یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند.
درعصر ارتباطات نفس بکشم یا قرون وسطا.
وقتی خبری ازتو نباشد.
دوره جاهلیت است.
اللهم عجل لولیک الفرج ....
|
یک روزنامه سعودی سیاست خارجی عربستان طی 3 دهه گذشته در مقابل ایران را شکست خورده توصیف کرد.
گروه سیاسی« تیتریک » الحیات چاپ لندن نوشت: چرا سیاست خارجی عربستان از بیش از سه دهه گذشته تاکنون ناکام بوده است؟ این شکستها را در عراق و سرزمین شام، حتی در بحرین و یمن شاهدیم که در هیچ کدام ریاض هیچ موفقیتی به دست نیاورده است. چند دلیل مهم برای این ناکامی وجود دارد. اول از همه ضعف نظامی، این بدان معنا نیست که تواناییهای نظامی عربستان به معنای کلمهای و حرفی آن ضعیف است، بلکه برعکس، تواناییهای نظامی عربستان قویتر از هر زمانی است، عربستان از سلاحهای هوایی و دفاعیای بهره میبرد که در منطقه بهترین هستند. اما با این حال توانایی نظامی کلیاش نسبت به حجم جغرافیایی و دموگرافیک و اقتصادی آن کوچک است. همچنین نقش منطقهای که این تواناییهای نظامی میبایست ایفا کنند و مسئولیتهایی که بر عهده دارند نیز ناچیز است. به عبارت دیگر فاصله بسیار بزرگ دولت با تواناییهای نظامیاش سبب شده تا سیاست خارجی عربستان توانایی مانور نداشته باشد، برای همین است که عربستان برای حل مشکلات منطقهای نمیتواند به فکر استفاده از گزینه نظامی باشد. الحیات با اشاره به نفوذ گسترده و پایدار ایران مینویسد: عربستان تاکنون در برابر این نفوذ ایران چه کاری از پیش برده است؟ چه بخواهیم چه نخواهیم باید بگوییم هیچ. ریاض نه برای کوتاهمدت، نه برای میانمدت و نه برای طولانیمدت هیچ سیاستی برای مهار تواناییها و نفوذ ایران در منطقه نداشته است. عربستان فقط مشغول افزایش تواناییهای نظامی خود با خرید اسلحه بوده بدون این که توجه کند چه نیازی به این سلاحها دارد و قرار است از آنها در کجا و چگونه استفاده کند. این روزنامه سعودی در تحلیل دیگری با اشاره به شکست سناریوی عبری-عربی-غربی نوشت: (آیتالله) خامنهای، رهبر انقلاب اسلامی ایران با ایراد خطابه از بالای منبر مسجد بنیامیه در دمشق به آرزوی دیرین خود خواهد رسید. او اعلام خواهد کرد که به اتحاد اسلامی که از مدتها پیش قولش را داده بود، جامه عمل پوشانده است. او با کبکبه از منبر پائین آمده و در کنار علمای سنی سوری خواهد ایستاد. با آنها دست داده و در مقابل دوربینهای تلویزیونها که این صحنه تاریخی را ضبط میکنند، دستهایشان را با همدیگر به هوا بلند خواهند کرد. نشریه لوموند دیپلماتیک با اشاره به این تحلیل الحیات نوشت: در حالی که مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو2 درباره سوریه فراهم میشود، پیروزی نیروهای دولتی به کمک حزبالله، اوضاع را تحت تاثیر قرار داده است. سرمقالهنویس سعودی اکنون از آینده فاجعهبار زیر ضربه پارسیها و شیعیان میگوید. سوریه از زمان انقلاب 1979 ایران تنها متحد مطمئن عربی این کشور بود و در لحظات دشوار از جمله تهاجم عراق در سال 1980 از ایران حمایت کرد در حالی که برخی کشورهای حاشیه خلیجفارس به طرفداری از صدام بسیج شده بودند. بنابراین دخالت جمهوری اسلامی در ماجرای سوریه، گزینش استراتژیکی و عقلانی است. اکنون آمریکا هم پس از شکستهای عراق و افغانستان، مایل به ورود در ماجراجویی جدید در خاورمیانه نیست و به قول ریچارد هاس همکار سابق جرج بوش، «باید در آمریکا نظم برقرار کرد و سیاست خارجی را از داخل کشور آغاز نمود. مشکلات داخلی از خرابی سیستم حمل و نقل تا کمبود کارگر ماهر مانع از اعمال رهبری آمریکا در سطح جهانی است». منبع: کیهان [ دوشنبه 92/4/17 ] [ 12:32 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
رفتار رقت برانگیز وزیر خارجه امارات با هیلاری کلینتون، که اعراب آن را "عشق ممنوعه" جناب وزیر توصیف می کنند، صدای جوانان اماراتی و سایر کشورهای عربی را هم در آورده است.
گروه بین الملل «تیتریک» ؛ در روزهای اخیر تصاویری در صفحات کاربران عرب شبکه های اجتماعی دنیای مجازی به نمایش در آمده که در آنها، شیخ عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در کنار هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق امریکا دیده می شود.
کاربران اینترنتی کشورهای عربی که تعداد زیادی از این تصاویر را به نمایش گذاشته اند و هر روز به تعداد عکس ها افزوده می شود، معتقدند "آنچه دیده می شود، ادای احترام نیست، بلکه ابراز محبتی است میان عاشق و معشوق که حتی در بین جوانان اهل دوستی های خیابانی نیز دیده نمی شود."
آنها معتقدند که بن زاید پیش از نیز عاشق تسیپی لیونی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بود و به او نیز به شکل رقت انگیزی ابراز محبت می کرد.
منبع: شبکه خبر [ دوشنبه 92/4/17 ] [ 12:31 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
خبرگزاری "ملی" عراق در خبری فوری گزارش داد: گروهی ناشناس که شب گذشته به یک منطقه شیعهنشین عراق حملهور شده بودند یک افسر عراقی و خانوادهاش را اعدام کردند.
گروه بین الملل «تیتریک» ; خبرگزاری "ملی" عراق در خبری فوری گزارش داد: گروهی ناشناس که مسلح بوده و با لباس و خودوری غیرنظامی به منطقه شیعهنشین "حله" واقع در جنوب عراق حملهور شدند؛ در اقدامی فجیع، یک افسر عراقی و خانوادهاش را اعدام کردند کردند.
این اقدام شنیع دیشب ـ یکشنبه 16 تیرماه ـ صورت گرفت که در پی آن «هیثم النصراوی» افسر عراقی و چهار عضو خانوادهاش توسط این افراد جانی در یکی از اتاقهای خانه حبس و سپس به رگبار بسته شدند. بر اساس این گزارش، همسر، مادر و دو فرزند النصراوی از دنیا رفتند. منبع: ابنا [ دوشنبه 92/4/17 ] [ 12:31 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
گروه بین الملل «تیتریک» ; سرانجام پس از دستگیری محمد مرسی و سران دولتش نوبت به محمد البرادعی رسید تا این دیپلمات سابق سازمان ملل،اینبار سکان نخست وزیری مصر را بدست بگیرد، از طرفی با کنار رفتن اخوان المسلمین از دایره قدرت، اینبار «تمرد»ی ها با احاطه ی نخست وزیر جدید وارد میدان شده اند.
یکی از دلایل ضعف مرسی در اداره افکار عمومی مردم مصر و رهبری جمعی مردم، توقف او در ایستگاه اخوان المسلمین بود، مرسی با بها دادن بیش از عموم مردم به اخوانی ها یک گروه دینی-سیاسی را مورد حمایت خویش قرار داد، از طرفی اخوان المسلمین با حمایت های بی دریغ خود از مرسی او را وام دار خود ساختند، در این میان عاملان اصلی انقلاب و همچنین حاملان قدرت مرسی در مصر یعنی شهروندان، مغفول ماندند، مرسی گمان می برد می تواند با حمایت از یک گروه یا حزب که نزد مردم محبوب است، مقبولیت کل شهروندان را بدست آورد، در صورتیکه در جامعه شناسی سیاسی هرگاه رهبری خود را وابسته به حزبی خاص دانسته و سایر مردم را در تصمیم گیری ها و نظام سازی های خویش دخیل نداند، مخالفین آن حزب یا جریان سیاسی اقدام به آشوب و اعتراض خواهند کرد، از طرفی مردم مصر که با برکناری مبارک راه انقلاب را یافته اند و هنوز نهضت شان وارد ترمیدور نشده است، با جرقه ای بار دیگر آتش عظیمی برپا می کنند.
محمد مرسی و اخوان المسلمین به گمان اینکه با دست یابی به قدرت می توانند برای مدت طولانی بر مردم حکمرانی کنند، عوام مردم را به فراموشی سپرده و به فراتر از خویش نیاندیشیدند.
حال نوبت به البرادعی و جنبش تمرد رسیده است؛ آنچه از البرادعی در اذهان عموم ملت مصر و جهانیان نقش بسته است، نقش آفرینی وی در سازمان ملل متحدبوده و همچنین طرح ها و برنامه هایی که در بهبوحه ی اختلافات داخلی مصر و سوریه به سازمان های بین المللی ارائه کرده است.
لیکن آنچه امروز چهره ای مردمی و دیپلماتیک البرادعی را برای مصریان جذاب و درخور تحسین نموده، ممکن است بدلیل ارتباط نزدیک او با اعضای جنبش تمرد و همچنین سند زدن این انقلاب به نام تمردی ها، عاقبتی چون مرسی برای او نیز رقم بزند، توقف قطار البرادعی در ایستگاه تمرد می تواند هم برای او و هم ملت مصر خطری بزرگ باشد؛ مصر این روزها آنچنان شکننده و ضعیف شده است که به راحتی با تلنگری درهم شکسته و وارد جنگ های خونین داخلی شود.
منبع: پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون
[ دوشنبه 92/4/17 ] [ 12:29 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
فاطمه هاشمی گفت: توصیه دوستانهام این است که آقای روحانی نباید با نگاه برتری، مردان را انتخاب کنند. باید گروههایی از مشاوران او به توانمندی زنان واقف بوده و بهخوبی این مساله را ببینند.
گروه داخلی «تیتریک» ؛ «فاطمه هاشمی» تاکید دارد که تمایلی به پذیرش سمتهای اجرایی و مدیریتی ندارد. با اینکه نامش در گمانه زنی رسانهها بهعنوان یکی از زنان حاضر در کابینه آینده «حسن روحانی» مطرح است.
وی میگوید: «همین جا در انجمن بیماران خاص خواهم ماند، لذت کمک به انسانها در این سطح را با هیچ پست و سمتی عوض نخواهم کرد.»
گزیده گفت و گوی فاطمه هاشمی را در ادامه می خوانید:
*برای ادامه فعالیت بنیاد بیماریهای خاص نه خود دولت اصلاحات بلکه افرادی که در بدنه دولت بودند، گاهی سنگاندازی میکردند، حتی میخواستند بنیاد بیماریهای خاص را تعطیل کنند. ولی افرادی که در بنیاد کار میکردند با فعالیت همهجانبه اجازه تعطیلی را ندادند. این را گفتم که مشخص شود دختر آیت الله هاشمی نیز در جایی با محدودیت مواجه میشود، اما تلاشهای بعدی میتواند زمینهساز موفقیت باشد، به هر حال شاهد بودید که برخی از اعضای خانواده هاشمی در این دوره راهی زندان شدند، بنابراین همیشه انتسابهای خانوادگی برای شما امنیت به بار نمیآورد.
*فعالیتهای انجمن همبستگی زنان و انجمن فدراسیون اسلامی ورزش زنان که عضو ناظر در سازمان کنفرانس اسلامی بودند، در دولت آقای احمدینژاد متوقف شدند. ماجرا تا آنجایی پیش رفت که حتی نامههایی که برای ما از نهادهای بینالمللی برای شرکت در جلسهها فرستاده میشد، به دست ما نمیرسید.
*اینکه امکان خانوادگی در به قدرت رسیدن یا رشد زنان سیاسی ما تاثیرگذار بوده، امری پنهانی نیست اما این مساله به توانمندی زنان هم بستگی دارد، زنانی را میشناسم که همین امکان خانوادگی را داشتهاند ولی نتوانستند موفقیت چندانی کسب کنند. اگر زنانی آمدند که متصل به قدرت بودند، توانستند کاری را جلو ببرند و اگر متصل به قدرت نبودند با هر زحمتی که کشیدند، ممکن است تا یک حدی جلو بروند ولی موفقیت درخشانی به دست نیاوردند و حضور موقتی داشته باشند. نکته دیگر اینکه ما در کشور همیشه دعواهای سیاسی داریم ولی زنها نباید خودشان را در این وادی بیندازند. چون زنان در ابتدای راه هستند. زنها باید خودشان را از این دعواها دور کنند. یعنی نه اینکه وارد قدرت نشوند، ولی به فرض اگر زن اصلاحطلب وارد قدرت شود، باید بتواند از زن اصولگرا حمایت کند و همینطور برعکس. زنان برای اینکه وارد وادی قدرت شوند و بتوانند یک تغییر و تحول جدی ایجاد کنند، باید بتوانند در بازیهای سیاسی به نفع یکدیگر کار کنند نه به ضرر یکدیگر.
*امیدوارم زنان توانمند در دولت آقای روحانی در صحنه حضور داشته باشند و شاهد نگاه حذفی نباشیم.
*پدرم هیچوقت فرقی بین دخترها و پسرها نمیگذاشت. به همین دلیل امکان فعالیت سیاسی و اجتماعی برای دختران و پسران ایشان همیشه به شکل برابر وجود داشت؛ من هم بهخاطر تشویقهای ایشان، پس از انقلاب عضو شاخه دانشآموزی حزب جمهوریاسلامی شدم. در آنجا کار تشکیلاتی را یاد گرفتم و راستش هر کاری را که خواستم شروع کنم با پدرم مشورت کردم و ایشان از من حمایت کردند و مخالفتی با کارهای من نداشتند.
*من عضو حزب «اعتدال و توسعه» هستم و به همیندلیل همراهیام با آقای روحانی از منظر کار تشکیلاتی بوده. نمیخواهم هیچ تحمیلی به دولت آقای روحانی شود؛ مثلا اینکه حتما باید وزیر زن باشد چون سیاستسالاری مطرح است. اما در میان زنان افراد شایستهای هستند. توصیه دوستانهام این است که آقای روحانی نباید با نگاه برتری، مردان را انتخاب کنند. باید گروههایی از مشاوران او به توانمندی زنان واقف بوده و بهخوبی این مساله را ببینند.
منبع: ایسنا [ دوشنبه 92/4/17 ] [ 12:33 صبح ] [ باران ]
[ نظرات () ]
رییس الازهر کافر دانستن شیعیان را امری غیرقابل قبول دانست و گفت: به زودی پشت سر شیعیان نماز میخوانم.
گروه دین و اندیشه «تیتریک» ؛ شیخ احمد الطیب؛ رییس الازهر گفت: وقتی چنین افکار بیهودهای بر ما مسلط شود؛ ما عرب با فرهنگ عربی و مسلمان با فرهنگ مسلمانی به شمار نمیرویم.
وی بیان کرد: امروزه که ما به وحدت مسلمانان در سراسر جهان نیاز داریم؛ فتنهای را برای ما برنامهریزی میکنند تا ملتهای مسلمان را از یکدیگر جدا کنند. وحدت ملتهای مسلمان امری مهم و ضروری است که ما به آن نیاز داریم و بدون آن نمیتوانیم در آینده سربلند باشیم.
شیخ احمد الطیب گفتههای پخش شده از شبکههای ماهوارهای مبنی بر کافر دانستن شیعیان را رد کرد و گفت: این امری غیر قابل قبول است و هیچ توجیهی در قرآن، حدیث و اسلام برای آن وجود ندارد.
رییس الازهر اظهار کرد: هیچ اختلافی بین سنی و شیعه وجود ندارد که آنها را از اسلام خارج کند و به وجود آمدن مسائل فعلی بهرهبرداری سیاسی از اختلافات اجتهادی است.
وی گفت: هدف اصلی الازهر وحدت امت اسلامی با وجود تفاوت در مسائل اجتهادی است.
وی آمادگی خود را برای سفر به هر مکانی که مسلمانان در آن اجتماع کرده باشند، بخصوص نجف اشرف اعلام کرد.
وی به گروه عراقی که اخیرا به دیدارش رفته بودند، گفت: به زودی به عراق مخصوصا نجف میآیم و من پدر سنیها و شیعیان هستم.
منبع: جهان [ دوشنبه 92/4/17 ] [ 12:32 صبح ] [ باران ]
[ نظرات () ]
پس از اقداماتی که جاعلان در راستای بزرگترین جعل تاریخی یعنی تغییر نام خلیج فارس کردند، مردم و مسئولان ایران اسناد متعدد و معتبر تاریخی در اختیار جهانیان قرار دادند، اما این بار سخن پیامبر بزرگوار اسلام (ص) مقدس ترین سند در اثبات نام خلیج فارس است.
جوان ایرانی ، سندی در اثبات حقانیت نام خلیج فارس کشف کرده که مقدس و معیاری برای سنجش افرادی است که خود را مسلمان و پیرو پیامبر گرامی اسلام (ص) میدانند.
نیما صفا درگیری متولد سال 1366 و کارشناس ارشد حقوق است که تحقیقات و پژوهشهای فراوانی در راستای کشف اسناد معتبر در اثبات حقانیت نام خلیج فارس از منابعی که به دست اعراب تالیف شده، کرده است.
این پژوهشگر خلیج فارس در تحقیقات خود، حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) کشف کرد که در آن نام "بحر فارس" از زبان مبارک پیامبر بزرگوار اسلام جاری شده است.
نیما صفا درگیری می گوید: بنده نسل پنجم از فرزندان شهید رئیس سبزعلی درگیری هستم که در منطقه جنوب کشور در مبارزه با اقدامات تجاوز کارانه حاکمان مسقط در عصر ناصری به شهادت رسید و علاقه شخصی بسیاری برای تحقیقات در راستای دفاع از حقانیت وطنم داشته ام.
وی ادامه داد: خلیج فارس شناسنامه ایران و هر ایرانی است و به نظر من جعل نام خلیج فارس، بزرگترین جعل تاریخی 100 سال اخیر است که برای نشان دادن سابقه تاریخی خلیج فارس خودم را مکلف به اقدام ویژه در این باره کردم .
این محقق تاریخ خلیج فارس خاطرنشان کرد: بنده بهترین کار را استفاده از منابع و اسنادی دیدم که به دست خود اعراب تالیف و تنظیم شده است و در این راستا کتب مربوطه را جمع آوری کرده و با مطالعه آنها، نام خلیج فارس را ازآنها استخراج کردم.
صفا یادآور شد: نام خلیج فارس در کتب مختلف تاریخی اعراب نشان می دهد که آنها اکنون با جعل نام خلیج فارس تنها درپی عقده گشایی با سرقت از تمدن دیگران هستند.
وی با بیان این که در تحقیقات و مطالعات خود کتاب حدیث "مسند ابی یعلی الموصلی البغدادی" مربوط به اهل سنت را نیز مطالعه کردم، تصریح کرد: در این کتاب حدیثی از پیامبر گرامی اسلام نقل شده که در آن پیامبر سه بار نام بحر فارس را از زبان مبارک خود جاری کرده اند.
نیما صفا درگیری افزود: این حدیث در صفحه 119 و 120 از جزء چهارم کتاب مسند ابی یعلی الموصلی البغدادی آمده است و احمد ابن علی ابن المثنی التمیمی (210-307 ه.ق) مولف این کتاب نیز از بزرگان علم حدیث نزد اهل سنت است.
این محقق تاریخ خلیج فارس افزود: این کتاب را انتشاراتی "دارالثقافة العربیة" در سال 1412 هجری قمری در دمشق به چاپ رسانده است و درباره روات این حدیث که جابر ابن عبدالله انصاری از پیامبر اکرم (ص) نقل کرده چنین آمده است: حدثنا ابو هشام الرفاعی، حدثنا محمد بن فضیل، حدثنا الولید ابن جمیع، عن ابی سلمة بن عبدالرحمن، عن جابر .
شرح حدیث: روزی پیامبر مکرم اسلام در جمع اصحابشان درباره دجال چنین می فرمایند: "...المدینة، ما باب من ابوابها الا ملک مصلت سیفه یمنعه و بمکة مثل ذالک." ثم قال: "فی بحر فارس، ما هو فی بحر الروم ما هو .ثلاثا." ثم ضرب بکفه الیمنی علی الیسری. ثلاثا.... که ترجمه آن به این شرح است: در مدینه هیچ دروازهای نیست مگر این که فرشتهای در حالی که شمشیرش را بیرون آورده از ورود (دجال) جلوگیری کند. سپس پیامبر سه بار فرمودند: (دجال) در دریای فارس و دریای روم نیست و سپس سه بار کف دست راست خود را بر کف دست چپ شان زدند و در ذیل صفحه 120 این کتاب نیز به صحیح بودن این حدیث با عبارت "رجاله الصحیح" اشاره شده است.
صفا اضافه کرد: همین حدیث نیز در چاپ جدید تر این کتاب که در سال 1422 هجری قمری توسط دارالفکر بیروت به چاپ رسیده نیز آمده است که در جلد دوم، صفحه 214، ذیل حدیث شماره 2168 قرار دارد و نکته قابل توجه دیگر این است که همین حدیث درجلد اول، صفحه 298 و 299 از کتاب (حدیث الزهری) نوشته شده به دست ابی الفضل عبید الله ابن عبدالرحمن ،متوفی به سال 381 هجری قمری نیز آمده است که این کتاب در سال 1418 هجری قمری توسط انتشارات اضواء السلف در شهر ریاض عربستان سعودی به چاپ رسیده است.
وی گفت: اکنون از آنجایی که بیشتر تحریف کنندگان نام خلیج فارس عرب هستند و خود را اهل سنت رسول خدا معرفی میکنند، بنابراین با ارائه چنین حدیثی آن جاعلان دو راه بیشتر ندارند یا این که در برابر سخن پیامبر عظیم الشان اسلام سر فرو آورند یا این که از این پس دیگر ادعای دین مداری نداشته باشند، زیرا همان طور که خداوند در قرآن کریم میفرماید: «وَ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوى إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْیٌ یُوحى» (نجم/4-3) از جانب خود حرفی نمیزند، مگر بر او وحی شود و در جای دیگر میفرماید: «وَ ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا» (حشر/ 7) هرچه پیامبر گفت عمل کنید و آنچه نهی کرد، ترک کنید و باز میفرماید: «مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ» (نساء/80) هرکس اطاعت از پیامبر کند، اطاعت از خداوند کرد، پس چگونه ممکن است، شخصی که خود را پیرو آن حضرت بر می شمرد، با سوء نیت و غرض ورزی و دشمنی دست به تحریف و جعل نام یک دریا بزند و زمینه نفاق را فراهم آورد.
این محقق تاریخ خلیج فارس با بیان این که این حدیث در همایش بین المللی خلیج فارس در 10 اردیبهست امسال در بندرعباس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد، تاکید کرد: باید از علمای اهل سنت مدرسه علوم دینی بندرعباس که مرا در شرح و ترجمه این حدیث کمک کردند، تشکر کنم و همچنین از زحمات آقای همایون امیرزاده دبیر سومین جشنواره بین المللی خلیج فارس و حجت الاسلام مرشدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان که برای رونمایی از این حدیث همکاری لازم را با بنده کردند، سپاسگذاری میکنم.
نیما صفا در گیری گفت: آیتالله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز پس از بررسی مستندات، این حدیث را در این کتاب تائید کردند.
صفا در ادامه این گفتگو حدیثی که در آن پیامبر بزرگوار اسلام نام خلیج فارس را بیان فرموده اند، مقدسترین سند در اثبات حقانیت نام خلیج فارس دانست و بیان داشت: این سند مهم در اثبات نام خلیج فارس دارای این ویژگی مهم و مقدس است که نام خلیج فارس از بان مبارک پیامبر جاری شده است و باید در روزهایی که تلاش های بسیاری برای جعل این واقعیت تاریخی میشود، نهادهای مسئول و رسانه ها بیشتر به این حدیث بپردازند.
وی یادآور شد: متاسفانه این روزها شاهد هستیم که در کتبی که با سرمایه براخی اعراب چاپ میشود، نام خلیج فارس جعل شده است یا حتی در زمینه مسابقات ورزشی نیز اقدام به جعل نام خلیج فارس میکنند و ما باید از وجود چنین حدیثی که مدرکی بسیار معتبر و مقدس است در تبلیغات رسانهای خود استفاده کنیم.
این پژوهشگر در ادامه پیشنهاداتی در راستای بهرهگیری از این حدیث نیز ارائه و اعلام کرد: با توجه به وجود نام خلیج و یا بحر فارس در کتب متعدد تاریخی، جغرافیایی، شعر و حدیث که توسط افراد معتبر در جهان عرب تالیف شده، این مستندات باید با برپایی نمایشگاههای دائمی و مقطعی در معرض دید عموم قرار بگیرند، چون ممکن است در چاپ جدید این کتب نام خلیج فارس جعل شود.
صفا در ادامه بیان پیشنهادات خود، اظهار داشت: اقدام به نصب و رونمایی از این حدیث در مقابل سفارت برخی کشورهای عربی به خصوص امارات متحده عربی در تهران و همچنین نصب این حدیث در مقابل کنسولگری امارات در بندرعباس به عنوان خاستگاه و مرکز خلیج فارس، اهداء این حدیث در قالب هدیه ویژه به صورتی که توسط هنرمندان کشورمان بر روی تابلو نوشته و آذین شود به تمامی سفارتخانه های کشورهای اسلامی عرب و غیر عرب از جمله پیشنهادات بنده است.
وی گفت: ثبت ملی این حدیث با عنوان "مقدس ترین سند نام خلیج فارس"، اهدای حدیث در قالب هنر ایرانی به دبیرکل سازمان ملل متحد، دبیرخانه سازمان کنفرانس اسلامی، دبیرکل اتحادیه عرب، شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس، سازمان یونسکو، سازمان بین المللی مالکیت معنوی و همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا به علت این که این کنفدارسیون از جعل نام خلیج فارس در لیگ امارات جلوگیری نکرده و حتی به نوعی از آن حمایت نیز کرده است.
منبع: بولتن نیوز [ یکشنبه 92/4/16 ] [ 3:2 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
ماه رمضان در راه است با همه شیرینیهایش؛ اما رمضان امسال در دل خود با همه حلاوتش، در دل اهالی تهران غمی نهفته دارد. امسال اولین سال است که تهران دیگر شاهد بزمهای معرفت و اخلاق دو استاد معروفش حضرت آیت الله خوشوقت و حضرت آیت الله آقا مجتبی تهرانی نیست.
دست تقدیر الهی بر آن بود که رمضان امسال با سرگردانی جمع کثیری از مومنان مشتاق به معارف اهل بیت علیهمالسلام آغاز شود، دیگر خیابان ایران، کوچه ملکی، مدرسه نور در شبهای رمضان بدون آقا مجتبی شور و نوا ندارد . چه گوشهای منتظری که دیگر خطابهای پر عتاب آیت الله خوشوقت را که در مسجد امام حسن علیهاسلام تاکید بر تقوا میکرد، نخواهد شنید و دیگر از ختم صلواتهای دلنشینی که در آستانه افطار با حضور این عزیر تهران با حال و هوای خاصی برگزار میشد، خبری نیست.
در آستانه ضیافت الله با ذکر خاطراتی از آیت الله آقامجتبی تهرانی که در سایت ایشان منتشر شده است،مهیای حضور ماه رمضان میشویم.
مقید به زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) در اول ماه بود
ایشان مقیّد به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم بودند. اگر تهران بودند، هیچ وقت در اوّل ماه زیارت حرم حضرت عبدالعظیم را ترک نمیکردند. همیشه ماهی یکبار یا شب اوّل ماه و یا صبح اوّلین روز ماه، حتماً به زیارت میرفتند و هیچ وقت هم این برنامهشان ترک نمیشد. آنجا هم که مشرف میشدند، مثل مشهد سعی میکردند تمام آداب زیارت را به جا بیاورند. در زیارتهایشان همیشه برای دیگران دعا میکردند؛ میفرمودند که شما همیشه برای دیگران دعا کنید و هر چه میخواهید برای دیگران بخواهید و خودشان در این زمینه هیچ کوتاهی نمیکردند.
چگونه امام رضا(ع) را زیارت میکرد
زمانی که به مشهد می رفتند، وقتی از منزل حرکت می کردند، سرشان را پایین می انداختند و زیاد به اطراف توجّهی نداشتند. معمولاً هم تا دم درب حرم صلوات می فرستادند.وقتی وارد حرم می شدند، مقیّد بودند که حتما داخل آن محوطّه حرم شوند و برایشان فرقی نمی کرد که خلوت باشد یا شلوغکه معمولاً جمعیتِ خیلی زیادی در آنجا بودندو ایشان با سختی وارد می شدند.ایشان ایستاده و پشت به دیوار زیارت می کردند و زیارت هایی هم که عمدتاً می خواندند، زیارت امین الله و جامعه کبیره و زیارت های مربوط به امام رضابود. ایشان بعد از زیارت به قسمت بالایسر می رفتند و دو رکعت نماز زیارتمی خواندند و بعددر بالای سر امام رضا علیه السلام دعا می خواندند.بعد اگر می شد از درب اصلی خارج می شدند و اگر هم نمی شد، از قسمت بالا سر خارج می شدند.در مسیر بازگشت هم ذکر صلوات و استغفار داشتند و زیاد به اطراف توجّه نداشتند. زیارتِ وداعِ ایشان، یک ساعت، یک ساعت و ربع طول می کشید!این در واقع وضعیت زیارتی ایشان بود!
خواب دیدم که در محله خیابان سیروس چشمه زلالی جاری است
یک روز آمدم به ایشان عرض کردم که ما این محلّ را مدرسه عملیّه رسمی کردیم و داریم طلبه میگیریم و نامش را هم به نام مبارک امام هشتم، امام رضا علیهالسلامگذاشتیم. ایشان خیلی خوشحال شدند، مخصوصاً از اینکه این محلّبه نام مبارک حضرت رضا علیهالسلام نامگذاری شده است. تا آنجا که یادم است خیلی دلچسبشان بود و اظهار خرسندی کردند. بعد از آن فاصلهای نشد که یک روز به من فرمودند: دیشب یا همان شب من خوابی دیدم که در آن محلّه خیابان سیروس چشمه بزرگی باز شده است و آب زلالی جاری است و فرمودند: من این را تعبیر میکنم که اینجا منشأ خیرات و مبدأ ترویج دین خواهد شد، من آینده درخشانی را در این کار میبینم.
سفارش میکردند هر زیارتی که می روید به نیابت از ائمه معصومین(ع) بروید
از بچّگی به ماخیلی سفارش میکردند که هر زیارتی که میروید به نیابت از ائمه معصومین(ع) بروید؛ این را از مرحوم پدرشان یادگرفته بودند. ایشان هر وقت صبح به حرم مشرّف میشد به نیابت از پیامبر اکرم(ص) و بعدازظهر به نیابت امیرالمومنین( ع) و فردا صبح به نیابت از یکی از معصومین زیارت میکرد. میگفت این کار احتمال استجابت دعای شما و دادن حاجات شما را چندین برابر میکند. ایشان خیلی به این مسئله مقیّد بودند و هر دفعه به نیابت از یکی از ائمه به زیارت میرفتند و آداب زیارت رو هم کاملاً رعایت میکردند.
حاجآقا فرمودند: بلند شو برو همانجایی که ( خمس را ) میبخشند! برای چه پیش من آمدی؟!
یکی از دوستان ما میخواست خمس حساب کند. او من و آقای ابدی را واسطه کرد که با هم برویم و خمسش را پیش ایشان حساب کنیم. مرحوم ابدی ایشان را برد و حاجآقا هم خمسش را حساب کرد. حاجآقا به ایشان فرموده بود شما این مقدار خمس بدهکار هستید. گفت: حاجآقا! امکان ندارد که شما مقداری از این خمس را ببخشید؟ بعضیها میبخشند. حاجآقا فرمودند: بلند شو برو همانجایی که میبخشند! برای چه پیش من آمدی؟! ببخشم؟! این برای خدا است، من چه را ببخشم؟ من مگر میتوانم؟ من از خودم اختیاری ندارم که ببخشم، بروید پیش همانها که میبخشند!
گفتم: شما چقدر میخوابید؟ ایشان فرمودند: «چهل و پنج دقیقه»
در یکی از ماههای مبارک رمضان بود که موضوعی را خدمت ایشان عرض کردم. با ایشان تا کنار ماشین قدم میزدم. ایشان فرمودند که این کار را انجام بده، اینطوری انجام بده، آنطوری انجام بده، داشتند توصیه میکردند. من عرض کردم: آقا، خیلی وقت تنگ است؛ اینقدر فرصت نیست. ایشان فرمودند:«چرا وقت تنگ است»؟ گفتم: من صبح میروم سر کار و مسؤولیّت اداری دارم، بعد از ظهر که برمیگردم افطاری میخوریم و بعد هم خودم را برای اینکه خدمت شما برسم، آماده میکنم. بعد تا برسم خانه، ساعت دوازده میشود، تا آماده خواب بشوم، خلاصه من چهار ساعت میخوابم. ایشان فرمودند: «چهار ساعت میخوابی»؟ گفتم: حاج آقا! پس چقدر بخوابم؟ ایشان گفتند: «آقا! جدّاً چهار ساعت میخوابی»؟ من یک شیطنتی کردم گفتم: شما چقدر میخوابید؟ من امیدوارم آنهایی که میشنوند به دقّت بشنوند و باور کنند. ایشان فرمودند: «چهل و پنج دقیقه». من مغلطه کردم و گفتم: حاج آقا! بعد از نماز صبح، چهل و پنج دقیقه؟ فرمودند: «نخیر؛ مغلطه نکن پسر! چهل و پنج دقیقه».
گفتند: شما برو شاهعبدالعظیم و فقط بگو آقا! بیکارم
میگفتند: «برای زیارتت تشریفات قرار نده؛ همینطور بگو این کار را با شما دارم.»به همسایه جوانی که بیکار شده بود، گفتند: شما برو شاهعبدالعظیم زیارت کن. زیارت که کردی بگو: آقا! من بیکارم، همین. هیچ چیز نمیخواهد بگویی؛ خودش گفت: من برگشتم خانه، صبح زود یکنفرزنگ زدند گفت: حسین! بیکاری؟ گفتم: آره. گفت: الآن بیا فلان جا! من رفتم، مرا گذاشت سر کار. میگفت: کارش سبک است؛ یعنی خیلی مهم نیست ولی سر کار رفتم؛ ماهی اینقدر به من میدهد و در حال حاضر مشغول هستم.
گفتند: «برو خودت را بساز؛ اندازه توقّع مردم شو. خوش به حالت»
یکبار برای رفتن به صدا و سیما خدمتشان رسیدم و کسب اجازه کردم. ایشان فرمودند که شما بروید. ابتدا در رادیو کار میکردم؛ تصویری نداشتم. بعد از چند وقت دوباره آمدم خدمت حاجآقا گفتم که دوستان آمدند سراغ بنده و اصرار میکنند که من جلوی دوربین قرار بگیرم و اینطوری مردم مرا میشناسند. ایشان فرمودند:«شما با ملاحظاتی برو و حواست جمع باشد». من تقریباً بعد ازیک سال که گذشت، آمدم خدمتشان و عرض کردم که آقا من از شما اجازه گرفتم و شما فرمودید که برو. من هم رفتم و حالا باوری که مردم از من دارند خیلی بالا رفته است. مردم فکر میکنند که من خیلی آدم دینداری هستم، خیلی آدم عالِمی هستم.حرفهایی که در خیابان و کوچه و مجالس و جاهای دیگر به من میگویند،اصلاً من نیستم. خیلی احساس میکنم که اینجا دارم مقداری دورویی به خرج میدهم. ایشان فرمودند:«خوش به حالت»! گفتم: حاجآقا چرا خوش به حالم؟! وقتی از من این همه تعریف میکنند، اذیت میشوم و من میدانم که این تعریفها درست نیست.ایشان گفتند: «برو خودت را بساز؛ اندازه توقّع مردم شو. خوش به حالت»
از چالوس برای جلسات ماه رمضان میآمدند
چون شهرک اکباتان زندگی میکردم، یک مقدار به خودم مغرور شده بودم که من مسیر زیادی را برای شرکت در این جلسه میآیم؛پس خداوند خیلی به من توفیق داده است. یک شب که از جلسه آمدم بیرون، سر چهارراه آبسردار یکی از دوستان ایستاده بود. من ترمز کردم و او را سوار کردم. او تا آزادی با من آمد. به آزادی که رسیدیم گفتم: آقا! خانه من اکباتان است، اگر همسایه ما هستی، بگو. گفت: نه، من میروم کرج؛ من همینجا پیاده میشوم و میروم کرج.من همانجا زدم پشت دست خودم؛ گفتیم: خدایا! تو برای من یک نفر را فرستادی که من به خودم خیلی مغرور نشوم. فردا شب آمدم خدمت حاج آقا و ماجرا را برای ایشان تعریف کردم. بعد گفتم که من آمدم خدمت شما تا عرض کنم اگر میشود جلسات را یک مقدار زودتر شروع کنید که این دوستان به کرج برسند. ایشان یک لبخندی زد و گفت: من مطلبی برایت بگویم تا بفهمی! گفتند: پریشب، دوستان آمدند از من سؤال کنند، گفتم: فردا بیایید مسجد جامع بازار؛ من آنجا به سؤالات شرعیتانجواب میدهم. آن دوستان گفتند که ما نمیتوانیم بیاییم، اگر بیاییم روزهمان میشکند. سؤال کردم چرا میشکند؟ آنها گفتند: ما از چالوس با مینیبوس میآییم برای جلسات شما، قبل از غروب راه میافتیم میآییم اینجا، تهران افطار میکنیم؛ در کلاس شما مینشینیم، بعد راه میافتیم میرویم چالوس، برای سحری میرسیم آنجا
منبع: بولتن نیوز [ یکشنبه 92/4/16 ] [ 2:51 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
یکی از خبرگزاریهای عراق از بازداشت خانگی و ممنوع المصاحبه بودن رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین به دلیل وابستگی به اخوان المسلمین و صدور فتوای قتل تظاهرکنندگان خبر داد.
گروه بین الملل «تیتریک» ؛ خبرگزاری نون عراق از حبس خانگی و ممنوع المصاحبه بودن شیخ یوسف قرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین خبر داد. این خبرگزاری نوشت: شیخ یوسف قرضاوی به دلیل وابستگی به جماعت اخوان المسلمین مصر و صدور فتواهای دعوت کننده به قتل و خشونت در حبس خانگی قرار دارد و تنها با موافقت دستگاه های امنیتی مصر می تواند مصاحبه کرده یا بیانیه صادر کند. خبرگزاری نون ادامه داد: شیخ یوسف قرضاوی به ویژه در زمانی که در دوحه قطر زندگی می کرد و از سوی امیر جدید این کشور با سلب تابعیت و اخراج از کشور مواجه شود، فتواهای نامعقولی صادر و مردم را به قتل و خشونت فرامی خواند. قرار است قرضاوی به اتهام دعوت به قتل تظاهرکنندگان علیه محمد مرسی در مصر مورد بازرسی قرار گیرد. گفتنی است قرضاوی که پس از جنگ 33 روزه حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی به شدت در برابر شیعیان جهان قرار گرفته و فتوای عجیب بسیاری صادر کرده است، پیش از سرنگونی دولت محمد مرسی در مصر، فتوای حرمت شرکت در تظاهرات علیه رییس جمهور این کشور را صادر کرد. رادیو استون نروژ نیز در گزارشی از سرنگونی دولت محمد مرسی و اخوان المسلمین در مصر به عنوان پایان نقش قرضاوی یاد کرده بود.
منبع: خبرگزاری رسا [ یکشنبه 92/4/16 ] [ 2:50 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
حجتالاسلام پناهیان گفت: یک عده نادان و احمق مستقیما حرم اولیا الهی را هدف قرار دادهاند؛ اینها باید بدانند اگر کوچکترین هتک حرمتی به حرم حضرت زینب(س) صورت بگیرد، دشمن را تا قعر کاخ سفید نابود خواهیم کرد.
مراسم سومین اجتماع «مدافعان حرم» شب گذشته جمعه 14 تیرماه در حسینیه موسی بن جعفر (ع) هیئتالرضا واقع در میدان خراسان برگزار شد. در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شما اینجا جمع نشدید تا خود را برای یک نبرد بزرگ آماده کنید، شما الان در خط مقدم یک نبرد بزرگ و سرنوشت ساز حضور دارید، شما اینجا جمع نشدید تا از نظر فکری یا روحی خود را آماده کنید تا در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) اسلحه به دست بگیرید و بر علیه بنیانهای کفر و نفاق شلیک کنید، بلکه شما همین الان مشغول شلیک به کفار هستید. وی افزود: شلیک ارادهها و نیتهای شما نسبت به برقراری حق در عالم همین الان در جهان موثر است و سنگرهای کفر و شرک را فرو میریزد. شما وقتی در زمان ظهور حضرت حجت (عج) اسلحه به دست بگیرید و به میدان بروید میفهمید آن روزی که سینه میزدید و غیرتمندانه برای دفاع از حرم زینب کبری فریاد میکشیدید موثرتر از اسلحه هایی است که پای رکاب حضرت به دست میگیرید و به میدان میروید. * اشک خالص مثل سیل پایههای نفاق را ریشه کن میکند این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: چرا جنگیدن شما در راه خدا به اندازه اشک شما برای اباعبدالله الحسین قیمت ندارد، چون اشک خالص بامعرفت برای اباعبدالله سیلی است که پایههای کفر و نفاق را ریشه کن میکند. وی در ادامه با اشاره به روایات متعدد درباره حرکت امام زمان به سمت سرزمینهای کفر گفت: وقتی سربازان حضرت برای فتح منطقهای حرکت میکنند قبل از اینکه منطقهای را فتح کنند ترس از سربازان حضرت آن منطقه را از لوس وجود کفار پاک میکند. این ترس و رعب اسلحه اساسی سربازان حضرت حجت (عج) است که در دعای ندبه نیز خوانده میشود. حجت الاسلام پناهیان در ادامه تاکید کرد: این سینه زنیها شلیک است که بعدا اگر در میدان نبرد با موشک به قلب کفر بزنید به اندازه یا حسین موثر نیست. استاد حوزه و اخلاق بیان کرد: امام صادق (ع) فرموده اند، خدایا این چشم هایی را که برای ریه میکنند و صداهایی که برای ما ضجه میزنند را به تو میسپارم چون تو امانتدار خوبی هستی و اینها را در مقابل حوض کوثر برگردان تا خودم آنها را سیراب کنم. * دشمنان ما از احمقها هستند
پناهیان در ادامه این مراسم با اشاره به تحرکات دشمنان گفت: دشمنان ما خیلی احمق و بیشعور هستند، 8 سال تمام جهان تجهیز کردند تا صدام ما را بمباران کند حالا ما یک کربلا و یک امام حسین داشتیم، بچهها در سنگرها یک حسین (ع) و یک یا زهرا(س) داشتند که ما با همین یا حسینها و یا زهراها به جلو پیش میرفتیم. احدی نمیتواند امام حسین (ع) را به عنوان رونق جنگ انکار کند. * صدام جرات نمیکرد به حرمها بی احترامی کند وی عنوان کرد: دشمنان ما چقدر احمق هستند و شعور این را ندارند که اگر کسی بخواهد به حرمی از حرمهای اهل بیت (ع) بی احترامی کند ما در جهان چه خواهیم کرد. آن زمان صدام جرات نمیکرد به حرم ها بی احترامی کند و میگفت با حرم ها کاری نداشته باشید اما حالا یک عده احمق پیدا شدند و مستقیم به حرمها بی احترامی میکنند. * تمامی مراکز قدرت کفر نابود خواهند شد پناهیان تاکید کرد: اگر این موضوع ادامه داشته باشد دیگر ما مثل دفاع مقدس عمل نخواهیم کرد، اگر کوچکترین بی احترامی به حرمها شود قطعا دشمن را تا قعر کاخ سفید نابود خواهیم کرد و کسی هم نمیتواند جلوی این کار را بگیرد چون تلآویو با خاک یکسان خواهد شد. تمام مراکز قدرت کفر که پشت سر این اهانتها و بی احترامیها هستند نابود خواهند شد و این را در تاریخ خواهید دید. در ادامه این مراسم سومین بیانیه «مدافعان حرم» توسط عبدالرضا هلالی قرائت شد که متن کامل آن به شرح ذیل است: سومین گردهمایی مدافعین حرم، تجدید بیعتی است میان جوانان مسلمان ایرانی با عمه سادات، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها). بیعتی که رنگ حسینی دارد و بوی اباالفضلی. چرا که گِل شیعه را با غیرت سرشته اند و شعورش را با شور درآمیخته اند. به قول رهبر مقاوم عربی، سید حسن نصرالله، برای جوان شیعه، دفاع از حرم زینب(س) دلیل نمی خواهد. راهنمایش دل است و بهانه اش دل. و دفاع از حرم بی بی، چیزی فراتر از حسابهای این دنیایی است. رشته ای است که سرش در دست بانوی دیگری است... سومین گردهمایی مدافعین حرم، باز هم به عطر شهیدان معطر است. بزرگی از منتظران یوسف زهرا(س)، شهید حسن شحاته. شهیدی که برای جشن نیمه شعبان، دیوارها و کف کوچه های روستایش را، با خون خود و یارانش، خضاب کرد و بر این انتظار زنده شد که لبخند رضایت را بر لبان شیرین مولایش ببیند. خون شهیدان مسلمان، از مدافعان حرم حضرت زینب گرفته تا سرهای بریده مسلمان مصر و پاکستان و عراق و افغانستان و ...، بار دیگر جهان اسلام را در فرازی تاریخی، دست گیری کرده. مکر دشمنان خدا و دوستان دشمنان خدا، در سوریه، به خودشان بازگشته و به دست خودشان، حامیان جگرخواران القاعده، این بنی اسرائیل خون ریز، یکی یکی گرفتار گشته اند. اردوغان اسیر مخالفان داخلی خودش گشته و مرسی در ناکجاآبادی از قدرت خلع گشته. ام الفتنه، امیر قطر، کنار رفته و انتظارها برای به درک واصل شدن ابوالفتنه، عبدالله سعودی، نزدیک است. اما در جبهه ای دیگر، جوانان حزب الله و شیعیان غیور عراق و لبنان و ایران، سجده شکر به جا می آوردند که آزمون غیرت شیعه، به پایان خوش خود نزدیک است و سپاه شامی که برای جنگ جهانی علیه محور مقاومت تدارک دیده شده بود، در حال از هم پاشیدن است. ما شرکت کنندگان در سومین گردهمایی مدافعین حرم، خداوند را شکر می گوییم و این بار که جهاد در راه او به مال و بازوی ما بیش از خون ما احتیاج دارد، اعلام می داریم اینک که کمکهای نقدی و غیرنقدی ما به مدافعین حرم واجبتر از حضور خود ما در این جبهه جهاد است، آماده ایم با بسیج خود و خویشان و نزدیکان خود، جلوه ای دیگر از غیرت شیعیان برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) را به تصویر بکشیم و حماسه ای دیگر را خلق کنیم. هرچه داریم از اوست. لا حول و لا قوة الا بالله. گزارش فارس حاکی است، در پایان این مراسم عبدالرضا هلالی، روح الله بهمنی و جواد مقدم به ذکر مصائب آل الهه پرداختند. منبع: فارس [ شنبه 92/4/15 ] [ 10:37 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
|
|
[ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : PIcHaK.NeT ] |