سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ

 


[ پنج شنبه 92/10/26 ] [ 11:55 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
چشم اندازی که گفتمان وحدت امت اسلامی دنبال می نماید، دست یابی به یک مبنای مشترک تقریبی بر اساس اشتراکات فکری و نظری مذاهب اسلامی و مسلمانان است که یقینا این نوع نگاه به نزدیکی افکار و اندیشه های تقریبی جوامع اسلامی کمک خواهد کرد.

 

گروه دین و اندیشه«  تیتریک    »؛/ مهدی نجفی

ضرورت تقویت اتّحاد امت اسلامی به عنوان مبرم ترین نیاز جامعه اسلامی مورد نظر می باشد، بی گمان قرآن کریم در بیش از پنجاه آیه مسأل? وحدت و رفتار های موثر در ایجاد و تقویت اتحاد و انسجام اسلامی مسلمانان را نشان داده است،لذا گفتمان وحدت اسلامی به عنوان اعتقاد ریشه گرفته از آموزه ها و نصوص قرآنی و روایی و علما و اندیشمندان اسلامی به عنوان آمال و آرزوی هم? دغدغه مندان جوامع اسلامی مد نظر می باشد.  

وحدت و هبستگی و انسجام هم? مذاهب اسلامی در سای? عمل به قرآن و بازگشت به آموزه های وحدت آفرین کلام وحی است، از این رو باید اذعان نمود ضرورت ایجاد تقریب میان مسلمانان و مذاهب اسلامی از امور انکار ناپذیر در جوامع اسلامی می باشد،زیرا فضای دینی،سیاسی،و فرهنگی بسیاری از کشورهای اسلامی به علت وجود برخی اختلافات قومی،و دینی در التهاب و بحران به سر می برد.اگر چه عاملین و مسبّبین اصلی این بحرانها و التهابات را باید در توطئه های استکبار و عوامل مزدور آنها درکشورهای اسلامی دانست، لیکن در این فضای حساس و افزایش توطئه های دشمنان اسلام علیه تقریب مذاهب اسلامی ،نهادهای فرهنگی و دینی و سیاسی جوامع اسلامی وظایف سنگینی برای ایجاد ساز و کارهای فرهنگ وحدت و تقریب،در میان مسلمانان عهده دار می باشند.

 

ایجاد وحدت و تقریب در اندیشه، هدف و جهت گیری مسلمانان ، یکی از اهداف بزرگ دین اسلام بوده و نیز ابزار قوی و در عین حال سازنده است، مشروط بر این امرکه تقویت مذاهب اسلامی بدون اهداف مادّی و بدون شائبه های فردی و سیاسی انجام گیرد، که این امر خود باعث حرکت عظیم رشد و تعالی و تقریب برای جوامع اسلامی خواهد گردید. لازم به ذکر است علمای اسلامی به عنوان پیشگامان وحدت اسلامی نیز باتداوم این مبنای قرآنی بر اتحاد امت اسلامی تأکید ورزیده اند.

  

از علمای شاخص در زمینه وحدت و اتحاد امت اسلامی باید از شیخ شلتوت آن عالم،فقیه، مفسر و مجاهد مصری که یکی از پیشگامان فرهنگ تقریب در میان جوامع اسلامی بوده است و نیز حضرت آیت الله بروجردی مرجع تقلید وقت شیعیان اشاره کرد.

 

حجت الاسلام سید محمدرضا احمدی بروجردی نوه آیت الله بروجردی در باب اهتمام بسیار فراوان حضرت آیت الله بروجردی در امر تقریب این طور بیان می کند: 

«آیت الله العظمی بروجردی(ره)، آن قدر به این مهم اصرار داشت که در کشور مصر، همایش تقریب مذاهب برگزار کرد و پنجاه تن از عالمان سرشناس اهل تسنن را به آن فراخواند. اصرار بر همین اعتقادات بود که باعث شد شیخ شلتوت که بنیان گذار دانشگاه الازهر مصر است، فتوایی تاریخی را مبنی بر این که "عمل کردن به قول ائمه اطهار(ع) مجزی است"، صادر کند و بر مقبولیت عمل شیعیان صحه بگذارد» [1].

 

شیخ‌الازهر در آن زمان، یعنی شیخ محمود شلتوت پس از این ملاقات‌ها فتوای تاریخی خویش را در به رسمیت شناختن مذهب جعفریه اثنی‌عشریه اعلام می دارد و جواز معامله و معاشرت با مسلمین را که به جهت دسیسه‌های استعماری با شیعیان در نقار بودند، بیان می‌کند. او می‌نویسد: (ان مذهب الجعفریه المعروف بمذهب الشیعه الامامیه الاثنی‌عشریه، مذهب یجوز التعبد به شرعاً کسائر مذاهب اهل سنته)[2].«جایز است شرعاً عمل کردن به دستورات مذهب جعفریه که به مذهب امامیهاثنا عشریه معروف است مانند سایر مذاهب اهل سنت.»

 

در وصف شیخ محمود شلتوت باید اذعان نمود:شخصیتی بزرگ و نامدار که با صدور فتوای تاریخی شیخ محمود شلتوت، مفتی و رئیس الازهر و صاحب تفسیر تقریبی قرآن کریم، مبنی بر جواز پیروی از مذهب شیعه و همچنین تأسیس کرسی فقه مقارن در الأزهر، که به جرأت می توان این فتوا را بزرگ ترین رویداد در روابط بین مذاهب در قرون اخیر نام برد[3]همچنین شیخ محمد غزالی، علامه اقبال لاهوری، علامه مودوی پاکستانی، حسن البناء، سید قطب مصری و مرحوم مولوی مولانا عبدالعزیز از دیگر علما و بزرگان اهل سنّت و در عصر حاضر از علماء و بزرگان شیعه می توان از حضرت امام خمینی(ره)، امام موسی صدر، شیخ محمد جواد مغنیه، علامه شیخ مرتضی مطهری، آیت الله سید محمود طالقانی و آیت الله دکتر محمد حسین بهشتی نام برد[4]در حال حاضر نیز شخصیت ارزشمند مقام معظم رهبری در امر گفت و گو و نیز بیانات وحدت بخش در مورد ایجاد تقریب در میان مسلمانان جزو سرآمدان روزگار معاصر می باشند که در پاسخ به استفتائیاز سوی علما و فرهیختگان شیعه منطقه احساء عربستان سعودی مبنی بر اینکه ایشان نظر خود را درباره "اهانت و استفاده از کلمات تحقیرآمیز و توهین به همسر پیامبر اسلام ام المومنین حضرت عایشه اعلام کنند،لذا رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این استفتاء اعلام کردند:«" اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام [عایشه] حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سید الانبیاء پیامبر اعظم -حضرت محمد(ص) -می شود."»[5]

 

همچنین مقام معظم رهبری در باب اتحاد امت اسلامی و تاکید بر مبانی مشترک میان مذاهب مختلف اسلامی فرمودند:«علماى شیعه و سنى با هم جلسه بگذارند، تفاهم کنند، با هم حرف بزنند. ما کارهاى مشترکى داریم. خیلى خوب؛ شما فقه خودت را تبیین کن، تدریس کن، شما هم فقه خودت را تبیین کن، تدریس کن. شما فقه جعفرى بگو، شما فقه شافعى بگو. عقایدتان را داشته باشید، اما کارهاى مشترک هم میتوانید بکنید.[6]»

 

لذا فرهنگ گفت و گو یقینا نقش شگرفی در پیش برد اهداف تقریبی ایفا خواهد نمود و نمونه های ذکر شده مخصوصا در مورد مکاتبات حضرت آیت الله بروجردی و شیخ محمد شلتوت و نیز فرمایشات وحدت آفرین مقام معظم رهبری،ضرورت فرهنگ گفت و گو را برای همه مسلمانان نشان می دهد.

 

لیکن چشم اندازی که گفتمان وحدت امت اسلامی دنبال می نماید، دست یابی به یک مبنای مشترک تقریبی بر اساس اشتراکات فکری و نظری مذاهب اسلامی و مسلمانان است که یقینا این نوع نگاه به نزدیکی افکار و اندیشه های تقریبی جوامع اسلامی کمک خواهد کرد.

امید است هم? علمای اسلامی اعم از شیعه و سنی با تمسّک به فرامین الهی در کتاب و سنت و با تمسک به اصول کلّی مشترک در دین مبین اسلام اتّحاد و تقریب را به بهترین نحو نشان دهندتا نتیجه این وحدت به تعامل و همکاری مستمر در جوامع اسلامی منجر گردد.



http://www.tebyan.net . [1]

[2] . سایت آیت‌الله العظمی بروجردی.

[3] . ر.ک: شیخ محمود شلتوت؛ طلایه دار تقریب، عبدالکریم بی آزار شیرازی، صص198-197؛ همبستگی مذاهب اسلامی، عبدالکریم بی آزار شیرازی، صص310-309.

[4] . ر.ک: پشوایان تقریب؛ آیت الله بروجردی و شیخ محمود شلتوت، مجموعه مقالات، ص168.

http://www.khabaronline.ir/detail/97482/ . [5]

[6]بیانات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون شیعه و اهل سنت کرمانشاه:20/7/1390 http://farsi.khamenei.ir‌ .

 


[ پنج شنبه 92/10/26 ] [ 11:54 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
در اظهاراتی که چندی پیش نهاوندیان و اخیرا ترکان مشاور رییس جمهوری در خصوص نمایندگان مجلس داشته اند نگاه افراطی دولت اعتدال را در مواجه با منتقدیدن خود به وضوح آشکار می کند.

گروه سیاسی« تیتر یک »؛زمانیکه محمد رضا باهنر پس انتخابات سال 76 جهت تبریک و گفتگو در خصوص تعیین کابینه با آقای خاتمی ملاقات می کند آقای خاتمی باخنده به وی می گوید :من فکر نمی کردم که رییس جمهور بشوم ، من آمده بودم کاندیدا بشوم تا یک حزبی داشته باشیم و هیچ وقت فکر نمی کردم که بیست میلیون رای بیاورم،اصلا برنامه ای ندارم.

تازه باید بنشینم برای برنامه ها فکری بکنم لذا با توجه به این نقل قول امیدوارم که رییس دولت تدبیر و امید نیز با تفکر یاد شده کاندید ریاست جمهوری نشده باشند.

البته توجه به عملکرد دولت اعتدال در چند ماه گذشته به خصوص در حوزه اقتصاد نشان می دهد که این فرضیه چندان هم دور از ذهن نیست و معلق ماندن اکثر لوایح و مصوبات دولت گذشته مانند مسکن مهر،هدفمندی یارانه ها، و پرداخت یارانه های نقدی و ... در همین راستا ارزیابی می شود.

این در حالیست که دولت تدبیر امید می خواهد حتی حرکت های ماندگار دولت نهم و دهم را با تغییر نام به نام خود مصادره کند.

به عنوان مثال سفرهای استانی دولت گذشته از این دست می باشد.


متاسفانه این سردرگمی در عملکرد دولت بخصوص در حوزه اقتصادی در حدی است که به جای اینکه طبق نظر مقام معظم رهبری دولت به فکر حل مشکلات اقتصادی و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی باشد به فکر مناقشات ساسی و نیز حل مساله هسته ای و رفع تحریم ها که باعث مذاکره با آمریکا شده است.

این نگاه متاسفانه دولت را از پرداختن به توان و ظرفیت های داخلی بار داشته است.

از طرفی افکار عمومی هنوز اظهارات رییس دولت در اولین کنفرانس مطبوعاتی پس از پیروزی در انتخابات را فراموش نکرده اند که روحانی عنوان کرد که "من با کلید آمده ام با داس نیامده ام" اما بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در اکثر وزارت خانه ها شاهد جابجایی غالب مدیران ارشد و نیز مدیرانی در لایه های میانی در وزارت خانه ها هستیم تا جایی که به گفته محمدرضا باهنر تغییرات دولت به سرایه داران مدارس نیز رسیده است.

البته طبق رسم دیرینه روی کار آمدن هر مدیر تازه ای با تغیرات همراه است اما نکته جالب توجه در این جابه جایی ها این است که متاسفانه اغلب آنها بدون برنامه ریزی و کار کارشناسی و در نظر گرفتن نظرات افرادی است که با موضوع ارتباط مستقیم دارند.

این خانه تکانی ها به تازگی به وزارت امور خاجه نیز رسیده است به طوری که علی رقم اظهارات "سید عباس عراقچی" سخنگوی وقت وزارت امور خارجه زمزمه هایی از بازگشت " فله ای" و اجباری سفرا و روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور به تهران آن هم پیش هم ماموریت آنان به گوش می رسد.


در ادامه لیست برخی از تغییرات در لایه های بالای مدیریتی را فقط در پنج وزارت خانه ذکر می کنیم:

وزارت کشور:میزان تغییرات مدیریتی بالغ بر چهل نفر

(مدیرکل امنیتی وزارت کشور،معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور،مدیرکل دفتر انتظامی وزارت کشور،مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق وزارت کشور و اکثر استانداران و ...)

وزارت امور خارجه :میزان تغییرات مدیرتی بالغ بر دوازده نفر

(قائم مقام و مشاور عالی وزیر ،معاونت اروپا و آمریکا،سخنگوی وزارت خارجه معاون اداری مالی ،معاون بین الملل و ...)

وزارت نفت:میزان تغییرات بالغ بر 119 نفر

(مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ،مدیرعامل شرکت ملی گاز،قائم مقام وزیر ،معاونت امور بین الملل و بازرگانی ، مدیر کل بازرسی و...)

وزارت اقتصاد و دارایی: میزان تغییرات بالغ بر 90 نفر

(معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد،رییس مرکز حراست وزارت اقتصاد مدیرعامل شرکت مادر تخصصی سرمایه گذاری خارجی،رییس کل گمرگ ،رییس کل بیمه مرکزی و ...)

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:میزان تغییرات مدیریتی بالغ بر 117 نفر

(رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ،معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی ، رییس سازمان حج، رییس سازمان سینمایی،معاون هنری وزیر ارشاد،معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد و...)

این وقایع و وقایعی از این دست مخاطب را به یاد خاطره آقای حداد عادل در مناظرات انتخاباتی می اندازد که خطاب به عارف گفت :«بعد از اینکه آقای خاتمی به ریاست جمهوری رسید و دولت را از آقای هاشمی تحویل گرفت چه پاییز برگ ریز اصلاحاتی شروع شد به تعبیری آنها را جلو پنجره آوردند و مملکت را مثل یک گونی تکان دادند و همه را بیرون انداختند و در بعضی وزارت خانه فقط آبدارچی ها عوض نشدند و وقتی به آنها گفتیم چرا این همه تغییرات می دهید می گفتند هر کسی که به آقای خاتمی رای نداده باید برود».

از طرفی در اظهاراتی که چندی پیش نهاوندیان و اخیرا ترکان مشاور رییس جمهوری در خصوص نمایندگان مجلس داشته اند نگاه افراطی دولت اعتدال را در مواجه با منتقدیدن خود به وضوح آشکار می کند.

توهین‌ مشاور‌ ویژه‌ رئیس‌جمهور‌ به‌ نصف‌ ملت‌ ایران:
واقعیت آن است که با رفتارهای تندی که دولت مردان علیه نظارت مجلس بر دولت نشان می دهند این نتیجه حاصل می شود که مقصود آنها از آنچه تعامل مجلس با دولت می نامند "چشم گفتن" مجلس در برابر همه خواسته های دولت و ندیدن و نشنیدن کج روی های وزرا و در یک کلام عدم شنیدن صدای مخالف است.

در نهایت در یک نگاه کلی و از روی انصاف عملکرد دولت تدبیر و امید در این چند ماهه به خوبی نشان می دهد که اعتدالگرایان هنوز پیام آرا مردمی که 24 خرداد بر مولفه هایی مانند "تمرکز بر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم"، "هم آوایی و هم افزایی بین مسئولان "، "ضرورت وجود ارماش و ثبات روانی –سیاسی در جامعه " را درک نکرده و با دستان خود گودالی عمیق برای دولت اعتدال حفر کرده اند به طوری که تدبیر ریس جمهور محترم نیز نتواند به سلامت از آن عبور کند و پس از پایان چهار سال دولت عطای قدرت را به لقایش ببخشد.

 

حسین زندیه کارشناس مسائل سیاسی


[ پنج شنبه 92/10/26 ] [ 11:53 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
در ستاد نماز گفتیم، آقازاده ها، دخترخانم ها، شیرین ترین نمازی که خواندید، برای ما بنویسید. یک دختر یازده ساله یک نامه نوشت، همه ما بُهتمان زد.

 

به گزارش«تیتریک»؛حجة الاسلام والمسلمین قرائتی تعریف می ‏کرد: در ستاد نماز گفتیم، آقازاده ها، دخترخانم ها، شیرین ترین نمازی که خواندید، برای ما بنویسید. یک دختر یازده ساله یک نامه نوشت، همه ما بُهتمان زد، دختر یازده ساله، ما ریش سفیدها را به تواضع و کرنش واداشت.


نوشت که ستاد اقامه نماز! شیرین ترین نمازی که خواندم این است که: در اتوبوس داشتم می رفتم یک مرتبه دیدم خورشید دارد غروب می کند. یادم آمد نماز نخواندم، به بابایم گفتم: نماز نخواندم، گفت: خوب باید بخوانی، اما حالا که اینجا توی جاده است و بیابان، گفت: برویم به راننده بگوییم نگه دار. پدر گفت: راننده که بخاطر یک دختر بچه نگه نمی دارد، گفتم: التماسش می کنیم. گفت: نگه نمی دارد. گفتم: تو به او بگو. گفت: گفتم که نگه نمی دارد، بنشین. حالا بعداً قضا می کنی. دختر دید خورشید غروب نکرده است و گفت بابا خواهش می کنم، پدر عصبانی شد، اما دختر گفت: پدر، امروز اجازه بده من تصمیم بگیرم. می گفت ساکی داشتیم، زیپ ساک را باز کرد، یک شیشه آب درآورد. زیرِ صندلی اتوبوس هم یک سطل بود، آن سطل را هم آورد بیرون. دستِ کوچولو، شیشه کوچولو، سطل کوچولو. شروع کرد وسط اتوبوس وضو گرفت.

قرآن یک آیه دارد می گوید: کسانی که برای خدا حرکت کنند مهرش را در دلها می گذاریم به شرطی که اخلاص داشته باشد، نخواسته باشد خودنمایی کند، شیرین کاری کند، واقعا دلش برای نماز بسوزد، پُز نمی خواهد بدهد. «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا» مریم/96 یعنی کسی که ایمان دارد، «وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ» کارهایش هم صالح است، کسی که ایمان دارد، کارش هم شایسته است، «سَیَجْعَلُ لَهُمْ الرَّحْمَانُ وُدًّا»، «وُدّ» یعنی مودت، مودتش را در دلها می گذاریم. لازم نیست امام فقط امام خمینی باشد. منِ، بچه یازده ساله هم می توانم در فضای خودم امام باشم.

شاگرد شوفر نگاه کرد و دید که دختربچه وسط اتوبوس نشسته و دارد وضو می گیرد، پرسید: دختر چه می کنی؟ گفت: آقا من وضو می گیرم، ولی سعی می کنم آب به کف اتوبوس نچکد. بعدش هم می خواهم روی صندلی، نشسته نماز بخوانم. شاگرد شوفر یک کمی نگاهش کرد و چیزی به او نگفت. به راننده گفت: عباس آقا، ببین این دختر بچه دارد وضو می گیرد.

راننده هم همین طور که جاده را می دید، در آینه هم دختر را می دید. مدام جاده را می دید، آینه را می دید، جاده را می دید، آینه را می دید. مهر دختر در دل راننده هم نشست. راننده گفت: دختر عزیزم، می خواهی نماز بخوانی؟ صبر کن، من می ایستم. ماشین را کشید کنار جاده و گفت: نمازت را بخوان دخترم، آفرین.

چه شوفرهای خوبی داریم، البته شوفر بد هم داریم که هرچه می گویی: وایسا، گوش نمی‏ دهد. او برای یک سیخ کباب می ایستد، اما برای نماز جامعه نمی ایستد. در هر قشری همه رقم آدمی هست.

به نقل از عرش نیوز، دختر می گفت: وقتی اتوبوس ایستاد، من پیاده شدم و شروع کردم به نماز خواندن. یک مرتبه اتوبوسی ها نگاهش کردند. یکی گفت: من هم نخواندم، دیگری گفت: من هم نخواندم. شخص دیگری هم گفت: ببینید چه دختر باهمتی است، چه غیرتی، چه همتی، چه اراده ای، چه صلابتی، آفرین، همین دختر روز قیامت، حجت است. خواهند گفت: این دختر اراده کرد، ماشین ایستاد. یکی یکی آنهایی هم که نماز نخوانده بودند، ایستادند به نماز. دختر می‏ گفت: یک مرتبه دیدم پشت سرم یک عده دارند نماز می خوانند. می‏ گفت: شیرین ترین نماز من این بود که دیدم، لازم نیست امام فقط امام خمینی باشد. منِ، بچه یازده ساله هم می توانم در فضای خودم امام باشم.


[ پنج شنبه 92/10/26 ] [ 11:52 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
در حال حاضر به دلیل مشکلات پیش رو از جمله هزینه‌های سرسام آور ازدواج، جوانان از ازدواج کردن امتناع و دوری می‌کنند.

گروه چندرسانه ای «تیتریک» ؛ من ترک التزویج مخافة الفقر فقد اساء الظن بالله-عز و جل-، ان الله- عز و جل - یقول: «ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله.» (نور/32) امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کس از ترس فقر ازدواج نکند نسبت‏به لطف خداوند بدگمان شده است. چرا که خداوند می‏فرماید: اگر آنان فقیر باشند خداوند از فضل و کرم خود بی نیازشان می‏کند. من لا یحضره الفقیه، ج 3، ص 251? 


[ چهارشنبه 92/10/25 ] [ 9:27 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شاه عربستان به همان اندازه سنی است که شاه پهلوی شیعه بود و مبدأ و منشأ تفرقه افکنان در امریکا و انگلیس است.
منبع: فارس

[ چهارشنبه 92/10/25 ] [ 9:23 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
سنت نامه دادن به رئیس جمهور که در 8سال ریاست جمهوری احمدی نژاد جا افتاده بود، این بار در سفر استانی روحانی هم تکرار شد.
منبع: مهر

[ چهارشنبه 92/10/25 ] [ 9:20 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
منظور از وحدت شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آنها در تعامل با یکدیگر و در مسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بین المللی است.

[ چهارشنبه 92/10/25 ] [ 9:19 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

کی از یاران وفادار محمود احمدی‌نژاد می‌گوید که رئیس‌جمهور سابق 2 بار برای رفع حصر موسوی اقدام کرده و به شورای عالی امنیت ملی نامه زده و اعلام کرده که حصر به نفع کشور نیست.

منبع: ایسنا

[ چهارشنبه 92/10/25 ] [ 9:19 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
یک دانشکده رژیم صهیونیستی دامن زنانه ای منقوش به آیات قرآن که توسط یکی از دانشجویان طراحی شده را بر روی صفحه اینترنتی خود در فیس بوک قرار داد.
منبع: صراط

[ چهارشنبه 92/10/25 ] [ 12:43 صبح ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 154
کل بازدیدها: 1042935
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون