سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ

گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی آسیاتایمز 19 آوریل 2013 (30فروردین) در مقاله‌ای به نقش رسانه‌های اجتماعی در تحولات داخلی ایران پرداخت و نوشت: طی سال گذشته، رهبر ایران صفحه‌ای در فیس‌بوک، اینستاگرام، گوگل پلاس و یوتیوب راه‌اندازی کرده است. رسانه اجتماعی رهبر ایران عمدتاً برای مخاطب منطقه‌ای و بین‌المللی به وجود آمده است. بیشتر مطالب منتشره در آن‌ها به زبان انگلیسی و برخی عربی و اسپانیایی هستند. در هر یک از آن‌ها پیام اصلی رهبر ایران این است که جمهوری اسلامی قدرتی در حال خیزش در منطقه است و ایدئولوژی آن نفوذ رو به رشدی دارد. او انقلاب اسلامی ایران را الهام‌بخش خیزش‌های عربی و بخشی از بیداری اسلامی می‌داند.
در ادامه مقاله آمده است: رئیس فناوری بسیج دانشجویی نیز گفت حدود 17 میلیون ایرانی تا اکتبر 2011 در فیس‌بوک عضو بوده‌اند. اوایل سال 2012 وزارت خارجه آمریکا برآورد کرد که بیش از 14 میلیون کاربر فیس‌بوک در ایران فعال هستند. با وجود این، ایرانی‌ها از رسانه‌های اجتماعی داخلی استفاده بسیاری می‌کنند. آوریل 2013 از 10 پایگاه‌های اینترنتی مهمی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت، چهار پایگاه میزبان‌های داخلی داشتند یا تقلیدی از سایت‌های غربی بودند؛ اما پایگاه‌های ایرانی اغلب با مشکلات فنی روبه‌رو هستند. گوگل مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین پایگاه در ایران است. در گوگل‌پلاس صفحه‌ای به نام رهبر ایران باز شده و در آن مطالبی منتشر شده است. رهبر ایران دو پایگاه اینترنتی دارد که یکی مربوط به دفتر وی و دیگری شخصی است. پایگاه اینترنتی دفتر وی مطالب مربوط به اسلام شیعی و نظام حکومتی جمهوری اسلامی را منتشر می‌کند و اطلاعات گسترده‌ای در مورد نقش رهبر ایران در آن آمده است و پیوندهایی مربوط به نوشته‌ها و سخنرانی‌های وی در آن قرار داده شده است.
در پایان مقاله آمده است: در بخش مربوط به شریعت اسلام، کاربران سؤالات خود را برای رهبر ایران ارسال می‌کنند و کاربران در مورد موضوعات مختلف سؤال پرسیده‌اند. فتواهای رهبر ایران نیز در این پایگاه اینترنتی آمده است. پایگاه اینترنتی شخصی رهبر ایران نیز آرشیو عظیمی از کتاب‌ها، سخنرانی‌ها و عکس‌های وی است. مطالب منتشره در این پایگاه‌های اینترنتی در رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و گوگل‌پلاس نیز آمده است.
اخبار و تحلیل‌ها: یکی از ویژگی‌های فناوری‌های امروز، به‌ویژه آن‌هایی که در مسائل جمعی و اجتماعی به‌کار گرفته می‌شوند، کارکرد دوسویه آن‌هاست. این کارکرد به مجموعه‌های خارج از سیطره امپراتوری رسانه‌ای استکبار امکان می‌دهد که آن‌ها نیز بتوانند با استفاده از همین رسانه‌ها، بخش‌ قابل‌توجهی از تهاجم استکبار را خنثی کنند و به آن پاسخ دهند. افزون بر اینکه قادرند با استفاده از این فرصت و ابزار، دیدگاه‌های خودشان را که فراتر از نبرد محتوایی و گفتمانی با اندیشه‌های استکباری است، در اختیار خیل عظیم مخاطب قرار دهند.

 


[ شنبه 92/1/31 ] [ 3:58 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 98
بازدید دیروز: 154
کل بازدیدها: 1043009
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون