سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
تیتر امروز صبح روزنامه دولتی «ایران» این بود: «متهم کردن دو قوه کار نامناسبی بود؛ اصل استیضاح غلط بود؛ تقوا تقوا تقوا؛ صبر صبر»

[ یکشنبه 91/11/29 ] [ 3:44 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
امید خلیلی«تینا» که چندی پیش با تهیه کننده برنامه بفرمایید شام ازدواج کرده است پس از اعتراض شدید مخاطبان این شبکه به این امر مذموم و ناپسند به ناچار در شبکه دست به تکذیب خبر مذکور زد.
منبع: جام نیوز

[ یکشنبه 91/11/29 ] [ 3:43 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
الگوی رفتار آمریکا در ذهنیت و ادراک جامعه‌ی‌ ایرانی و تحلیل‌گران روابط بین‌الملل و کارگزاران سیاست خارجی این جامعه، معطوف به تهدیدهای فزاینده و تصاعدیابنده است.
منبع: دیده بان

[ یکشنبه 91/11/29 ] [ 3:40 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
پس از آن‌که به اصطلاح روزنامه‌نگاران توسط نهادهای مسئول بازداشت شدند یکی از رسانه‌های ضد انقلابی در مطلبی از بخشی از ارتباط آن‌ها با عناصر خارج از کشور پرده برداشته است.
منبع: دیده بان

[ یکشنبه 91/11/29 ] [ 3:34 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: مسئولان نظام از فرمایشات رهبری پند بگیرند نه اینکه آن را دستاویز سخنرانی‌ها و عاملی برای پنهان‌ کردن چهره واقعی خود قرار دهند.
به گزارش گروه دانشگاه«تیتر یک»، بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای، به مسئولین هشدار داد در صورت تخطی مجدد از فرمایشات رهبری، آن را انفکاک از مسیر ولایت تلقی کرده و قطعاً مستحق برخورد قاطع خواهند دانست.

در ابتدای این بیانیه آمده است: بار دیگر انوار ندای دلنشین و کلام نافذ رهبر عظیم‌الشان انقلاب بر فضای پر از غبار و تیرگی سیاسی کشور، که مالامال شده بود از منیت‌ها و بسیاری بداخلاقی‌های مسئولین، طنین‌انداز شد و جان دوستداران انقلاب را صفایی تازه بخشید. این اندرزهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب از وجوه مختلف قابل بررسی و تعمق است، لیکن آنچه بیش از همه در این بیانات به‌وضوح بچشم می‌خورد، تبلور پیروزی ملت شریف ایران در میدان مبارزه با استکبار و با کمال تاسف مردودی برخی مسئولان و سران نظام است.

 پیروزی چشمگیری که مقام معظم رهبری برای اولین بار در تعابیرشان، آن را شایان تعظیم برشمردند. ملتی پایدار و نستوه که به زعم دشمنان اسلام و انقلاب و به خیال باطل خویش، به علت تحمل مشقات فراوان اقتصادی منتظر سردی و فاصله‌گرفتن از نظام بودند، با حضور چشمگیر خود رسانه‌های دشمنان را وادار به ستایش استواری این امت واحده نمودند. این ملت عظیم بار دیگر نشان دادند که فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خمینی کبیر هنوز پابرجاست که فرمود"امت حال حاضر بالاتر از امت عصر پیامبر اکرم اند".

این بیانیه در ادامه آورده است: اما وقوع این حماسه عظیم پس از برخی بی‌اخلاقی‌ها و کج‌رفتاری‌های سیاسی آن هم در حد سران قوا، پرده از حقیقتی دیرینه برداشت که برخی مسئولین آن را به فراموشی سپرده‌اند؛ و آن این نکته است که برای این مردم تنها یک ملاک و معیار در تمام شئون سیاسی بیشتر وجود ندارد و آن چیزی نیست جز تبعیت محض از فرمایشات ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای.

بیانیه با ابزار خوشحالی نسبت به بصیرت مردم، یادآور شد: البته این امر هم جای بسی خوشحالی دارد که خداوند متعال اینچنین بصیرتی به مردم شریف  ایران عطا کرده است و از طرف دیگر، جای بسی تاثر بحال برخی مسئولین که با مشاهده وضعیت کنونی مملکت، بجای پیگیری فرمایش رهبری و برطرف نمودن مشکلات و موانع اقتصادی این ملت قابل تقدیر، در میدان نبرد با دشمن به جدال و مخاصمه با یکدیگر می‌پردازند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در بیانیه خود با خطاب قراردادن مسئولان نظام، آورد: حال روی ما خطاب به مسئولان نظام است که از فرمایشات ولی امر مسلمین پند گرفته و آن را ملاک عمل خویش قرار دهند، نه دست آویز سخنرانی‌ها و پنهان‌نمودن چهره واقعی خود. مگر چندی پیش نبود که شما سران محترم قوا در پاسخ به  فرمایشات پیشین معظم له در خصوص وحدت میان مسئولین نظام، شروع به نوشتن نامه و اعلام لبیک نمودید، لیکن چه شد که در عمل بار دیگر حب و بغض‌های شخصی، لبیک با رهبر عزیز را به کام فراموشی سپرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما این بار مواضع روشن رهبر انقلاب که بطور خاص به جزییات بداخلاقی یک به یک سران قوا اشاره نمودند، برای آخرین بار هم حجت را بر شما مسئولین و هم بر ملت بیدار تمام نمود.  آلام ایجاد شده از این تخطی بر پیکره جنبش دانشجویی، این بار تنها با صرف نوشتن یک نامه آرام نخواهد شد که به راحتی زیر پانهاده شود؛ بلکه از مسئولان و سران قوا توقع دارد تا  این بار با تمام وجود، در مقابل این مردم عزیز شایان تعظیم از این عمل خود ابراز ندامت کرده و از محضر ملت و رهبر معظم انقلاب طلب عفو و بخشش نمایند. البته این بار تاکید می‌شود قطعا در صورت تخطی مجدد مسئولین از تبعیت این فرمایش رهبری، خدای ناکرده آن را انفکاک علنی از مسیر ولایت تلقی نموده و قطعاً مستحق برخورد قاطع خواهد دانست.

البته جنبش دانشجویی بار دیگربه تبعیت از پیر و مراد خویش با وجود تمامی این کاستی‌های رخ داده راه بازگشت را بر همه باز می‌داند و از مسئولین محترم تقاضا می‌کند با درک شرایط حساس کنونی، دست در دست یکدیگر نهاده و با توکل به‌ خداوند متعال و استعانت از ولی عصر(عج) در این میدان پیروز از کارزار بیرون آیند، چرا که این میدان نبرد با کفر هنوز پابرجاست و صفحه روزگار هر روز منتظر ملحق شدن حرّهای دیگری به جمع یاوران دین خداست.

بیانیه در پایان آورده است: اماما بار دیگر لبیک خود را در حالی که  پس از شنیدن نوای دلنشین شما هم قلبمان شاد گشت و هم از اندوه شما از اعماق جان گریستیم، اعلام می‌داریم در کنار این ملت پیروز و همیشه سرافراز انقلاب، برای هر گونه همکاری و یاری شما و مسولین محترم نظام که امید است پس از این نصایح حکیمانه بار دیگر سوار بر کشتی نجات انقلاب شوند، آماده هستیم و به عنایت الهی خواهیم بود.


[ یکشنبه 91/11/29 ] [ 3:33 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
پلیس فرانسه در عملیاتی به منظور جمع‌آوری و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در چند شهر این کشور، 15 عضو اصلی پژاک و پ‌ک‌ک را که عمدتاً به فعالیت‌هایی در خصوص ترانزیت مواد مخدر و جمع‌آوری پول و سرمایه برای این فرقه‌ها مشغول بودند؛ دستگیر کرد.
منبع: دیده بان

[ یکشنبه 91/11/29 ] [ 3:32 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
محور انعکاس بیانات رهبر انقلاب در رویترز و آسوشیتدپرس به‌عنوان اصلی‌ترین خبرگزاری‌های بین‌المللی، سخنان معظم‌له در خصوص برنامه هسته‌ای ایران بوده است.
منبع: فارس

[ یکشنبه 91/11/29 ] [ 3:29 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

جریان فتنه همچنان به‌دنبال راهی برای بیدار کردن فتنه سبز در داخل کشور می‌گردد. این جریان که از تلاش مذبوحانه چندی پیش خود در سالگرد 25 بهمن و حصر خانگی سران فتنه (موسوی و کروبی) طرفی نبسته است، در جدیدترین تحرک توهم‌آمیز خود به‌دنبال سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی کشور و تهییج کارگران برای اعتراض است. فتنه جدید که با کارگردانی مشترک منافقین، سلطنت‌طلبان و برخی اصلاح‌طلبان داخلی کلید خورده است، با صدور چند بیانیه بی‌محتوا و بی‌ارزش، از کارگران و حقوق‌بگیران خواسته است در روز شنبه 28 بهمن(امروز) دست به اعتراض و اعتصاب بزنند! خبرهای رسیده حاکی از نفوذ عوامل گروهک تروریستی منافقین در بین برخی افراد ساده‌لوح و تشویق آنان برای حضور در این به‌اصطلاح اعتصاب و اعتراض است. البته آنچه مشخص است و جهانیان به‌عینه در حماسه تاریخی 22 بهمن امسال مشاهده کردند، عدم اعتنای ملت بزرگ ایران به تحریم‌های ددمنشانه دشمنان و مشکلات اقتصادی کشور بود.
   گفتنی است در آخرین برنامه جریان فتنه برای 25 بهمن و پس از آنکه مانند همیشه، دعوت‌نامه‌های گروهک‌های مختلف ضدانقلاب (اعم از داخلی و بیرونی) با بی‌اعتنایی مردم همراه شد، برخی از عوامل فتنه مانند دختران موسوی و اردشیر امیرارجمند در مصاحبه‌هایی نتوانستند خشم خود را پنهان کنند و به طرفداران خود، نسبت‌های جالبی مانند زبان‌نفهم و بی‌لیاقت دادند!


[ شنبه 91/11/28 ] [ 7:51 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

با افشای اظهارات یکی از دیپلمات‌های باسابقه دولت انگلیس در مصاحبه با مستندسازان بی‌بی‌سی که به‌تازگی دستگیر شده‌اند،‌ ابعاد جدیدی از فعالیت‌های براندازانه «آقازاده معروف» آشکار شد. این دیپلمات‌ باسابقه در گفت‌وگو با مستندسازان درباره مستندی که با همکاری عوامل روزنامه‌های زنجیره‌ای و به سفارش شبکه دولتی بی‌بی‌سی در حال تهیه بود، گفته است: «دوستان ما از حدود 20 سال پیش با «آقازاده» و علایق و نیز برخی نقطه نظرات او درباره ساختار نظام و رهبری جمهوری اسلامی ایران آشنا بوده‌اند.» بنا بر این گزارش، این دیپلمات کارکشته رژیم سلطنتی انگلیس اضافه کرد که «اولین بار در سال 1996 یا 97 بود که از جفری جیمز (کاردار وقت انگلیس در ایران) شنیدیم که «آقازاده» مذکور را بسیار مستعد ارتباط با ما ارزیابی می‌کرد.» وی از قول کاردار وقت انگلیس در ایران افزود: «در ملاقاتی که با وی داشتم، دریافتم که او به‌شدت علاقه‌مند به زندگی در لندن است. او حتی گفته بود که به‌تازگی مادر و خواهرش سفری به لندن داشتند و از آن شهر بسیار خوششان آمده است.» جفری جیمز همچنین به روابط «آقازاده» با شرکت بریتیش‌پترولیوم (B.P) اشاره کرد و گفت که وی به ضرورت تقویت این رابطه تأکید داشت.
  کاردار وقت انگلیس درباره دیدگاه‌های سیاسی این آقازاده گفته بود: «آقازاده معروف هیچ امیدی به شکل‌گیری گروه‌ها و احزاب سیاسی در ایران نداشت... من به او گفتم در سیستم شما – جمهوری اسلامی – فقط یک نفر قدرت دارد و این با روح دموکراسی‌های غربی نمی‌خواند. وی بلافاصله حرفم را قبول کرد و گفت که به همین دلیل ما به دنبال راه‌حل هستیم.»
آن‌طور که از اظهارات این دیپلمات انگلیسی برمی‌آید، ملاقات «آقازاده معروف» با کاردار وقت انگلیس، پیش از کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1376 صورت گرفته است.


[ شنبه 91/11/28 ] [ 7:50 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

گروه ترجمه - پایگاه اینترنتی آسیاتایمز 15 فوریه 2013 (27 بهمن) به چشم‌انداز گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی پرداخت و نوشت: باوجود توافق ایران و گروه 1+5 برای از سرگیری گفت‌و‌گوها در قزاقستان، ناظران به نتیجه آن، خوش‌بین نیستند. سخنان اخیر رهبر ایران در مورد گفت‌و‌گوی مستقیم با آمریکا و رد این پیشنهاد سبب شد امید چندانی برای موفقیت گفت‌و‌گوهای هسته‌ای باقی نماند. پیش از آن، وزیر خارجه ایران از پیشنهاد گفت‌و‌گوی مستقیم با آمریکا استقبال کرده بود. رهبر ایران در سخنرانی خود برای افسران نیروی هوایی گفته بود «لحن تهدیدآمیزی که در مورد وجود تمام گزینه‌ها روی میز وجود دارد... چیزی را حل نمی‌کند.» در واقع، این موضع‌‌گیری آیت‌الله خامنه‌ای نشان می‌دهد که تحقق گفت‌و‌گوهای مستقیم میان ایران و آمریکا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه ژوئن نامحتمل است.
   در ادامه مقاله آمده است: مطابق گفته مقامات آمریکایی، در صورتی که ایران گام‌های قطعی برای رفع نگرانی‌های غرب بردارد، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران لغو خواهد شد، تأمین سوخت هسته‌ای برای رآکتور تحقیقاتی تهران تضمین خواهد شد، خدمات به ناوگان هوایی غیرنظامی ایران ارائه خواهد شد و سایر تحریم‌های هدفمند از جمله تحریم‌های بانکی لغو خواهد شد. در واقع، لغو تدریجی تحریم‌ها علیه ایران تنها پس از رفع کامل و قابل تأیید نگرانی‌های هسته‌ای صورت خواهد گرفت.
   در پایان مقاله آمده است: با وجود این، مقامات آمریکایی می‌گویند تا زمانی که چنین توافقی صورت بگیرد، آمریکا متعهد به افزایش فشار است... دولت آمریکا متعهد به راهبرد جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای از طریق ابزارهای نظامی در صورت لزوم است. در تحلیل نتایج نظرسنجی مؤسسه گالوپ در مورد نظرسنجی هسته‌ای از مردم ایران (تأکید 63 درصد از ایرانی‌ها بر تداوم برنامه هسته‌ای) آمده است: «این نتایج ممکن است نشان دهد که تحریم‌ها به‌تنهایی تأثیر مورد نظر برای ترغیب مردم و رهبران ایران به تغییر موضع در مورد برنامه هسته‌ای را در پی نخواهد داشت.» با وجود این، اعتبار این نظرسنجی توسط برخی از کارشناسان ایران زیر سؤال رفته و گفته‌اند ممکن است شرایط امنیتی حاکم از سوی رژیم، بر آزادی بیان شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی تأثیر منفی گذاشته و آن‌ها نتوانسته‌اند مطابق میل خود اظهار نظر کنند. در پرتو تحولات اخیر (از جمله رد پیشنهاد گفت‌و‌گوی مستقیم با ایران توسط رهبر ایران و نیز نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز) جنگ‌طلبان بر تشدید تحریم‌ها و حرکت به سوی توسل به زور تأکید می‌کنند. در واقع، احتمالاً در نشست سالانه آیپک (لابی قدرتمند اسرائیل در آمریکا) که ماه آینده برگزار می‌شود نیز بر تشدید تحریم‌ها و جنگ تأکید خواهد شد. با وجود این، این باور فزاینده در میان نخبگان سیاست خارجی آمریکا وجود دارد که تحریم‌های فزاینده و تهدید به جنگ، احتمالاً کارساز نخواهد بود و آمریکا برای رسیدن به توافق باید در کاهش تحریم‌ها گام بلندتری بردارد. بروس ریدل، تحلیل‌گر ارشد سابق سازمان سیا، می‌گوید: «در نهایت، از نظر عملی، جنگ بسیار پرهزینه، غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک است.»
   اخبار و تحلیل‌ها: پاسخ منفی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به پیشنهاد آمریکایی‌ها برای مذاکره و راهپیمایی عظیم و باشکوه مردم ایران در 22 بهمن، طرح‌های کلان استکبار علیه ایران و نیز برنامه‌ای را که برای گفت‌وگوی آتی 1+5 با ایران طراحی کردند، با چالش جدی مواجه کرد. به هم ریخته شدن نظام طراحی‌شده آن‌ها برای مقابله با ایران در مرحله جدید، آنچنان غیرمنتظره بود که به زیر سؤال بردن نظرسنجی معتبر مؤسسه گالوپ روی آورده‌اند. استکبار پذیرفته که در رویارویی مستقیم با ایران، دچار ضعف‌های اساسی است.
   


[ شنبه 91/11/28 ] [ 7:50 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 151
کل بازدیدها: 1041683
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون