سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ

*روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی که به رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اختصاص داشت، در تیتر گزارش خود اذعان کرد که ایران تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای خود را چون «پارس کردن سگ» می‌داند. این روزنامه صهیونیستی به نقل از فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره رژیم صهیونیستی نوشت: «یک سگ کاری بیش از پارس کردن نمی‌تواند بکند و ما اعتقادی به این تهدیدات نداریم.»  هاآرتص تأکید کرد که پاسخ ایران به تهدیدات این رژیم، تمرینات نظامی، اعلام پیشرفت‌های تکنولوژیک در عرصه نظامی و صدور بیانیه‌های تهدیدآمیز بوده است.
 * موسوی خوئینی‌ها در تحلیلی معتقد است: «تشویق اصلاح‌طلبان به حضور در انتخابات، بازی هاشمی رفسنجانی برای نابودی جریان اصلاحات است. خوئینی‌ها به‌صراحت می‌گوید هاشمی با نابودی جریان اصلاحات می‌خواهد یکه‌تاز میدان سیاست شود.»
*  گفته می‌شود یکی از استدلال‌های محمد خاتمی برای نامزد نشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری این است که می‌گوید: «من تجربه شکست هاشمی رفسنجانی را در انتخابات سال 84 دیده‌ام. مردم ایران به فردی که دو دوره رئیس‌جمهور بوده و بار سوم می‌خواهد به قدرت برگردد، به درست یا غلط،  قدرت‌طلب و فرصت‌طلب می‌گویند.»


[ شنبه 92/1/31 ] [ 3:59 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

«دانیل لریسون» نویسنده برجسته آمریکایی، با انتشار مقاله‌ای در مجله «امریکن کانسروتیو» به مقاله‌ هفته گذشته وبگاه «کریستین ساینس مانیتور» درباره دفتر منافقین در واشنگتن انتقاداتی وارد کرد. لریسون نوشت: در این مقاله اشاره‌ای به این موضوع نشده که حذف نام مجاهدین خلق (منافقین) از فهرست تروریستی آمریکا بیشتر در قالب یک بده بستان برای تخلیه کمپ اشرف توسط اعضای این گروه بود. وی گفت: این مقاله همچنین اشاره‌ای به اینکه بسیاری از اعضای این گروه برخلاف خواست و اراده خویش در کمپ اشرف هستند، نمی‌کند.
لریسون با بیان اینکه این گروه (منافقین) به خاطر همدستی طولانی‌مدت خود با صدام حسین در جنگ ایران و عراق و پس از آن، در ایران مورد نفرت هستند و در درون سازمان هم یک فرقه دیکتاتوری شبه مارکسیستی‌اند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، این تصور که این گروه نماینده آرمان‌ها و خواسته‌های بسیاری از ایرانیان است، پوچ و احمقانه است. لریسون تأکید کرد: مجاهدین خلق(منافقین) به خودی خود گروهی بسیار بد هستند ولی چیزی که باعث می‌شود این گروه به صورت بالقوه به گروهی خطرناک تبدیل شود، این است که بسیاری از شخصیت‌های برجسته احمق آمریکایی آن را در آغوش گرفته‌اند و می‌خواهند با آن، مثل یک گروه اپوزیسیون برجسته رفتار کنند. وی در ادامه بار دیگر به کمپین حذف منافقین از فهرست تروریستی آمریکا اشاره کرد و آن را آغاز لابی‌گری برای جلب حمایت‌های آمریکا از منافقین در آینده دانست.
لریسون در انتها به یک پاراگراف دیگر از مقاله کریستین ساینس مانیتور اشاره کرد که نویسنده به نقل از «سناتور توریسلی» نوشته بود که وی تأسیس دفتر منافقین در واشنگتن را در سال 2013 با نهضت مقاومت فرانسه که در سال1940 میلادی دفتری در لندن تأسیس کرد، مقایسه کرده و آن را نشان‌دهنده فریب‌خوردگی حامیان آمریکایی منافقین دانسته بود. وی توضیح داد: تشبیه سازمان مجاهدین خلق به نهضت مقاومت فرانسه خطا است، چرا که مجاهدین خلق گروهی است که با مهاجم به کشورش همکاری کرد و قصد داشت با پشتیبانی از آن مهاجم، خودش را به ایران تحمیل کند. این نویسنده برجسته آمریکایی گفت: اگر مجاهدین خلق در دهه 1360 به اهداف خود می‌رسید، حکومت دست‌نشانده‌ای می‌شد که با جایگزینی حکومت آن زمان در ایران بر روی کار می‌آمد.
     


[ شنبه 92/1/31 ] [ 3:59 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

 رادیو «زمانه» تحلیلی را منتشر کرد که در آن،  اکبر گنجی با طرح این سؤال که چرا خاتمی نمی‌آید، نوشت: «حسن روحانی و علی یونسی گفته‌اند که خاتمی قطعاً کاندیدا نخواهد شد. چرا؟ خاتمی بارها این مدعا را تکرار کرده که دنبال مقابله و براندازی جمهوری اسلامی نیست. به گفته عباس عبدی و احمد پورنجاتی، کاندیداتوری خاتمی به منزله مقابله با نظام به شمار خواهد رفت. از این رو، این دو مخالف نامزدی خاتمی هستند.
وی با اشاره به یقینی بودن رد صلاحیت خاتمی از سوی شورای نگهبان نوشت: خاتمی به‌دنبال طرد شدن از سوی جمهوری اسلامی نیست. حتمی بودن تأیید صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان شرط لازم کاندیداتوری اوست. پورنجاتی در این باره گفته است: «اگر آقای خاتمی را شورای نگهبان رد صلاحیت کند، هزینه زیادی داده‌ایم.»
شخص خود آقای خاتمی بارها در جمع مشاورانش گفته است هرگز حاضر به نامزدی در انتخابات 92 نیست تا تضمینی در مورد تأیید صلاحیتش نداشته باشد... خاتمی می‌گوید: حسین شریعتمداری علیه من می‌نویسد؛ ولی من نمی‌خواهم از یک نهاد رسمی نظام، مهر عدم صلاحیت بگیرم... پیش‌بینی‌ام این است که خاتمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 نمی‌شود. در واقع آقای خاتمی با تحلیل در انتخابات سال 92 نامزد نمی‌شود.
رادیو زمانه همچنین با طرح این پرسش که با وجود ادعای تقلب و مهندسی انتخابات چگونه می‌توان از انتخابات سخن گفت، به احتمال قوی ناکامی اصلاح‌طلبان اشاره می‌کند و از قول پورنجاتی می‌نویسد: حالا فرض کنید آقای خاتمی تأیید شد و 12-10 میلیون رأی برای آقای خاتمی اعلام و در نهایت یک نفر دیگر به عنوان رئیس‌جمهور معرفی شد. آن وقت لابد ما اصلاح‌طلبان باید کماکان بزنیم بر سر خودمان و بگوییم آرای ما را دزدیدند و جابه‌جا کردند و شعار بدهیم رأی ما را پس بده.»!


[ شنبه 92/1/31 ] [ 3:59 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی آسیاتایمز 19 آوریل 2013 (30فروردین) در مقاله‌ای به نقش رسانه‌های اجتماعی در تحولات داخلی ایران پرداخت و نوشت: طی سال گذشته، رهبر ایران صفحه‌ای در فیس‌بوک، اینستاگرام، گوگل پلاس و یوتیوب راه‌اندازی کرده است. رسانه اجتماعی رهبر ایران عمدتاً برای مخاطب منطقه‌ای و بین‌المللی به وجود آمده است. بیشتر مطالب منتشره در آن‌ها به زبان انگلیسی و برخی عربی و اسپانیایی هستند. در هر یک از آن‌ها پیام اصلی رهبر ایران این است که جمهوری اسلامی قدرتی در حال خیزش در منطقه است و ایدئولوژی آن نفوذ رو به رشدی دارد. او انقلاب اسلامی ایران را الهام‌بخش خیزش‌های عربی و بخشی از بیداری اسلامی می‌داند.
در ادامه مقاله آمده است: رئیس فناوری بسیج دانشجویی نیز گفت حدود 17 میلیون ایرانی تا اکتبر 2011 در فیس‌بوک عضو بوده‌اند. اوایل سال 2012 وزارت خارجه آمریکا برآورد کرد که بیش از 14 میلیون کاربر فیس‌بوک در ایران فعال هستند. با وجود این، ایرانی‌ها از رسانه‌های اجتماعی داخلی استفاده بسیاری می‌کنند. آوریل 2013 از 10 پایگاه‌های اینترنتی مهمی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گرفت، چهار پایگاه میزبان‌های داخلی داشتند یا تقلیدی از سایت‌های غربی بودند؛ اما پایگاه‌های ایرانی اغلب با مشکلات فنی روبه‌رو هستند. گوگل مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین پایگاه در ایران است. در گوگل‌پلاس صفحه‌ای به نام رهبر ایران باز شده و در آن مطالبی منتشر شده است. رهبر ایران دو پایگاه اینترنتی دارد که یکی مربوط به دفتر وی و دیگری شخصی است. پایگاه اینترنتی دفتر وی مطالب مربوط به اسلام شیعی و نظام حکومتی جمهوری اسلامی را منتشر می‌کند و اطلاعات گسترده‌ای در مورد نقش رهبر ایران در آن آمده است و پیوندهایی مربوط به نوشته‌ها و سخنرانی‌های وی در آن قرار داده شده است.
در پایان مقاله آمده است: در بخش مربوط به شریعت اسلام، کاربران سؤالات خود را برای رهبر ایران ارسال می‌کنند و کاربران در مورد موضوعات مختلف سؤال پرسیده‌اند. فتواهای رهبر ایران نیز در این پایگاه اینترنتی آمده است. پایگاه اینترنتی شخصی رهبر ایران نیز آرشیو عظیمی از کتاب‌ها، سخنرانی‌ها و عکس‌های وی است. مطالب منتشره در این پایگاه‌های اینترنتی در رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و گوگل‌پلاس نیز آمده است.
اخبار و تحلیل‌ها: یکی از ویژگی‌های فناوری‌های امروز، به‌ویژه آن‌هایی که در مسائل جمعی و اجتماعی به‌کار گرفته می‌شوند، کارکرد دوسویه آن‌هاست. این کارکرد به مجموعه‌های خارج از سیطره امپراتوری رسانه‌ای استکبار امکان می‌دهد که آن‌ها نیز بتوانند با استفاده از همین رسانه‌ها، بخش‌ قابل‌توجهی از تهاجم استکبار را خنثی کنند و به آن پاسخ دهند. افزون بر اینکه قادرند با استفاده از این فرصت و ابزار، دیدگاه‌های خودشان را که فراتر از نبرد محتوایی و گفتمانی با اندیشه‌های استکباری است، در اختیار خیل عظیم مخاطب قرار دهند.

 


[ شنبه 92/1/31 ] [ 3:58 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، فرمانده معظم کل‌‌قوا، در دیدار جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران که به‌مناسبت 29 فروردین، روز ارتش،  انجام گرفت، با تمجید از عملکرد ارتش در دوران دفاع مقدس و پس از آن و اشاره به پیشرفت‌ها و گستره کارهای علمی و پژوهشی نیروهای مسلح از جمله ارتش در صنایع دفاعی و الکترونیکی و حیرت‌آور دانستن آن فرمودند: «همه این پیشرفت‌ها در شرایطی به دست آمده است که بدخواهان ملت ایران، در دادن کمترین امکانات بخل ورزیدند؛ اما جوشش درونی استعدادهای جوانان و فرزندان این ملت شگفتی آفرید.» معظم‌له همچنین با اشاره به ویژگی دینی و اعتقادی بودن ارتش، افزودند: «انجام کار براساس احساس تکلیف و تعمیق روحیه دینی و انقلابی موجب شده است که ارتش جمهوری اسلامی ایران به یک ارتش متعهد و پایبند به اعتقادات و ارزش‌ها تبدیل شود.»
یکی از دستاوردهای بزرگ و بی‌سابقه انقلاب اسلامی ایران در عرصه نظامی و امنیتی، متحول ساختن جایگاه و وضعیت کلی نیروهای شاغل در این دو مجموعه است. برخلاف بیشتر نیروهای نظامی و امنیتی دنیا که بدون در نظر گرفتن آموزه‌های اعتقادی و دینی آموزش می‌بینند و تربیت می‌شوند و هنگام عملیات هم بر اساس آن و به دور از هرگونه نگاه اخلاقی و دین‌مدارانه اقدام می‌کنند و وحشیانه‌ترین و قساوت‌مندانه‌ترین اعمال را انجام می‌دهند، عملیات نظامی‌شان را نیز بر اساس آموزه‌ها و تکالیف دینی طراحی و اجرا می‌کنند که نمونه‌های متعدد و بارز آن در دفاع مقدس مشاهده شد. برخورداری نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از این ویژگی ارزشمند، سبب شد که آن‌ها در عرصه ساخت و تولید تسلیحات نظامی نیز به بهترین نحو پیشرفت کنند و دستاوردهای بزرگ و خیره‌کننده‌ای داشته باشند تا آنجا که پس از رژه نیروهای منتخب ارتش در 29 فروردین در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران و به نمایش درآمدن برخی از تجهیزات ساخت داخل، روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف نوشت: «ایران توانسته با تولید تجهیزاتی مانند زیردریایی، موشک و جنگنده‌های هوایی به خودکفایی نظامی دست یابد.» یقیناً نویسنده این روزنامه انگلیسی با دیدن تجهیزات علنی‌شده، این نظر را داده در حالی که از بخش عرضه‌نشده بی‌اطلاع است.


[ شنبه 92/1/31 ] [ 3:58 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» پرده از تلاش‌های گسترده موساد برای جذب نیروهای جدید جاسوسی در کشورهای عربی مخصوصا امارت و دبی برداشت.
منبع: فارس

[ شنبه 92/1/31 ] [ 3:55 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
فیلم مستندی که یک شرکت کانادایی در خصوص اسرار عملیاتهای تروریستی موساد در سوریه و لبنان تهیه کرده است،از همدستی سازمان اطلاعات قطر با موساد رژیم صهیونیستی در ترور شهید عماد مغنیه فرمانده نظامی حزب الله پرده بر می دارد.
منبع: مهر

[ شنبه 92/1/31 ] [ 3:53 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
پلیس آمریکا اعلام کرد، جوهر سارنایف، مظنون دوم بمب‌گذاری بوستون دستگیر شده است اما وی در شرایط بد جسمانی به سر می‌برد و در بیمارستان به سر می‌برد.
منبع: ایسنا

[ شنبه 92/1/31 ] [ 3:51 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
مجله آمریکایی وی ان دی، با اشاره به معرفی دو چچنی از سوی مقامات آمریکایی به عنوان عاملان انفجار بوستون، مدعی شد این دو نفر با ایران و حزب الله لبنان در ارتباط بوده اند.
منبع: جام نیوز

[ شنبه 92/1/31 ] [ 3:50 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
این مظنون در جریان عملیات تعقیب و گریز در شهر واترتاون در 10 کیلومتری شهر بوستون کشته شده است.

[ شنبه 92/1/31 ] [ 1:16 صبح ] [ باران ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 101
بازدید دیروز: 93
کل بازدیدها: 1041615
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون