سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
جریان تطهیر فتنه گران اینبار نه از دل گروهگ منزوی و مطرود اصلاح طلب بیرون می آید و نه از دل ضدانقلاب و اپوزیسیون بلکه در شرایط فعلی برخی اصولگرایان سابق قرار است که این بار خوش خدمتی به پدر پیر فتنه را بر دوش بکشند.

به گزارش گروه سیاسی«تیتر یک»، جریان تطهیر فتنه گران اینبار نه از دل گروهگ منزوی و مطرود اصلاح طلب بیرون می آید و نه از دل ضدانقلاب و اپوزیسیون بلکه در شرایط فعلی برخی اصولگرایان سابق قرار است که این بار خوش خدمتی به پدر پیر فتنه را بر دوش بکشند اما به قطع آنها نیز همچون سران فتنه تنها عوامل سقوط خود را مهیا می کنند.


آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به برخی تحلیل‌ها در خصوص فتنه‌گران و ماهیت آن‌ها طی چند هفته اخیر گفت: تطهیر فتنه‌گران به یک جریان تبدیل شده است.

بنابر گزارشات، حبیب الله عسگراولادی و افراد معلوم الحالی چون علی مطهری این روزها با چراغ سبز و شاید دستور پدر معنوی فتنه، جریانی را دنبال می کند که از سوی امام جمعه موقت تهران به جریان تطهیر فتنه گران نام گذاری می شود.

عسگراولادی دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشستی با حضور جمعی از طرفداران حزب موتلفه اسلامی، با بیان تفسیری از سوره «توبه» از «لب بام بودن آفتاب عمرش»، خدمات بنی‌صدر، احساس تکلیفش برای بیان تاریخ به همان صورت که بوده است و اینکه موسوی و کروبی را برادر خود می‌داند و معتقد است هاشمی‌رفسنجانی به راحتی برای انقلاب به دست نیامده است، سخن گفت و انتقادات به مواضع اخیر خود را از وجود آزادی بیان در کشور دانست.

بدنبال اعترضات گسترده به این نوع اظهارات، سید احمد خاتمی خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت‌های پیش‌روی هفته جاری، گفت: تقوا باید در تمام عرصه‌های جامعه مشاهده شود، من خودم و شما را به تقوا و حریم نگهداری دعوت می‌کنم. تقوی جامع‌ترین آثار اخلاقی است که همچون در پیکره نظام اخلاقی دین از جمله عرصه‌ خانوادگی، تعلیم و تعلم، اقتصاد و ... جاری است.

وی افزود: تقوی باید پوششی باشد که تمام زندگی ما را فرا بگیرد.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن شهادت امام حسن عسکری(ع) ادامه داد: بعد از امام جواد(ع) کوتاه‌ترین عمر را امام حسن عسکری(ع) داشت و دوره امامت ایشان در سخترین شرایط گذشت و محل زندگی ایشان باشگاه افسران عباسی بود.

آیت‌الله خاتمی گفت: با این حال ایشان در چنین شرایطی عَلَم امامت را برداشت و هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه فرهنگی دین خود را به دین رسول‌الله ادا کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز آغاز امامت حجت‌ابن الحسن(عج) افزود: اعتقاد به یک منجی که در آخر زمان، جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد، اعتقاد بین‌المللی الهیون عالم است و این اعتقاد که این شخص از خاندان حضرت رسول اکرم است یک اعتقاد بین‌المللی اسلامی است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به آیات و احادیث تاییدکننده امامت حضرت صاحب‌الزمان(عج) در آخر زمان، ادامه داد: انشاءالله خداوند همه ما را از منتظران امام عصر(عج) قرار دهد.

آیت‌الله خاتمی همچنین به فرا رسیدن هفته وحدت اشاره کرد و گفت: مقصود از وحدت این است که در مقابله با دشمنان اسلام که شیعه و سنی برای آنان مطرح نیست، با یکدیگر ائتلاف کنیم. در جنوب لبنان با حزب‌الله لبنان که شیعه است، می‌جنگند و در غزه نیز مسلمانان سنی را بمب‌باران می‌کنند، آنها اساس اسلام را نمی‌خواهند و از جان گرفتن خیزش اسلامی نگرانند. در اینجا وحدت معنا پیدا می‌کند که در مقابل این دشمنان کینه‌توز هوشیارانه بایستند و اجازه استفاده از اختلافات را ندهند.

وی به هفته وقف نیز اشاره کرد و افزود: وقف معنای کامل صدقه جاری است، وقف یک نهاد ممتاز دینی است، وقف است که سرمایه شخص را پایدار می‌کند و حتی باعث می‌شود که در عالم برزخ نیز به حساب وی ثواب بریزند. انشاءالله واقفان به طور جدی وارد این عرصه شوند.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه‌های دی و بهمن که یادآور حوادث شیرین انقلاب است، گفت: فرار شاه در 26 دیماه سروری به مردم داد که در عمر دوم انقلاب بی‌نظیر بود. آنها که حکومت ستم‌شاهی را دیده بودند، این خبر برای آنها بسیار خوشحال‌کننده بود. در 22 بهمن نیز گل پیروزی در گلستان انقلاب اسلامی به بار نشست.

آیت‌الله خاتمی گفت: از آن زمان آمریکا هر توطئه‌ای که از دست وی بربیاید به کار می‌برد که می‌توان به جنگ تحمیلی، جنگ قومیت‌ها، کودتاها و ده‌ها توطئه دیگر اشاره کرد، ولی این انقلاب خم به ابرو نیاورد و مانند سرو قامت‌کشیده ایستاد.

وی افزود: یکی از این توطئه‌ها فتنه سال 88 بود که دقیقا از خارج دیکته شده بود و در داخل اجرا می‌شد.

به نقل از بی باک، خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به برخی تحلیل‌ها که طی یکی دو هفته گذشته مطرح شده است، تصریح کرد: ما احساس کردیم در صورتی که در مقابل این تحلیل‌ها وارد نشویم ممکن است شما پدیدآوردگان حماسه 9 دیماه بدهکار شوید و سران فتنه طلبکار شوند و این بسیار گزنده است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: اظهار نظر در این کشور آزاد است، قرار نیست همه مثل ما فکر بکنند. ما معتقدیم اظهارنظر آزاد است. ممکن است شخصیتی حرفی را بزند که ما قبول نداشته باشیم اما بزرگی وی را پذیرفته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی گفته‌ها در مورد اینکه سران فتنه آدم‌هایی متدین و شریف بوده‌اند، پذیرفته نیست، افزود: این حرف بسیار نادرست است و از نظر بنده حقیر قابل قبول نیست.

خطیب امروز نماز جمعه تهران با اشاره به برخی بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فتنه ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبری فتنه این است که زمانی افرادی با ظاهر صلاح اما با باطن دشمنی فضا را غبارآلود کنند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه تصریح کرد: زمانی که فتنه وارد می‌شود، بسیاری آن را نمی‌شناسند اما زمانی که گذشت متوجه می‌شوند که چه دامی برای آنها پهن شده است.

وی افزود: فضای فتنه، فضای غبارآلود است. در فتنه سال 88 فضا غبارآلود شد یا نه؟ هیچکس نمی‌تواند بگوید که فضا غبارآلود نشد و معتقد هم نیستیم که هر کس به داخل خیابان آمد، معاند بود. برای بعضی‌ها فضا را غبارآلود جلوه داده بودند اما برخی‌ها نیز این تحرکات را حمایت می‌کردند.

ادامه مطلب...

[ جمعه 91/10/29 ] [ 6:41 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
خاتمی: طی دو هفته گذشته به مواضع و اظهارات برخی برخورد کردیم که احساس کردم شما مردمی که حماسه 9 دی را آفریدید، بدهکار و سران فتنه طلبکار شوند.

[ جمعه 91/10/29 ] [ 6:40 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
در خصوص انتخابات آزاد نکته‎ای که ضروری به‎نظر می‎رسد این است که کسانی این موضوعات را مطرح می‎کنند که در درونمایه، به‎دنبال القای بحران هستند تا زمینه را برای بازگشت فتنه‎گران فراهم کنند.

[ جمعه 91/10/29 ] [ 6:39 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
همکار سابق اصلاح طلبان در نشریات زنجیره ای، دوستان سابق خود را به «اصلاح طلبان رام شده، مأیوس و شرمنده» تقسیم بندی کرد.
منبع: کیهان

[ پنج شنبه 91/10/28 ] [ 1:42 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
گروهی از دانشمندان اعلام کرده‌اند که عقربه «ساعت قیامت» در سال 2013 در جایگاه خود در پنج دقیقه به نیمه شب که نماد ویرانی انسانها است، باقی خواهد ماند.
منبع: ایسنا

[ چهارشنبه 91/10/27 ] [ 9:31 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص اقدام شیطنت آمیز رسانه های ترک در ارتباط دادن ماجرای قتل 3 عضو حزب کارگران کردستان ترکیه به ایران اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه همواره مبتنی بر احترام متقابل و حسن همجواری بوده است.
منبع: مهر

[ چهارشنبه 91/10/27 ] [ 9:26 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
روز گذشته عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی در سایت شخصی خود با درج مطلبی با عنوان "آقای عسکراولادی و آفتاب لب بام" به حمایت از سخنان عسگراولادی پرداخت.
به گزارش گروه رسانه و مطبوعات«تیتر یک»، روز گذشته عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی در سایت شخصی خود با درج مطلبی با عنوان "آقای عسکراولادی و آفتاب لب بام" به حمایت از سخنان عسگراولادی می‌پردازد و در ابتدای متن خود می‌آورد: "نمی توان اقای عسکراولادی را دوست نداشت! تعبیر برادر، برای کروبی و موسوی، حمایت و شهادت بر شخصیت شجاع و یگانه هاشمی رفسنجانی، کارهای کوچک و اسانی نیست."

  مواضع اخیر آقای عسکراولادی درباره فتنه‌گران اظهارات جالبی را در پی داشت که نشان از خوش آمد برخی جریانات خاص از صحبت های وی دارد.
 
حبیب الله عسگر اولادی دو روز پیش با حضور در دفتر حزب موتلفه گفت: «بنده نه به عنوان یکی از اعضای حزب موئتلفه و یا اصولگرایان بلکه به عنوان یک رای در هیئت منصفه و یک شهروند، برادر مهدی کروبی و میرحسین موسوی را از فریب خوردگان فتنه می‌دانم و نه مجرم و این موضوع را بلافاصله پس از دیدار با آن‌ها در‌‌ همان سال متوجه شدم.»
 
عسگر اولادی با بیان اینکه موسوی رئیس ما بوده و فتنه‌ساز نیست اما باید هر دو ـ موسوی و کروبی ـ از فتنه تبری بجویند درباره حصر آنها نیز گفت: این که مقامات امنیتی راجع به حصر موسوی و کروبی چه می‌کنند نمی‌دانم اما من به عنوان هیئت منصفه آنها را مجرم در فتنه نمی‌شناسم اما گرفتار در فتنه می‌دانم.
 
در این بین حمایت برخی از اصلاح طلبان و دشمنان انقلاب اسلامی از سخنان عسگر اولادی بسیار جای تامل دارد.
 
اپوزوسیون فراری
 
دیروز عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی و فراری حال حاضر و یکی از حامیان خارج‌نشین فتنه سال 88 در سایت شخصی خود با درج مطلبی با عنوان "آقای عسکراولادی و آفتاب لب بام" به حمایت از سخنان عسگراولادی می‌پردازد و در ابتدای متن خود می‌آورد: "نمی توان اقای عسکراولادی را دوست نداشت! می توانی با او اختلاف نظر داشته باشی، اما نمی شود شکوه شخصیت و شور ایمان او را نادیده گرفت. گفته است افتاب لب بام است و حرف هایی زده است که این روزها خلاف مذهب مختار و جو روزگار ست. کاملا بر خلاف مسیر رود شنا می کند. قدر و قیمت انسان ها هم همین مواقع اشکار می شود. تعبیر برادر، برای کروبی و موسوی، حمایت و شهادت بر شخصیت شجاع و یگانه هاشمی رفسنجانی، کارهای کوچک و اسانی نیست."
 
مهاجرانی با استفاده از سخنان عسکراولادی اینگونه نتیجه گیری میکند: "چطور می توان موسوی و کروبی را فتنه گر خواند و انانی که کشور را با هزار مصیبت رویارو کرده اند، سربازان انقلاب و اسلام و ولایت؟ کاش اندکی ازمروت اقای عسکراولادی را دیگر کسانی که با اقای موسوی و کروبی کارکرده اند، بروز می دادند. بگذریم که برخی از انان حتا سکوت هم نکردند و سخن به درشتی و ناسزا گفتند."
 
مهاجرانی در متن خود پای خود را قدری فراتر گذاشته با اشاره به سخنان آقای عسکراولادی به مسئولان نظام توهین کرده و به حمایت از منتظری و موسوی و کروبی می‌پردازد و میگوید: "شکرانه این مسوولیت مروت است و نه مشت آهنین ، شخصیت ها را در خانه محبوس کردن و زندانیان را آزار دادن و خانواده های زندانیان را در میان ترس و تشویش رها کردن…و هر وقت هر کس سخنی از سر مصلحت و خیرخواهی گفت،حتا اگر رییس مجمع تشخیص مصلحت باشد، او را به عامل دشمن تشبیه کردن و زبان ها و رسانه ها و قلم ها را در هتک او رها کردن و همه را در پیش پای احمدی نژاد قربانی کردن. این هم سرانجام تدبیر و بصیرت… بصیرت همین سخنان و مواضع اقای عسکراولادی است که مثل مرهمی بر زخم می نشیند، نه سخنان آنانی که هر روز بر چهره دیگری خطی از خون می کشند. "
 
اصلاح طلبان داخلی
 
همچنین نامه هفت نفر از اصلاح طلبان منتشر شد که در آن به حمایت از مواضع آقای عسگر اولادی پرداخته شده است. ایشان در بخشی از نامه خود آورده اند: " ما همگی بر کلیاتی اتفاق داریم که ماهیت اصلی نظام را شکل می‌دهد. زیبنده است از این تفکر قدردانی شود. با اینکه آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد در جناح سیاسی رقیب شما قرار داشته‌اند و برخورد با آنها بنا به ظاهر می‌توانست به تقویت جناح سیاسی‌تان منجر شود مع ذلک از گفتن حقیقت پروا نکردید و گفتید آنچه را که گفتنش این روزها پرهزینه و بی‌پاداش است."
 
در بخش دیگری از این نامه با تاکید بر سرمایه خواندن فتنه‌گران آمده است: "جناب آقای عسگراولادی! شما که به درستی کروبی و موسوی را از سرمایه‌های انقلاب خواندید ما نیز شما را و تمام خردگرایان و سیاستمداران معتدل را سرمایه کشور می‌دانیم. سرمایه‌یی که باید در این شرایط خطیر به کار آینده مملکت آید."
 
نگارنده‌های این نامه در انتهای نامه خود با نوکیسه و تندروخواندن مخالفان سخنان آقای عسکراولادی می‌گویند: " همان‌گونه که تفکر محافظه‌کاری و جریان اصولگرایی نشانه ضرورت و یک خواست ملی زمانه ماست. این دو نمادی از تعادل و خردورزی سیاسی در این مرزو بوم بوده که حذف هر کدام به منزله منکوب کردن فرآیند توسعه و پیشرفت و رقابت سیاسی در ایران است. اندیشه‌یی که تندروهای از راه رسیده و نوکیسه درصدد هدم و انهدام آن به هر قیمتی هستند."
 
لازم به ذکر است نگارنده های این نامه آقایان ابراهیم اصغرزاده، الیاس حضرتی، محمدجواد حق‌شناس، اسماعیل دوستی، مسعود سلطانی‌فر، سعید لیلاز و سیدرضا نوروززاده بوده‌اند.
 
روزنامه‌های اصلاح طلب
 

در جایگاه حمایت و جریان‌سازی رسانه‌ای هم روزنامه‌های اصلاح طلب فرصت را غنیمت شمرده و با حمایت از اظهارات عسکراولادی سعی کرده‌اند سخنان وی را حقیقت و به‌جا نشان بدهند.






[ چهارشنبه 91/10/27 ] [ 9:23 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
طلبه سیرجانی حق دارد از حزب الله گله مند باشد، اما چه کنیم که اگر انگشت شمارهایی همچون رسایی هم در صحن خانه ای که برای ملت بنا شده در اعتراض می ایستند، بیانیه های ضرب الاجل قوه قضایی به استقبال او می شتابد.
منبع: تیتریک

[ چهارشنبه 91/10/27 ] [ 9:20 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
از ابتدای سال 91 صداهایی به گوش می رسید که سعی در القای شبهه ها و تردید افکنی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آتی داشت. رهبر معظم انقلاب با شناخت دقیق از عرصه نبرد نرم دشمنان خارجی و برخی ورشکسته های سیاسی داخلی سعی کردند جهت گیری های نظام را به صورت مشخص و صریح اعلام کنند.
منبع: دیده بان

[ چهارشنبه 91/10/27 ] [ 9:18 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
مقام معظم رهبری: در قضایای سال 88 که دشمن تصور می کرد، طراحی ده ساله او بر ضد جمهوری اسلامی به نتیجه رسیده است، ملت ایران با قدرت در صحنه حاضر شد و بر دهان مخالفان و معارضان بین المللی زد، چه برسد به مزدوران داخلی آنها که در مقابل عظمت ملت ایران به حساب نمی آیند.

[ چهارشنبه 91/10/27 ] [ 9:16 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 76
بازدید دیروز: 86
کل بازدیدها: 1042325
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون