یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند.
درعصر ارتباطات نفس بکشم یا قرون وسطا.
وقتی خبری ازتو نباشد.
دوره جاهلیت است.
اللهم عجل لولیک الفرج ....
|
یک تحلیلگر مسایل بین المللی با اشاره به تغییر لحن مقامات آمریکایی نسبت به حمله به سوریه گفت: دولت آمریکا بعد از دو هفته تهدید، تحت تاثیر دیالوگ پنهان با ایران به این جمع بندی رسید حمله نظامی به نفعش نیست.
![]() مهدی محمدی تحلیلگر مسایل بین المللی و سیاسی در گفتوگو با دانا با اشاره به تغییر لحن مقامات آمریکایی نسبت به حمله به سوریه، این تغییر لحن را قدرت دیپلماسی پنهان ایران دانست و گفت: دولت آمریکا بعد از دو هفته تهدید، تحت تاثیر دیالوگ پنهان با ایران به این جمعبندی رسید که حمله نظامی به نفعش نیست. وی با اشاره به اینکه این برد استراتژیک فوقالعاده قدرتمندی برای ایران است که توانسته از طریق دیپلماسی پنهان و متقاعد کردن آمریکا نسبت به اینکه پیروز جنگ نخواهد بود از وقوع جنگ جلوگیری کند، افزود: این مسئله در طول سلطهطلبی آمریکا بیسابقه است. این کارشناس مسائل بینالملل در ادامه تصریح کرد: از چند روز گذشته مقامات آمریکایی از این صحبت میکنند که اگر رژیم اسد سلاحهای شیمیایی خود را در دسترس جامعه بینالمللی قرار دهد آن وقت حمله متوقف خواهد شد، و به نظر میرسد آمریکاییها به دنبال روشی هستند که با حفظ آبرو حملهای انجام ندهند، چرا که میدانند که قادر به تحمل تبعات امنیتی و راهبردی این حمله نخواهند بود و این حمله آنطوری که آنها بخواهد پیش نخواهد رفت. مشکلات معارضه در سوریه این کارشناس مسایل سیاسی نگرانی آمریکاییها از پیروزی بشار اسد در نابود کردن کامل معارضه را مهمترین عامل به وجود آمدن وضعیت جدید و گزینه جنگ علیه دمشق دانست و در این رابطه افزود: معارضان در سوریه به دلیل نداشتن انسجام درونی، رهبری سیاسی و بدنه عملیاتی باهم ارتباط ندارند و بدنه عملیاتی، رهبری سیاسی را به رسمیت نمیشناسد و رهبری سیاسی به فکر معارضه نیست و میخواهد پول جذب کند و در اروپا خوشگذرانی کند. محمدی مشکل دیگر گروههای معارض در سوریه را پراکنده بودن این گروه ها دانست و گفت: این گروه ها متفرق هستند و هیچ سازمان و کار واحدی در گروههای معارض در سوریه وجود ندارد و کسانی که در میدان میجنگند با جریانانی که رهبری معارض را بر عهده دارند هیچ ارتباط ارگانیکی وجود ندارد و 95 درصد کسانی که در سوریه میجنگند اتباع سوریه نیستند و 5درصد بقیه بقایای ارتش و گریخته گان ارتش هستند. این تحلیلگر مسایل بینالمللی افزود: یکی از اشکالهای گروههای معارض از دید آمریکاییها این است که نتوانستند یک اجماع سیاسی سراسری در سوریه برقرار کند که وقتی حکومت را در دست گرفت بتواند ثبات را در سوریه برقرار کند؛ آمریکا اطمینانی ندارد که گروههای مسلح بتواند به سوریه ثبات دهند بلکه برعکس اگر این گروهها در سوریه حاکم شوند بیثباتی قابل توجهی در سوریه به وجود میآید و به دیگر کشورهای دیگر به ویژه اردن و لبنان بیثباتی صادر میشود و هیچ کسی قادر به جمع کردن اوضاع نخواهد بود. وی همچنین با اشاره به اینکه آمریکاییها نمیخواهند دشمنان شناخته شده خودشان را با مجموعه بزرگی از دشمنان کوچک شناخته نشده جایگزین کنند، افزود: آنها معتقدند یک دشمن بزرگ شناخته شده بهتر از یک مجموعه بزرگ دشمنان شناخته نشده است که نه قابل مذاکره هستند و نه الگوی عمل دارند و نه آمریکاییها از نظر اطلاعاتی اشرافی بر آنها دارند. محمدی اختلاف نظر میان سران عربستان و قطر را درباره سوریه جدی دانست و گفت: در تقسیم کاری که آمریکاییها کردند، پرونده لبنان به سعودیها و پرونده سوریه به قطریها واگذار شد و قطریها نوع مدیریتی که در پرونده سوریه اعمال کردند علاوه بر اینکه یک مدیریت ضد سوری، ضدایرانی و ضد شیعی بود، یک مدیریت ضد سعودی هم بود، یعنی به مجموعه گروههایی که جای پای سعودی در سوریه محسوب میشوند اینها میدان ندادند و سعی کردند همان رقابت سنتی قطر و سعودی را که در منطقه وجود دارد در صحنه سوریه بازسازی کنند. نقش اردن در اوضاع کنونی سوریه محمدی در ادامه به نقش اردن در اوضاع کنونی سوریه اشاره کرد و گفت: اردن از مقطعی حمایت عملیاتی از معارضه را متوقف و با عربستان وارد کار اطلاعاتی شد که مهمترین علت این بود که یک سوم جمعیت اخوانی و آوارگان فلسطینی هستند و اخوانأالمسلمین اردن بسیار قدرتمند است که تا امروز سرکوب شده اند؛ تحلیل اردنیها این بود که اگر اخوان در سوریه پیروز شود آنوقت گام بعدی اردن است و ناآرامیها به این کشور میرود و حکومت اردن در موقعیتی نخواهد بود که بتواند جلوی بیثباتیها را بگیرد و مقامات اردن نگران بودند که خطر بیثباتی از سوریه به داخل کشورشان گسترش پیدا کند و به همین دلیل از یک مقطعی به بعد حمایت تسلیحاتی از اخوان را متوقف کرد و شرایطی به وجود آمد که عملا نوعی برتری تسلیحاتی و برتری در میدان نبرد برای ارتش ایجاد شد. وی آخرین عامل تضعیف شدن معارضه را وارد نمودن مردم به صحنه دانست و گفت: اسد توانست استراتژی مقابله با حرکات مسلحانه را به حرکت مردمی تبدیل کند، چرا که تکیه صرف بر نیروهای نظامی و ارتش و امنیتی در یک مقطعی نه تنها نتوانست جلوی گسترش بحران را بگیرد بلکه عملا بحران را تشدید کرد و بشار اسد توانست حرکتهای مردمی در برابر معارضه ایجاد کند و مردم سوریه به جای اینکه در برابر معارضه متکی به ارتش باشند تصمیم گرفتند خودشان از خودشان دفاع کنند؛ دفاع مردم از خود و مردمی شدن حرکت مقابله با معارضه مسلح در استانهای مهمی توانست غلبه زودهنگام برای ارتش به دست بیاورد و مردمی شدن حرکت مقابله با معارضه باعث شد ارتش حرکت پاکسازی را انجام دهد و حفظ موقعیت و شهرهای پاکسازی شده را به مردم بسپارد و بنابراین این مناطق به طور باثبات از معارضه خالی شدند. دلایل تصمیم آمریکایی ها به حمله به سوریه این کارشناس مسایل سیاسی به دلایل تصمیم آمریکا برای حمله به سوریه اشاره کرد و گفت: اولین دلیلی که باعث شد آمریکاییها به این نتیجه برسند که باید مداخله نظامی انجام دهند این بود که متوجه شدند کمتر از چند هفته دیگر چیزی به نام معارضه سوری وجود نخواهد داشت و بشار اسد قادر خواهد بود سیطره امنیتی و نظامی خودش را بر سراسر خاک سوریه بسط دهد و در واقع بحران سوریه به یک معنا تمام خواهد شد که این برای آمریکاییها بسیار نگران کننده بود؛ اولین دلیلیش هم این بود که فکر میکردند که یک اقتدار و نفوذ غیرقابل کنترل به ایران و حزبالله خواهد داد و اعتماد به نفسی برای ایران و حزبالله ایجاد خواهد کرد که دیگر نمیتوانند در برابر پروژههای بعدی ایران و حزبالله نمیتوانند بایستند. محمدی درباره دومین دلیل تصمیم آمریکاییها برای حمله به سوریه نیز گفت: آنها میدانستند که اسد جدید، به ویژه از نظر امن ماندن مرزهایش با اسراییل، اسد سابق نخواهد بود، یعنی دیگر ضمانتی وجود نداشت که مرزهای سوریه که طی 60 سال اخیر امنترین مرزها با اسراییل بوده باز هم بخواهد با کیفیت سابق امن نگه دارد. وی در ادامه گفت: دلیل سوم این بود که عملا امریکاییها تصور میکردند که با از دست دادن سوریه، لبنان را هم از دست خواهند داد و بلکه در مصر هم جنبشهای ضد آمریکایی رشد پیدا خواهند کرد و موج معکوسی از موج بهار عربی ایجاد خواهد شد؛ موج اول بهار عربی موجی بود که آمریکاییها توانستند از طریق مذاکرات پنهان با اخوانالمسلمین این موج را در اختیار بگیرند و به همین دلیل آمریکا تصمیم گرفت در این مقطع یک حمله محدود نظامی به سوریه انجام دهد. این کارشناس مسایل سیاسی، حمله شیمیایی را بهانه آمریکاییها برای حمله به سوریه دانست و گفت: اگر این بهانه هم نبود بهانه دیگری پیدا میکردند تا بتوانند یک عملیات نظامی را طراحی کنند. اهداف آمریکا از حمله به سوریه محمدی اصلیترین هدف که باعث شد آمریکاییها وارد این صحنه شوند را باختن گروههای معارض سوری و باختن جنگ در میدان دانست و هدف آمریکا از حمله به سوریه را تغییر موازنه در میدان نبرد دانست و افزود: آمریکایی ها میخواهند موازنه در میدان نبرد تغییر کند، یعنی اسد در وضعیتی قرار بگیرد که از اعتماد به نفس صددرصدی که الان دارد فاصله بگیرد و این مستلزم این است که برتریهای اصلی اسد بر معارضه یا از بین برود یا تضعیف شود که شامل: توان هوایی، توان توپخانهای و توان موشکی ارتش سوریه است و عملا این ارتش میتواند از فواصل دور ضربات جدی به طرفهای مقابل وارد کند. وی در این رابطه افزود: هدف آمریکاییها در واقع این است که اگر بتوانند هواپیماهای اسد را از بین ببرند؛ فرودگاهها را به نحوی تخریب کنند که حداقل سه ماه زمان برای معارضه بخرند و سه ماه زمان لازم باشد که بتوانند فرودگاهها را بازسازی کنند، انبارهای ذخایر موشکهای کروز و اسکارت را منهدم کنند و شرایطی به وجود بیاورند که ایران و حزبالله احساس ناامنی کنند و احساس کنند که باید نیروهایشان را از سوریه بیرون بکشند؛ از دید آمریکا اگر این اتفاق بیفتد معارضه تغییر پیدا خواهد کرد، یعنی وضعیتی به وجود خواهد آمد که دیگر اسد با اطمینان نمیتواند بگوید که برنده جنگ است و وقتی این اتفاق بیفتد آن وقت اسد پای میزمذاکره خواهد نشست." محمدی هدف نهایی را نشاندن اسد به پای میز مذاکره دانست و گفت: هدف نهایی این است که اسد را به اجلاس ژنو 2 ببرند و در آنجا تئوری تجزیه سوریه را محقق کنند؛ یعنی اسد بپذیرد که سه استان دست معارضین بماند و عملا سناریوی تجزیه سوریه محقق شود و آنها بتوانند معارضه را تقویت و شکوفایی اقتصادی در این مناطق تحت کنترل معارضین ایجاد کنند و از این طرف مناطق تحت کنترل اسد را تحت فشار بگذارند و ظرف مدت یک سال شرایطی به وجود آورند که مردم خودشان حس کنند که مناطق تحت کنترل اسد جای مناسبی نیست. استفاده از تجریه عراق در سوریه این کارشناس مسایل بینالمللی در ادامه به استفاده مقامات آمریکایی از تجریه عراق در سوریه اشاره کرد و گفت: دو تجربه ناموفق آمریکائیها در عراق، حذف صدام و حفظ بدنه و عدم تفاهم با همسایگان عراق بود. وی در ادامه افزود: در عراق آمریکاییها بدون اینکه ارتش و دستگاه اطلاعاتی صدام را کاملا نابود کنند، راس حکومت یعنی صدام را حذف کردند و بدنه وفادار به صدام که قدرتمند و مجهز بود یکپارچه به گروههای تروریستی تبدیل شدند و عملا اینها حدود هفت سال با آمریکا درگیر شدند و آمریکاییها را زمینگیر کردند و ویژگی دوم تجربه عراق این بود که آمریکایی ها زمانی صدام را نابود کردند که با همسایگان تفاهم نکرده بودند، یعنی با همسایگان عراق تفاهمی نشده بود که چنین اتفاقی قرار است بیفتد و بنابراین سیلی از گروههای مسلح و تروریستی از مرزهای کشوهای همسایه وارد عراق میشد و آمریکاییها نمیتوانستند این موج را به ویژه از سوی سوریه و اردن متوقف کنند و این تجربهای است که آمریکاییها نمیخواهند در سوریه تکرار کنند، یعنی نمیخواهند در سوریه راس حکومت را حذف کنند، چون میدانند بدنه قدرتمندی از ارتش و دستگاه اطلاعاتی و مردم حامی این رژیم هستند و حتی اگر رژیم ساقط بشود، رژیم جایگزین به شدت با بدنه حکومت دچار مشکل خواهد شد. احتمال حمله محدود آمریکا به سوریه این کارشناس مسایل سیاسی به چند دلیل حمله محدود به سوریه توسط نیروهای آمریکایی را حتمی دانست و گفت: دلیل اول اینکه موضوع حمله برای آمریکا حیثیتی است و ادبیاتی که مقامات کاخ سفید مصرف کردند ادبیاتی است که نمیتوانند آن حرفها را پس بگیرند و به نحوی صحبت کردهاند که پلهای پشت سرشان خراب شده و پس گرفتن تهدیدهایی که کردهاند عملا این معنا را دارد که به ابهت نظامی آمریکا و اعتبار خطوط قرمز تثبیت شده توسط مقامات آمریکا و به اعتبار بازدارندگی آمریکا لطمه های شدید وارد می شود. وی افزود: دلیل دوم این است که در عین حال آمریکاییها میخواهند این حمله منجر به درگیری بزرگی نشود، چرا که دولت آمریکا هم از لحاظ افکارعمومی داخلی، هم از لحاظ وضعیت ارتش و هم از لحاظ وضعیت اقتصادی و بینالمللی و اجماع نخبگان در جهان و هم از لحاظ روابط با کشورهای عربی و روسیه و چین و ادامه مذاکرات هستهای با ایران اساسا نمیخواهد وارد جنگ بزرگ جدید دیگری در خاورمیانه شود. محمدی تصریح کرد: هدف آمریکا این است که هدف محدودی که انجام میدهد یا پاسخی نگیرد و یا پاسخ اسد به گونهای باشد که آمریکا نیازی به حمله مجدد نداشته باشد که این سیر رفت و برگشت حملات منجر به یک درگیری بزرگ و وارد شدن طرف های دیگر و گروههای تروریستی و خارج شدن کار از دست همه شود. پیغام آمریکاییها برای ایران و روسیه این کارشناس مسایل سیاسی از گفتوگوی آمریکاییها با ایران و روسیه خبر داد و گفت: تلاشی که آمریکاییها با گفتوگو با ایران و روسیه انجام دادهاند این بوده که به صورت محدود حمله کنیم و هدفمان اسقاط رژیم اسد نیست و حتی از ایران و روسیه خواستهاند که اسد را متقاعد کنند وارد حوزه پاسخگویی نشود و به پای میز مذاکره بیاید و در اصل هدف آمریکاییأها این است که حمله محدود بماند و پاسخ اسد به گونهای نباید که درگیری محدود به جنگی بزرگ تبدیل شود. محمدی افزود: معضل بزرگی که آمریکاییها پیدا کردند این بود که چنین اطمینانی از طرف سوریه، ایران و روسیه و یا هیچ طرف دیگری به آمریکا داده نشد که جنگ محدود خواهد ماند، بلکه برعکس این پیام را دریافت کردند که شروع جنگ از آنها و پایان جنگ با ما خواهد بود و اگر وارد درگیری شوند آینده درگیری به هیچوجه ضمانت نمیشود و قطعا یک درگیری وسیع رخ میدهد و ممکن است شرایط به گونه ای شود که هیچکسی نتواند این وضعیت را کنترل کند. معضلات راهبردی آمریکا این کارشناس مسایل سیاسی و بینالمللی، آمریکاییها را دچار چند معضل راهبردی دانست و گفت: اولین معضل این است که آمریکاییها اطمینان ندارند که میتوانند یک حمله تمیز و محدود انجام دهند، بلکه نگرانند که حمله ابعاد گستردهای پیدا کند و معضل دوم آمریکاییها این است که این جنگ منطقه را در یک بیثباتی میانمدت رفع ناشدنی فروخواهد بود و گروههای فرقهای و تروریستی را جسورتر میکند و باعث گسترش نقل و انتقال تسلیحات به منطقه خواهد شد و در کل هیچ دورنمای سیاسی برای پایان این درگیری وجود نخواهد داشت. وی معضل سوم آمریکاییأها را ایران دانست و افزود: آمریکاییها میگویند که اگر وارد درگیری نظامی با سوریه شوند دو اتفاق در ایران میافتد و اولین اتفاق این است که گفتمان اعتدال که به یک گفتمان برتر در داخل کشور تبدیل شده، به شدت تضعیف خواهد شد و عملا فضای ایران به یک فضای مقاومتی، حماسی و جنگی تبدیل خواهد شد که دیگر جایی برای صحبت از رابطه با آمریکا نخواهد بود. وی گفت: اگر آمریکا به بزرگترین متحد ما یعنی سوریه حمله کند مذاکرات هستهای با ایران نابود و مذاکرات عقیم خواهد شد. محمدی در پایان نیز تصریح کرد: معضل بعدی آمریکاییها این است که اگر وارد جنگ گسترده شوند، چارهای جز ساقط کردن بشار اسد نخواهند داشت و اگر اسد را ساقط کنند جایگزینهای اسد برای منافع راهبردی آمریکا از خود اسد خطرناکتر هستند و به همین دلایل آمریکاییها به دنبال یک سناریوی جایگزین میگردند و نهایتا مجبور خواهند شد یک حمله محدود انجام دهد. منبع: دانا [ شنبه 92/6/23 ] [ 12:16 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
دهه کرامت که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و ولادت امام رضا(ع)، نامگذاری شده است، فرصت خوبی برای شناخت فضایل خاندان اهل بیت(ع) و سبک زندگی آن بزرگواران میباشد.
به همین منظور گفتوگویی را درباره زندگی امام رضا(ع)، با حجت الاسلام و المسلمین نجم الدین طبسی انجام دادیم که در ادامه خواهد آمد. مهمترین مقطع زندگی حضرت رضا(ع) چه مقطعی از زندگی پربرکت ایشان بوده است؟ زندگی امام رضا(ع) را باید در چند دوره، مورد ارزیابی قرار داد. دوران زندگی امام رضا(ع)در دوران امامت امام کاظم(ع) تا پیش از زندان. دوم، دوران زندگی امام رضا(ع) در زمان زندانی شدن کاظم(ع). سوم، دوران امامت ایشان پس از شهادت امام کاظم(ع) تا پیش از احضار اجباری به مرو و دوره چهارم، دوران ولایتعهدی حضرت(ع)؛ یعنی از لحظه خروج امام رضا(ع) از مدینه تا رسیدن ایشان به مرو و پذیرش ولایتعهدی تا شهادت. هر چند، همه این مقاطع مهم است، اما مقطع آخر شاید چشمگیرترین و مهمترین دوران زندگی امام رضا(ع) این دوران بود. لحظه خروج از مسجد پیامبر اکرم(ص)، وداع با قبر پیامبر(ص)، بلند بلند گریه کردن حضرت، جمع کردن فامیل و درخواست گریه برای ایشان و خبر دادن به اینکه آخرین سفر است، طواف وداع، ارسال افرادی به عنوان جاسوس و انتخاب مسیر اهواز که امام رضا(ع) بر انتخاب این مسیر تأکید و اصرار داشتند، از جمله وقایع این دوران میباشد. چه اسرار و دلیلی در انتخاب این مسیر نهفته بوده است؟ شاید یکی از آثار این سفر و اسرار این اِسراءحضرت، همین چیزی است که اکنون میبینیم. ایرانی شیعه آل محمد(ص)، شیفته و پاکباخته اهل بیت(ع) است. شما از دوران ولایتعهدی به عنوان مهمترین مقطع زندگی ایشان اشاره کردید. علت پذیرش ولایتعهدی از سوی ایشان چه بود؟ من میخواهم در اینجا به نکتهای اشاره کنم که عدهای درباره پذیرش ولایتعهدی از سوی امام(ع) تحلیلهایی ارایه میکنند، اما من معتقدم که باید علت اصرار حکومت در پذیرش ولایتعهدی را تحلیل کرد که اگر بدرستی تحلیل شود، علت پذیرش آن از سوی امام(ع) نیز تبیین میشود که البته از جانب حضرت(ع) پذیرشی نبوده و در واقع یک نوع تحمیل بوده است، بنابراین حضرت(ع) هیچگونه تبریکی را از سوی خواص نمیپذیرفتند. یکی از وقایع زندگی ایشان، مناظرات با جریانهای انحرافی و ضد دینی بود. ظهور این جریانها و واکنش امام(ع) را چگونه ارزیابی میکنید؟ یکی از نکات زندگی آن امام همام، برخورد ایشان با جریانهای انحرافی و ادیان و مذاهب باطله بود که اغلب حکومت پشت سر این جریانها بود و آنها را تحریک و تقویت میکرد. در دوران هارون و مامون که آن را عصر طلایی مینامند، در واقع عصر رواج دادن خطوط انحرافی و مذاهب باطله و جریانهای پوشالی بود تا مردم را به خود مشغول کنند تا کمتر وارد سیاست شوند و از سویی به خیال خودشان، خانه اهل بیت(ع) و عالم آل محمد(ص) را تحت تأثیر قرار دهند. سرانجام جامعه بیمار و گرفتار شبهات و انحرافات بود، ولی این بزرگوار به حول و قوه الهی با برگزار کردن مناظرات و بحثها، تمام جریانها را به چالش و شکست کشاند؛ به گونهای که همه اعتراف کردند که اگر روی کره زمین یک عالِم است، آن شخص کسی جز علی بن موسی الرضا(ع) نمیباشد. در صفحات 170 تا 228 کتاب احتجاج طبرسی، تمامی مناظرات حضرت با اهل کتاب و مجوسیها پیرامون توحید، خداشناسی، صفات خداوند، بداء و مناظرات با منحرفین و جریان سلفیگری آمده است که حضرت(ع) با قدرت در برابر این جریان ایستاد و مجسمهو مشبهه خداوند را کافر و ملعون میدانست و گاهی از تعبیر اینکه «خدا آنها را بکشد»، استفاده میکرد و افکار انحرافی آنها را به چالش کشانده و رد میکرد. بسیاری از مناظرات دیگر حضرت در ارتباط با تصحیح انحرافات اهل حدیث بود که براثر کجفهمی و ناآگاهی، آیات و روایات را تحریف و معنای آن را طبق نظر خودشان تطبیق میدادند بنابراین از همان اول با جریان سلفی بشدت برخورد کرد. مهمترین محورهای مناظرات امام رضا(ع) چه مباحثی میباشد؟ با بررسی بیانات و فرمایشات حضرت(ع) در موقعیتهای گوناگون، سه محور بسیار پررنگ و برجسته از سوی ایشان ارایه میشد که البته فقط منحصر در مناظرات نبود. اولین محور، تاکید بر مقام شامخ امام علی(ع) و امامت و ولایت ایشان و تبیین آن میباشد که امام رضا(ع) در مناظراتشان بحثهای مفصلی درباره امامت ایشان داشتند و این مقام را برای مردم ترسیم میکردند که جایگاه این مقام، آنقدر بلند است که هرگز بر مأمون و بزرگتر از مأمون قابل انطباق نیست و بر علی(ع)، مصداق تام آن، انطباق دارد. چنانچه در استقبال از ایشان در نیشابور که فقط 20 هزار قلم به دست و به اصطلاح امروزی، خبرنگار، بودند، در آنجا حدیث سلسله الذهب را درباره مقام شامخ امام علی(ع) بیان کردند. محور برجسته دیگر در فرمایشات و موضعگیریهای ایشان، حادثه کربلا و مظلومیت ایشان است که در همان حدیث سلسله الذهب به آن اشاره کردند و در موقعیتهای گوناگون، مظلومیت امام حسین(ع) را با برگزاری مجالس و بیاناتشان یادآور میشدند. محور و نکته سوم، تأکید ایشان بر بحث مهدویت است. در جلد پنجم کتاب معجم احادیث مهدی(عج)، چندین روایت از حضرت رضا(ع) را پیرامون موضوع مهدویت نقل کردیم. این روایات، شاید بیش از 30 روایت باشد که در جهات و ابعاد مختلف، جریان مهدویت همچون ضرورت وجود امام مهدی(عج)، غیبت، انتظار و ثواب منتظرین، علایم ظهور، نهی از توقیت و ...، میباشد. بخصوص پیرامون نهی از توقیت، روایت صحیحی از امام رضا(ع) وارد شده است که «وقت ظهور را حتی پیامبر اکرم(ص) نیز نمیداند و به فرموده پیامبر(ص)، فقط خداوند از آن اطلاع دارد». این روایت در واقع، پیامی به بعضی منحرفان امروزی است که با عقاید مردم بازی میکنند و آن را به سخره گرفته و برای ظهور امام(عج) وقت تعیین میکنند که طبق روایت صحیح از امام رضا(ع)، حتی خود پیامبر و امام زمان(عج) هم نمیدانند؛ بنابراین باید بر دهان آنها زد و آنها را دروغگو نامید. درباره نامگذاری آن حضرت به رضا(ع)، بفرمایید چگونه و توسط چه کسی انجام میشد؟ برخی از مورخان بر این باورند، مأمون عباسی، امام را ملقب به «رضا» کرد، اما امام جواد(ع) این نظر را رد کرده است. احمد بزنطی به حضرت جواد(ع) گفت: عدهای از مخالفان شما خیال میکنند، مأمون پدر شما را به رضا ملقب کرده است؛ زیرا آن حضرت ولایتعهدی او را پذیرفت. امام فرمود: به خدا سوگند اینان مردمی بدکار و دروغگو هستند و خیال نابهجایی کردهاند، بلکه خدای متعال او را رضا نامیده است؛ زیرا آن حضرت، خدای تعالی را در آسمان و پیامبر(ص) و ائمه(ع) را در زمین از خود خشنود کرد. بزنطی پرسید: از کجا چنین لقبی مخصوص پدر بزرگوار شما شده است، با آنکه پدران و اجداد شما همگی مرضی خدا، رسول و ائمه طاهرین بودهاند؟ فرمود: علت اینکه پدر من از میان تمام ائمه(ع) بدین لقب مفتخر شد، این بود که دوست و دشمن از وی خرسند بودند، لیکن پدران او هرگاه مورد توجه و علاقه دوستان بودند، دشمنان از آنها رضایتی نداشتند. منبع : قدس آنلاین [ شنبه 92/6/23 ] [ 12:16 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
همواره برای حل معضلهای اجتماعی میبایست زمینههای پیدایش آن را رفع نمود. و الا درمان در حدّ مُسکّن، نقش ایفا خواهد کرد و بیمار به مرور خواهد مرد. غفلت از زمینهها و عدم پردازش و رفع منابع تغذیه یک معضل، در سطح اجتماعی مصیبتبار است.
![]() حیا و عفاف نمیتواند با امر قضائی و انتظامی به انسان تحمیل شود، بلکه حاصل تربیت و اندیشه ورزی است. شاید بتوان از طریق قضایی و انتظامی مظاهر توسعه و تبلیغ نابهنجاری را از سطح شهر برچید و بعنوان آرامبخش مدت دار این امر لازم به نظر برسد، اما تا وقتی جریان نرمی حیا و ملاحظات اخلاقی را میخواهد از بین ببرد، بدون حرکت نرم متقابل در قالب تربیت و اندیشه، حرکت انتظامی و قضایی تنها عوارض سرکوب را در قربانیان بدحجابی، بهجای خواهد گذاشت و موضوع را درمان نخواهد کرد.
همواره برای حل معضلهای اجتماعی میبایست زمینههای پیدایش آن را رفع نمود. و الا درمان در حدّ مُسکّن، نقش ایفا خواهد کرد و بیمار به مرور خواهد مرد. غفلت از زمینهها و عدم پردازش و رفع منابع تغذیه یک معضل، در سطح اجتماعی مصیبتبار است.
برای سالم سازی محیط و افراد از بی حجابی و بد حجابی باید به سراغ علل و عوامل به وجود آورنده آن رفت و آنها را شناخت ، بنابراین راه های مبارزه با بی حجابی و بد حجابی در امور زیر خلاصه می شوند: 1-جایگزینی اصالت فرهنگی به جای تغافل فرهنگی و نیز مبارزه بی امان با استعمار غرب و غرب زدگی و قطع دستهای آلوده و پلید آنها که به سوی کشورهای اسلامی دراز شده اند. 2-آگاهی بخشی در مورد تقسیم آزادی به آزادی صحیح و غلط و سوق دادن انسان ها به خصوص نسل جوان به گزینش آزادی صحیح و مفید نه آزادی غلط و زیان بخش،مسئولیت مهم این کار به عهده آموزش و پرورش و رسانه های گروهی است که در تفهیم این موضوع نقش بسزایی خواهند داشت. 3-تقویت باور های فکری و عملی زنان بر این اساس که حجاب اسلامی هرگز در مورد کار و تلاش در عرصه های مختلف فرهنگی دست و پا گیر نمی باشد، چنانکه این مسئله عملا در جمهوری اسلامی ایران دیده می شود. 4-تربیت و تزکیه نفوس با برنامه های اخلاق اسلامی ، ارضاء و اشباع هوس ها و غرائز از راه های صحیح و معقول اسلامی(ازدواج). 5-نشان دادن ارزش های والا و راستین انسانی و اسلامی و جایگزین کردن آنها به جای ارزش های کاذب. 6-نشان دادن الگوهای کامل و سالم و جایگزینی آنها به جای الگو های دروغین.مثلا گزینش الگوهایی همچون حضرت فاطمه (س) ، حضرت مریم و حضرت زینب و …نه گزینش رقاصه های بی بند و بار به عنوان الگو و سرمشق.در این ارتباط باید به تقویت ایمان پرداخت و بذر ایمان و فرآورده های آن را در قلوب زنها پاشید و دروغین بودن شخصیت های کاذب غربی را به صورت یک باور حقیقی در درون آنها استوار ساخت. 7-تقویت اعتماد به نفس و استدلال فکری و دوری از خود باختگی و آگاهی های لازم نیز از راه های موثری است که انسان را از انحراف و تقلید های کورکورانه می رهاند و در نتیجه از پیامدهای شوم آن از جمله بی حجابی رهایی می بخشد. 8-احیای فرهنگ اصیل ایرانی در پرتو شناخت ارکان فرهنگ اسلام و عمل کردن به آن که سبب می گردد زن از ظاهر گرایی به درون گرایی درآید و از جلوه گری ظاهری و فریبنده دوری جوید. 9-تقویت نیروی فکر و فراخوانی زنان به تفکر و تعقل و تجزیه و تحلیل منطق که موجب استقلال فکری می گردد.چنین روحیه ای قطعا نقش بار دارندگی مهمی در دوری از ناهنجاری ها خواهد داشت و نیز تقویت اراده در پرتو ایمان و اعتقاد به خدا تا حد زیادی موجب نجات انسان از پرتگاه ها می گردد و او را در برابر هجوم یا شبیخون فرهنگ منحط غرب می رهاند. منبع: مفا آنلاین [ شنبه 92/6/23 ] [ 12:14 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
از پیروان و شیعیان راستین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جداً تقاضا میشود که از هرگونه کمک مادی و معنوی به شبکه یاد شده خودداری کنند.
![]() اما منظور رهبر انقلاب کدام رسانهها بوده است؟ در سالهای اخیر رسانههای مختلفی به نام تشیع با هدف ایجاد اختلاف میان مسلمانان ایجاد شده اند که به اختصار به سه شبکه فارسی زبان آن اشاره میشود: شبکه اهلبیت؛ ادبیات لمپن به نام شیعیگری! اللهیاری شبکه اهل بیتاین شبکه با مدیریت فردی افغانی به نام «حسن اللهیاری» در قم تاسیس شد و عوامل آن با انتخاب این نام مقدس، سعی داشتند در فضای فرهنگی قم، موقعیتی برای خود کسب کنند. اهل بیت، در دوره فعالیت خود در راستای برجسته ساختن اختلافات مذاهب اسلامی و همسو با سیاستهای انجمن حجتیه مطالبی را تهیه میکرد. تاکید بر سوگواری ایام فاطمیه به نام «محسنیه» و برگزاری جشنی موسوم به «عیدالزهرا» و به مناسبت مرگ عمر بن خطاب مهمترین اقدامات این شبکه بود. انتساب دروغین به مرجعیت اللهیاری مدتی این شبکه را منتسب به مراجع معرفی میکرد و مدعی بود، بیوت مراجع از آن حمایت میکنند. این ادعا از سوی مسئولان بیوت مراجع رد شد. از میان مراجع تقلید، بیت «آیت الله قربانعلی محقق کابلی» از علمای افغانی مقیم قم از شبکه اهل بیت، حمایت میکرد. سال گذشته با افشای ماهیت تفرقهافکنانه آن، آیت الله محقق کابلی نیز طی اطلاعیهای که در مهر 1389 منتشر کرد، با تاکید بر اهمیت وحدت بین مسلمانان، اعلام کرد: «از پیروان و شیعیان راستین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جداً تقاضا میشود که از هرگونه کمک مادی و معنوی به شبکه یاد شده خودداری کنند. از نظر اینجانب پرداخت وجوهات شرعیه با هر عنوانی به این شبکه و سایر مراکز و شبکهها و برنامههایی که تحت هر عنوانی در راستای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی فعالیت میکنند نه تنها مجزی نیست بلکه تعاون بر اثم و عدوان است.» دیدگاههای سیاسی اللهیاری 1- ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی 2- تایید شعار نه غزه نه لینان با این بهانه که اول بقیع را آزاد کنیم غزه برای بعد 3- ایجاد فاصله بین شیعیان و مرجعیت معظم شیعه (مدیر این شبکه هیچیک از مراجع را عادل نمیداند و به کرات به حضرت امام خمینی، آیتالله خامنهای ، آیتالله مکارم شیرازی و حتی آیت الله بهجت توهین کرده است) 4- کوبیدن دولت جمهوری اسلامی ایران و پایین آوردن جمهوری اسلامی از حامی مستضعفان و شیعیان جهان به دشمن اهل بیت! 5- مقایسه? حکومت امام خمینی (ره) با حکومت عباسیان 6- دفاع از آمریکا به بهانه? آزادی بیان در آن کشور آقای الله یاری ساکن آمریکاست. جالب است بدانید در آمریکا قانونی برای شبکههای ماهوارهای وجود دارد با این مضمون که اگر شبکهای کوچکترین توهینی به مقدسات یک فرقه? مذهبی یا فکری یا اجتماعی بکند آن شبکه تعطیل میشود و مجوزش باطل خواهد شد. حال این سوال برای خود من پیش میآید که چرا شبکه? موسوم به اهل بیت که تماما توهین است بسته نمیشود؟ جز مخالفت این شبکه با دولت جمهوری اسلامی و ایجاد اختلاف بین فرق اسلامی علتی دارد؟ اعتقادات مبتنی بر تفکرات انجمن حجتیه اعتقادات و حرفهای ایشان شدیدا منطبق بر تفکر حجتیه است، او از افرادی است که معتقداست هیچ کاری نباید انجام داد فقط منتظر باشیم تا خدا هر زمان خواست امام زمان را بفرستد. این شبکه مروج قمهزنی است و میگوید به عشق امام حسین (علیه السلام) همه کاری باید کرد…. هدف این جریان سوق دادن تشیع به سمت حجتیه است تا به اهل سنت فحش بدهد و یا حتی حکم قتل برادران اهل سنت را صادر کند. در حال حاضر هم توهین به اهل سنت از جانب ایشان کم نیست. و از این طریق میان برادران شیعه و سنی ایجاد تفرقه میکند. شبکه اهل بیت «کاخ سفید»! چندی پیش حجتالاسلام نبوی معاون تبلیغات حوزه علمیه قم طی نشستی از گردآوری اسنادی مبنی بر حضور آمریکاییها در پشت پرده این شبکه ماهوارهای خبر داد و گفت: «هدف این شبکه که به نام دفاع از شیعه و گسترش علوم اهل بیت (ع) راه اندازی شده است بد جلوه دادن شیعه بود.» با بروز حساسیت در خصوص این شبکه، دادگاه ویژه روحانیت در قم، حکم پلمپ دفتر این شبکه را صادر کرد. عوامل این شبکه در ادامه تحرکات خود، ضمن جسارت به علمای اسلام و نیز مقام معظم رهبری و ولایت فقیه، مدعی شداند رویکرد نظام حمایت از اهل سنت و قصد تضعیف مکتب اهل بیت (س) است! عوامل انجمن حجتیه نیز با انتقاد از آنچه آزادی عمل اهل سنت در ایران نامید، از ضرورت حمایت از شبکه اهل بیت سخن گفتهاند. شبکه سلام؛ از اسلام منهای سیاست تا سیاست منهای اسلام محمد هدایتی مدیر شبکه سلامچند سال قبل که اولین نوشتهها درباره شبکه سلام منتشر میشد، کمتر کسی خطر اسلام آمریکایی را که در لباس تبلیغ شیعه خود را میان شیعیان رسوخ داده بود، جدی میگرفت. اما امروز با پیوند خوردن این شبکه با جریانات سیاسی و ضدامنیتی امروز کمتر کسی از این موضوع بیخبر است که شبکه سلام در خدمت سیاستهای استعماری ضداسلامی در حال فعالیت است. به خصوص این روزها که مدعیان جدایی دین از سیاست در امور سیاسی وارد شده و در مخالفت با جمهوری اسلامی تمام قد ایستادهاند. مدیر شبکه سلام به به راه انداختن تشکیلاتی با عنوان «جمعیت روحانیون سنتی ایران معاصر» بیانیههای آتشینی در حمایت از آشوب در کشور صادر کرده است که از جمله آنها میتوان حمایت از آشوب 25 بهمن سال گذشته را نام برد. منابع مالی که آشکار نمیشوند… در حالی که هر روز اخبار تازهتری از اعمال محدودیت برای انتقال وجوه ایرانیان در سراسر دنیا منتشر میشود، اما شبکه سلام شماره حسابهای بیشتری را در کشورهای آلمان، آمریکا، استرالیا، دوبی و… معرفی میکند تا عنوان کند که کمکهای مالی بیشتری را از مخاطبان جمعآوری کرده است. مرجان حسینی کارشناس ارتباطات مینویسد: «برنامههای شبکه سلام از راه ماهواره هاتبرد پخش میشود که ماهانه، مبلغ درخور توجهی را برای اجاره از مالکان شبکهها دریافت میکند. با در نظر گرفتن سایر هزینههای راهاندازی و اداره شبکه ماهوارهای که تمام قارهها را زیر پوشش قرار میدهد و تبلیغات بازرگانی محدودی دارد، سلام باید منابع مالی گستردهای داشته باشد. مدیران این شبکه در مورد تأمین هزینههای آن توضیحات شفافی ارائه ندادهاند.» مدیر بخش مانیتوریگ صدا و سیما در گفتگو با همشهری ماه میگوید: «شما میتوانید از میزان آگهیهای این شبکهها به راحتی به این مساله دست پیدا کنید چون اغلب این شبکهها آگهی پخش نمیکنند در حالیکه برای گرفتن یک پهنای باند خیلی معمولی روی ماهواره هاتبرد هر ماه باید 28 هزار دلار پرداخت کنند با هزینههای آپ لینگ به ماهانه 60 هزار دلار بالغ میشود. این هزینه فقط برای ارسال برنامه به ماهواره و از ماهواره به زمین است. حال اگر حقوق و دستمزد را اضافه کنید… این شبکهها که آگهی ندارند از کجا این هزینه را تامین میکنند؟ این مساله مدرک محکمی برای وابستگی این شبکهها به دلارهای سیاه آمریکا است. زیرا در زمانی که از بیپولی رنج میبرند، کیفیت این شبکهها هر روز ارتقا مییابد، مرتب شبکه اضافه میکنند و مرتب دامنه? دریافت شبکههاشان افزایش پیدا میکند.» وی همچنین میگوید: «این شبکهها باید به این سوال پاسخ بدهند که این پول را از کجا میآورند که اغلب پاسخ شنیده میشود که از کمکهای مردمی تامین میشود. این افراد خیلی ساده دست خود را رو میکنند، چون به راحتی قابل اثبات است که دلارهای آمریکا این افراد و این شبکهها را تامین میکند. یکی از نشانههایی که این شبکهها از سوی آمریکا حمایت میشود این است که برطبق قوانین ماهوارهها اگر شبکهای اختلاف افکنی مذهبی انجام دهد و یا به مذاهب رسمی توهینی روا دارد، محکوم شده و بلافاصله از روی ماهواره قطع میشود، اما این شبکهها به رغم فعالیتهای مخدوش و اختلاف افکنانه اشان، همچنان به فعالیت خود ادامه میدهند.» تلاش برای ماستمالی مدتی پیش نیز مرتبطان شبکه ماهوارهای سلام وابسته به انجمن حجتیه برای افزایش مقبولیت این شبکه به مدیران آن توصیه کردهاند که از مراجع سنتی و نه سیاسی تاییدیه دریافت کنند، زیرا در جامعه مطرح است که شبکه مورد تایید مراجع نیست. این عناصر قصد دارند برای پیشبرد برنامههای خود از اسم مراجع و روحانیون مشهور بهره برداری کرده تا در فعالیتهای خود در سطح کشور با مشکلات و موانع کمتری مواجه شوند. در سالهای اخیر این شبکه و مسئولان آن تلاش بسیار زیادی کردند تا موضوع قمهزنی را به عنوان یکی از سنتهای اسلامی معرفی کنند و این موضوع مورد استقبال دشمنان واقع شد. در یکی از این برنامهها، محمد هدایتی مدیر شبکه سلام و از کارشناسان دینی صدای آمریکا افزود: با نگاهی بر آیات قرآن می بینیم که ریشه قمه زنی در قرآن آمده است . این روحانی نما با تحریف آیاتی از کلام الله مجید تمام تلاش خود را برای تطبیق دادن موضوع قمه زنی با آیات قرآن به کار گرفت. بیان این مسئله آنقدر سطحی بود که صدای کارشناس دیگر این برنامه را نیز درآورد. مهدی خلجی که با عنوان کارشناس امورد دینی در این برنامه حضور داشت نتوانست سکوت خود را در برابر سخنان بی مبنای روحانی واشنگتنی حفظ کند و بیان کرد: سخنان آقای هدایتی غلط می باشد و به نوعی تحریف قرآن است. در ادامه این برنامه با معرفی قمه زنی به عنوان سنت قدیمی شیعیان، قمه زنی را عامل گسترش روحیه شجاعت و ایثار و فداکاری عنوان نمودند و اعلام داشتند که به همین منظور قمه زنی در آمریکا آزاد می باشد و شیعیان به راحتی می توانند در خیابان های آمریکا به عزاداری و قمه زنی بپردازند. ارتباط شبکههای مذهبی فارسی با سران ستاد ارتش آمریکا مهدی شریفی رئیس مرکز مونیتورینگ صدا و سیما در گفتوگویی با طرح این سئوال که شبکههای مذهبی با ادعای دغدغه دین چه نسبتی با سران ستاد ارتش آمریکا داشته و چگونه هزینه سنگین فنی را تامین میکند، گفت که این شبکهها همان شبکههای بزمی هستند که لباس خود را عوض کردند و صدایی که از درون آن خارج میشود نعره شیطان است که در صدد جاانداختن اسلام آمریکایی و اسلام بدون جهاد و مرجعیت است. به گفته وی برخی از این شبکهها با جریان انجمن حجتیه در ارتباط هستند و این نکتهای است که مردم هوشمند ما نباید از آن غفلت کنند و باید به آموزههای صحیحی که از طریق نهادهای فرهنگی و مذهبی و مراجع محترم تقلید ارائه میشود، اجرا کنند. این مسوول همچنان تاکید کرد: چون برخی از این شبکهها ارتباطات خیلی گستردهای با انجمن منحط حجتیه دارند البته نفوذ آنها در مساجد با بهره گیری از جوانان ناآگاه، قدرتی در اختیار آنها قرار میدهد که نه از روی اعتقاد بلکه از سر ندانستن با این شبکهها همکاری میکنند بنابراین یک نوع بدهکاری فرهنگی بین این افراد با این شبکهها شکل میگیرد چون از افراد مذهبی به شنیدهام، که این شبکهها، شبکههای خوبی هستند، چون مراسم مساجد ما را در آنتن ماهواره نشان میدهد! سیاستی که جدا از دیانت نیست! جستجوی نام حجت الاسلام محمد هدایتی در گوگل، شما را با مجموعهای از مطالب مواجه میکند. بخش ویدیوها البته پربار است. سخنان این روحانی در شبکههای ماهوارهای سیاسی بسیار زیاد است. وی پس از انتخابات 88 از فتنه و آشوب در کشور حمایت کرد و مواضع خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی را شدت بخشید. شبکه سلام بارها بر جدایی دین از سیاست تاکید کرده است و البته بارها با سیاسیکاری سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی و سالگرد انقلاب اسلامی را مورد غفلت و بیتوجهی قرار داده بود. از دیگر مشخصههای سیاسی این شبکه توجه دادن به مراجع تقلیدی است که در تقابل با انقلاب اسلامی و اسلام ناب حرکت میکنند. ایجاد اختلافات مذهبی و توهین به اهل سنت نیز از برنامههای مرسوم این شبکه بوده و هست. این موضوع و نیز حمایت آنها از فتنهگران در ایران، باعث شد تا حجت الاسلام دکتر قزوینی (که خود از مخالفان سرسخت اهلسنت شمرده میشود) که از افراد موثر در این شبکه بود از آن کناره گیری کند. شبکه فدک؛ تشیع با روایت توهین به اهل تسنن شیخ یاسر الحبیبانگلیسیها برای شیعه دوازده امامی هم یک طلبه خوش بر و رو، و خوش پوش تدارک دیدهاند تا در لندن حسینیه و شبکه تلویزیونی و حوزه علمیه داشته باشد و منبر برود و بشود سینه چاک شیعیان و دشمن درجه یک وهابیت. «یاسر یحیی عبدالله الحبیب» مدیر این شبکه متولد 1977 میلادی (1355شمسی) و فارغالتّحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه کویت، فقط بیست و پنج سال داشت و تنها سه سال از از راهاندازی «هیئت خدّامالمهدی» در کویت میگذشت که تندرویهایش، دولت کویت را مجبور کرد هیئت را پلمپ و او را روانه زندان کند. اما این جوان جسور چشم انگلیسیها را گرفته بود؛ پس سریع به سوژه مورد نظر سازمانهای حقوق بشری انگلیس و آمریکا تبدیل شد. حتما خود مقامات کویتی هم متعجب شده بودند که این سازمانها چرا بین اینهمه زندانی و شکنجهشده گیر دادهاند به این روحانی جوان، اما ترجیح دادند سری را که درد نمیکند دستمال نبندند و بیش از سه ماه او را در حبس نگه ندارند. شیخ جوان از زندان کویت آزاد و با انگلیسیها رفیق شد. نشان به آن نشان که پناهندگی بریتانیا گرفت و عازم شمال این کشور شد. تنها دو سال وقت کافی بود تا او ساکن لندن شده و حیطه فعّالیتهای خود را به شدّت گسترش دهد. روزنامهای با نام shianewspaper منتشر کند، حوزه علمیه «امامین عسکریین» را در لندن به راه اندازد، شبکه ماهوارهای «فدک» را نیز با حمایت انگلیسیها تأسیس کند و در سال 2010 نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیهای بزرگ به نام «حسینیه سیّدالشّهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، مؤسّسه رسانهای، شبکه ماهوارهای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاعرسانی اینترنتی قرار دهد. شیخ جوان کویتی حالا سی و شش سال دارد و از فراز منبری در لندن و با استفاده از تریبونهایی که دولت انگلیس در اختیارش قرار داده است، دارد صدای شیعه را به گوش جهانیان میرساند. شما به چیزی شک نمیکنید؟! آتشی که سنیها را نشانه رفت ولی به دامن شیعه نشست برای اینکه کمی قضیه روشنتر شود و دلیل این حمایتها را به وضوح دریابیم، کافی است سه سال برگردیم عقب؛ به رمضان المبارک 1431 قمری. شیخ انگلیسی در هفدهم ماه مبارک و در سالروز وفات عایشه همسر پیامبر اکرم(ص) مجلسی در حسینیه خود در لندن تشکیل داد و از فراز منبر جملات رکیک و نسبتهای وقیحانهای متوجه او کرد. او پس از ذکر ادلّه خویش برای اثبات نفاق و هرزهگی و … درمورد همسر پیامبر اسلام!، سخن خود را با این توصیه استراتژیک! به پایان رسانید که: «جشن گرفتن به مناسبت هلاک عایشه، ضرورتی دینی است؛ چه اینکه روز هلاکت عایشه، پیروزی اسلامی عظیمی به شمار میرود.» سایت وی نیز با افتخار تمام در اینباره گزارش میدهد: «لازم به ذکر است که شبکه ماهوارهای "فدک” این جشن مبارک و وقایع آن را پوشش داده و پخش نمود. ضمن اینکه در بالای صفحه شبکه نیز شعار "الله اکبر … عایشه فی النّار” برای اوّلین بار در تاریخ شبکههای تلویزیونی قرار داده شد! و در فواصل مختلف برنامه، سرودهایی به مناسبت و شادی از هلاکت رأس الکفر عایشه و شکر نعمت برائت از او، پخش گردید» آخوند انگلیسی یاسر الحبیب این کار در حالی انجام شد که اقدام قبلی او در انتشار کتابی سراسر توهین به عایشه که تلاش داشت هرزگی او را ثابت کند، قبلا واکنشهای شدیدی علیه شیعیان به همراه آورده بود. اقدام جدید او هم کاملاً علیه شیعیان تمام شد. «شیخ عبدالعزیز آلالشّیخ» مفتی اوّل سعودی چنین واکنش میدهد: «بعد از اسائه ادب یاسر الحبیب به أمالمؤمنین عایشه، انتشار مذهب تشیّع در کشورهای عربی و اسلامی متوقّف شده است». وی در دیدار خود با ائمه جمعه و جماعات مساجد عربستان سعودی گفت: «سخنان یاسر الحبیب، روحانی شیعه کویتی باعث شد تا بسیاری از اهلسنّت که تمایلی به تشیّع داشتند، از مسیر انحرافی خود برگشته و راه مستقیم را برگزینند.» آلالشّیخ ادامه داد: «مُخبرین ما در کشورهای عربی به من اطلاع دادند عدّه زیادی از اهلسنّتی که شیعه شده بودند، بهخصوص در شمال آفریقا، پس از گفتههای یاسر الحبیب متوجّه شدهاند که تشیّع، مذهبی باطل است و به مذهب حقّ برگشتهاند.» وی سپس به کنایه اضافه کرد: «شیعیان که خود را پشت دیوار مظلومنمایی و شهادت پنهان کرده بودند، دستشان رو شده و مشخّص گردید که اینها قومی خبیث هستند. سخنان الحبیب، نعمت و عنایتی از سوی خداوند بود تا باطن واقعی شیعیان روشن شود». اما سخنان مشکوک شیخ، مشکلات بسیاری برای شیعیان کویت و عربستان نیز به بار آورد. علمای شیعه این دو کشور ـاز جمله «شیخ عَمری»، «شیخ حسین معتوق»، «شیخ حسن صفّار»، «شیخ علی آلمحسن»، «شیخ عبدالجلیل السمین»، «شیخ نمر» و «سیّدهاشم السلمان»ـ مواضع سختی در برابر وی گرفته و او را از خود طرد کردند. واکنشهایی که در جهان اسلام اتفاق افتاد نشان میداد حمایتهای انگلیس به بار نشسته است و جاسوسهای بریتانیایی در انتخاب شیخ کویتی در زندانهای کویت اشتباه نکرده بودند. اینبار هم سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن داشت جواب میداد. مخصوصا که شیخ سال بعد هم این برنامه را تکرار کرد. آبی بر آتش سخنان شیخ شهرت طلب حسابی آب به آسیاب وهابیت ریخته بود و مخالف علمای تراز اول شیعه نتوانسته بود به اندازه کافی از تبعات این اقدام کم کند و همچنان قیامهای منطقهای و نزاعهای بینالمذهبی به اولویت اوّل موضعگیریها بدل شده بود. تا اینکه این دست موضعگیریها که باعث ورود فشارهای فراوان به شیعیان عرب نیز شده بود، جمعی از علماء و فرهیختگان شیعه منطقه احساء عربستان را بر آن داشت تا استفتائی را خدمت مقام معظم رهبری ارسال کنند. پاسخ معظم له آبی بود بر آتش: «اهانت به نمادهای برادران اهلسنّت از جمله اتّهامزنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و بهویژه سیّدالانبیاء پیامبر اعظم -حضرت محمّد صلّیاللهعلیهوآله– میشود.» فتوایی که از شبکه ماهوارهای "الجزیره” گرفته تا روزنامه "الانباء” کویت، سایت پرمخاطب "محیط”، روزنامههای "السّفیر” لبنان و "الحیات” چاپ لندن و سایت رادیو تلویزیون مصر و … به انعکاس درآمد و مورد تحلیل قرار گرفت. حتّی احمد الطّیب، شیخ الازهر در بیانیهای رسمی، اینچنین به فتوای رهبر حکیم انقلاب، واکنش نشان داد: «با تمجید و خرسندی، فتوای مبارک حضرت امام علی خامنهای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه رضواناللهعلیهم یا تعرّض به همسران حضرت رسول(ص) دریافت کردم. این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آنچه که اهل فتنه انجام میدهند، صادر شده و بیانگر علاقه و اشتیاق به وحدت مسلمانان است. آنچه که باعث میشود بر اهمیت این فتوا افزوده شود، آن است که عالمی از علمای بزرگ مسلمان و از بزرگترین مراجع شیعه و بهعنوان رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران، چنین فتوایی را صادر کرده است. من از جایگاه علم و با توجّه به مسئولیت شرعیای که دارم، میگویم تلاش برای وحدت مسلمانان، واجب است و اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی باید به اختلاف نظر بین علما و صاحبنظران محدود بماند و به وحدت امّت اسلامی، لطمه نزند که خداوند فرموده است: "ولا تَنازعوا فتَفشلوا و تَذهب ریحکم و اصبروا إنّ الله مع الصّابرین.» هرچند که در این میان، واکنش شبکههای رسانهای وهّابیت مانند "العربیه” معلوم بود: سانسور و سکوت! منبع: بولتن نیوز [ شنبه 92/6/23 ] [ 12:13 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
حرف ها و دل گفته های علی نصیریان چهره ماندگار سینمای ایران درباره امام رضا(ع) شنیدنی و خواندنی است.
[ شنبه 92/6/23 ] [ 12:12 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
رئیس جمهور ایران در حاشیه نشست امنیتی قرقیزستان در دیدار با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه این در خواست را کرده است.
![]()
بنا بر گزارش خبرگزارش اینتر فکس روسیه، حسن روحانی در بیشکک به پوتین گفت: در مورد مشکللاتی که در پرونده هسته ای ما وجود دارد نیاز به دستیابی به راه حلی در چارچوب قوانین بین المللی در مدت زمان کوتاه داریم.
وی در ادامه گفته است: در راستای حل موضوع هسته ای ایران روسه اقدامات قابل توجهی برادشته است و ما فکر می کنیم زمان مناسبی است که از جانب شما قدم های جدیدی برداشته شود.
منبع: جام نیوز [ شنبه 92/6/23 ] [ 12:11 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم ترحیم مادر سردار سلیمانی.
گروه داخلی «تیتریک» ؛ ![]() [ شنبه 92/6/23 ] [ 12:9 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
سید محمد خاتمی از رییسجمهور خواست تا بر رویکردی که مردم به آن رای دادند پافشاری کند.
رییسجمهور پیشین کشورمان که برای دیدار با والده و خانواده خود در زادگاهش اردکان بسر میبرد در دیدار با جمعی ازاصلاح طلبان یزدی ضمن ابراز تاسف و تسلیت به مناسبت کشته شدن 44 نفر در سانحه رانندگی اتوبان تهران- قم اظهار کرد: البته چنین حوادثی برای هر کس باشد تاثر آور است ولی در این حادثه بیشترین مشکل برای یزدیها والبته اصفهانیها پیش آمد. تصادف دو اتوبوس با همدیگر و از دست دادن جان تعداد زیادی از افراد و مجروح شدن و آسیب دیدن تعداد دیگری از آنها بسیار بسیار باعث تاسف و تاثر است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به پیگیری جدی علل این حادثه از سوی مسوولان، یادآور شد: باید علل و عوامل این حوادث معلوم شود. البته نمیشود گفت خدای نکرده عمدی بوده است. کسی که این کار را نمیکند ولی عیب و علتهایی در کار هست که ما شاهد این فجایع بزرگ هستیم. به هر حال جان انسان باید بیشتر از اینها برای همه ما، هم مردم، هم حکومت و هم مسوولان ارزش داشته باشد و بررسی کنیم و تا آنجا که ممکن است جلوی عوامل پیش آمدن این سوانح را بگیریم. خاتمی با تسلیت این حادثه به بازماندگان و آرزوی شفای مجروحان این حادثه، خاطرنشان کرد: البته در طول سال ما شاهد حوادث این چنینی هستیم. از جمله تا به حال عزیزانی که راهی راهیان نور بودند یا دانشآموزان و دانشجویانی که عازم اردو بودند که این بی توجهیها باعث تاثر میشود. به هر حال هر حادثهای که باشد برایمان رنجآور و دردآور است و امیدوارم مسوولان ذیربط با دقت بیشتری به این مساله بپردازند و ما شاهد این فجایع بزرگ و سوانح رنجآور نباشیم. رییس بنیاد باران در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری، تصریح کرد: باید ببینیم در جریان انتخابات این حادثه میمونی که پیش آمد و واقعه مبارکی که حاصل شد اصلا چیست؟ و وقتی چیستی آن مطرح شد توقع ما هم از آن باید معلوم شود. خدای نکرده اشتباه نکنیم که آن چه بوده و آن چه به دست آمده یک چیزی خلاف واقع بوده باشد و ما توقعاتمان را بر اساس آن استوار کنیم و وقتی همه توقعات برآورده نشد ناراحت بشویم. او اضافه کرد: روندی که کشور ما داشت روند خطرناکی بود که اگر ادامه پیدا میکرد ما برای موجودیت ایران احساس خطر میکردیم. در اقتصاد، در مدیریت، در نحوه هزینه کردن امکانات و بودجههای مملکت در بهرهوری از منابع، در همه مسائل ما دچار مشکل بودیم. در روابط خارجی روابط داخلیمان و این روند روندی نبود که بشود ادامه پیدا بکند. آن چه در این انتخابات رخ داد این بود که آن روند قطع شد یعنی این دستاورد، دستاورد بسیار مهمی بود و دولتی روی کار آمد که کاملا شعارهایش شفاف و مشخص بود. رییسجمهور پیشین کشورمان تاکید کرد: ما بین شکست اصلاح طلبان و اصلاح طلبی با پیروزی گفتمان اصلاح طلبی، دومی را انتخاب کردیم و گفتمان مشترک جناب آقای عارف و جناب آقای روحانی که هر دو اموری بود که ما می خواستیم پیروز شد. اگر بگویم اصلاح طلبی چیست همینهایی است که حضرات مطرح کردند با کمی بالا پایین. البته بهتر است بگوییم ملت و نظام و کشور پیروز شد و کسی نباید برای خود جایی ویژه باز کند. خاتمی اظهار کرد: بعد از 8 سال عمدتا در تنگنا قرار گرفتن کامل این گفتمان و القای این مساله که این گفتمان (اصلاحطلبی)، گفتمان باطلی است، انحراف است خطرناک است و نیز برخوردهای شدید با کسانی که صاحب این گفتمان بودند از ایجاد محدودیت و حتی زندان کردن و تهمت زدن و در مقابل جریان تنگ نظری که خود را انحصارا صاحب و متولی انقلاب میدانست و هر کاری که میتوانست کرد تا بگوید دیگران غیرانقلابی هستند، معلوم شد که ملت این رویه را نمیپسندند. خوشبختانه نقش رهبری هم در پدید آمدن این تحول مهم بود و بالاخره معلوم شد که مردم به چه چیزی رای دادند و به چه چیزی رای ندادند. این دستاورد دستاورد کمی نیست، بزرگ است و باید حفظش بکنیم. وی همچنین گفت: خود به خود فضا عوض شده است، فضایی که پیش آمده فضای متفاوت با گذشته است. مهم این است که ما که خواستار تحقق آرمانهای انقلاب و سربلندی کشور و مردم هستیم از این فضا چگونه استفاده کنیم. آیا میشود از این فضا طوری استفاده کرد که در محیط آرام تری بشود در متن جامعه حضور داشت ولو این که در حکومت هم حضور نداشته باشیم؛ بتوانیم حرفهایمان را بزنیم، بتوانیم دور هم جمع شویم بتوانیم رویمان را به جامعه بکنیم و سطح دانش و بینش جامعه را ارتقا دهیم و نیز هر کسی در هر حوزهای که میتواند کاری بکند بتواند کارش را انجام بدهد. رییس بنیاد باران ادامه داد: شما فکر نکنید در سالهای گذشته فقط عدهای زندان رفتند و حصر شدند، نمونه کار مثلا جناب آقای سفید و دوستانشان که در مسائل فرهنگی و اجتماعی خوب خدمت میکنند دائما تحت فشار بودند یا هر یک از خود ما که در چارچوب نظام تشکیلاتی، قانون و اساسنامهای بسیار خوب داشتیم، ولی فعالیتها تقریبا تعطیل بوده است یا با موانع روبهرو بوده است. به نظر بنده این فضا عوض شده است که در نوع خودش مبارک است و ما باید از این استفاده بکنیم و بدون این که ایجاد حساسیت بشود و کسانی دچار تفریط و افراط شوند تلاش کنیم اینک دلهایی که به هم نزدیکتر شده، کینههایی که تا حدود زیادی رنگ باخته است و زمینههایی برای همدلی با جاها و جریانات پدید آمده است اینها را تقویت کنیم. دیگر کینه و تقابل و دفع و حذف و حصر و زدن و بستن و با هم کنار نیامدن و متهم بودن و متهم کردن بس است. خاتمی تصریح کرد: هم ما باید نگاه به آینده بکنیم، هم امیدواریم حاکمیت و بخشهایی از جامعه این نگاه را داشته باشند و ما از این فضا برای همدلی و همراهی استفاده کنیم. این که در آینده چه خواهد شد، من نمیدانم و دقیقا نمیتوانم پیشبینی کنم ولی میدانم که کشور با وضع خوبی مواجه نیست و به سادگی نمیشود مشکلات فراوان را حل کرد. مهم این است که در مسیر درست قرار بگیریم منتهی زمان هم زمان کمی است یعنی اگر ما نتوانیم در مدت کوتاهی لااقل برخی مشکلات اساسی را در عرصه اقتصاد و روابط خارجی و مسائل داخلی از میان برداریم احتمال کارگر افتادن آن عوامل منفی که تا حالا بوده، چه در خارج و چه در داخل هست. ممکن است لطمه بزرگی به ما وارد شود و به همین دلیل باید بکوشیم هم دولت را کمک کنیم هم خودمان تلاش کنیم که انشاءالله تا حدودی مشکلات حل شود. وی خاطرنشان کرد: بنده به هیچ وجه قصد دخالت در امور ندارم. با همه محبت و لطفی که مسوولان بزرگوار درباره من دارند بنده فقط کلیات را گفتهام و کلیات را میگویم. بنایم دخالت نیست اما بر روی یک چیز تاکید داشتهایم و حضورا خدمت جناب آقای دکتر روحانی گفتهام و در دیدارها هم تکرار کردهام، و آن این که واقعا مردم به جناب آقای روحانی، جهتگیریها و شعارهایشان رای دادهاند؛ جهتگیری آقای روحانی متفاوت بود با دیگرانی که در معرض رای آوری بودند و مردم ایشان را انتخاب کردند. رییسجمهور پیشین کشورمان افزود: آن چه ما میخواهیم پافشاری ایشان (روحانی) بر رویکردی است که مردم به آن رای دادند تا بتواند در جامعه پیاده شود. جامعه هم باید این ظرفیت را داشته باشد تا خیال پردازانه با مساله برخورد نکند. نخواهد یک شبه همه آن چه گفته شده پیاده شود، مهم این است که رویکرد و جهت به آن سو باشد. وقتی مردم به آن رویکردها رای دادهاند احترام به مردم و تامین نظر مردم این است که کسانی بیایند که به این رویکردها معتقد باشند و توان انجام آن را داشته باشند. خاتمی با بیان این که «اکثریت مردم افراط و تفریط را نفی میکنند و خواستار تغییر در درون نظام هستند نه تغییر نظام»، اضافه کرد: مردم شیوهها و روشهایی که همه از آن ضرر کردیم را نپسندیدند و شیوههای متناسبتر که در شعارها بوده را برگزیدند. باید ابزارهای متناسب با این شعارها انتخاب شود و برای تحقق شعارها تلاش شود و همه ما باید در این راستا کمک کنیم. رییس بنیاد باران اظهار کرد: جناب آقای رییس جمهور انصافا پایبندی خودشان را به رویکردها و عهدی که با ملت بستهاند نشان دادهاند و همواره گفتهاند و تاکید کردهاند و در عمل هم خیلی جاها تصمیمات خوبی گرفته شده است؛ گرچه من وقتی خودم را جای ایشان میگذارم اینقدر مسائل حاد زیادی وجود دارد و بهخصوص در همین ماههای آخر دولت گذشته تصمیماتی گرفته شد که واقعا دست دولت آینده را در خیلی جهات میبندد؛ مشکلات فراوانی که وجود داشته اینها ذهن رییس دولت را میگیرد، مسائل معیشت مردم، دارویی مردم، ارتباطات مردم و مسائل مختلفی که در عرصههای مختلف هست و رییسجمهور خود را مکلف به حل سریع آنها میداند. معلوم است که ذهن مسوول عالی سخت درگیر میشود و لازم است این فوریتها را در نظر بگیرد. او افزود: من در جریانات مشکلات آقای روحانی هستم و مشکلات حاد و روزمرهای که بالاخره رییس دولت باید جوابگوی آنها باشد خود به خود انسان را مشغول میکند تا نتواند به مسائلی که کمی عمیقتر است و آثارش در دراز مدت مشخص میشود، بپردازد. مشکلات زیاد است اما امیدوارم چه در رویکرد داخلی و چه در رویکرد خارجی با حفظ اصول و معیارها و مسائل، شاهد پیشرفت در همه امور باشیم و این فضای مبارکی که به وجود آمده نه تنها بسته نشود بلکه گستردهتر بشود. ازجمله با این بدبینیهایی که منجر شده است به دستگیریها و با نگاه دیگری نگاه بکنیم و شاهد کم شدن فشارها و انشاءالله برداشته شدن آنها در جامعه باشیم که خودش از نظر روحی برای جامعه می تواند مهم باشد. خاتمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از کارهای مهمی که در این انتخابات شد این بود که با ایجاد یاس در جوانان ما مقابله شد و جوانان با امید به عرصه آمدند و انشاءالله که این امید گسترش پیدا کند و جوانان ما امیدوار باشند و ما بتوانیم از وجود انبوه این جوانان استفاده بکنیم.این همایش اخیری که جوانان در شهرکرد داشتند خودش یک گام به جلو بود و انشاءالله باز هم شاهد باشیم که این گام بلندتر برداشته شود. رییسجمهور پیشین کشورمان خاطرنشان کرد: آن چه مهم است و دارد روی آن فکر می شود یک نوع ارتباط میان جوانان و تشکلهایی است که در سراسر کشور هستند که بتوانند هماهنگ کار بکنند و فعالیت اساسیشان را انجام بدهند. نباید کاری بکنیم که دیگران را نگران بکنیم و آنها را به عکسالعمل وا داریم. در مناسبتهای مختلف میشود همه مردم و جوانان دور هم جمع شوند و نشان دهند که قصد خدمت به کشور و ملت را دارند. وی در پاسخ به سوال یکی از حضار نیز گفت: ما هم مثل شما که سوال کردید نگران وضع عزیزان محصور و زندانی هستیم؛ این حصرها و محدودیتها بهخصوص نسبت به کسانی که سنی از آنان گذشته است میتواند فشارهای عصبی ایجاد کند و سبب بیماری یا تشدید بیماری شود که این امور نگران کننده است. البته خوشبختانه میتوان شاهد انعطاف در این زمینهها بود و امیدوارم همه به این نتیجه برسیم که آزادی این عزیزان و زندانیان به نفع همه است در درجه اول به نفع انقلاب و مردم و رهبری و همه کسانی که علاقمند به آنها هستیم و بعد به نفع کشور و جامعه. در این دیدار که تابش، نماینده مردم اردکان، حجت الاسلام محمد صدوقی، سفید استاندار پیشین یزد، سید علی خاتمی و محمدرضا خاتمی نیز حضور داشتند برخی از حاضران به بیان دیدگاههای خود درباره مسائل روز کشور و توقعات و انتظارات خود از رییسجمهور منتخب پرداختند. منبع: بولتن نیوز [ شنبه 92/6/23 ] [ 12:9 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
یک تحلیلگر مسایل بین المللی با اشاره به تغییر لحن مقامات آمریکایی نسبت به حمله به سوریه گفت: دولت آمریکا بعد از دو هفته تهدید، تحت تاثیر دیالوگ پنهان با ایران به این جمع بندی رسید حمله نظامی به نفعش نیست.
[ پنج شنبه 92/6/21 ] [ 4:4 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
امیر سرتیپ سید کمال پیمبری گفت : برای رسیدن به تعالیم الهی باید از طریق ولایت وارد شد و شهادت به شرط پیروی از ولایت است که موجب کسب عزت ابدی میشود.
به گزارش « تیتریک »؛فرمانده لشکر 23 تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری در مراسم اختتامیه مسابقات چتربازی نیروهای مسلح استان البرز که در زمین چتر بازی اشتهارد با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی ، ورزشکاران و پیشکسوتان رشته چتر بازی ، مسئولین و جمعی از خانواده معظم شهدا برگزار شد با بیان این مطلب افزود : تنها همین عزت و سربلندی است که در دنیا و آخرت ماندگار خواهد بود و شهدا به عنوان نخستین مقلدین نمونه ولایت ، مصادیق آن هستند. امیر سرتیپ سید کمال پیمبری در ادامه با بیان اینکه شهدا باهوش ترین و با زکاوت ترین افراد در پیام رسانی برای حرکت در مسیر تعالیم اسلام ناب محمدی و پیروی از ولایت فقیه بودند اظهار داشت : آنچه امروز پس از گذشت 33 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سبب ارادت اقشار ملت های مسلمان و غیر مسلمان به جمهوری اسلامی ایران شده است ، اقتداری همراه با عزت است که به برکت شهادت بزرگ مردانی بدست آمده که ، از جان و مال خود برای دفاع از میهن و دین گذشتند. وی ادامه داد : امروز بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان به برکت هنرمندی شهدای انقلاب و پایداری ملت شریف ایران حاصل شده است که در راستای اهداف خویش استوارانه حرکت میکنند . فرمانده لشکر 23 تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری با اشاره به حوادث اخیر در منطقه خاورمیانه وجهان خاطر نشان کرد : نیروهای مسلح ایران اسلامی به عنوان بهترین نیروهای رزمی و نظامی جهان مزین به اعتقادات پاک و سلاح ایثار واز جان گذشتگی هستند و مایه افتخار برای کشور وملت می باشند. وی افزود : فداکاری و آرمانگرایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که آمیخته با فرهنگ شهادت و ایثار والگو گرفته از یاران سید الشهدا (ع) است ، در کمتر ارتش هایی از دنیا دیده میشود. در پایان این مراسم گروه های شرکت کننده نظامی چتر بازی این مسابقه ، جمعی از خانوده معظم شهدا ، مسئولین و دست اندرکاران مورد تقدیر قرار گرفتند.
[ پنج شنبه 92/6/21 ] [ 4:4 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
|
|
[ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : PIcHaK.NeT ] |