یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند.
درعصر ارتباطات نفس بکشم یا قرون وسطا.
وقتی خبری ازتو نباشد.
دوره جاهلیت است.
اللهم عجل لولیک الفرج ....
|
امام باقر(ع) میفرمایند: وقتی قائم(عج) قیام کرد، 10 هزار نفر از فرقه «بتریه» مردم کوفه بر ضد حضرت خروج میکنند و میگویند: برگرد به آنجایی که آمدهای؛ ما به فرزندان فاطمه نیازی نداریم!
یکی از سؤالاتی که در باره موضوع انتظار مطرح میشود این است که چه کسانی مقابل حضرت ایستاده و با ایشان به مبارزه مسلحانه برمیخیزند؟ جمعی از محققان مرکز تخصصی مهدویت در کتاب «آفتاب مهر» پاسخ این سؤال را چنین بیان میکنند: عصر ظهور، آموزه مهدویت مورد استقبال عمومی قرار میگیرد. بسیاری از مردم با امام مهدی (عج) و حقیقت دعوت و قیام او آشنا شده، به او میپیوندند؛ هر چند گروههایی نیز به مقابله با حضرت برمیخیزند. بررسی روایات به تقابل تعدادی اندک از مهدی ستیزان و امام گریزان اشاره میکند، از جمله: 1. برخی فرق انحرافی تفکر انحرافی بعضی افراد، موجب فاصله گرفتن از امامت شده، ستیز ایشان با مهدویت را در پی خواهد داشت. در روایتی از امام باقر (ع) آمده است: وقتی قائم (عج) قیام کرد، در کوفه حدود ده هزار نفر از فرقه بتریه (شاخهای از زیدیه) بر ضد حضرت خروج کرده، میگویند: برگرد به آنجایی که آمدهای ما به فرزندان فاطمه نیازی نداریم. همه آنها به دست حضرت به هلاکت میرسند. 2. لشکر سفیانی سفیانی، سوریه و عراق را تحت سیطره خود قرار میدهد و هنگام ظهور به مبارزه با حضرت میپردازد. اینان مخالفان جدی دین و آرامش مردم هستند و در ایام سلطه خود، عده زیادی را از بین میبرند. در حدیثی از امام باقر (ع) آمده است: وقتی قائم ظهور میکند، حضرت حرکت میکند؛ در حالی که با دشمنان میجنگند تا به سرزمین بیداء میرسد که دو گروه از لشکریان سفیانی مقابل حضرت قرار میگیرند ... . 3. گروههایی از اهل کتاب مسیحیان و یهودیان، هنگام ظهور، ابتدا مقابل حضرت صفآرایی کرده، آماده جنگ میشوند، ولی نزول حضرت عیسی (ع) و نماز خواندن ایشان پشتسر امام مهدی (عج) و نیز آشکار شدن الواح اصلی تورات، توسط امام زمان (عج) باعث میشود عده زیادی از اهل کتاب، دین اسلام را بپذیرند. همچنین برخی صلح کرده و گروهی نیز به جنگ میپردازند. در حدیثی از امام باقر (ع) آمده است: زمانی که حضرت مهدی (عج) قیام کند بعد از شام، به سمت روم لشکری میفرستد که آنها مجبور به درخواست امان و صلح میشوند. دلیل مخالفت و مقاومت برابر مهدویت، ناشی از عدم درک درست از دین و حقیقت انسانیت، دنیاطلبی، روحیه لجاجت و تعصب است. شایان ذکر است هیچ یک از مخالفان و معاندان، در ستیز و رویارویی با امام دوازدهم (ع) موفق نخواهند شد. آیا زمان ظهور، از وسایل پیشرفته استفاده میشود؟ بررسی روایات مهدویت نشان میدهد، عصر ظهور، زمان رخ داد معرفتزایی و نوآوری علمی است. بر اساس روایات، علومی که تا قبل از ظهور در اختیار مردم خواهد بود دو حرف (قسمت) از بیست و هفت حرف علم است. در زمان ظهور، همه علوم، یعنی بیست و هفت حرف در اختیار مردم قرار میگیرد؛ بنابراین، مردم با دریای علوم روبهرو شده، از آن بهره میبرند. طبق روایات دیگری عقلها کامل میشود؛ از این رو مردم درک بالاتری خواهند داشت و از علوم، بیشتر و بهتر استفاده خواهد شد؛ بنابراین حرکت جامعه به گونهای است که موجب رشد و تکامل معنوی انسان میشود و این پدیده، با گسترش رفاه و پیشرفت و توسعه اجتماعی منافاتی ندارد.
منبع: فارس [ جمعه 92/9/29 ] [ 12:48 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه راکتور آب سنگین اراک تعطیل نخواهد شد، گفت: دانشمندان ایرانی قبلا نسبت به تولید اورانیوم 20 درصد اقدام کردهاند و به میزان چهار سال برای راکتور تهران سوخت ذخیره داریم.
علیاکبر صالحی صبح امروز در دیدار با آیتالله نوریهمدانی به تشریح فعالیتهای سازمان انرژی اتمی پرداخت و گفت: در توافق ژنو از هیچ یک از حقوق تصریح شده در اساسنامه آژانس بینالمللی انرژی اتمی و NPT عدول نشده است. وی با اشاره به اینکه در این توافقنامه اقدامات اطمینانبخش و اعتمادسازی صورت گرفته است، افزود: مقصد نهایی روشن شده است و در این میان برخی اقدامات نیز تعریف شده و طرفین به صورت مساوی اقدام خواهند کرد. رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه در این توافقنامه تولید اورانیوم 20 درصد متوقف میشود، گفت: ما از ابتدا قصد تولید اورانیوم 20 درصد را نداشتیم و وقتی که سوخت راکتور تهران به پایان رسید و غرب از ارائه سوخت خودداری کرد دانشمندان ایرانی نسبت به تولید اورانیوم 20 درصد اقدام کردند و به میزان 4 سال برای راکتور تهران سوخت ذخیره داریم. وی گفت: در این بخش چیزی از دست نمیدهیم و هر وقت که نیاز باشد در مدت زمان اندک میتوانیم بار دیگر نسبت به تولید اورانیوم 20 درصد اقدام کنیم. صالحی با اشاره به نگرانی غربیها مبنی بر انباشت سوخت هستهای توسط ایران و غنیسازی آن تا مرز 90 درصد اضافه کرد: در این موضوع، رهبری تکلیف را مشخص کردهاند و ما هیچگاه به سمت ساخت سلاح هستهای نخواهیم رفت. وی با اشاره به اینکه غربیها خواستار این بودند که راکتور آب سنگین اراک را از ما گرفته و یک راکتور آب سبک بدهند، گفت: ما از این دستاورد ارزنده عدول نکردهایم و قصد نداریم این دستاورد را از دست بدهیم. رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه با یک وضع آرمانی در این مسئله روبهرو هستیم، تصریح کرد: اگر میخواستیم آرمانی عمل کنیم باید آنها فتوای مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار میدادند ولی آنها چنین حسن نیتی را ندارند. وی با اشاره به اینکه توافقنامه در شرایط کنونی که ایران دارای اقتدار است در مجموع خوب است، اظهار کرد: از هماکنون وارد جزئیات میشویم و باید با هوشیاری و توجه بیشتر مسائل را دنبال کنیم. منبع: فارس [ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 9:7 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران در بیانیه ای خواستار پاسخگویی وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات درباره دیدار هیئت پارلمانی اروپا با دو تن از فعالان فتنه شد.
متن بیانیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم منبع: مهر [ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 9:5 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
حضرت آیت الله دکتر مفتح در ساعت 9 صبح روز سه شنبه 27 آذر 1358 در حیاط خلوت دانشکده الهیات دانشگاه تهران با شلیک چند گلوله از سوی کمال یاسینی یکی از اعضای گروهک فرقان بشدت زخمی شد و معالجات در بیمارستان اثری نبخشید. ایشان حدود ساعت 2 بعد از ظهر همان روز به شهادت رسید. [ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 9:4 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
اعضای ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام در تاریخ بیستم آبانماه امسال، مصادف با هفتم محرمالحرام 1435 با حضرت آیتالله خامنهای دیدار کردند. رهبر انقلاب در این دیدار رهنمودهایی درباره هیئات مذهبی و مجالس عزاداری اباعبداللهالحسین علیهالسلام ارائه کردند.
گروه فرهنگی «تیتریک» ؛ دفتر حفظ و نشر آثار آیتالله العظمی خامنهای، متن کامل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام را بازنشر داد که متن کامل آن در ادامه میآید: بسم الله الرّحمن الرّحیم هیئت رزمندگان یک پدیدهى مبارکى است؛ نَفْس اینکه رزمندگان ما هیئت عزادارى تشکیل بدهند - محور و نقطهى ثقل اصلى هم عزادارى عاشورا است؛ بقیّهاى که فرمودید، اینها حواشى لازم و خوبى است، امّا آن نقطهى ثقل، احیاى عاشورا، زنده نگهداشتن عاشورا و عمقیابى ژرفاى حادثهى عاشورا است - چیز بسیار مبارک و مهمّى است. یک نکته این است که اصل انتساب هیئت به رزمندگان، یک معناى مهمّى دارد. رزمندگان یعنى کسانى که در مواجههى با دشمن مجاهدت کردند؛ مجاهدت هم اعمّ از مقاتله است؛ مقاتله یعنى جنگ نظامى، مجاهدت مجموعهاى از انواع مبارزهها است؛ جنگ نظامى، جنگ فکرى، جنگ روحى، جنگ اجتماعى، مجموع اینها اسمش مجاهدت است، مجاهدت شامل همهى اینها هم هست. آن کسانى که اهل مجاهدت در راه خدایند - یکى از خصوصیّات مجاهدت و معناى جهاد این است که دشمن در مقابل انسان باشد؛ هر تلاشى را جهاد نمیگویند؛ ممکن است کسى یک کار علمىاى هم بکند [امّا] جهاد نباشد؛ جهاد، آن حرکتى است که در مواجههى با یک خصم، با یک دشمن، انجام میگیرد - و این خصوصیّت را دارند، این روحیّه را دارند، براى همهى اجتماعات وجودشان مبارک است؛ چون اجتماعات بشرى خالى از دشمن نیستند - حالا کم یا زیاد؛ یک وقت مثل ما دشمن زیاد دارند، یک وقت هم این قدر دشمن ندارند امّا بالاخره دارند - و اگر چنانچه این جامعه در درون خود یک نیروى مواجهشونده و مقابلهکنندهاى داشته باشد که همان مبارزین و رزمندگان و مجاهدین هستند، میتواند احساس امنیّت بکند؛ والّا اگر این را نداشته باشد، مثل بدنى است که در درون خودش آن گلبولهاى سفید را که مثلاً مأمور به مواجهه هستند، نداشته باشد؛ انواع و اقسام بیمارىها بر این جامعه ممکن است عارض بشود. اینکه این مجموعه بیایند براى مسئلهى عاشورا و مسئلهى عزادارى حسینبنعلى (علیهماالسّلام) تلاش بکنند و کار کنند و آن را گرم و گرامى و زنده بدارند، این خیلى کار مناسب و لازمى است. بنابراین نَفْس این انتساب، یعنى انتساب هیئت عزادارى به رزمندگان، چیز مبارکى است، چیز خیلى خوبى است، این را رها نکنید و هر چه میتوانید حفظ کنید و نگه دارید. نکتهى دیگر این است که اسم هیئت در آن تبادر عرفى، [به معنى] بىنظمى است؛ میگویند فلانى هیئتى عمل میکند، یعنى بىنظم عمل میکند. تقریباً میشود گفت شما اوّلین کسانى هستید که آمدید این مجموعهاى را که گویا طبیعتش طبیعت "بىنظمى" است، تحت نظم درآورید؛ این خیلى چیز خوبى است. خب، هیئتى بودن - که به اصطلاح تعبیرى از بىنظم بودن است - بهخاطر چیست؟ بهخاطر این است که وقتى کسى وارد هیئت امام حسین میشود هیچکس به او نمیگوید فلان جا بنشین، فلان جا ننشین؛ فلان جور بنشین، فلان جور ننشین؛ کِى بیا، کِى برو؛ کاملاً همهى تحرّکات، برخاستهى از ارادهى مردم و خواست خود مردم است که آن هم ناشى از ایمان آنها است؛ این چیز خیلى خوبى است، این را باید نگه دارید؛ یعنى ارتباط هیئت را به ایمان مردم و عشق مردم، و جاذبه و گیرایى خود هیئت و خود این کانون را براى دلهاى مردم باید نگه دارید، این را باید حفظ کنید، یعنى جورى نشود که حالت ادارى و مانند اینها پیدا بکند. به نظر من مراکز شماها حسینیّهها است. شما مرکز ادارى نمیخواهید؛ حسینیّه، هیئت، مسجد، مراکز شما اینها است. یعنى اگر آمدیم ما اینجا را وابسته کردیم به یک ادارهاى و یک ساختمانى و طبقهى اوّل و طبقهى دوّم و صندلى گردان و مانند اینها، این دیگر هیئت نمیشود؛ میترسم اشکال پیدا بکند، نمیگویم قطعاً هیئت نمیشود، امّا به نظرم میرسد که طبیعت کار هیئت این است که مردم با عشق و شور و اشک بیایند طرف مجلس امام حسین؛ این است که اثر میکند؛ این است که از دلش این انقلاب میجوشد، یا لااقل مزرَع خوبى براى رشد فضائل انقلابى و معارف انقلابى میشود. نکتهى بعد که خیلى مهم است، همین مسئلهى تربیت نیروها یا حراست از نیروهاى گوینده و خواننده از خطاها و اشتباهات است؛ این خیلى مهم است. واقعاً یکى از گرفتارىهاى ما این است؛ حالا اسم مدّاحها بد در رفته، مخصوص مدّاحها نیست، مدّاح و غیر مدّاح ندارد. از کسانى که در این ماجراى منبر رفتن و از عاشورا خواندن وارد بودهاند - اعم از مدّاح و منبرى و مانند اینها - مواردى دیده شده که حرفهاى نامناسبى از اینها صادر شده. یک وقت حالا من و شما نشستهایم، یک حرف غلطى هم از دهان بنده مىآید بیرون، چیزى نیست، [ چون] دو نفر پهلو هم نشستهاند، مهم نیست؛ یک وقت نه، ما هزار نفر، ده هزار نفر، گاهى پنجاه هزار نفر مستمع داریم، گاهى این جمعیّت تبدیل میشود به جمعیّتهاى میلیونى بهخاطر انتشار؛ اینجا باید محاسبه بشودکه تأثیر یک حرف غلط و نامناسب بر روى ذهن مخاطب چیست. یک عدّهاى همان حرف غلط را قبول میکنند، و یک معرفت غلطى پیدا میکنند؛ یک عدّهاى آن را استنکار میکنند و این استنکار موجب میشود که از اصل دین زده بشوند؛ بین کسانى و کسانى سرِ این حرف اختلاف مىافتد؛ ببینید، از چند جهت مجارى فساد بهوجود مىآید براى یک حرف غلطى که یک نفر میزند. از قدیم دیده بودیم ما - مخصوص حالا نیست؛ از بچّگى میرفتیم روضه و پاى منبر - گاهى روضهخوانها روضههایى میخواندند که معلوم بود غلط است، معلوم بود خلاف است، امّا میخواندند؛ براى اینکه حالا چهارنفر مستمع دلشان بسوزد و گریه کنند. مگر به هر قیمتى باید این کار را کرد؟ حادثه را بیان کنید؛ با هنرمندى بیان کنند تا مردم دلشان شیفته بشود و منقلب بشود، نه اینکه خلاف بگویند. حالاها هم میشنوم، منبرى یا مدّاح سر منبر خطاب به امیرالمؤمنین میکند و میگوید آقا هرچه دارى از امام حسین دارى! شما فکرش را بکنید! این چه حرفى است و این چه مُهملگویىاى است که کسى اینجور دربارهى امیرالمؤمنین حرف بزند؟ امام حسین هرچه دارد از امیرالمؤمنین دارد، امام حسین هرچه دارد از پیغمبر دارد؛ چرا نمیفهمند این معانى و این مسائل را؟ آنوقت ادّعا هم دارند، هرچه هم به دهنشان بیاید میگویند؛ یعنى اینها را خیلى باید بهنظر من بزرگ بشمُریم. یک نکته هم همین مطلبى است که آقاى نجات اشاره کردند که درست هم هست. هیئتها نمیتوانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقهمند به امام حسین است، یعنى علاقهمند به اسلام سیاسى است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معناى اعتقاد به امام حسین این است. اینکه آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزادارى مراقب باشد که نبادا وارد مباحث اسلام سیاسى بشود، این غلط است. البتّه معناى این حرف این نیست که هر حادثهى سیاسى در کشور اتّفاق مىافتد، ما باید حتماً در مجلس روضه آن را با یک گرایش خاصّى - حالا یا این طرف، یا آن طرف - بیان کنیم و احیاناً با یک چیزهایى هم همراه باشد؛ نه، امّا فکر انقلاب، فکر اسلام، خطّ مبارکى که امام (رضوان الله علیه) در این مملکت ترسیم کردند و باقى گذاشتند، اینها بایستى در مجموعهها و مانند اینها حضور داشته باشد. به هر حال کار کارِ بزرگى است، کار مهمّى است؛ و شایستهترین مجموعههایى که میتوانند براى امام حسین عزادارى کنند، واقعاً همین مجاهدین فىسبیلاللهاند، همین رزمندگانند، همین جوانها هستند؛ و شما این را قدر بدانید و این را هدایت کنید؛ هدایت کنید. این میتواند یک چشمهى خورشید و چشمهى نورى باشد براى اِشعاع در مغزها و در فکرها و در دلهاى مخاطبین که بتواند اینها را از لحاظ معارف اسلامى و معارف دینى بالا ببرد. چقدر خوب است که در محافل هیئتها، به مسئلهى قرآن - قرآنخوانى و معارف قرآنى - اهتمام ورزیده بشود؛ چقدر خوب است که در این نوحهخوانىها مضامین اسلامى، مضامین انقلابى، مضامین قرآنى گنجانده بشود؛ یک وقت هست که سینه میزنند و صد بار با تعبیرات مختلف مثلاً میگویند «حسین واى»، خب این یک کارى است امّا هیچ فایدهاى ندارد و هیچ چیزى از «حسین واى» انسان نمیفهمد و یاد نمیگیرد. یک وقت هست که شما در همین مطلبى که [عزادار] تکرار میکند و حرفى که [با آن] سینه میزند، با زبان نوحه و با زبان شعر، یک مسئلهى روز، یک مسئلهى انقلابى، یک مسئلهى اسلامى، یک معرفت قرآنى را میگنجانید؛ او وقتى تکرار میکند، در ذهن او ملکه میشود؛ این خیلى باارزش است، کارى است که هیچکس دیگر غیر از شما نمیتواند این کار را بکند؛ یعنى هیچ رسانهاى واقعاً قادر نیست که اینجور معارف الهى را با جسم و جان و فکر و روح و احساس و عقل و مانند اینها آمیخته کند. لذا کار کار مهمّى است، کار بزرگى است و امیدواریم که انشاءالله خداى متعال بهتان توفیق بدهد و شما را مأجور بدارد که بتوانید به بهترین وجهى انشاءالله این کار را پیش ببرید. والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته [ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 9:3 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
یادی می کنیم از همه شیرمردانی که نه در دانشگاه های علوم سیاسی و حقوق فارغ التحصیل شدند و نه خود را برتر و بهتر از سایر مردم تلقی می کردند.
گروه دفاع مقدس«تیتر یک»؛ به نقل از شیراه، «یک راننده تاکسی که از 5 صبح تا12 شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه 3بچه دانشجویش را درآورد، سر چهار راه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد.» این جملات را مشاور رئیس جمهور چند روز قبل گفته بود. محمود سریع القلم، مشاور روحانی بعد از توهین به رانندگان در جای دیگری از صحبت هایش لبوفروشان را مورد خطاب قرار داد و گفت: خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می کند، می رود از یک لبو فروش می پرسد نظر شما درباره برنامه هسته ای چیست؟ این خیلی اثر می گذارد؟ این موضوع گرچه با واکنش های شدید مردم روبرو شد اما تا کنون کلامی مبنی بر عذرخواهی و دلجویی از مردم از سوی مشاور رئیس جمهور شنیده نشد. نگاه از بالا به مردم عادی و به اصطلاح کوچه بازاری در حالی در بین دولت مردان روحانی وجود دارد که پیش از این خود رئیس جمهور در مناظره تلویزیونی به حقوقدان بودن خود افتخار و خود را از صف سرهنگ ها جدا معرفی کرده بود. برای یادآوری ارزش و قداست مردمان پابرهنه ای که امام راحل در وصف حالشان فرموده بودند صاحب اصلی انقلاب پابرهنه ها هستند یادی می کنیم از همه شیرمردانی که نه در دانشگاه های علوم سیاسی و حقوق فارغ التحصیل شدند و نه خود را برتر و بهتر از سایر مردم تلقی می کردند. اما اوج فهم و درک و بصیرتشان آن جایی بود که در مقابل ظلم و جور و زور استکبار دست از مقاومت و ایستادگی نکشیدند و سینه را سپر گلوله کردند. شهید احمد خلیل زاده یکی از شهدای انقلاب اسلامی لارستان است که شغلش رانندگی بود. احمد در سال 1331 در لار به دنیا آمد. در هفت سالگی پدرش را از دست داد و بار سنگین مسئولیت خانواده را بر دوش گرفت. روزها در مکانیکی کار می کرد و شب ها درس می خواند. تا سال پنجم ابتدایی به صورت شبانه در مدارس زمانی و تربیت به تحصیل پرداخت و پس از آن ترک تحصیل کرد. «با حقوق نسبتاً ناچیزی که به دست می آورد، از کمک به مردم فقیر و زاغه نشین ابایی نداشت. با دیگران برخورد نیکو داشت و با مشکلات صبورانه برخورد می کرد. به خواندن قرآن بسیار علاقه داشت و چند جزء از قرآن را حفظ بود. عشق او به نماز به گونهای بود که با شنیدن صدای اذان، شادی و نشاط و شعفی وصف ناشدنی، سراسر وجودش را احاطه می کرد و بلافاصله برای برپایی نماز، قامت راست می کرد.» (خانواده شهید) پس از مدتی با استفاده از دسترنج خود، اتومبیلی خرید و به کار رانندگی مشغول شد و اوایل سال 57 ازدواج کرد. روز پنج شنبه چهارم دی ماه 57 هنگامی که مردم لار به خیابان ها ریخته و شعار مرگ بر شاه سر می دادند، او نیز مشتاقانه و هم صدا با مردم شعار می داد. وقتی دژخیمان رژیم سفاک پهلوی، دست به تیراندازی زدند و عده ای را مجروح کردند «در این اوضاع چند مرتبه به منزل آمد و خبرهایی از تظاهرات و مجروح شدن چند نفر را آورد. در آخرین مرحله برای یاری مجروحان شتافت. پس از انتقال چند مجروح به بیمارستان، هنگامی که یکی از مجروحان را از تیررس نظامیان نجات می دهد تا به بیمارستان انتقال دهد بر اثر اصابت گلوله از ناحیه گردن به شهادت رسید.» (خاطرات خانواده) پنج ماه پس از شهادت احمد، دخترش به دنیا آمد؛ داغ فراق پدر گر چه بر دل دختر مانده است اما افسوس که برخی حرف ها و حدیث ها که امروز از زبان میراث خوران خون شهیدان شنیده می شود بر جان این فرزند شهید آتش می زند! [ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 12:52 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره نقض مذاکرات ژنو از سوی آمریکا گفت: اگر امروز آنها حق غنیسازی صددرصدی ایران اسلامی را به رسمیت بشناسند باز هم این موارد سبب اعتمادسازی نمیشود.
سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در جمع بسیجیان مرند در مسجد المهدی با تأکید بر اینکه آمریکا مرکز و منشأ تروریستهای بزرگ دنیاست، اظهار کرد: آمریکا که خود حامی و پرورشدهنده تروریستهای جهان است، اما در عمل ژست ضدتروریستی میگیرد در حالی که بزرگترین جنایتهای دنیا را رقم زده است. وی با بیان اینکه آمریکا در عمل چهره حق و حقیقت را به خود میگیرد، گفت: این کشور هر روز با دست زدن به کشتار مردم بیدفاع، جنایتهایش آشکارتر و به رژیم نامشورع صهیونیستی قوت قلب میدهد تا به اهداف پلید و جنایتکارانه دست یابد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با اشاره به مصیبتهای حضرت زینب (س) برای رساندن پیام ابا عبدالحسین (ع) اظهار کرد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران را با الهام از قیام و فلسفه عاشورا و خطبه حضرت زینب (س) به پیروزی رساند. وی با تاکید بر اینکه تا ظلم و ستم وجود دارد آمریکا و استکبار جهانی و اسرائیل در آن نقش دارند، تصریح کرد: آمریکا مدعی شماره یک حقوق بشر است، در حالی مخوفترین سیستمهای اطلاعاتی را ایجاد و جنایات فراوانی را در گوشه و کنار جهان در حال انجام است. سردار نقدی با بیان اینکه در دوران رژیم ستمشاهی پزشک از کشورهای هندوستان و پاکستان برای مداوا و تامین سلامت مردم به ایران میآمدند، تاکید کرد: امروز به برکت رهبریهای شایسته امام خامنهای در تمام عرصه ها به پیشرفت فوقالعادهای رسیدهایم. ملت ایران تسلیم زورگوییهای آمریکا نمیشود سردار نقدی با اشاره به پیشرفتهای ملت ایران در تمام عرصهها ادامه داد: امروز با توانایی صنعت دفاعی کشورمان موشکهایی داریم که آمریکا تونایی مقابله با آن را ندارد بنابراین ملت ایران تسلیم زورگوییهای آمریکا نمیشود. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز نباید به خاطر اینکه قیمت دلار پایین آمده و طلا ارزان شده زیر سلطه آمریکا برویم، گفت: استکبارستیزی در وجود و رگهای ملت ایران نفوذ کرده چرا که ماهیت آمریکا برای همه ملت ایران روشن است و سر تسلیم، صلح و سازشی با این کشور نداریم چرا که به آمریکا اعتماد نداریم. نباید مسئله سازش در ذهنها بیاید وی یکی از عرصههای مبارزه را دیپلماسی دانست و هشدار داد: در دوران دفاع مقدس شهدا با همه سختیها در برابر نظام استکبار جهانی ایستادند و در شرایط امروز و در مذاکرات با کشورهای غربی ما حق سازش نداشته و نباید مسئله سازش در ذهنها بیاید. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه امروز باید زینبوار به صحنه بیاییم، بیان داشت: امروز باید زینبوار در عرصه حضور یافته و چهره تزویر، حق و حقیقت را نمایان کرد. سردار نقدی با توجه به حادثه کربلا، سخنرانی حضرت زینب(س) و شکست یزید در کاخ خودش تاکید کرد: باید با وجود همه کاستیها در مقابل نظام استکبار ایستادگی کرد. وی در ادامه با اشاره به پیشینه تاریخ، مذهبی در راستای مذاکره گفت: حضرت ابوالفضل (ع) با اجازه امام حسین(ع) با شمر مذاکرهای داشت اما مذاکره اعتباری ایجاد نمیکند. شعار مرگ با آمریکا هیچ منافاتی با مذاکرات ندارد سردار نقدی با اشاره به اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه در حالی که مذاکرات صورت گرفته است سر دادن شعار مرگ بر آمریکا جایی ندارد، عنوان کرد: شعار مرگ بر آمریکا هیچ ارتباطی با مذاکرات ندارد. وی با بیان اینکه مذاکرات ژنو اعتمادساز نبود و اعتمادی نسبت به آمریکا صورت نگرفت، گفت: ملت ایران شعار «مرگ بر آمریکا» را میگویند تا این کشور همچون شوروی و منافقین از صفحه روزگار محو شود. سردار نقدی با بیان اینکه مسئله ایران با آمریکا «اعتماد» نیست بلکه مسئله «ماهیت» است، گفت: این کشور جنایتکار پرونده بزرگی از جنایت علیه مردم مظلوم بیدفاع در دنیا به ویژه ایران دارد. رئیس سازمان بسیج با تاکید بر اینکه مردم ایران با حضور در صحنههای انقلاب از آرمانهای مقدس امام راحل و خون پاک شهداء به نحو احسن حراست کنند، گفت: ملت ایران باید با هوشیاری کامل و پیروی از فرمایشات رهبری در مقابل هرگونه تهدیدات دشمنان استوارتر از همیشه از اسلام ناب محمدی (ص) دفاع کرده و اجازه ندهند دشمنان به اهداف شوم خود برسند. نقدی با اشاره نقض مذاکرات ژنو از سوی آمریکا ادامه داد: اگر امروز آنها حق غنیسازی صددرصدی ایران اسلامی را به رسمیت بشناسند باز هم این موارد سبب اعتمادسازی نمیشود. وی بیان داشت: به فرموده امام راحل اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی ذکر لا اله الا الله را هم بگویند باز هم انجام این عمل سبب اعتماد نمیشود. در این مراسم که معاون استاندار و فرماندار ویژه مرند، امام جمعه، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان ادارات و نهادهای دولتی، خانوادههای معظم شهداء و جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز حضور داشتند، سردار نقدی با حضور در پایگاه مقاومت امام حسین (ع) از حلقههای صالحین این مسجد بازدید و از نزدیک با اجرای این طرح و نقطهنظرات شرکتکنندگان آشنا شد. منبع: فارس [ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 12:51 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
گروه چندرسانه ای «تیتریک»؛فرهنگ نیوز قصد دارد سبک زندگی های مثبت گذشته را در قالب کاریکاتور (کمیک استریپ) با موضوعات مختلف یاد آوری و با امروز مقایسه کند؛ در این مجال به موضوع مصرف گرایی می پردازیم.
[ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 12:44 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
قصد داریم سبک زندگی های مثبت گذشته را در قالب کاریکاتور (کمیک استریپ) با موضوعات مختلف یاد آوری و با امروز مقایسه نماید. در این مجال به موضوع کسب و کار می پردازیم.
گروه چندرسانه ای «تیتریک» ؛ امام صادق (ع): خدای متعال میفرماید: مردم خانواده من هستند، پس محبوبترین آنان نزد من کسانی هستند که با مردم مهربانتر و در راه برآوردن نیازهای آنان کوشاتر باشند. و همچنین پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: کسی که برای کمک به برادر خود و سود رساندن به او اقدام کند، پاداش مجاهدان در راه خدا به او داده خواهد شد. و کسی که در راه برآوردن نیاز برادر مؤمن خود بکوشد، گویی نُه هزار سال با روزه گرفتن و شب زنده داری کردن، خدا را عبادت کرده باشد. [ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 12:42 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
سبک زندگی های مثبت گذشته را در قالب کاریکاتور (کمیک استریپ) با موضوعات مختلف یاد آوری و با امروز مقایسه نماید. در این مجال به موضوع فرهنگ دیروز و امروز می پردازیم.
گروه چندرسانه ای «تیتریک» ؛ در قسمت های قبلی سری کاریکاتورهای یادش بخیر اون وختا به بررسی موضوعات مصرف گرایی و کسب و کار پرداخته شد. در این قسمت به بررسی موضوع رسیدگی به تربیت فرزندگان در سبک زندگی قدیمی ترها و همچنین احترام به بزرگ ترها در محیط عمومی جامعه می پردازیم. همچنین به فرهنگ انسانهایی که شاید سواد نداشتند اما معلمهای خوبی برای ما بودند اشاره خواهد شد. [ پنج شنبه 92/9/28 ] [ 12:41 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
|
|
[ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : PIcHaK.NeT ] |