جهانی (1+5) باید گام‌های تنبیهی فوری برای تکرار تخلفات ایران در انجام آزمایش‌های موشکی پردازند.»


جان کری که مواضع آشکاری در حمایت از رژیم جنایتکار و اشغالگر فلسطین و همچنین همراهی وقیحانه با تروریسم کور تکفیری و مواضع غیرمنطقی آل سعود داشته و کشورش اصلی‌ترین عامل شکل‌گیری القاعده و تروریسم در مقیاس جهانی به حساب می‌آید هم پس از آنکه برای همراه‌سازی متحدان اروپایی‌اش برای فشار بر جمهوری اسلامی تلاش کرده بود، روز یکشنبه به تکرار ادعاهای واهی خود علیه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران پرداخته و شلیک موشک بالستیک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نقض فصلنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل دانست. او به بهانة اینکه چون موشک‌های شلیک شده دارای برد ‌طولانی‌تری نسبت به فاصله مجاز موشک‌های بالستیک هستند، آنها را تهدید بالقوه برای کشورهای منطقه و فراتر از آن بر شمرده  است. وزیر خارجه آمریکا در ادامه هم با وقاحت به تهدید ایران پرداخته و گفته است:


«ما به صراحت زیاد این را گفته‌ایم که نگرانی‌های موشکی کماکان بخشی از فعالیت های قابل تحریم در ارتباط ما با ایران هستند و اگر ایران بخواهد از آن تخطی کند، تحریم‌های اضافی را فراخوانده است، همانطور که ما این تحریم ها را ماه گذشته اعمال کردیم.»


این تهدیدات که نشان دهندة وحشت آمریکا و رژیم صهیونیستی از توان موشکی جمهوری اسلامی ایران و وزن آن در توان یا بازدارندگی کشور است، بار دیگر بدعهدی و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و متحدان اروپایی اش را به مردم کشورمان یادآوری کرد. چرا که پذیرش اصل مذاکرات هسته‌ای و بر جام از سوی ایران اسلامی برای پایان دادن به بهانه جویی‌های این کشورها بود که فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان را خط بالقوه‌ای برای امنیت جهانی تلقی می‌کردند. اما علیرغم اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای اجرای برجام با کاهش سطح و میزان غنی سازی و انتقال اورانیوم غنی شده به خارج از کشور، نه تنها اقدام عملی متقابل و متناسب این کشور برای کاهش تحریم‌ها را شاهد نبوده‌ایم، بلکه همانگونه که وزیر خارجة آمریکا وقیحانه اذعان داشته، تحریم‌های جدیدی نیز علیه کشورمان وضع شده و تهدید به تحریم‌های جدید به عنوان ابزار فشار همچنان در دستور کار آمریکا و متحدان اش قرار دارد.


حال آنکه با رجوع به متن بر جام، این قبیل آزمایش‌های موشکی هیچ مغایرتی با توافقات به عمل آمده نداشته و نوع موشک‌های شلیک شده با ماهیت دفاعی و طراحی معمولی هیچ ارتباطی با حمل کلاهک هسته ای نیز ندارد.


بنابراین همانگونه که آمریکایی‌ها سر میز مذاکره به تعطیلی کامل سایت فردو و انتقال سانتریفیوژها به تاسیسات نطنز اصرار می‌ورزیدند که در واقع کمک به آسیب‌پذیری تاسیسات هسته‌ای کشورمان در مقابل تهاجمات احتمالی دشمنانی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی به حساب می‌آمد، امروز هم آنان در ادامه همان سیاست یعنی حمله به قوت‌ها و آسیب‌پذیر ساختن جمهوری اسلامی و گرفتن توان دفاعی و بازدارندگی آن هستند یعنی آنچه را که نتوانستند با تحریم و تهدید نظامی محقق سازند امروز به بهانه اجرای بر جام و از مسیر دیپلماسی دنبال می‌کنند حال آنکه آنچه موجب شد تا آنان مجبور به مذاکره شوند همان توان بازدارندگی و مسیر پیشرفت‌های هسته‌ای همراه با مقاومت و تحمل مردم در برابر تحریم‌های ظالمانه بود که با تدابیر رهبری خود را به عنوان یک واقعیت به آمریکا و متحدانش تحمیل کرد.


گرچه اینگونه مواضع مداخله‌جویانه و وقیحانه دشمن هیچ تاثیری بر روند فعالیت‌های موشکی کشور و اراده خلل ناپذیر مدافعان جمهوری اسلامی نداشته و ندارد، اما می‌تواند، تلنگر و هشدار به برخی سیاستمداران خوش خیال به حساب آید که بجای تکیه بر قدرت و منابع داخلی همچنان شعار حل مسائل با تکرار بر جام را دنبال می‌کنند. راستی در حالی که بر اساس گفته رییس سازمان انرژی هسته‌ای ایران ما تعهدات مربوط به اجرای بر جام را به اجرا گذاشته‌ایم، طرف غربی به کدامیک از تعهداتش عمل کرده است؟!


این نحوه عمل دشمن به علاوه شرایط شکننده امنیتی در منطقه و تهدیدات برآمده از تروریسم صهیونیستی و تروریسم تکفیری که با نقش آمریکایی‌ها نیز مرتبط است، همراه با تجارب مربوط به دوران جنگ تحمیلی و روحیة واقعگرایی دشمنان هیچ تردید در ضرورت ارتقاء توان دفاعی کشور و در راس آن قابلیت های موشکی باقی نمی‌گذارد، به خصوص اینکه ما با مدعیانی مواجه هستیم که به هیچ عهد و پیمانی متعهد نبوده و هیچ منطق و زیانی جز قدرت و زور نیز سرش نمی شود.

 

منبع: سایت بصیرت


[ دوشنبه 94/12/24 ] [ 8:36 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 144
کل بازدیدها: 1043164
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون