سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
یکی از جدیدترین آثاری که برای به نمایش کشاندن چهره ی خشن و ضد احساسات انسانی از اسلام به کارگردانی “تارا آتشگاه” ساخته شده است فیلم کوتاه ضد ایرانی و ضد اسلامی می باشد که به داستان اجرای حد مربوط به عمل منافی عفت زنا می باشد .

[ جمعه 92/3/31 ] [ 1:35 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
میانگین ضربان قلب و احتمال لخته شدن خون به صورت مشترک در حین نماز بین 20 الی 30 درصد کاهش می‏یابد و همچنین پوست بدن مقاومت بیشتری پیدا می‏کند.

[ جمعه 92/3/31 ] [ 1:34 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
یک روزنامه انگلیسی فاش کرد غرب به دنبال طراحی کودتای نظامی در سوریه است.
منبع: فارس

[ جمعه 92/3/31 ] [ 1:30 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
مأموران پلیس «اف‌بی‌‌آی» در اقدامی طرح توطئه ترور رئیس‌جمهور آمریکا با یک سلاح «اشعه‌ ایکس» را خنثی کردند.

[ جمعه 92/3/31 ] [ 1:29 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
هافینگتن پست نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران روز سه شنبه با استفاده از توییر ، دنیا را در مورد مواضع اعتدال گرایانه و تمایلش به تعامل با غرب، متقاعد کرد.

به گزارش «  تیتریک »روحانی در حساب کاربری انگلیسی زبان خود در توییتر، تصویری از خود را در هنگام بازدید از یک بیمارستانی صحرایی امریکا پس از زلزله بم را منتشر کرد.



در این توییت آمده است: لحظه ای متعلق به گذشته: بازدید روحانی از بیمارستان صحرایی امریکا که به منظور درمان نجات یافتگان زلزله سال 2003 بم راه اندازی شده بود.

به نوشته ی نیویورک تایمز، روحانی به عنوان دبیر شورای امنیت ملی به این بیمارستان طی سفری به این منطقه ی زلزله زده سر رد.

دیگر توییت های حساب کاربردی روحانی شامل لینک هایی به گزارش کریستین ساینس مانیتور و تاکید آن بر قول روحانی به آشتی با دنیا و لینک دیگری مربوط به مقاله سی بی اس است که روحانی را به عنوان مردی که دنبال ایجاد رابطه است ، معرفی می کند.

در آستانه انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور، شیخ دیپلمات تاکید کرد که می خواهد رابطه ی ایران با جهان را بازسازی کند.

هافینگتن پست در پایان نوشت: تقریبا به عنوان مخاطب توئیتر، خوراک توییتر رئیس جمهور جدید ایران خیلی حرفه ای نیست.

 

انتخاب


[ جمعه 92/3/31 ] [ 1:24 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
امیر قطر هم اکنون در حبس خانگی در خانه اش در دوحه قرار گرفته است. نخست وزیر و وزیر خارجه قطر هم به پایگاه نظامی العدید آمریکا در قطر پناهنده شده است.

گروه بین الملل« تیتریک »؛شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ولیعهد قطر اختیارات و مسئولیت های پدرش را برعهده گرفته است. به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، درباره احتمال واگذاری قدرت به شیخ تمیم در قطر گفت: حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر دچار همان بلایی می شود که بر سر پدر خودش آورد.


به گزارش واحد مرکزی خبر، گفته می شود تمیم بن حمد با کنار زدن پدر خود، در عمل مسئولیت های امیر قطر را برعهده گرفته است، اما این اقدام هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. حمد بن خلیفه هم اکنون در حبس خانگی در خانه اش در دوحه قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: پایگاه اینترنتی «خبر آنلاین» جزئیات بیشتری در این باره منتشر و فاش کرد حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر هم به پایگاه نظامی العدید آمریکا در قطر پناهنده شده است.

سرقت حکومت از پدر، مسئله جدیدی برای خاندان حاکم در قطر نیست. در بیست و هفتم ماه ژوئن سال 1995 حمد بن خلیفه علیه پدرش خلیفه بن حمد آل ثانی کودتا کرد و او را در حبس خانگی قرار دارد تا سپس او را به خارج قطر تبعید کند. هجده سال بین این دو حادثه مشابه فاصله وجود دارد.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در ادامه گزارش خود افزود حمد بن خلیفه در این هجده سال مزدوری خود را برای غرب ثابت کرد و روابط با آمریکا و اسرائیل را تقویت کرد. بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه در کشور قطر وجود دارد که از آن برای حمله به عراق و افغانستان استفاده شد. حمد همچنین نقش اساسی در حمایت از گروههای تروریستی در سوریه و ارسال سلاح برای آنها ایفا کرد.

گزارشگر این شبکه خطر نشان کرد: حمد با استفاده از شبکه الجزیره در برنامه ریزی های غرب برای حمله به کشورهای عربی مشارکت داشت. در صورتی که خبرها در مورد برکناری حمد بن خلیفه امیر قطر درست باشد، تاریخ هجده سال ننگ آور را به نام او ثبت خواهد کرد. در غیراینصورت، باقی ماندن حمد در قدرت، فرصت جدیدی برای اوست تا صفحه های مزدوری خود را در کتاب تاریخ افزایش دهد.

[ جمعه 92/3/31 ] [ 11:50 صبح ] [ باران ] [ نظرات () ]
شاکی مجری سرشناس در پاسخ به نامه منتشر شده توسط این مجری گفت: نامه را خواندم و برایم جالب بود و با خودم فکر کردم که اگر سکوت می کرد بهتر نبود؟ یا حداقل عذر خواهی از ملت عزیز که 7 سال با حرف های این فرد زندگی کرده اند.

[ جمعه 92/3/31 ] [ 12:50 صبح ] [ باران ] [ نظرات () ]
برخی از جوانان به دلیل بحران هویتی و با وجود تنوع در پوشش‌های محلی و ایرانی، لباس‌هایی می‌پوشند که غیرمتعارف و در حقیقت تجویزشده جهان غرب است.

گروه اجتماعی« تیتریک »؛بسیاری از شواهد بیانگر این واقعیت است که مردان ایرانی در گذشته آرایش می‌کردند. مطالعه روی نقش برجسته‌ها و اشیاء به دست آمده از حفاری‌ها نشان می‌دهد که نه تنها شاهان هخامنشی بلکه شاهان ساسانی نیز آرایش می‌کردند.

شاهان ساسانی موهای فر شده‌شان را در تور پیچیده و بالای سر جمع می‌کردند و گوشوار و گردنبند به خود می‌آویختند و این رسم حتی تا دوره قاجاریان نیز ادامه داشته‌ است.

ساسانیان نقطه پایان رسم آرایش مردان در ایران نبودند و مردان در دوره قاجار هم آرایش می‌کردند تا جایی که از نقاشی‌های به جای مانده از دوره فتحعلی‌شاه می‌توان به خوبی یه این مهم پی برد.

از نظر دین مبین‌ اسلام نیز نظافت و تمیزی یک اصل است و مردان نیز باید در سطح جامعه با پوشش مناسب و نظیفی وارد شوند.

اما امروز و متاسفانه تحت تاثیر القائات فرهنگ غرب شاهد هستیم که آرایش زنانه در میان مردان در حال افزایش است.

امری که نشان می‌دهد برخی از جوانان ما دچار بحران بی‌هویتی شده‌اند و نمی‌توانند رفتار و زندگی خود را بر اساس آنچه که صحیح است تطبیق دهند.

امروز برخی از مردان به ویژه پسران جوان به بحث آرایش به نوعی علاقمند هستند.

در جامعه امروزی ما پیراهن‌های مردانه، آب رفته و فاق شلوارها یا بی‌نهایت کوتاه شده و یا بیش از اندازه بلند شده است.

در این دوره کنونی نیز علاوه بر استفاده بازیگران مرد از لوازم آرایش برای گریم در فیلم‌ها، در میان قشر جوان در کوچه و خیابان فراوان دیده می‌شود و طبق آمارها، استفاده از لوازم آرایشی در میان آقایان رو به افزایش است.

آرایشگاه‌های مردانه مدرنیته شده و خدماتی بیش از خدمات معمولی و رایج در آرایشگاه‌های مردانه انجام می‌شود.

امروز برخی تابلوهای آرایشگاه‌های مردانه هم با گذشته خیلی متفاوت است تا جایی که تبلیغ مدهای فشن و برداشتن زیرابرو روی تابلوها موجب گرایش جوانان به این سمت و سو شده است.

اما آرایش در مردان تنها به برداشتن ابرو و استفاده از لوازم آرایشی ختم نمی‌شود بلکه افرادی هستند که برای زدودن رنگ پیری از رخسار خویش اقدام به رنگ کردن محاسن و موی سر می‌کنند.

بسیاری از پسران جوان حتی با وجود اینکه اثری از سفیدی در موهایشان پدیدار نشده موهایشان را به رنگ‌هایی که بیش از این در میان زنان رواج داشت، رنگ می‌کنند و آن را نوعی کلاس قلمداد می‌کنند.

شهرام  که اکنون 22 سال سن دارد چهار سال پیش ابروهایش را برای مرتب کردن صورتش برداشت. مادرش اوایل کمی مخالفت می‌کرد، اما حالا انگار کم‌کم به این وضع عادت کرده است و چیزی نمی‌گوید.

به گفته شهرام، همسایه‌ها هم اوایل با تعجب به وی نگاه می‌کردند و برخی حتی او را سرزنش و نصیحت می‌کردند، اما نه تهدیدات مادر و نه نصیحت‌های همسایه‌ها در گوش شهرام فرو نرفت.

 

استفاده از لباس‌هایی غیرمتعارف و تجویز شده جهان غرب

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان اظهار کرد:  تعبیر ما به عنوان مسلمان ایرانی روابط سالم، افکار سالم، شخصیت سالم است چرا که جامعه سالم در دیدگاه افراد سالم به وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: هر زن و مردی باید با توجه به عرفی که در جامعه اسلامی ما تعریف شده در انظار عمومی حاضر شوند و این در حالی است که برخی از افراد بسیاری از این موارد را نادیده می‌گیرند.

به گفته وی، تعریف حدود با توجه به فرهنگ در هر جامعه متفاوت بوده و باید با توجه به نوع آداب و رسوم مردم با آن برخورد کرد.

رحمانی‌آبیدر افزود: پوشیدن لباس‌های رنگی توسط بانوان در استان کردستان با توجه به آداب و سنن حاکم بر این استان عرف بوده و این در حالی است که شاید در برخی از استان‌های دیگر مورد تائید نباشد.

به گفته وی، اما در برخی از مسائل بی‌توجهی به اصول و حدود توسط برخی از افراد موجب ایجاد یک سری ناهنجاری‌ها می‌کند که باید با برنامه‌ریزی درست با آن برخورد لازم صورت گیرد.

وی افزود: گاهی گرایش به زیبایی در انسان چه در مردان و چه در زنان به سمت و سویی حرکت می‌کند که بیشتر به یک بیماری وسواس‌گونه تبدیل می‌شود.

وی افزود: تمایل به زیبابودن در این افراد بیشتر شده و به جایی توجه به اصل قضیه که زیبایی و نظافت لازمه طبیعی انسان است خارج شده و به نحوی دیگر موجب بروز برخی برخوردها و عکس‌العمل‌های غیر عرفی در پوشش و رفتارشان می‌شود.

رحمانی‌آبیدر با بیان اینکه در این میان جوانان بیش از سایر افراد به منظور عرض اندام بیشتر به این سمت گرایش پیدا می‌کنند، تصریح کرد: برخی از جوانان چون قدرت عرضه اجتماعی از نظر فن هنر، شخصیت و توانایی فردی و اجتماعی ندارند سعی می‌کنند این کمبودها را به گونه‌ای با پوشیدن برخی لباس‌ها و حتی آرایش‌های آنچنانی بپوشانند.

وی افزود: در این میان افرادی را می‌توان مشاهده کرد که با وجود مشکلات مالی به منظور هم‌رنگ شدن با جماعت هم‌سن خود از بسیاری از نیازهایشان می‌گذرند.

به گفته وی، حضور این طیف از جوانان در میان هم‌سالانی که از لحاظ امکانات مالی وضعیت خوبی دارند به مرور زمان نیز موجب ایجاد مشکلات و سرخوردگی آنان می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان اضافه کرد: این افراد تنها به خاطر نشان دادن چهره‌ای فرای آنچه که در اصل هستند از خورد و خوراک و حتی بسیاری از تفریحات و آموزش‌هایی که می‌تواند مسیر موفقیت آنان را هموار کند می‌گذرند و این مهم در بلندمدت مشکلاتی را برای آنها به دنبال خواهد داشت.

وی استفاده از شبکه‌های مختلف ماهواره در خانواده‌ها را از دیگر عوامل گرایش جوانان به سمت آرایش و پوشیدن برخی لباس‌های الگوگرفته از غرب در جامعه امروزی استان دانست و گفت: امروز دشمنان برای جداکردن جوانان از اصل هویت و ارزش‌های دینی‌شان با برنامه‌ریزی‌های گسترده به ویژه با استفاده از فضای مجازی وارد شده‌اند.

رحمانی‌آبیدر افزود: تخریب فرهنگی، نفع اقتصادی و خدشه‌دار کردن ارزش‌های دینی و جایگزین کردن ضدارزش‌ها از مهم‌ترین اهدافی است که دشمنان در قالب این برنامه‌ها در جوامع اسلامی بدنبال آن هستند.

وی افزود: جهان غرب سعی دارد برخی از الگوها را که حتی وجودشان را در جامعه خود قبول ندارد از طریق سریال‌ها و برنامه‌های مختلف که به صورت شبانه روزی از کانال‌های گوناگون پخش می‌کند در جامعه اسلامی وارد و با این کار جوانان ما را به سمت انحراف و ابتذال سوق دهد.

وی افزود: متاسفانه برخی از جوانان ما نیز به دلیل بحران هویتی با وجود تنوع بسیار زیبایی که در پوشش لباس‌های محلی در این استان وجود دارد لباس‌هایی می‌پوشند که غیرمتعارف و در حقیقت تجویز شده جهان غرب است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: حضور اینگونه افراد در جامعه موجب ایجاد نابسامانی‌های اجتماعی و ایجاد بستری برای انحراف شخصی و اجتماعی سایر افراد نیز می‌شود.

برخی‌ها ریشه نگرانی‌ درونی خود را نمی‌دانند

رحمانی‌آبیدر تصریح کرد: این جوانان تنها با این عقیده که هدف و حرکتشان نوعی کمال‌طلبی، ارضای حس زیبایی و تنوع است ناخواسته آب در آسیاب دشمن ریخته و در تهاجم فرهنگی دشمن علیه کشور به نوعی کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: هیچ کس مخالف پوشیدن لباس‌های رنگی و تمیز بودن نیست اما استفاده از پوشش‌های غیرمتعارف و آرایش‌های آنچنانی نه تنها برای خود فرد آسیب دارد بلکه منجر به بروز برخی ناهنجاری‌ها در جامعه می‌شود که این با قوانین و شرع اسلامی ما مغایرت دارد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: دامنه کمال‌جویی و زیبایی به اندازه‌ای وسیع است که انسان می‌تواند به صورت شرعی، عرفی و قانونی بر روی ظاهر خود اعمال کرده و به کسی هم برنخورد.

 

وی به راهکارهای جلوگیری از افزایش روند گرایش استفاده از برخی مدها و و سایل آرایشی در جامعه اشاره کرد و گفت: تقویت و توجه بیش از پیش به آموزه‌های دینی و نحوه تربیت صحیح خانواده‌ها بهترین راهکار برای مقابله با اینگونه برخوردها است.

به گفته وی، تقویت استعدادها و ایجاد زمینه برای بروز و ظهور توانایی‌های بالقوه در جوانان می‌تواند راهکاری ارزشمند برای جلوگیری از گرایش جوانان به سمت برخی کارها برای نشان‌دادن خود باشد.

رحمانی‌آبیدر توسعه دامنه مشاوره در بین اقشار مختلف را نیز بهترین راهکارها برای رفع این مهم دانست و گفت: برخی از افراد ریشه نگرانی‌ها و ناسازگاری‌های درونی خود را نمی‌دانند و وقتی مورد مراقبت مشاوره قرار می‌گیرند با استفاده از روش‌های علمی مشکلاتشان برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد به دلیل اینکه همواره دوست دارند در جمع ویژه باشند، تصریح کرد: این افراد به دلیل برخی ویژگی‌های جسمانی و غیره احساس می‌کنند که باید بیشتر در جمع دیده شده و مورد تمجید قرار بگیرند از این رو برای نشان دادن خود به هر راهکاری دست می‌زنند که باید در این رابطه به ویژه به وسیله فردی کارشناس توجیه شوند.

 معاون اجتماعی انتظامی استان کردستان نیز در مورد نحوه برخورد نیروی انتظامی با برخی از افراد که با پوشش و آرایش غیرمعارف در جامعه حضور می‌یابند اظهار کرد: بدحجابی و بی‌توجهی به حجاب اسلامی از آثار و پیامدهای وادادگی در برابر فرهنگ بیگانگان است.

وی خاطرنشان کرد: زنان و مردان جامعه اسلامی اگر به سمت الگوهای غربی و بی‌حجابی حرکت کنند نه تنها ارزش و جایگاه خود در جامعه را خدشه‌دار کرده بلکه بسیاری از ارزش‌های جامعه را نادیده گرفته و موجب ترویج بی‌بندو‌باری می‌شود.

وی با بیان اینکه انجام اقدامات قهری نمی‌تواند جوابگوی مقابله با این مشکل در جامعه باشد، تصریح کرد: باید با انجام کارهای فرهنگی درست و همچنین هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌های متولی در راستای مقابله با این برخوردها گام برداشت.

به گفته معاون اجتماعی انتظامی استان کردستان، بحث آرایش و نحوه پوشش‌های آنچنانی از سوی برخی از افراد در جامعه از چند جهت قابل بررسی است و باید به صورت علمی با آن برخورد کرد.

 

به گفته وی، مسائل فرهنگی، نحوه برخورد خانواده‌ها، نوع تربیت و استفاده از شبکه‌های ماهواره و اینترنتی بدون توجه به حدود از عوامل مهم گرایش جوانان و نوجوانان به استفاده از این نوع پوشش‌ها و وسایل آرایشی است.

وی خاطرنشان کرد: گاهی متاسفانه با وجودی که جوانان ما به استفاده از اینگونه وسایل آرایشی و پوششی تمایلی ندارند به دلیل اسرار خانواده‌ها مجبور به این کار می‌شوند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی و تبلیغاتی شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی از یک سو و کم‌کاری‌های نهادها و سازمان‌های آموزشی و فرهنگی در داخل نیز در تشدید استفاده جوانان از وسایل آرایشی و پوشش‌های نامتعارف در انظار عمومی نقش بسزایی دارد.

به گفته وی، تا زمانیکه در بحث فرهنگ‌سازی با توجه به نیاز جامعه کارهای اساسی انجام نشورد برخورد نیروی انتظامی نیز نمی‌تواند پاسخ کاملی برای رفع این معضل اجتماعی باشد.

بنی‌عامریان خاطرنشان کرد: روشنگری نهادهای آموزشی و بهداشتی در مورد تاثیرات سو استفاده از وسایل آرایشی و بهداشتی قاچاق که به علت ارزان بودن بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌‌گیرد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


[ جمعه 92/3/31 ] [ 12:47 صبح ] [ باران ] [ نظرات () ]
تقلای یکی از سران ورشکسته فتنه سبز برای خروج از موضع اتهام و مصادره حماسه ملت ایران آغاز شد.
منبع: کیهان

[ پنج شنبه 92/3/30 ] [ 4:41 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

[ پنج شنبه 92/3/30 ] [ 4:41 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 93
کل بازدیدها: 1041562
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون