سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ
آیت الله سبحانی ضمن تفسیر آیه هفتم سوره زمر به سه شبهه قرآنی پاسخ داد.

گروه فرهنگی « تیتریک »؛به نقل از رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید بعد از ظهر دیروز در مسجد مدرسه علمیه حجتیه قم به تفسیر آیه هفتم سوره مبارکه زمر پرداخت و اظهار داشت: خدا غنی بالذات است؛ ایمان و کفر ما هیچ ضرری به او نمی زند« إِنْ تَکْفُرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَنِیٌّ عَنْکُمْ».

 
وی افزود: خداند مانند زمام داران امروزی نیست که اگر ملت‌ها به آنها ایمان و علاقه داشته نفع ببرند و از پشت کردن مردم متضرر شوند؛«وَ إِنْ تَشْکُرُوا یَرْضَهُ لَکُمْ »اگر شکر گذار باشید خداوند از شما راضی می شود اما در عین حال نیازی به شکر شما ندارد.
 
رییس مؤسسه امام صادق(ع) در تفسیر جمله معترضه«وَ لا یَرْضى‏ لِعِبادِهِ الْکُفْرَ»گفت: خدا راضی نمی شود بندگانش کافر شوند؛ طبق قاعده کلی تمام افعال بندگان حتی ایمان و کفرشان متعلق مشیت خدا است«وَمَا تَشَاؤُونَ إِلَّا أَن یَشَاء اللَّهُ» ظاهرا این آیه شریفه با آیه ششم سوره زمر سازگار نیست.
 
استاد برجسته تفسیر قرآن در پاسخ به این شبهه قرآنی، ابراز داشت: مشیت و اراده الهی را به دو شکل می توان در نظر گرفت؛ اول این که مستقیما انجام فعلی را از بشر بخواهد؛ این جبر است و خداوند چنین کاری نمی کند، در این صورت دیگر معنا نداشت که ابوجهل را به دوزخ و موسی(ع) را به بهشت ببرد.
 
حضرت آیت الله سبحانی افزود: مشیت الهی به دنبال مشیت بشر است؛ یعنی جون من خواهان ایمان هستم او نیز خواهان ایمان من است؛ منظور این آیه شریفه مشیت مستقیم است، خدا به صورت مستقیم از بندگان نه ایمان و نه کفر، هیچ کدام  را نمی خواهد؛ اما اگر بنده‌ای خود را در مسیر کفر یا ایمان قرار داد، مشیت خدا نیز به آن تعلق می گیرد.
 
وی در تبیین«وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى»‏گفت: خداوند می فرماید در قیامت کسی گناه دیگری را به دوش نمی گیرد، پدر گناهان پسر را نمی پذیرد، همسایه گناه همسایه اش را به عهده نمی گیرد.
 
این مرجع تقلید با اشاره به این که در اسلام مواردی وجود دارد که گناه را کسی انجام می دهد و دیگری بارش را می کشد، بیان داشت: اگر طفل صغیری به خطا جنایتی انجام دهد دیه‌اش بر عهده عاقله است یعنی حتی شامل برادران و عموهای فرد نیز می شود؛ همچنین اگر پدری از دنیا برود و نماز قضا داشته باشد به عهده فرزند بزرگتر است که آنها را بجا آورد.
 
رییس مؤسسه امام صادق(ع) در پاسخ به این اشکال،‌ گفت: مورد نخست از باب مساعدت و اعانه است و ربطی به این آیه شریفه ندارد؛ بچه نا آگاه است و حتی از روی عمد هم اگر کاری کند در حکم خطا است، از طرف دیگر نفس محترمه‌ای آسیب دیده بنابراین باید عشیره و نزدیکان کودک کمک کنند تا و دیه فرد را پردازند چراکه بجه از عهده پرداخت آن بر نمی آید.
 
استاد برجسته تفسیر قرآن ادامه داد: در مسأله دوم نیز از قبیل این آیه نیست؛ پدر گردن فرزند حق دارد، عمری برای شما زحمت کشیده است بنابراین باید برای قدرانی و شکرگزاری از او این کار را انجام بدهد.
 
حضرت آیت الله سبحانی در شرح«إِلى‏ رَبِّکُمْ مَرْجِعُکُمْ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ»گفت: بازگشت شما در قیامت به سوی خدا است، ریز و درشت اعمالتان را به شما می گویند«إِنَّهُ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ»خداوند از آنچه درون سینه‌های شما است آگاه است.
 
وی در طرح این شبهه که درون قلب و سینه چیزی نیست که خداوند از آن آگاه باشد، گفت: قلب و سینه مرکز ادراک نیستند، درک افکار انسان به روح و نفس فرد برمی گردد؛ قلب کارش پمپاژ خون است حتی اعصاب مغز نیز مدرک نیستند بلکه گیرنده و فرستنده اند، اینها تنها ابزاری برای برای فهمیدن هستند؛ اما با این حال خداوند نمی فرماید انه علیم بذات النفوس.
 
این مرجع تقلید در پاسخ اظهار داشت: قلب و مغز مظهر ادراک و حیات هستند و نسبت به تحولات درونی انسان از خود عکس العمل نشان می دهند؛ وقتی خبر خوشحال کننده و یا حزن‌آوری را می شنویم ابتدا ضربان قلب تندتر می شود و سینه سنگینی می کند؛ به همین دلیل است که خداوند به این عضو بدن تأکید دارد و می فرماید«لَهُمْ قُلُوبٌ لاَّ یَفْقَهُونَ بِهَا

[ سه شنبه 93/4/17 ] [ 9:52 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
رسانه‌های جهان بیانات " آیت الله علی خامنه‌ای" رهبر معظم ایران در جمع مقامات بلندپایه کشور را به شکل گسترده‌ای پوشش دادند.
منبع: دانا

[ سه شنبه 93/4/17 ] [ 9:52 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
ابوکر البغدادی خلیفه خود خوانده گروهک تروریستی داعش در نماز جمعه شهر موصل در انظار عمومی حاضر شد.
به گزارش سرویس بین الملل تیتر1؛ وب‌سایت‌ها و حساب‌های کاربری نزدیک به تروریستهای بعثی تکفیری که اخیرا به دولت اسلامی تغییر نام داده است، اولین ویدئوی مربوط به وی را که خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته در مسجد جامع موصل است منتشر کرده‌اند.

این ویدئوی 21 دقیقه‌ای، اولین ویدئوی منتشر شده از فردی است که تاکنون تنها دو تصویر بی‌کیفیت از وی منتشر شده بود. همان گونه که پیش‌بینی می‌شده است وی در این خطبه ضمن استفاده فراوان از مفاهیم دینی و فن خطابه که در ان سابقه دارد، با زبانی آمیخته به تهدید از کاربرد شمشیر برای برپایی حکومت و پیگیری اهداف خود اشاره کرده است. وی برای مشابهت با خلفای صدر اسلام نیز لباسی با رنگ سیاه پوشیده و دستاری بر سر بسته است.

البغدادی سرکرده داعش، خود را از هفته گذشته خلیفه خوانده است. یکشنبه گذشته گروهک تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) متشکل از نیروهای تکفیری و بعثی با صدور بیانیه‌ای، نام خود را به «دولت اسلامی» تغییر داد و تشکیل «خلافت اسلامی» را اعلام و «ابوبکر البغدادی» را به «خلافت» منصوب کرد.

اولین ویدئوی خلیفه خودخوانده منتشر شد + ویدئو

ابراهیم بن عواد بن ابراهیم بن علی بن محمد بدری هاشمی قرشی حسینی ملقب به ابوبکر بغدادی متولد سال 1971 در سامرا و رهبر گروهی است که اصلی‌ترین ویژگی آن در سالهای اخیر خشونت بی‌پایان در برابر هر مخالفی است. نام و لقب طولانی مورد استفاده برای وی توجیهی برای ادعای وی است که خود را از نسل پیامبر اکرم (ص) می‌داند.

گفته می‌شود که وی فارغ‌التحصیل دوره دکترای علوم اسلامی دانشگاه اسلامی بغداد است. تا سال 2003، یعنی تا زمان حمله آمریکا به عراق، بغدادی به کار وعظ و موعظه مشغول بود. بعد از حمله اما در شرق بغداد گروهی مسلح تشکیل داد و از همان هنگام هم در خفا ماند.

به نوشته واشنگتن پست، بغدادی سال 2005 توسط نیروهای آمریکایی در عراق دستگیر شد و 4 سال را در اردوگاه بوکا در جنوب عراق در بازداشت بود. بنا بر برخی منابع عربی او در همین محل به تمرینات مشترک با نیروهای القاعده پرداخت.

هسته اولیه داعش به سال 2004 و زمان الزرقاوی بر می گردد.ابومصعب الزرقاوی اردنی الاصل که سابقه حضور در افغانستان و نبرد با نیروهای شوروی را هم داشت، پس از حمله آمریکا به عراق در سال 2004 یک گروه نظامی به نام «‌جماعت توحید و جهاد» را در این کشور تشکیل داد. دیری نگذشت که اقدامات سخت‌گیرانه زرقاوی در مناطق سنی‌نشین و کشتار غیرنظامیان موجب اختلاف میان گروه‌های سنی و القاعده شد.این اختلافات از سال 2005 آشکار شد اما الزرقاوی توانست با تشکیل شورای مجاهدین به عنوان سازمانی فراگیر و متشکل از القاعده و پنج گروه شورشی دیگر در آوریل 2006 بر این اختلافات فائق آید.

 

وی اندک مدتی بعد این شورا را شعبه القاعده در عراق معرفی کرد و پیام‌هایی با عنوان «امیرالقاعده در عراق» صادر می‌کرد. از این جا به بعد تقریبا تمام جهادی‌های عراق «تکفیری» شدند و آنهایی را که اعتقادی به گرایش سُنی تندرو نداشتند، کافر خواندند. به همین ترتیب، الزرقاوی در سال 2006 در پیامی صوتی به تمام شیعیان عراق اعلام جهاد کرد.رهبران اصلی القاعده که آن روزها در پاکستان به سر می‌بردند نمی‌توانستند چنین تغییر ایدئولوژیک را که به نام القاعده اعلام شده بود تاب آورند و به این ترتیب رسما اعلام کردند که جریان تحت رهبری الزرقاوی نسبتی با آنها ندارد. اما گوش این اردنی به رهبران اصلی القاعده بدهکار نبود و کمر همت بسته بود تا شهرهای رمادی، فلوجه و بعقوبه در عراق را که به «مثلث سنی» مشهور هستند از حکومت مرکزی جدا کند.

عملیات جداسازی به دستور الزرقاوی آغاز شد اما پیش از آنکه آنها بتوانند مواضعشان در این سه شهر را تحکیم بخشند، هواپیماهای آمریکایی در حملاتی سنگین و در چند نوبت این سه شهر و از جمله مقر الزرقاوی در اطراف بعقوبه را بمباران کردند. یک روز بعد که سربازان ارتش آمریکا وارد بعقوبه شدند، جسد امیر القاعده عراق را پیدا کردند. بعد از مرگ الزرقاوی شورای مجاهدین «ابو حمزه المهاجر» را به ریاست این گروه انتخاب کرد. در همین حال در پایان سال2006 میلادی «دولت اسلامی عراق» به رهبری ابو عمر البغدادی تشکیل شد. در سال 2010 نیروهای آمریکایی به منطقه الثرثار حمله کردند و ابوعمر بغدادی و ابوحمزه المهاجر را کشتند. بعد از این ماجرا ابوبکر البغدادی به ریاست دولت اسلامی عراق رسید.

اولین ویدئوی خلیفه خودخوانده منتشر شد + ویدئو

سال 2010 که او رهبری القاعده عراق  را به عهده گرفت، نفوذ و وجهه افراطی‌های سنی که با دولت و نیروهای آمریکایی می‌جنگیدند، در پایین‌ترین سطح خود بود. اما جنگ داخلی عراق نقطه عطفی در اوج‌گیری نفوذ و قدرت عمل بغدادی و گروه تحت رهبری او شد. در نتیجه این جنگ خلاء قدرتی در شرق سوریه به‌ وجود آمد که بغدادی توانست به راحتی آن را پر کند و این منطقه را تا حدود زیادی به زیر سلطه گروهش که بعدا به "دولت اسلامی عراق و شام" تغییر نام داده بود، بکشد.

آخرین و مهم‌ترین حرکت جدی این گروه ورود به شهر موصل در بیستم خردادماه با کمک نیروهای وابسته به حکومت سابق صدام و خیانت برخی از افسران ارتش عراق بود.

تصرف موصل و برخی شهرهای شمالی دیگر عراق با جنایات وسیع همراه بود و پس از چند روز با تحرک ارتش عراق، پیشروی‌های آنها متوقف شد.

کنترل گروه‌های تکفیری و بعثی و پس از آن دولت خود خوانده اسلامی در غرب عراق و شرق سوریه با رفتارهای غیرانسانی، قتل و غارت و سختگیری بر دیگران همراه بوده است.

تنها از شهر موصل حدود نیم میلیون نفر فراری شده‌اند و جمعیت باقی‌مانده پس از اعلام خلافت البغدادی در روزهای گذشته با اجبار برای بیعت با وی مواجه بوده‌اند. گفته می‌شود که نیروهای البغدادی مردم و نیروهای پلیس را وادار می‌کنند ساعت‌ها در صفوف توبه منتظر بمانند تا بتوانند توبه کنند.


[ یکشنبه 93/4/15 ] [ 7:7 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
مواضع این روزهای آقای هاشمی رفسنجانی راجع به مبسائلی مثل تندروی، آزادی و تحجر شاید بیش از آنکه برای عده ای خوشحال کننده باشد، برای آشنایان به ادبیات او در دوران زمامداری امورش تعجب برانگیز است.
منبع: رجا

[ یکشنبه 93/4/15 ] [ 6:54 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

نباید از این نکته غافل شد که درمقابل "داعش" نباید بیکار ماند و میبایست از فرصت ها به نحو شایسته ای بهره برداری کرد و درصورت لزوم تهدیدات را به فرصت مبدل ساخت واز وضع موجود فرصت های طلایی را درو کرد. 8 اتفاق مثبت که گروه سیاسی« تیتریک »؛مدتها است که رسانه های استکباری، صهیونیستی و دولت های مرتجع درمنطقه این گونه تبلیغ می کنند که ماهیت منازعات در سوریه وعراق از اختلافات مذهبی بین شیعه وسنی نشئت گرفته است. اینگونه شانتاژها برخلاف واقعیت ها در صحنه بوده وباعث خواهد شد قضایا وارونه جلوه داده شده وکل منطقه با مخاطرات جدی مواجه شود. جریانی بنام "داعش"به معنای دولت اسلامی عراق وشام اخیرا در سوریه وعراق با وحشیانه ترین روش ها دست به اقدامات تروریستی می زنند وتوانسته اند از این طریق مناطقی از این دوکشور را به اشغال خود درآورد. همانطور که چندی پیش در یکی از یادداشت های حقیر تحت عنوان "دست های پنهان ریاض در ناامنی های منطقه از سوریه تا پاکستان"اشاره شد،این جریانات ساخته وپرداخته سرویس های اطلاعاتی وجاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی وبرخی از کشورهای اروپائی ودولت های مرتجع عربی در منطقه مانند عربستان وقطر است. سکوت مرگبار نهادهای بین المللی وکشورهای غربی ومرتجع عربی در قبال جنایات داعش مهر تاییدی براین امر است که این گروه از کدام آبشخور ارتزاق می کند. این درحالیست که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا مدت هاست که ادعای مبارزه شان با تروریسم گوش فلک را کر کرده است اما در رویاروئی با این جریانات نه تنها برخورد وتصمیم جدی وعاقلانه ای نگرفته،بلکه باعث شده که منطقه خاورمیانه دستخوش جنگ ودر گیری وخونریزی با بدترین و وحشیانه ترین نوع ممکن گردد. قدر مسلم بر هیچ کس پوشیده نیست که این گروه های تروریستی ازکجا و چگونه شکل گرفته اند و ازچه منابعی تغذیه می شوند. با نگاهی به رسانه های جهانی وحتی آمریکایی به راحتی می توان دریافت که مقامات دولتی آمریکا یکی از عوامل اصلی پرورش وتوسعه تروریسم در منطقه خاورمیانه بوده است. سخنان اخیر "سوزان رایس"نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد و مشاور ارشد سیاست خارجی آمریکا، نزدیک ترین مثال برای تایید این نکته است که دولت اوباما در حال تجهیز مخالفان دولت سوریه از جمله گروه "النصره"و دیگر گروه های وابسته به القاعده است که بسیاری از آنان از ارتش آزاد سوریه جدا شده و اینک به داعش پیوسته اند. "رایس"اعلام داشت:"واشنگتن قصد ارسال تجهیزات نظامی وغیر نظامی به مستشاران "میانه رو" را دارد. سخنی که بلافاصله در" پایگاه خبری اینفووار"با استناد به آن درصدد تاییدش برآمد و از وجود سلاح های آمریکایی در دست نیروهای داعش خبر داد. روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت"نیز در همین زمینه می نویسد:"جمال معروف"رهبر گروه النصره با کمک سازمان سیا ودستگاه اطلاعاتی قطر و عربستان سعودی حلقه پنهانی داعش بوده که از دل اپوزیسیون سوریه شکل گرفت. حال با این نشانه های روشن، مضحک خواهد بود که بشنویم اکنون رئیس جمهور آمریکا و وزیر امورخارجه آن ادعای مقابله با شورشیان داعش در عراق را دارند!پر واضح است که هیچ کس مخالف مقابله با شورشیان،خواه از سوی آمریکا،خواه از هرجانب دیگر نیست،اما این سوال جدی مطرح است که مگر می شود کشوری که خود در پرورش این گروه تروریستی نقش اساسی را ایفا کرده است هم اکنون در مبارزه با آن صادق باشد؟! ونیز اینکه آمریکا با چه اهدافی گروه های تروریستی را در منطقه پرورش وحمایت می کند؟!اگر نیم نگاهی به اظهارات اخیر"نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی شود،اهداف آمریکا وکشورهای حامی تروریسم کاملا مشخص خواهد شد و نتانیاهو دانسته یا ندانسته پرده از این اهداف برمی دارد.آنجا که وی در گفتگو با شبکه "ان بی سی"آمریکا در باره درگیری های عراق می گوید"آنچه امروز در خاورمیانه و درعراق ودر سوریه می بینید،تنفر شدید میان بنیاد گرایان شیعه به رهبری ایران وبنیاد گرایان سنی به رهبری القاعده و داعش ودیگران است. وی اضافه می کند هر دو این اردوگاه ها،دشمنان ایالات متحده هستند و وقتی دشمنان شما باهم می جنگند،اجازه ندهید هیچ کدام تقویت شوند، هر دو را تضعیف کنید! معنای دیگر اظهارات نتانیاهو یعنی اینکه برادر کشی بین مسلمانان در راستای سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی است! واین یاد آور شعار استعمار پیر،"تفرقه بینداز وحکومت کن"است. ذکر این نکته ضروری است که رژیم صهیونیستی خود از حامیان اصلی تروریست های تکفیری داعش است، بطوریکه "گوردون داف"تحلیل گر سیاسی در مقاله ای در تارنمای شبکه پرس تی وی می نویسد:"شبه نظامیان گروه تروریستی داعش از حمایت کامل اطلاعاتی و لجستیکی آمریکا،اسرائیل"رژیم صهیونیستی"وعربستان برخوردار هستند. داعش از مواد غذایی با بسته بندی اسرائیلی استفاده می کند "در همین حال منابع کردی نیز اعلام کرده اند با پاکسازی بخش هایی از مناطق تحت تصرف داعش، مواد غذایی و تجهیزاتی متعلق به داعش کشف شده که بسته بندی آنها اسرائیلی است. علاوه بر موارد ذکر شده، قدر مسلم یکی دیگر از اهداف جبهه استکبار در حمایت از گروه های تکفیری، مقابله با صدور انقلاب اسلامی در منطقه وهمچنین مقابله با حزب الله لبنان است. لذا با توجه به آنچه که گفته شد،هیچگونه شبه ای باقی نخواهد ماند که این گروه های تکفیری وتروریست ازکجا وبا چه هدفی ساخته وپرداخته شده اند. اما نباید از این نکته غافل شد که درمقابل جبهه ی استکبار نباید بیکار و مغفول ماند و باید از فرصت ها به نحو شایسته ای بهره برداری کرد و درصورت لزوم تهدیدات را به فرصت مبدل ساخت واز وضع موجود فرصت های طلایی را درو کرد. لذا در این زمینه ذکر چند نکته که علاوه بر رمز گشایی جعبه ی سیاه گروه های تروریستی وحامیان آنها ، به نظر می رسد فرصت های خوبی را در برابرآنان بوجود آورده است لازم و ضروریست: 1-یکپارچگی رهبران تشیع در عراق که از سال2003 تا کنون بی سابقه بوده است. 2-پاکسازی ارتش عراق از باقی مانده های رژیم بعثی. 3-تشکیل بسیج مردمی وجریان مذهبی مسلح برای دفاع از عراق. 4-نقش بی بدیل ومیدان داری مرجعیت دینی در عراق و لبیک بیش از 2میلیون نفر عراقی به حکم کفایی مرجعیت عراق. 5-شهادت 12نفر از علمای اهل تسنن در موصل بدست جنایتکاران داعش نشان از آن دارد که جنگ موجود، جنگ بین شیعه وسنی نیست بلکه جنگ خشک مغزان متحجرواجیر شده با مسلمانان آزاده است.واین دقیقا خلاف ادعاهای رسانه های غربی است که این جنگ را "پیکار جریان سنی" و"پیکار جریان شیعی"معرفی می کنند. 6-مشروط کردن کمک آمریکا به حذف مالکی از قدرت، ادعای دروغین دموکراسی وحقوق بشر آنان را برای چندمین بار برملا ساخت وهمچنین درخواست کمک دولت عراق از جمهوری اسلامی ایران، نشان از جایگاه رفیع ایران در منطقه دارد. 7-زمینگیر شدن داعش وجریان بعثی در عراق،جیغ بنفش عده ای از حامیان تروریستها،مانند ترکیه وعربستان را درآورد ونشان از آن داشت که اینان پس از ناامیدی ازجبهه سوریه، میدان داران بحران در عراق هستند. 8- تجربه تشکیل جبهه پایداری در سوریه تحت عنوان "حزب الله سوریه"افق جدیدی پیش روی مبارزان عراقی خواهد گذاشت وباعث می شود که جبهه مقاومت در منطقه به شکل جدید ومنسجم تر تشکیل وتداوم یابد. واما سخن آخر خطاب به جبهه استکبار وکشورهای غربی وحامیان گروه های تکفیری است، آنان باید به این نکته مهم کاملا واقف باشند که این تروریستهای عضو داعش که از کشورهای گوناگون به عراق سرازیر شده اند، درصورت جان سالم بدر بردن و بازگشت به کشور خود، مبتنی برهمان افکار و اندیشه های غلط و متحجرانه ، تهدیدی برای هموطنان وحکومت هایشان خواهند بود. دور نخواهد بود که تروریست های جمع شده در سوریه وعراق در اقصا نقاط جهان پخش شده وبا تشکیل شبکه های تروریستی باعث ایجاد رعب و وحشت شوند.کسانی که امروز با هدف مخدوش نمودن چهره اسلام ازیک طرف،وایجاد اختلافات مذهبی،طایفه ای وقبیله ای در جهان اسلام ازطرف دیگر،این گروه ها وافراد را مورد حمایت قرار می دهند،منتظر روزی باشند که مجبور شوند برای نابودی آنان هزینه های گزافی را بپردازند.

حسین زندیه کارشناس ارشد مسائل سیاسی و امور بین الملل


[ یکشنبه 93/4/15 ] [ 6:53 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
جالب آن‌که در این نقشه ادعایی، ایران به سه قسمت تقسیم شده است.
منبع: جام نیوز

[ جمعه 93/4/13 ] [ 2:51 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
«رجب‌علی غلامی» متولد شهر کابل در افغانستان بود. به مدت دو سال در کردستان در تیپ ویژه شهدا به عنوان تخریب‌چی فعالیت می‌کرد. سرانجام در اسفندماه ماه سال 64 به شهادت رسید و پیکر او در اسفندماه سال 64 به خاک سپرده شد.
منبع: مشرق

[ جمعه 93/4/13 ] [ 2:49 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 151
کل بازدیدها: 1041675
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون