سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ

گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی تلگراف انگلستان 12 می 2013 (22 اردیبهشت) در مقاله‌ای به تحولات داخلی ایران و نامزدی علی‌اکبر هاشمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت و نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری ایران شنبه با حضور علی‌اکبر رفسنجانی، مخالف حاکمان کنونی کشور برای نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری، بعد تازه‌ای به خود گرفت. وی فردی ثروتمند و سیاستمداری چیره‌دست است. آقای رفسنجانی که هشت سال (1989 تا 1997) رئیس‌جمهور ایران بوده است، حال در سن هفتادوهشت سالگی به صحنه سیاسی ایران بازگشته است. سعید جلیلی، رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای و اسفندیار رحیم‌مشائی، مشاور بانفوذ احمدی‌نژاد، از جمله ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بودند. نامزدی غافلگیرانه آقای رفسنجانی می‌تواند تأثیرات بسیاری بر تحولات سیاسی و فضای انتخاباتی ایران داشته باشد. او که زمانی رکن حکومت اسلامی ایران بود، طی انتخابات ریاست‌جمهوری 2009 جنبش سبز را تأیید کرد.
در ادامه مقاله آمده است: آقای رفسنجانی سپس مورد حمله و انتقاد شدید رژیم ایران قرار گرفت. دخترش، فائزه سال گذشته به جرم تبلیغ علیه نظام حاکم، زندانی و پس از گذراندن شش ماه در زندان اوین آزاد شد. آقای رفسنجانی به‌دلیل مخالفت با احمدی‌نژاد و حمایت از جنبش سبز، حمایت برخی از اصلاح‌طلبان را کسب کرده است. با وجود این، بسیاری نحوه کسب ثروت وی را زیر سؤال برده‌اند. دیپلمات‌های غربی آقای رفسنجانی را فردی بسیار عمل‌گرا و نه صرفاً اصلاح‌طلب می‌دانند. با وجود این، تمام نامزدها باید به تأیید شورای نگهبان برسند.
اخبار و تحلیل‌ها: نویسنده یاداشت فوق با پرداختن به حضور آقای هاشمی در عرصه انتخابات، دو موضوع را به شکل برجسته دنبال کرده است؛ یکی، مخالف نظام نشان دادن وی و دیگری، علامت سؤال گذاشتن بر وجه معیشتی وی که به شخصیت او هم کشیده می‌شود با این حال از نحوه برخورد نویسنده با موضوع معلوم است که از حضور آقای هاشمی در عرصه انتخابات استقبال کرده و راضی است.


[ یکشنبه 92/2/22 ] [ 7:5 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 177
بازدید دیروز: 125
کل بازدیدها: 1042551
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون