سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
روانبخش عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: هاشمی از قدیم راه حل مشکلات کشور را در ارتباط با آمریکا می‌دانست و امروز هم بر مبنای این تفکر گام برمی‌دارد و کلید موفقیت دولت روحانی را مذاکره و رابطه با آمریکا می‌داند.
منبع: فارس

[ سه شنبه 92/7/23 ] [ 5:25 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
زنی که بدحجاب است و مورد نگاه حرام دیگران واقع می شود با زن باحجاب تفاوت دارد

حضرت آیت الله وحید خراسانی در دیدار با مدیر و معاونین مرکز حجاب ریحانه النبی(س) فرمودند: پیرامون حجاب، اگر کسی مفهوم آیه شریفه 30 و 31 سوره مبارکه نور را بفهمد، کافی است.


«قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ»، « وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ»

آیه خطاب به حضرت خاتم(ص) است با عنوان"قل"؛ هرکجا این نحوه خطاب است، خیلی باید اهل فضل، دقت کنند. حجاب همپای توحید است: «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ»، «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ».

خطاب "قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ" خطاب به کسی است که ایمان دارد، نه هرکس. مومن کسی است که در حقشان یک سوره نازل شده است: «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ»

«قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ» مومنین و مومنات باید چشمها را بپوشند. تمام آفات از نظر(نگاه) است. نظر چه می کند؟ اولین انعکاس صورت در ذهنش، او را آلوده می کند؛ به حدی که عاقبت نظر، لاجرم بی عفتی است.

زنی که بدحجاب است و مورد نگاه حرام دیگران واقع می شود با زن باحجاب تفاوت دارد. همه این بی حجابی ها در رحم و شخصیت نسلی که از وی به وجود می آید تاثیر تربیتی دارد. اگر کسی غیرت داشته باشد و دستورات دینی را بفهمد، منقلب می شود.

ایشان در پایان سخنان خود افزودند: انشاء الله موفق می شوید. راه توفیق شما این است که هر روز قرائت قرآن را ترک نکنید «الْقُرْآن رَبِیعُ‏ الْقُلُوبِ» همانطوری که زمین مرده به نسیم بهار حیات می گیرد، دل مرده نیز به نسیم کلمات خدا احیا می شود. این معارف را به مردم هم تعلیم دهید تا نفس آماده شود.

لازم به ذکر است که در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام ابراهیم پور مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی(س) با ارائه گزارش فعالیتهای مرکز، به ضرورت ترویج فرهنگ حجاب در نقاط مختلف کشور شیعی ایران و خاصه مناطق مرزی همچون آذربایجان غربی اشاره کرد و هجمه های وهابیت و دشمنان تکفیری اسلام و تشیع به نوع پوشش زنان ایرانی را مهمترین انگیزه ترویج و توسعه فرهنگ حجاب فاطمی عنوان نمود.

منبع: بولتن نیوز

[ سه شنبه 92/7/23 ] [ 5:23 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
مدیران سایت ایشان با جای دیگری هماهنگ است و آقای هاشمی را قبول ندارند.
منبع: فارس

[ سه شنبه 92/7/23 ] [ 1:40 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
نکته هایی ناب از زبان حاج آقا مجتبی تهرانی برای درک و بهره ی هرچه بیشتر از روز و دعای عرفه.

[ سه شنبه 92/7/23 ] [ 1:38 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
آن حضرت در موارد متعددی برای اثبات حقانیت خود و اعتراض به غصب خلافت به این حدیث شریف استدلال فرموده اند که ...

گروه دین و اندیشه« تیتریک »؛حضرت امیرالمومنین سلام الله علیه در موارد متعددی برای اثبات حقانیت خود و اعتراض به غصب خلافت به این حدیث شریف استدلال فرموده اند که به نحو اختصار چند مورد را نقل می کنیم:

 


الف- روز شوراء :
ابوالطفیل عامر بن وائله گوید: روز شورا با علی علیه السلام دم در خانه بودم، شنیدم که به آنان گفت:
شما را به خدا سوگند آیا در میان شما کسی پیش از من به یگانگی، خدا را پرستش کرده؟
گفتند خدا شاهد است که نه ! ...
شما را به خدا سوگند : آیا در میان شما کسی هست که پیامبر (ص) در باره او گفته باشد:«من کنت مولاه فعلی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه ...»
گفتند : خدا گواه است که نه ! ...

 


ب – در زمان حکومت عثمان:

سلیم تابعی نقل می کند: در ایام حکومت عثمان در مسجد رسول الله (ص) دیدم گروهی درباره علم و عفت گفتگو می کردند. علی بن ابی طالب و اهل بیت او ساکت بوده، چیزی نمی گفتند. مردمان به سوی علی رو کرده گفتند: چرا سخن نمی گویی؟ تا آن که فرمود:... پیامبر (ص) در غدیر خم مرا بر پا نمود و خطبه ایراد کرد و ... فرمود:« من کنت مولاه فعلی مولاه ... »

 


ج- در اجتماع کوفه :

وقتی علی علیه السلام شنید که سخن رسول خدا (ص) در افضلیت وی بر دیگران مورد اتهام است، در رحبه ی کوفه (جای وسیع اجتماعات) به حدیث غدیر استشهاد کرد .


مواد دیگر هم عبارتند از :
د- احتجاج در جنگ جمل
ه – حدیث سواران در کوفه
و- احتجاج در روز صفین

 

الغدیر

[ سه شنبه 92/7/23 ] [ 1:36 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
این مذاکرات دو روزه، نخستین دور از گفت‌وگوهاست که پس از دیدار مقدماتی وزیران خارجه هفت کشور در آغاز مهر ماه در نیویورک برپا می‌شود.
منبع: جام نیوز

[ سه شنبه 92/7/23 ] [ 1:33 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
امام سجاد(ع) در دعای روز عرفه به درگاه الهی عرضه داشتند: خدایا قائم آل محمد(ص) را برای یاری دینت و اظهار برهانت و برپایی فرمانت و پاکیزه ساختن زمینت از آلودگی های آن، برانگیز و ظهورش را برسان.

حضرت سید الساجدین(ع) درباره لزوم وجود امام در هر زمان و اطاعت مطلق از امر و نهی او در دعای عرفه اینگونه به درگاه الهی عرضه داشتند: بار الها! تو در هر زمان دین خود را بوسیله امامی تایید فرموده ­ای که او را برای بندگانت به عنوان پرچم و در کشورهایت به جای منار(هدایت) برپا داشته ­ای، پس از آنکه پیمان او را به پیمان خود پیوسته و او را وسیله خشنودی خود ساخته ای و طاعتش را واجب کرده و از نافرمانی اش بیم داده ­ ای و به اطاعت فرمانش و باز ایستادن در برابر نهیش و سبقت نگرفتن بر او و عقب نماندن از او فرمان داده ­ای! پس او نگهدارنده پناهندگان و پناهگاه مومنان و دستاویز متمسکان و جمال و عظمت جهانیان است.

امام زین العابدین(ع) در روز عرفه، ضمن دعا برای نصرت و یاری و محافظت امام زمان(عج) فرمودند: بارالها! پس ولی خود را به شکر آنچه بر او نعمت داده ­ای الهام بخش و ما را نیز به سپاسگزاری نعمت وجود او توفیق ده، و او را از جانب خود سلطنتی یاری دهنده عطا فرما و درهای پیروزی را به آسانی بر وی بگشا، و او را به نیرومندترین تکیه گاه خود مدد ده و پشت گرم ساز، و بازویش را نیرو بخش و به چشم عنایت منظورش دار و به نگهداری خود حمایتش کن و با فرشتگانت او را یاری کن.
حضرت علی بن الحسین(ع) سپس افزودند: به وسیله او آنچه از نشانه ­های دینت توسط ستمگران از بین رفته را زنده ساز، و زنگ جور (ستمگران) را از طریق خویش بزدای و سختی و ناهمواری را بوسیله او از راه خویش برطرف کن و منحرفین از صراط (مستقیم) خود را توسط او از میان بردار و آنانی را که قصد کج ساختن راه تو را دارند هلاک کن.
امام سجاد(ع) در بیان اوصاف یاران حضرت ولی عصر(عج) فرمودند: بارالها! رحمت فرست بر دوستان ایشان که معترف به مقام آنها، و تابع راه آنان و پیرو آثار آنهایند، منتظر روزگار(دولت) آنها و چشم دوخته به راهشان می ­باشند.
آن حضرت، درباره دستاوردهای دوران ظهور فرمودند: خدایا بوسیله او زمین را پر از عدل و داد کن، چنانکه از ستم و جور پر گشته است و بوسیله او بر فقرای مسلمین و یتیمان و بی سرپرستان و از کار افتادگانشان منت گذار و مرا از برگزیدگان دوستان و شیعیانش، و شدیدترین آنها نسبت به او از نظر محبت، و مطیع ترین ­شان در فرمانبری قرار ده.
همچنین آن حضرت، شهادت در پیشگاه ولی عصر(عج) را آرزو کرده و می فرمایند: خدایا شهادت در پیشگاه او را روزی من گردان، تا تو را در حالیکه از من راضی هستی ملاقات کنم.
امام سجاد(ع) در دعای روز عرفه، از کم بودن یاران امام زمان و فراگیری فتنه ها شکوه کرده و به درگاه الهی عرضه داشتند: پروردگارا! شکایت می کنم از نبود پیغمبرمان و کمی یارانمان، و فراوانی دشمنان و سختی زمانه و روزگار بر ما، و وقوع فتنه ها برای ما، و پشتیبانی مردم علیه ما. خدایا بر محمّد و آل محمد درود فرست و با گشایشی از جانب خودت و با یاری و حقی که آن را آشکار می سازی، این مشکلات را بگشا.
آنگاه حضرت، ظهور حجت بن الحسن(عج) را از خداوند خواسته و عرضه داشتند: خدایا قائم آل محمد(ص) را برای یاری دینت و اظهار برهانت و برپایی فرمانت و پاکیزه ساختن زمینت از آلودگی های آن، بر انگیز و ظهورش را برسان.


منبع:ایرنا

[ سه شنبه 92/7/23 ] [ 1:32 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

هنگامی که سخن از تاریخ ایران می‌رود، باید به این نکته توجه داشت که آیا منظور تاریخ اقوام و مردمانی است که از آغاز تاریخ تا کنون در مرزهای سیاسی ایران امروزی زیسته‌اند یا تاریخ اقوام و مردمانی است که خود را به نحوی از انحاء ایرانی می‌خوانده‌اند و در جغرافیایی که در برگیرنده ی ایران امروز و سرزمین‌هایی که از دیدگاه تاریخی بخشی از ایران بزرگ (ایرانشهر) بوده‌است زیسته‌اند.

پیش از ورود آرییایان به فلات ایران تمدنهای بسیار کهنی در این محل شکفته و پژمرده شده بودند و تعدادی نیز هنوز شکوفا بودند. برای نمونه تمدن شهر سوخته (در سیستان)، تمدن عیلام (در شمال خوزستان)، تمدن جیرفت (در کرمان)، تمدن ساکنان تپه سیلک (در کاشان)، تمدن اورارتو (در آذربایجان)، تپه گیان (در نهاوند) و تمدن مانناییان در کردستان و آذربایجان.کاسی‌ها در (لرستان امروز) ذکر می‌شود.

دوران باستان

نیا-ایلامی 3200–2700 پ.م.

عیلام 2700–539 پ.م.

منائیان 850–616 پ.م.

شاهنشاهی

ماد 678–550 پ.م.

  (سکاها 652–625 پ.م.)

هخامنشیان 550–330 پ.م.

سلوکیان 312–63 پ.م.

اشکانیان 247 پ.م.–224 پس از میلاد

ساسانیان 224–651

سده‌های میانه

امویان 661–750

خلافت عباسیان 750–1258

زیاریان 928–1043

  صفاریان 867–1002

آل بویه 934–1055

سامانیان 875–999

غزنویان 963–1186

سلجوقیان 1037–1194

خوارزمشاهیان 1077–1231

ایلخانان 1256–1335

چوپانیان1335–1357

مظفریان 1335–1393

جلایریان 1336–1432

سربداران 1337–1376

تیموریان 1370–1405

قراقویونلو1406–1468

تیموریان 1405–1507

آق‌قویونلو1468–1508

معاصر اولیه

صفویان 1501–1736

افشاریان 1736–1747

زندیان1760–1794

افشاریان 1747–1796

قاجاریان 1796–1925

معاصر

دودمان پهلوی 1925–1979

دولت موقت ایران 1979–1980

جمهوری اسلامی 1980–امروز


سابقه رژیم جعلی صهیونیستی

رژیم جعلی صهیونیستی (اسرائیل) رسماً در سال 1948 میلادی تاسیس شد. دوره تاریخی قبل از تاسیس آن به تلاش‌های آرمانی یهودیان به علیا (بازگشت به سرزمین‌های مقدس) برمی‌گردد که در جهت بازگشتن اقوام یهودی به سرزمین اسرائیل انجام گرفته‌است. این اقوام از حدود 2000 سال پیش، از قسمت‌هایی از این سرزمین رانده شدند، همواره تلاش‌هایی را برای بازگشتن به این منطقه انجام داده‌اند. اوج این تلاش‌ها در 2 صده اخیر و با شکل گیری جنبش صهیونیسم منجر به تاسیس این رژیم شد.

برحسب طرح تقسیم ارائه‌شده توسط سازمان ملل، که مورد اعتراض شدید مسلمانان و مسیحیان فلسطین و سایر اعراب و کشورهای اسلامی قرار گرفت، قرار بر این بود که این منطقه بین اعراب و یهودیان بطور مساوی تقسیم گردد و بیت‌المقدس(اورشلیم) نیز محدوده ی تحت نظارت سازمان ملل قرار گیرد، تا از ایجاد برخورد جلوگیری شود. اعراب با تشکیل حاکمیتی یهودی به هر نحو مخالف بودند و مخالفت خود را اعلام کردند. در 14 می 1948، چند ساعت پیش از پایان حاکمیت انگلیس بر فلسطین، تشکیل کشور اسرائیل اعلام شد.

ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی اولین کشورهایی بودند که تشکیل دولت اسرائیل را در سال 1948 (1324) به رسمیت شناختند.

در سال 1948 م. با اشغال قسمت اعظمی از فلسطین در محل باستانی کشور پادشاهی مکابیز، دولت رژیم صهیونیستی در آسیای غربی در مشرق مدیترانه تشکیل گردید. مساحت آن 21000 کیلومتر مربع وجمعیت آن 3690000 تن است. پایتخت آن شهر تل آویو و شهرهای عمده آن اورشلیم و حیفا (بندر مهم) است. طبق قانون کنِسِت بنا بوده‌است برخلاف طرح تقسیم ارائه‌شده توسط سازمان ملل، پایتخت این کشور به اورشلیم منتقل شود و سفارتخانه‌های خارجی نیز به آنجا برود، اما تا کنون فقط ایالات متحده آمریکا این تصمیم را به رسمیت شناخته‌است و مرکز نمایندگی اصلی خود را به اورشلیم منتقل کرده‌است و عملاً هنوز تل آویو پایتخت است. هرچند در منابع رسمی دولت اسرائیل، اورشلیم به عنوان پایتخت معرفی می‌شود و تل آویو تنها یک شهر مهم به شمار می‌آید.

همانطور که در این مقایسه تاریخی مشاهده می شود تاریخ تمدن کهن ایران با این رژیم غاصب منحوس قابل قیاس نیست. پس اینکه رییس جمهور اسرائیل به خود جرأت اظهار نظر در مورد ایران را می دهد، جای سوال دارد؟ نتانیاهو و کشور جعلی اش در حدی نیست که بخواهد درباره ایران حرفی بزند؟ چه خون ها که ریخته شده است تا ایران و ایرانی زنده و پایدار باقی بماند و یک نفر با صحبت های سخیف  و بی منطق به یک باره نمی تواند تمدن کهن و تاریخی ایران را زیر سوال ببرد.

مردم ایران در طول سالیان کهن همیشه در آزادی کامل زیسته اند و این تکذیب کننده سخنان اخیر نتانیاهو است . نتانیاهو به علت نداشتن هیچ بهانه ای در مورد ایران و چون این روزها شاهد پیشرفت ایران در زمینه های مختلف علمی ، فرهنگی ، انرژِی هسته ای ، ساخت اورانیوم و ... است بهانه ای دیگر جز پوشیدن شلوار جین و موسیقی پاپ پیدا نکرده.

امروز دشمن بداند تا رهبر انقلاب هست و تا این خون در رگ های ایرانیان جریان دارد هیچ قدرتی  نمی تواند مانع پیشرفتمان شود و ما تا آخرین قطره خونمان از کشور عزیزمان ایران دفاع خواهیم نمود.

امروز من سیر تکامل تاریخی ایران را فهرست وار ذکر نمودم تا به یاد آورم امنیت و آسایش امروز ما مدیون خون شهیدان عزیزی است که خون دادند تا ما در امنیت امروز باشیم  ، روحشان شاد و یادشان گرامی.

امام خمینی (ره): برای برآورده شدن خواسته ی خود محکم و استوار بایستید؛ دشمن فقط از این است که می ترسد.


ا. ملا حسینی


[ سه شنبه 92/7/23 ] [ 1:32 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
پیش از آنکه هارون‌الرشید خلیفه وقت عباسی از نفوذ برمکی‌ها بیمناک شود و نسبت به براندازی آن‌ها اقدام کند، امام رضا(ع) این موضوع را در روز عرفه و در صحرای عرفات پیش‌بینی کرده بودند.

گروه دین و اندیشه «تیتریک» ؛ به نقل از واحد خبر و  اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، «عرفه» (نهم ذی الحجه) روزی است که حق‌تعالی بندگان را به عبادت و طاعت خویش فراخوانده و سفره‌های احسان خود را برای آن‌ها گسترانیده است. در این روز حجاج در محلی به نام عرفات توقف می‌کنند و به دعا و نیایش می‌پردازند و پس از برگزاری نماز ظهر و عصر به مکه مکرمه باز می‌گردند.

درباره وجه تسمیه عرفات مواردی مطرح است: نخست اینکه جبرئیل هنگامی که مناسک را به حضرت ابراهیم(ع) می‌آموخت، وقتی به عرفه رسید، به او گفت «عرفت» و او پاسخ داد آری. عده‌ای نیز وجه تسمیه عرفات را از آن جهت می‌دانند که مردم از این جایگاه به گناه خود اعتراف می‌کنند. عده‌ای نیز دلیل این نامگذاری را تحمل رنجی می‌دانند که برای رسیدن به آن باید متحمل شد. چرا که یکی از معانی «عرف» صبر و شکیبایی و تحمل است.

به مناسبت فرا رسیدن روز بزرگ عرفه، روایت از محمد بن فُضیل نقل می‌شود که مرحوم شیخ عباس قمی آن در صفحه 873 کتاب منتهی‌الآمال درج کرده است:

در آن سال که هارون بر برامکه [1] غضب کرد و ابتدا عیسی بن جعفر[2] را کشت و آنگاه یحیی[3] را حبس کرد و آنچه بر سر امام هفتم آورده بودند، بر سرشان آمد؛ راوی می‌گوید: امام رضا(ع) در عرفه ایستاده بود و دعا می‌کرد. بعد از آن، سر به زیر انداخت. از ایشان دلیلش را پرسیدند. حضرت در پاسخ فرمود: «من خدا را می‌خواندم که بر برمکیان سبب آنچه با پدرم نمودند، خدای عزوجل دعای من درباره آن‌ها را اجابت کرد.»

پس اندک زمانی نگذشت که جعفر و یحیی منصوب شدند و احوال ایشان برگشت.

مسافر می‌گوید: من در منی با حضرت رضا(ع) بودم که یحیی بن خالد با قومی از آل برمک گذشتند. آن حضرت فرمود: «اینان مسکین هستند! نمی‌دانند که امسال چه بر سرشان می‌آید، و عجیب‌تر آنکه من و هارون مانند این دو انگشتیم!» و دو انگشت مبارک خود را کنار هم قرار دادند.

مسافر گوید: به خدا قسم! من معنی سخن او را نفهمیدم و ندانستم تا روزی که آن حضرت به شهادت رسید و او را کنار هارون ملعون دفن کردیم. [4]

پی‌نوشت‌ها:

1. «برمکیان» یا فرزندان بَرمَک از خاندان‌های ایرانی بودند که در دستگاه خلافت عباسیان به قدرت فراوان رسیدند. آن‌ها سرانجام به دست خود عباسیان نابود شدند.

2. پسر عموی هارون و زندان‌بان بصره که امام موسی کاظم(ع) در آن زندانی بود.

3. یحیی بن خالد، نوه برمک بود که در قرن هشتم میلادی در شهر بغداد اعتبار بسیاری داشت و تمام مشاغل مهم دولتی در دست اطرافیان او بود.

4. اباصلت هروی از اصحاب امام رضا(ع) می‌گوید: خدمت حضرت رضا علیه السلام بودم. به من فرمود: «ای اباصلت! داخل این قبّه‌ای که قبر هارون است، برو و از چهار طرف آن کمی خاک بردار و بیاور.» من رفتم و خاک‌ها را آوردم. امام خاک‌ها را بویید و فرمود: «می‌خواهند مرا پشت سر هارون دفن کنند، ولی در آنجا سنگی ظاهر می‌شود که اگر همه کلنگ‌های خراسان را بیاورند، نمی‌توانند آن را بکنند.» و این سخن را در مورد بالای سر و پایین پای هارون فرمود. بعد وقتی خاک پیش روی هارون یعنی طرف قبله هارون را بویید، فرمود: «این خاک، جایگاه قبر من است...» (بحار الانوار، ج 49، ص 300)

 
[ دوشنبه 92/7/22 ] [ 11:39 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
به دلیل سر دادن شعار های مرگ بر آمریکا توسط مردم هاشمی رفسنجانی سخنرانی خود را نیمه تمام رها کرد.

گروه سیاسی«تیتریک»؛در خلال سخنرانی هاشمی رفسنجانی مردم با سر دادن شعار های مرگ بر آمریکا در چند مرحله سخنان وی را قطع کردند.

سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا باعث شنیده شدن شعارهایی مثل سلام بر خاتمی و درود بر هاشمی و درنهایت بر هم خوردن نظم سخنرای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

شنیدن صدای سوت در شبستان مسجد جامع کرمانشاه هم از نکات عجیب در سالروز شهادت شهید اشرفی اصفهانی بود.

هاشمی رفسنجانی با این شرایط ترجیح داد که سخنرانی خود را با این جمله که "فشردگی مراسم زیاد است و به همین دلیل سخنرانی خود را همین جا به پایان می برم" مراسم را به اتمام رساند.

هاشمی چندین بار از مردم خواست که شعارها را متوقف کنند تا وی بتواند به سخنرانی خود ادامه بدهد.

ایران در منطقه ای نا آرام با وجود ولایت فقیه ثبات دارد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایطی که تمام منطقه و کشورهای اطراف ما در بی ثباتی به سر می برند ما با تکیه بر نظام ولایت فقیه توانسته ایم یک کشور با صلابت و مقتدر داشته باشیم.

 حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی در بخش آغازین سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت چهارمین شهید محراب که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: جغرافیدانان می دانند که کرمانشاه یکی از مراکز تمدن ایران است که افتخارات زیادی برای این کشور داشته است.

وی افزود:  این موضوع به خاطر شرایط جغرافیایی مناسب منطقه ای است که کرمانشاه در آن واقع شده است و ویژگی هایی مانند کوه ها، دره ها و… و البته مردم سلحشوری که کرمانشاه دارد آن را به اسوه قهرمانی و شجاعت تبدیل کرده است..

هاشمی رفسنجانی گفت: همواره قدرت و عظمت کرمانشاه را در طول تاریخ دیده ایم مانند مقابله با مغول ها  و  متجاوزان که هنوز هم اگر شرایط مشابهی حاک باشد همینگونه خواهد بود.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید اشرفی اصفهانی گفت: ایشان انسان بزرگی در حوزه علمیه قم بود که نمونه زهد و تقوا و پرهیزگاری زمان خودش لقب گرفته بود. امام با علم به اینکه ایشان شخصیت بسیار بزرگ و دانشمندی است ایشان را به کرمانشاه فرستادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید اشرفی اصفهانی در دفاع مقدس گرم کننده جبهه ها بودند. در صفوف رزمندگان در قرارگاه های نزدیک به خط مقدم حضور ایشان برای رزمندگان دلگرمی بود. من در قرارگاه بودم در یک مورد دیدم که ایشان چه تاثیری بر رزمنده ها داشتند. میدیدم که ایشان لیست وسیله های مورد نیاز جبهه را می گرفت و کمک می کرد.

رفسنجانی ادامه داد: او حتی در بستری بیماری هم به جبهه ها کمک می کرد. خداوند در همین محراب به او سعادت شهادت به دست پست ترین امت را عنایت کرد.

هاشمی رفسنجانی به زندگی مسالمت آمیز اقوام و گروه های مختلف در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: منطقه کرمانشاه به مرکزیت شهر کرمانشاه حرف های زیادی برای گفتن دارد. از شیعه و سنی و اهل حق و عشایر در کنار هم با آرامش زندگی می کنند و نمونه هایی از انسان های شریف و آگاه به گونه ای زندگی کردند که بدون اختلاف در میان قومیت ها کارشان پیش رفته است.

وی تصریح کرد: این صمیمیت مردم به حدی است که وقتی بعثی ها بسیاریاز نقاط حساس استان را نابود کرده بوند و مردم را زیر بمباران داشتند، کرمانشاهی ها از آوارگان جنگ میزبانی می کردند. عشایر دلیر استان هم که زبانزد هستند.

به نقل از مرصاد، رفسنجانی با اشاره به شرایط ویپه اقتصادی کرمانشاه گفت: کرمانشاه از نظر معادن، ظرفیت های توریستی و باستانی در اوج است و روحیه تمدنی که در خون و پوست و دلهای مردم کرمانشاه است برکسی پوشیده نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رشادت  مردم کرمانشاه در زمان جنگ را ماندگار عنوان کرد.

وی گفت: استان کرمانشاه جزو اولین استان هایی بود که دشمن به آن وارد شد. در پایان جنگ هم من در جنوب بودم که خبر رسید منافقین به کرمانشاه وارد شدند. با عجله خودمان را به اسلام آباد رساندیم و دیدیم که منافقان اکثر خیابان های شهر را تصرف کرده اند. ما در سه راهی اسلام آباد گیر افتادیم و اگر رشادت شیرمردان این منطقه نبود صحنه های نابودی و فرار ذلیلانه منافقان را نمی دیدیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اوضاع منطقه در شرایط کنونی خاطر نشان کرد: میبینیم کشورهایی که در آنها بیداری اسلامی اتفاق افتاد دوباره به وضعیت قبل برگشته اند. در تونس، مصر، عراق و…  هر روز مسلمانان توسط بهمب ها و ماشین های بمب گذاری شده در معرض خطر هستند.

وی ادامه داد: در این شرایط می بینیم که با گذشت سی و چند سال از انقلاب اسلامی مردم ایران در این شرایط هنوز پای کار انقلابند و با جان و دل راه خود را ادامه می دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این شرایط و ثبات و صلابتی که نظام ما دارد به خاطر حکومت ولایت فقیه است و به خاطر خون شهدا و ایستادگی خانواده های شهداست.


[ دوشنبه 92/7/22 ] [ 9:32 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 79
کل بازدیدها: 1043960
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون