یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند.
درعصر ارتباطات نفس بکشم یا قرون وسطا.
وقتی خبری ازتو نباشد.
دوره جاهلیت است.
اللهم عجل لولیک الفرج ....
|
رئیس جمهور منتخب در دوران انتخابات مانند سایر کاندیداها، وعدههایی حول مسائل اقتصادی مطرح کرد که ازجمله آنها، حل صد روزه بخشی از مشکلات اقتصادی است، اما هفته گذشته در جمع نمایندگان گفته که در صد روز اول قصد دارد مشکلات را بررسی کند.
گروه داخلی« تیتریک »،با وجود اینکه طبق نظرسنجیهای معتبر، مهمترین دغدغه مردم در انتخابات را مسائل اقتصادی و معیشتی تشکیل داده و حتی طبق نظرسنجی صداوسیما در ایام پس از انتخابات نیز اکثریت مردم از حسن روحانی بیش از هرچیز دیگر انتظار تحول در وضعیت اقتصادی و معیشتی خود دارند، اما این روزها بیش از آنکه به وعدههای اقتصادی رئیسجمهور منتخب پرداخته شود، شعار سیاسی "اعتدال" و تبیین آن، آنهم بهگونه "هر کسی از ظن خود"، مهمترین مسالهای است که از سوی اهالی رسانه بدان پرداخته شده و توجه بسیار ناچیزی به مساله اقتصادی میشود. لذا در این مقال سعی شده است که بخشی از وعدههای اقتصادی حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی در انتخابات 92 مورد بازخوانی قرار گیرد: حجتالاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب در برنامه "با دوربین" و در تاریخ هشتم خرداد گفته که راهحلهای کوتاه مدت یک ماهه و 100 روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولتش پیشبینی کرده و معتقد است که با این برنامه میتوان در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی بود. همچنین وی در برنامه گفتوگو با کارشناسان در شبکه 4 سیما گفته که اصل تأمین مسکن ارزان برای جامعه ما و بهخصوص نسل جوان، جزو برنامههای دولت "تدبیر و امید" است. رئیس جمهور منتخب در دیدار نمایندگان اقلیت ادوار مجلس در تاریخ هشتم خرداد وعده داده که سازمانهایی نظیر مدیریت و برنامهریزی که تعطیل شدهاند را احیا خواهد کرد. او در همین نشست این را هم اضافه کرده که دولت باید بهصورت فراجناحی اداره شده و معنای جناح واحد آن است که نیمی از فعالان و مدیران جامعه را کنار بگذاریم که در این صورت ضرر بزرگی به جامعه تحمیل خواهد شد. رئیس جمهور منتخب همچنین در بخشی از مناظرههای تلویزیونی گفته است که مسئله حقوق زنان را مورد توجه قرار خواهد داد. روحانی در یکی از سخنرانیهای خود با اعلام این مطلب تأکید کرده که در حال حاضر مسئله بیکاری زنان خیلی زیاد است و 66 درصد افراد بین 20 تا 29 سال امروز جزو افراد بیکار جامعه هستند. به اعتقاد روحانی، یارانه افرادی که دارای حقوق ثابت هستند، مانند کارگران و کارمندان باید تقویت شود. پیشنهاد دولت وی یارانه کالایی به مردم است تا مردم نسبت به تأمین کالاهای اساسی خود تضمین لازم را داشته باشند. وی در نطقهای انتخاباتی خود گفته است که "در دولت تدبیر و امید در کنار یارانه نقدی، یارانهکالایی برای کالاهای اساسی داده خواهد شد تا دهکهای پایین و آنهایی که بیشتر در فشارند، دغدغه نداشته باشند". روحانی در در گفتوگو با شبکه رادیویی جوان وعده داده که "برنامههای اقتصادی وسیعی از سوی دولت تدبیر و امید طراحی شده که با اجرای آنها میتوان کشور را به سرعت از بحران موجود خارج کرد. اگر بتوانیم رونق اقتصادی را درست کنیم، بحث بیکاری هم حل میشود. امروز حداقل 3 میلیون و 300 هزار بیکار در کشور وجود دارد" . وی در همین گفتوگو مطرح کرده که "دولت تدبیر و امید" در اولین قدم، تلاش میکند که محیط کسب و کار را بهطور دائم بهبود بخشیده و البته برای کوتاهمدت هم بستههای تشویقی ویژهای خواهیم داشت که با اجرای آن میتوان در کوتاهمدت این حرکت را در جامعه به سرانجام رساند. رئیس جمهور منتخب درباره برنامههایش در حوزه هدفمندی یارانهها در شبکه خبر سیما، به بیان توضیحاتی پرداخته و گفته است که "یارانه باید هدفمند بشود، اما سؤال این است که قرار شد یارانه هدفمند بشود، هدفمندی یارانهها خیلی هدف قشنگی است و مجلس از زمان برنامه دوم و سوم بهدنبال اجرای هدفمندی بود و الحمدلله قدم اول هدفمندی یارانهها ولو ناقص، اجرا شد. اما برای ادامه آن باید کاری کنیم و قانون را به دقت اجرا و نواقص گذشته را جبران کنیم. اشکالات قبلی را رفع کنیم. وی گفته است که بنده معتقدم که کنار این یارانه نقدی، ما نیاز به یارانه کالایی داریم". روحانی در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه جامجم همچنین به مردم این نوید را داده که اگر روی کار بیاید آرامش را در اقتصاد حاکم خواهد کرد؛ این جمله روحانی در اینباره است که گفت: "اساس اقتصاد دولت تدبیر و امید این است که به مردم آرامش دهد و در بخش اقتصاد نگرانی را بردارد، تا مردم درباره کالاهای اساسی نگران نباشند؛ دولت تدبیر و امید دنبال این است که آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کند و آنچنان درآمد سرشار در اختیار مردم قرار بگیرد که مردم اصلاً به این 45 هزار تومان نیاز نداشته و زندگی خوبی داشته و همه افراد شاغل باشند". وی همچنین در برنامه گفتوگوی ویژه خبری تأکید میکند که در خانه و خانواده صدقه گرفتن افتخار نیست. او گفته "من کاری میکنم که دولت بهسمت مردم دست دراز کند، نه اینکه مردم بهسوی دولت دست دراز کنند". حسن روحانی در مراسم تشییع پیکر آیتالله طاهری اصفهانی در اصفهان و در جمع خبرنگاران درباره زمانبندی برای کاهش و کنترل نرخ تورم گفته است که مردم در همان 2 ماه اول آثار کارهای انجامشده را میبینند. روحانی تصریح کرده که برای از پیشِروی برداشتن مشکلات اقتصادی برنامه یکماهه، 3ماهه، یکساله و 4ساله در نظر گرفتهایم. اما علیرغم وعدههای داده شده مبنی بر تلاش برای حل بخشی از مشکلات اقتصادی کشور طی راهحل کوتاه مدت 100 روزه، حسن روحانی در آخرین موضعگیری خود راجع به این مسئله در مراسم ضیافت افطار مجلس که در جمع نمایندگان حضور یافته بود، گفت که دولت با شروع کارش در 100 روز اول، تلاش میکند واقعیات کشور را به مردم و رهبری و نمایندگان ملت بگوید. دولت آینده خواهد گفت که چهچیزی را تحویل گرفته و با چه مشکلاتی مواجه است و راهحل را چگونه میبیند.
منبع:دانا [ دوشنبه 92/4/31 ] [ 10:18 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
در پی ابراز تاسف حوزه علمیه قم و مراجع از شهادت حسن شهاته و نگرانی از تکرار چنین حوادث ناگواری و نیز درخواست محاکمه عاملا ن این جنایت غیرانسانی، مجری و کارشناس شبکه کلمه خواستار قرار گرفتن نام این حوزه برزگ اسلامی در کنار دیگر گروه های تروریستی شدند!
گروه بین الملل« تیتریک »شبکه کلمه طی برنامه ای با هدف کاستن از تاثیر شهادت حسن شهاته و یارانش، درخواستی را مطرح کرد که با توجه به فتواهای عجیب و غریب آنها بویژه طی سال های اخیر چندان هم غیرمنتظره نبود. در این برنامه ابتدا با تحریف حقایق زندگی شهید حسن شهاته، مسائل به گونه ای طرح شد تا شهادت این شهید مصری که روزگاری از دانش آموختگان مشهور دانشگاه الازهر مصر بوده را نتیجه عملکرد او نشان داده و جنایتکارانی را که در روز نیمه شعبان با هجوم و یورش به خانه وی، به طرزی غیرانسانی او و یارانش را که تازه به مذهب شیعه گرویده بودند به شهات رساندند را انسان هایی حق مدار جلوه دهد. در پی وقوع این جنایت بود که حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید ضمن ابراز تسلیت و محکوم کردن شهادت شهید مصری نگرانی خود را از تکرار چنین وقایع تاسف باری اعلام داشته و خواستار پیگرد قانونی و برخورد با عوامل این جنایت ضد انسانی از سوی دولت مصر شدند ظاهرا همین مساله بر مجری و کارشناس شبکه وهابی کلمه سنگین آمده و موجب شد تا آنها در اظهاراتی افراطی جنایت کاران را در جایگاه مظلوم نشانده و ضمن حمایت تلویحی از آنها و توجیه اقدام شرم آورشان، درخواست نسنجیده شان را مطرح کنند.
در این بین ابتدا مجری شبکه با طرح درخواست گستاخانه خود مدعی شد: «چه خوب است که ما اهل سنت با توجه به این رویکرد تحریک کننده ای که این مراکز داشته اند و تروریست هایی که در آن پرورش داده اند به دنبال این باشیم که این مراکز در لیست های تروریستی گنجانده شود.» در پی این اظهارات، کارشناس تندرو شبکه هم با تعیین تکلیف برای بزرگترین مرکز صدور فتوای اهل سنت افزود: وظیفه الازهر این است که باید انجام دهد که اینها را در لیست های افراد و در لیست های مدرسه و آموزش تروریست و آدم قرار دهد نه تربیت کننده. پس معلوم شد آنجایی که نامش را به ناحق گذاشته اند جامعه المصطفی یا حوزه علمیه قم همچون افرادی تربیت می کنند. به نظر می رسد چنین اظهارات افراطی و گستاخانه ای تنها می تواند از سر ترس و استیصال وهابیت از تاثیرگذاری حوزه های علمی اسلامی در راستای خنثی سازی برنامه های ضد اسلامی آنها صورت گرفته باشد.
بر خلاف روالی که هم اکنون در مدارس دینی وابسته به وهابیت جاری است و افراد جذب شده در آن مانند عبدالمالک ریگی بجای فراگیری آموزه های پر از مهر و رحمت اسلامی، آموزش های تروریستی یاد گرفته و به جای مبارزه با دشمنان تابلودار اسلام به جان و مال و ناموس مسلمان تعرض می کنند اما آنچه در حوزه های علمیه در ایران می گذرد بهره گیری از اسلام نابی است که پرورش یافتگان آن منادی وحدت و انسانیت در جامعه بشری هستند. همین مساله ترس و هراسی در دل دشمنان کوردل اسلام انداخته که چنین دست به دامان دانشگاه الازهر مصر شده اند تا با دروغ های بی اساس خود آن را تحریک کرده تا شاید به نیات شوم خود برسند.
گفتنی است بر اساس اخبار منتشره طی روزهای اخیر تاثیر شهات حسن شهاته در مصر چنان بوده که بنابه اظهارات مراکز عرضه محصولات نوشتاری، کتاب های مربوط به شیعه به دلیل هجوم مردمی برای خرید آنها نایاب شده است.
اما نگاهی گذرا به جنایات سلفی گری، به شهادت آمار تاکنون بیش از 400 هزار نفر قربانی جنایات وهابی و سلفی ها شده اند که حتی یک نفر آنها هم غیرمسلمان نبوده حال آنکه هر مسلمان آگاهی می داند که امروز دشمن شماره مسلمان ها آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها هستند همان هایی که شکل گیری و رشد و نمو این عناصر تندرو حاصل نقشه های هدفمند آنها بوده است این گروه تندرو و متعصب با شعار کذب بازگشت به اسلام راستین چنان وانمود می کنند که خود تنها مسلمان اند و غیر از خود تمامی فرق اسلامی را تکفیر کرده و به جنگ مذهبی و اختلاف اندازی در کشورهای مسلمان دست می زنند. آنها اکنون به بازوی استعمار برای نابودی کشورهای اسلامی و نماد اسلام خشونت و ترور تبدیل شده اند، نمادی که امروزه بهانه تمام عیار جنگ رسانه ای علیه کلیت اسلام و مسلمانان را فراهم ساخته و موجب شده تا مسلمانان در کشورهای غربی همواره مورد سوء ظن مردم و دولت این کشورها شده اند.
هم اکنون جهان همه روزه شاهد کشتارها و جنایات آنها در قالب گروه های القاعده، جندالله، جبهه النصره و جیش الحر، سپاه صحابه ... در کشورهای اسلامی نظیر پاکستان، افغانستان، سوریه عراق و غیره هستند. منبع: جام نیوز [ دوشنبه 92/4/31 ] [ 2:51 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
پیامبر خدا(ص) در خصوص جایگاه استغفار فرمودند: "بهترین دعا، آمرزش خواهی است1". امام صادق(ع) نیز در پاسخ به این سوال که چه استغفاری مانع نوشتن گناه میشود؟ فرمودند: " هرگاه بنده گناهی مرتکب شود، از بامداد تا شب به او مهلت داده میشود. اگر آمرزش خواست، آن گناه برایش نوشته نمیشود2". امام علی(ع) نیز درباره این که هرکس نعمت استغفار بیابد از چه نعمتی محروم نمیشود؟ میفرمایند: "به هر کس (نعمت) آمرزش خواهی داده شود، از آمرزیده شدن محروم نشود3".
رسول مکرم اسلام همچنین ارزش پیامد استغفار زیاد را چنین توصیف میفرمایند: "هر کس زیاد آمرزش بخواهد، خداوند از هر غمی برای او گشایشی قرار دهد و از هر تنگنایی برون شوی4".
امام علی(ع) نیز درباره این که خود را با استغفار، معطر کردن چه ثمرهای دارد؟ فرمودند: "با آمرزش خواهی، خود را معطّر کنید تا بوی گناهان شما را رسوا نکند5".
منابع احادیث:
1- الکافی: 2 / 504 / 1 منتخب میزان الحکمة: 426
2- الکافی: 2 / 437 / 1 منتخب میزان الحکمة:428
3- نهج البلاغة: الحکمة 135 منتخب میزان الحکمة: 428
4- نور الثقلین: 5 / 357 / 45 منتخب میزان الحکمة: 428
5- بحار الأنوار: 93 / 278 / 7 منتخب میزان الحکمة: 428
منبع: افکارنیوز [ دوشنبه 92/4/31 ] [ 2:49 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
در پی انتشار گفتوگو با دختر آمر به معروف، کمیسیون فرهنگی مجلس نسبت به اتفاق رخ داده، واکنش نشان داد.
سید علی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در پی انتشار مطلب تأسف بار کشیدن چادر خانم آمر به معروف در خیابان، به نظر پیگیری مناسبی از سوی مسئولان صورت نپذیرفت. به همین دلیل موضوع را با رئیس و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در میان گذاشتیم.
وی ادامه داد: قرار بر این شد که با این خانم تماس گرفته شود و از ایشان بخواهیم که در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس حضور یابد تا هم از جزئیات موضوع، مطلع شویم و هم اینکه به نوعی قدردانی از این حرکت شایسته ایشان به عمل بیاید.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در همین راستا برخوردهای مسئولان را نیز مورد پیگیری قرار میدهیم.
طاهری گفت: نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس احتمالاً سه شنبه هفته جاری یا هفته آینده خواهد بود که اطلاع رسانی میشود.
خانم شمس، یکشنبه 23 تیرماه امسال در پی امر به معروف و نهی از منکر به یک زن بدحجاب، مورد حمله وی قرار گرفت. این اتفاق در ماه مبارک رمضان در میدان پونک تهران رخ داد. در این ماجرا، خانم بدحجاب، تلاش بر این داشته است تا چادر و روسری این آمر به معروف را از سر وی بردارد که موفق نمیشود.
شمس، در خصوص دعوت کمیسیون فرهنگی مجلس برای حضور وی در این کمیسیون نیزگفت: استقبال میکنم چون حرفهای زیادی برای گفتن وجود دارد.
منبع: فارس [ دوشنبه 92/4/31 ] [ 2:47 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
طراح لباسی که از زنان ایرانی خواسته است تا حملهای علیه حجاب اصیل اسلامی ـ ایرانی یعنی چادر به عنوان حجاب برتر که قرنهاست بانوان ایرانی آن را به عنوان پوشش خود انتخاب کردهاند، ترتیب دهد. وی مرتبط با سازمانهای جاسوسی دشمن به ویژه سرویس جاسوسی آلمان و عناصر ضد انقلاب میباشد.
گروه فرهنگی«تیتریک»؛سازمان جاسوسی آلمان و رسانهای که مأموریت جنگ روانی در راستای اهداف آن سازمان را بر عهده دارد تمرکز ویژهای بر موضوعات فرهنگی، استحاله فکری و فرهنگی جامعه ایران اسلامی به خصوص موضوع حجاب و پوشش زنان ایرانی دارد. دویچه وله پیشتر در گزارشهایی از طریق "فرناز عبدلی"، طراح لباسی که نقش مزدبگیر سرویسهای جاسوسی در استحاله فرهنگی جامعه اسلامی را بازی میکند و به عدم استفاده از رنگ مشکی در طراحیهایشان اشاره میکند و با طرح این ادعا از قول زنان ایرانی که آنان از رنگ مشکی در لباسهایشان خوششان نمیآید، خواسته تا حملهای علیه حجاب اصیل اسلامی ـ ایرانی یعنی چادر به عنوان حجاب برتر که قرنهاست بانوان ایرانی آن را به عنوان پوشش خود انتخاب کردهاند، ترتیب داده باشد. وی مرتبط با سازمانهای جاسوسی دشمن به ویژه سرویس جاسوسی آلمان و عناصر ضد انقلاب میباشد.
این سبک کاری یعنی طراحی لباسهای غیر اسلامی و ترویج آن در شبکههای ماهوارهای و تبلیغ برای شرکت کردن بانوان در نمایشگاههای مد آنان که به طور ویژه توسط دویچهوله انجام میشود یکی از روشهای مرسومی است که چند سالی است توسط سرویس امنیتی آلمان به آن دامن زده میشود.
نکته جالب اینکه که تمامی این افراد قصد خود از تکمیل حلقهها و پازل براندازی فرهنگی دشمن را شاد کردن لباس زنان و به تبع آن جامعه عنوان میکنند که این نیز خود یکی از بلوفهای دشمن برای روشن نشدن ماهیت اقدامات ضد دینی خود است. البته بطور طبیعی ما نیز انتظار نداریم آنها علنا اعلام کنند که در پس شعارهای فریبنده و به ظاهر منطقی چه هدفی را دنبال می کنند.
گزارش پایگاه اردنی البوابه: تحول در مد زنان ایرانی
علاوه بر آن در تازه ترین اقدام پایگاه خبری اردنی البوابه در گزارشی جهت دار و قابل تامل با عنوان "انقلاب مد در ایران" نوشت: به نظر می رسد یک نوع "انقلاب" جدید در حال وقوع در خیابان های تهران است. آگهی های سیاسی دیگر وجود ندارند و مشتهای گره کرده در هوا یا شعارسیاسی هم موجود نیست. بلکه این روزها تنها روسری، الگوهای گل پارچه رنگارنگ و جواهرات فانتزی وجود دارد. خیابان های اصلی و میادین نقش محوری خود را به مغازه های طراح و بوتیک ها واگذار کرده اند و قدرت توده های مردم راه را برای فردیت و انتخاب شخصی فراهم ساخته است. لباس به لباس، دستبند به دستبند، زنان ایران به آرامی در حال انقلابی در صنعت مد هستند.
این رسانه اردنی که سعی کرده است نقش دایه دلسوز تر از مادر را برای زنان ایرانی ایفا کند در این گزارش می نویسد: با استقرار جمهوری اسلامی در سال 1979، زنان ایرانی که تا آن زمان قادر به انتخاب لباس خود با توجه به سلیقه و نیازهای خود بوده اند، خود را برای انتخاب لباس در محاصره شدید توسط حکومتی دیدند که تلقی مناسب - و قانونی آن از لباس تنها دو قطعه لباس بود: چادر "حجاب برتر" و مانتو که قرار بود برای پنهان کردن بدن یک زن استفاده شود.
و جالب آنکه این رسانه عرب زبان به فکر راحتی زنان ایرانی ایرانی نیز بوده و در این باره می گوید: جای تعجب نیست که بسیاری از زنان تصمیم گرفتند که از مانتو استفاده کنند، که می تواند بین این دو لباس پرزحمت دارای آسایش و جلوه بیشتری در نظر گرفته می شود! سالها گذشت، و طراحان و تولیدکنندگان با تغییرات کوچک را در مانتو، آن را بیشتر به مشتریان طبقه ثروتمند محدود کردند.
این پایگاه اردنی در ادامه هم نوا با دویچه وله با اشاره به فعالیت های عبدلی نوشت: اما از ماه آوریل 2012، یک ستاره جدید در آسمان طراحی ایران پیدا شد؛ یعنی یک طراح گرافیک به نام "فرناز عبدلی" که اقدام به راه اندازی خط تولید جدید لباس زنان کرد . او به تازگی یک مجموعه لباس مردانه با نام "پوش"، کلمه قدیمی فارسی برای پارچه ارائه کرده است. این آنچه مجموعه عبدلی و نام تجاری وی را در مد منحصر به فرد کرد، این واقعیت است که او در بازبینی مفهوم مانتو که لباسی را طراحی کرده که حتی نمی تواند مانتو نامیده شود. او با عبارت "لباس خیابانی" به دنبال پیدا کردن یک تعریف مناسب بود. از سوی دیگر هر چند او به رنگ ها، برش ها، و پارچه های ابتکاری و متنوع روی آورد، اما به پوشیدنیهای مجاز و به آستین و طول لباس و همچنین به عرض یقه آن توجه زیادی داشت.
عبدلی همانطور که در صفحه فیس بوک "پوش" با بیش از 40 هزار لایک اظهار داشته است، "مد هنر بیان شخصی است،" و این دقیقا همان چیزی است که او مجموعه های خود انجام می دهد: او زنان را قادر می سازد تا هویت پیچیده، خود را ابراز کنند. فراتر از کلیشه ها،می توان گفت زنان ایرانی مانند زنان سراسر جهان در طیف گسترده ای اعم از مذهبی تا سکولار، محافظه کار تا لیبرال، سنتی به مدرن هستند. پوش به آنها فرصتی را برای انتخاب یک سبک می دهد که با آن به بیان همه این جنبه ها بپردازند و هویت هایی را گردآوری کنند که به تنهایی می توانند در تضاد باشد.
در مصاحبه با سایت ضد انقلاب ایران وایر، عبدلی توضیح می دهد که زنانی که به مغازه او در تهران به نظر می آیند، جلب توجه بیش از حد این لباس ها نگران هستند، و قبل از خرید خود دائما به خرید دیگر مشتریان توجه می کنند. اما عبدلی می گوید: "اما به آرامی متوجه می شوند که می توانداین لباسها را بدون مشکل بپوشند، یعنی در واقع نوعی شجاعت جمعی پدید آمده است.
این رسانه عربی مدعی شد: آنچه در این زمینه قابل توجه است، این است که این لباسها نماینده "فمینیسم استعماری" زنان غربی و یا زنان تحصیل کرده غرب نیستند و استانداردهای غربی را به مشتریان خاورمیانه "پوش" تحمیل نمی کنند. یک خط تولید توسط یک زن ایرانی برای زنان ایرانی تولید شده و به استانداردهای ایران توجه دقیق دارد. عبدلی پس از فارغ التحصیلی در طراحی گرافیک از موسسه آموزش عالی "ساریان" در ساری، تصمیم گرفت به دنبال شهرت و ثروت در شوهای لباس پاریس و میلان نرود، و در عوض با هدف به چالش کشیدن بازار ایران در زمان ، یک خط لباس "غیر عذاب آور" برای زندگی روزمره زنان ایرانی را ایجاد کرد.
به نظر می رسد برنامه گسترده ای که برای تغییر سبک پوشش ایرانیان بخصوص جوانان در سال های اخیر دنبال می شده? شدت گرفته و برای بهار و تابستان امسال به دلیل مسائل انتخاباتی متاسفانه در تساهل و تسامح مسئولان همراه بود، برنامه های گسترده ای تدارک دیده شده است.
بخش هایی از این تغییر نوع پوشش زنان و دختران ایران از چند وقت قبل عملیاتی شده است. اتفاقاتی از قبیل بیرون گذاشتن گوش از مقنعه و روسری? مانتوهای آستین کوتاه? و جدیدا هم شلوارهای استرچ تنگ و چسبان در خیابان های تهران به صورت فراگیر دیده می شود. در مرحله ای که برای این بهار پیش بینی شده? گسترش شلوارهای چسبان و بدن نما که دارای رنگ های روشن و شبیه پوست بدن باشند? مانتو های کوتاه و بدون دکمه که شلوار از بالا تا پایین هویدا باشد? یقه های باز و شبیه لباس های مجلسی برای مانتو ها? حذف آستین? تداوم بیرون گذاشتن گوش ها با گوشواره های غیر معمول? آرایش های سنگین و زننده? موهای بارنگ غیر معمول و بیرون گذاشته شده از هر طرف و ... مورد توجه خاص قرار گرفته اند.
مدگرایی
در دهه های اخیر مد و مد گرایی به افراطیترین حد خود رسیده وبدون شک گسترش وسایل ارتباط جمعی مانند ماهواره و اینترنت از یک طرف و ارتقای سطح زندگی و رفاه و افزایش نقدینگی موجود در جوامع از دلایل اصلی آن هستند. قطار مد و مدگرایی بر ریل بازار لباس ایران در گذر است و در این حرکت پر شتاب دختران سنت های بومی و مذهبی کشور را پشت سر می گذارند و همراه با این فرهنگ نو ظهور و با خرید یک فرم خاصی از شلوار، پیراهن ، عینک ، گوشی تلفن بر قطار مصرف گرایی سوار می شوند تا هر چه بیشتر شبیه آخرین مد باشند.
با گسترش ماهواره، اینترنت و افزایش سطح رفاه سرعت رواج این پدیده رو به افزایش گذاشته و قطار مدگرایی از بازار ایران با شتاب می گذرد و اغلب مسافران آن دختران و بانوان جوانی هستند که پوشش سنتی مادرانشان را کنار گذاشته و بر ایستگاه مد ایستاده تا از این کاروان جا نمانند و البته حضور پر رنگ خانم ها به این معنا نیست که آقایان از این قافله جا مانده باشند بلکه این فرهنگ نوظهور در میان تمام اقشار جامعه رسوخ کرده و البته برخی تولید کنندگان داخلی نیز با تقلید از سبک های غربی بر آن دامن می زنند.
البته قطعا طراحی لباس مناسب و در خور شان دختر و زن ایرانی می تواند به عنوان یک کار اقتصادی در جامعه ایران رواج یابد و ضمن حفظ ارزشهای ایرانی و اسلامی حس تنوع طلبی و زیبای دوستی دختران ایران را با استفاده از رنگ های شاد و نقش های سنتی پاسخ دهد.
به عقیده کارشناسان شکاف موجود در بازار لباس ایران دست آویزی شده تا عده ای با رواج فرهنگ مصرف گرایی در میان جوانان و بویژه دختران آنها را به مسافرانی همیشه ایستاده بر ایستگاه مصرف تبدیل کنند.
انسان کمال طلب و جوانی
انسان، موجودی است کمالطلب و دوست دارد آن چه را موجب رسیدن او به کمال میشود ، به دست آورد. در این میان، جوانان نه تنها از این قاعده مستثنا نیستند ، بلکه ویژگیهای جوانی نیز اقتضا میکند که بر این کمالطلبی، پافشاری بیشتری داشته باشد؛ زیرا جوان همواره به دنبال ایدهآلها، کمال مطلوبها، جاودانگی، معنویت، زیبایی و ارزشهاست و در عین حال، روحیهای تنوعطلب دارد و از حالت ثابت و ایستا، گریزان است. اگر این ویژگیهای جوانی، با بینش صحیح از ارزشها همراه شود ، دوره جوانی ، یک دوره بسیار بارور و پربرکت خواهد بود و اگر این بینش صحیح همراه با باورهای دینی نباشد، دوره جوانی یکی از بحرانیترین دورههای زندگی او خواهد بود و چه بسا تا مرز سقوط ، انحطاط و هلاکت کشیده شود.
خوشبختانه اسلام که کاملترین و جامعترین ادیان الهی است و همه نیازهای مربوط به کمال و شکوفایی انسان را در بر دارد، دینی است مترقی و احکام آن هماهنگ تغییراتی است که در زندگی بشر به وجود میآید و به عبارت دیگر، اسلام زمان و مکان و تاثیر آنها در زندگی بشر را در نظر دارد. از اینرو، هیچ گاه یک مسلمان واقعی، انسانی تک بعدی و عقب افتاده از تحولات و پیشرفتهای زمان خودش نیست. اسلام، همواره به هنر و آراستگی ارج مینهد و در عین حال، بر حفظ ارزشهای اخلاقی و مسائل معنوی - که در رسیدن به کمال نقش اساسی دارند - تأکید میکند. بنابراین، اگر ما به اسلام واقعی معرفت پیدا کنیم، هیچ گاه تک بعدی نخواهیم بود؛ اما عدم آگاهی ما به دستورات اسلامی، موجب میشود که ما تلقی صحیحی از اسلام نداشته باشیم و گاهی اوقات، دچار تعارضاتی نیز بشویم.
کلید حل این تعارضات، شناخت بیشتر اسلام و التزام عملی به دستورات اسلام میباشد ، اسلام همانطور که انسانها را دعوت به خودسازی و طهارت میکند ، به آراستگی ظاهر نیز توجه دارد؛ تا جایی که نظافت را نشانه ایمان میداند.
طبیعی است که آراستگی ظاهری در هر زمانی، متناسب با شرایط آن زمان و فرهنگ حاکم بر آن جامعه است. به همین دلیل اسلام، انسانها را در نوع لباس پوشیدن یا رنگ لباس یا نوع آرایش، محدود نکرده است که مثلا فقط مثل عربها لباس بپوشید؛ بلکه آن چه مورد نظر است، اصل پوشش است و اگر عفاف انسانها حفظ شود، مفسدهای به دنبال ندارد. بنابراین، نوع لباس یک جوان آسیایی و شرقی، با نوع لباس یک جوان غربی، متفاوت است؛ اما در عین حال، هر دو میتواند آراستگی مورد نظر اسلام را داشته باشند؛ به شرط این که با ارزشهای الهی و سایر احکام و دستورات دین، منافات نداشته باشد. (مثلا مسلمانان مالزی و ایرانی در مراسم حج لباس های متفاوتی دارند که حدود در آن رعایت شده.)
به نظر میآید که در برداشت از آراستگی ظاهری و مدگرایی، اشتباه شده است. مدگرایی امری است غیر از آراستگی و زیبایی ظاهری؛البته ممکن است گاهی اوقات عملی یا هنری و یا طرز لباس پوشیدنی مد شود و منافاتی با ارزشهای دینی نداشته باشد اما همیشه این گونه نیست؛ زیرا مبنای کسانی که در پشت صحنه، مروج مدگرایی هستند، چیزی جز دنیاطلبی و کسب منافع نیست و برای آنها مهم نیست که آیا این چیزی که آنها به تبلیغ آن میپردازند، با ارزشها و کمالات انسانی تعارضی دارد یا نه. بنابراین، یک انسان مؤمن که میخواهد ، پایبند به ارزشهای الهی باشد، نباید تابع فرهنگ مدگرایی باشد؛ زیرا مروجین چنین فرهنگی، بیشتر اوقات پایبند به ارزشها نیستند. علاوه بر این که مدگرایی، موجب چند بعدی شدن انسان نیز نمیشود؛ بلکه انسان، خود را آلت دست افرادی سودجو قرار داده است. چند بعدی شدن انسان، به این معناست که انسان از جنبههای مختلف علمی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، رشد کند و از زمان خودش، عقب نماند؛ مثلا اگر روزی کامپیوتر و نهضت نرمافزاری حاکم بر همه فعالیتهای انسان میشود، او نیز در حد توان خود و متناسب با رشته تحصیلی و نوع شغلی که دارد، با این تکنولوژی آشنا و از آن استفاده میکند و در سایر پیشرفتهای علمی یا هنری نیز این گونه است.
ناتوی فرهنگی و پوشش زنان
استکبارجهانی که برای تسلط بر منافع ملت ها، سازمان نظامی ناتو را تشکیل داده است، تا از طریق آن به نابودی هویت ملی جوامع بشری و تحقق بیشتر اهداف استعماری بپردازند. و با استفاده از امکانات زنجیره ای، متنوع و بسیار گسترده رسانه ای؛ سر رشته ی تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها و ملت ها را در دست گیرند.
ناتوی نظامی که تا دیروز برای کنترل کمونیسم و قدرت نظامی شرق، با مدرن ترین تجهیزات نظامی و تسلیحات کشتار جمعی ایجاد شده بود، در حال حاضر برای مقابله با قطب قدرتمند اسلامی و تأثیرات شگرف انقلاب اسلامی بر ملت های مسلمان و غیر مسلمان فاقد کارایی و توانمندی لازم است و لذا در کنار آن یک سازمان عریض و طویل فرهنگی شکل گرفت که تحت فرماندهی صهیونیست بین الملل، با استفاده از تمامی ظرفیت های تبلیغاتی و فرهنگی و ساماندهی مناسب آنها مبارزه برنامه ریزی شده با اسلام و قرآن تلاش کرد.
این سازمان عریض و طویل و در عین حال مخفی را مقام معظم رهبری «ناتوی فرهنگی» نامیده اند. استراتژی ناتو با رویکرد نظامی، تصرف زمین و کسب منابع و مراکز مهم اقتصادی است لکن استراتژی ورهیافت ناتوی فرهنگی قبضه کردن باورها، ایدئولوژی و جهان بینی ملتها و فرهنگ هاست.
ناتوی فرهنگی (استعمار نو) در جدیدترین نوع تهاجم خود با انواع فیلم ها، بازی های تخیلی، نقاشی متحرک، هنرهای تجسمی، کتاب، روزنامه، سایت های اینترنتی، شبکه های ماهواره ای و ... اقدام به جنگ نرم در دامنه ای گسترده بر علیه دین و ایدئولوژیک اسلامی، انسانی نموده است؛ به گونه ای که از راه نفوذ فرهنگی و از طریق «تخدیر فرهنگی» جوامع تحت سلطه قرار می گیرند.
نظر رهبر معظم انقلاب
رهبر معظم انقلاب در زمینه حجاب و و چادر فرموده اند: آیا جنایتی از این بزرگتر نسبت به زن هست که زن را با آرایش، مد و جلوهگری زیورآلات سرگرم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند؟ امروز سرو سینه را از زیورآلات پر کردن و آرایش و مد و لباس را بت خود قرار دادن برای زن انقلابی مسلمان ایران ننگ است آن زنی که در پی این گونه چیزهاست از ارزش پایین برخوردار است طلا برای زن ارزش آفرین نیست بیاعتنایی به طلا ارزش آفرین است. مد برای زن ارزش آفرین نیست بیاعتنایی نسبت به مدهای دامگونه ساخته و پرداخته دشمنان برای زن ارزش است.
ایشان در جایی دیگر فرموده اند: مردم ما چادر را انتخاب کردهاند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجابهاى دیگر است.» ولى زنان ما مىخواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آنکه یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست. شما خیال کردهاید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضاً آن مقنعهى کذایى و آن لباسهاى «و لیضربن بخمرهنّ على جیوبهنّ» و همانهایى را که در قرآن هست، درست کردیم، دست از سر ما بر مىدارند؟ نه، آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها مىخواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً اینجا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل مىشد. در آن زمان، زن اصلاً پوشش و حجابى نداشت؛ حتّى در اینجاها وقتى نوبت به این کارها مىرسد، بىبندوبارى خیلى بیشتر هم مىشود؛ کمااینکه در زمان شاه، بىبندوبارىیى که در همین شهر تهران و بعضى دیگر از شهرهاى کشور ما بود، از معمول شهرهاى اروپا بیشتر بود! زن معمولى در اروپا، لباس و پوشش خودش را داشت؛ اما در اینجا آنطورى نبود. آنطور که دیده بودیم و شنیده بودیم و مىدانستیم و مناظرى که از آن وقت الان جلوى نظر من هست، انسان واقعاً حیرت مىکند که چرا بایستى اینگونه بشود؛ کمااینکه در خیلى از کشورهاى متأسفانه عقبماندهى مسلمان و غیرمسلمان هم همینطور است. بنابراین، باید بدقت و با نهایت کنجکاوى و بدون اغماض، مسائل ارزشى را رعایت کرد.
مقام معظم رهبری از چادر به عنوان یک لباس ملی و اسلامی مورد علاقه زنان مسلمان ایران نام بردند و فرمودند: انبوه دختران و زنان مؤمن و حزباللهی که در دانشگاه بهترین علوم را تدریس و بالاترین مدارج علمی را میگذرانند و نیز شمار زیادی از بانوان جوان ایران که در آیندهای نه چندان دور به مقامات عالی علمی، فقهی و فلسفی دست خواهند یافت از افتخارات نظام اسلامی محسوب میشوند.
رهبر معظم انقلاب در دیدار با ورزشکاران شرکتکننده در المپیک و پارالمپیک فرموده اند: شما ببینید الان چقدر خرج مىکنند و زحمت مىکشند، براى اینکه حجاب را در دنیا از بین ببرند؛ کشورهایى که خودشان را مهد آزادى هم مىدانند، مىبینید که چه مىکنند براى مبارزه با حجاب. آنها با چه چیز زن مسلمان بیشتر دشمناند؟ با حجاب او. آنها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمناند. چرا؟ چون فرهنگ آنها این را قبول ندارد. اروپاییها اینطورند؛ آنها مىگویند هرچه را که ما فهمیدهایم، دنیا باید از ما تقلید کند! مایلند که جاهلیت خودشان را بر معرفت عالم غلبه بدهند. آنها مىخواهند زن به سبک اروپایى را در جامعه رواج بدهند؛ که عبارت است از سبک مد و مصرف و آرایش در انظار عموم و ملعبه قرار دادن مسائل جنسى بین دو جنس؛ مىخواهند این چیزها را به وسیلهى زنان رواج بدهند. هرجا با این هدفگیرى غربیها مخالفت بشود، فریادشان بلند مىشود! اینها کمطاقت هم هستند! همین مدعیان غربى، کمترین مخالفتى را با مبانى پذیرفتهى خودشان تحمل نمىکنند.
مشکلات غرب به دلیل پوشش نامناسب و بی بند و باری
آنچه باید در این مبحث به ان اشاره کرد این است که امروز خود جامعه غرب نیز به دلیل عدم رعایت پوشش و حجاب توسط زنان دچار مشکلات عدیده ای شده است.
به عنوان مثال "دون پیرو کورسی"، کشیش ایتالیا میگوید: دلیل افزایش خشونت علیه زنان "دامنهای کوتاه و لباسهای نامناسب آنها است" .
برخلاف آنچه که در رسانههای غربی در تبلیغات خود القاء میکنند ، میزان گرایش به پاکدامنی و حجاب در میان نوجوانان غربی رو به افزایش است . این جوانان، خواهان دوری از بی بند و باری و پوشش مناسب برای زنان و دختران هستند .
یافتههای گروه تحقیقاتی آی جی که یک مرکز تحلیلی و آماری در نیویورک است ، نشان میدهد نسل جدید دختران در نیویورک برخلاف نسل های قبلی، علاقه چندانی به خودنمایی و پوشیدن لباسهای بدن نما ندارند. "ملیسا لاویجن" از محققان این گروه در توضیح تحلیلهای آماری مرکز خود، اظهار داشت :" از نظر ما، آمارهای دریافتی از نسل جوان دختران نیویورکی، حاکی از آن است که آنها به پوشیدگی بیشتر روی آورده اند. " او میافزاید: از نظر من، علت اصلی این امر، نگاه ساده انگارانه و بی بند و باری است که در چند سال اخیر با " شعار همه چیز می گذرد " رایج شده بود، اکنون در واکنش به آن موج بی بند و باری ، گرایش به پوشیدگی بیشتر در میان دختران جوان و نوجوان رواج یافته است.
خانم لاویجن معتقد است که پس از چندین دهه از رواج فرهنگ خود نمایی و لباس های نیمه عریان ، اکنون مردم ، پوشش بهتر و مناسب تری را جستجو میکنند . محققان مرکز آی جی دلیل دیگر روی آوردن دختران جوان به پوشش بهتر را ، تمایل آنها به تغییر وضع موجود و دسترسی به امنیت بیشتر میدانند . آنها میگویند : " به طور عملی گرایش به مذهب ، رفتن به کلیسا و مقابله در برابر فرهنگ عمومی بی بند و باری ، علامـت آن است که نسل جوان قصد دارد که بر اوضاع و احوال خود ، کنترل بهتری داشته باشد .
شاید هنوز گرایش به عفاف و حجاب در جوامع غربی فرا گیر نشده است، اما اینک برخی جوانان غربی ، صدای اعتراض خود را در جامعه بحران زده و بی بند و بار غرب منعکس میکنند . جوانانی که خواهان تغییر در برخی هنجارهای جامعه خود هستند.
افزایش گرایش زنان به اسلام و حجاب در غرب
اگر چه با توجه با تبیلغات منفی و همه جانبه غرب علیه اسلام و فرهنگ اسلامی، بسیاری از مردان و زنان غربی در ذهن خود، تصویر ترسناک و خطرناکی در ذهن خود ایجاد کردهاند، لکن در کنار تمام تبیلغات منفی غرب، روند گرایش و تمایل مردان به خصوص زنان غربی به اسلام و علی الخصوص به مسئله حجاب غیر قابل انکار است. به شکلی که بر اساس آمار مختلف، اسلام نسبت به دیگر ادیان در غرب رو به گسترش است و بیش از 150 درصد، افزایش یافته است. پروفسور "مادلین زیلفی" استاد تاریخ خاورمیانه در دانشگاه مریلند درباره افزایش رروند تمایل قشر تحصیلکرده زنان در دانشگاههای آمریکایی میگوید: سرعت این روند مرا کنجکاو کرده است، من بارها این موضوع را در دانشکده دیدهام که اسلام به دختران هویت بخشیده است، اکنون دختران مسلمان با انگیزه قویتری در دین اسلام تحقیق میکنند و نسبت به اعتقاداتشان جدیت بیشتری دارند. زیلفی همچنین میگوید: حجاب کلمهای است که معنای بسیار دارد، حجاب همیشه در داخل و خارج کشورهای اسلامی نماینده خیلی از چیزها از جمله یک بیانیه سیاسی محکم علیه فساد و بی بند و باری و یک عمل مذهبی عمیق شخصی بوده است؛ این موضوع به اصل اسلام برمیگردد؛ قرآن حجاب را در قالب لباس لازم شمرده است. دانا [ یکشنبه 92/4/30 ] [ 8:4 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
استاد اخلاق حوزه علمیه با تاکید بر این که باید در مقابل توهینها و زخمزبانهای دیگران و نیز بلاهایی که نازل میشوند مقاومت کند، گفت: صبر برای همه انسانها حتی کاملترین آنها هم مورد نیاز است و آنها به تدریج به مقام نیاز میرسند و اصالت و حیثیتی برای خود قائل نیستند.
گروه دین و اندیشه «تیتریک»؛آیتالله محمد تقی مصباح یزدی، استاد اخلاق حوزه علمیه شنبه شب در جلسه اخلاق خود که در دفتر مقام معظم رهبری در قم(حسینیه حضرت امام خمینی) برگزار شد، با اشاره به آیاتی که حضرت محمد(ص) را به صبر دعوت میکند، گفت: این آیات دو درس بزرگ به ما میدهند نخست اینکه صبر برای همه انسانها حتی کاملترین آنها هم مورد نیاز است و آنها به تدریج به مقام نیاز میرسند و اصالت و حیثیتی برای خود قائل نیستند و دیگر اینکه مسؤولیت بزرگی بر دوش خاتمالانبیاء(ص) گذاشته شده بود. توصیه انسان به صبر در همه موارد
وی افزود: صبر در همه موارد به انسان توصیه شده و آدمی باید در مقابل توهینها و زخمزبانهای دیگران و نیز بلاهایی که نازل میشوند مقاومت کند.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به یادآوری سرنوشت و کارهای پیامبران پیشین به پیامبر اسلام(ص) در قرآن اظهار داشت: این در حالی است که پیامبر اکرم(ص) کاملترین انسانهاست و ضرورت این زمانی درک میشود که دریابیم استفاده از الگو در زندگی اهمیت فراوانی دارد.
مقام پیامبر اسلام(ص) اشرف بر سایر انبیای الهی است
وی ادامه داد: مقام پیامبر اسلام(ص) بالاتر از دیگر انبیاست و به وسیله برخی اعمال همچون فرستادن صلوات، مقام و رحمت ایشان نیز بیشتر میشود هرچند پیامبر(ص) در میان ما نباشند.
آیتالله مصباح یزدی با اشاره به صفت صبر در همه پیامبران پیشین خاطرنشان کرد: حضرت یونس(ع) هم همینگونه بود اما به جایی رسید که از هدایت امت خویش ناامید شد و سرانجام بعد از ترک مردم خود به داخل شکم نهنگ رفت و با توجه به آیات قرآن در مییابیم که یونس پس از ترک امتش با حالت خشمگینانه گمان بر این نداشت که خداوند بر او سخت بگیرد ولی عقوبت اشتباهش موجب شد پی به این امر ببرد و توبه کند و خداوند نیز درخواستش را پذیرفت.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: خطاب قرآن کریم به حضرت محمد(ص) چنین است که باید صبر داشته باشی و این صبر نباید مانند آنچه که یونس(ع) انجام داد باشد.
وی تصریح کرد: حقیقت این است که رها کردن امت ترک اولی برای پیامبران بوده و نباید در رسالتی که بر دوش انبیا گذاشته شده ناامیدی نفوذ کند حتی اگر عذابی بر امت نازل شده باشد، اما در برخی مواقع خداوند دستور میدهد که پیامبران در هنگام عذاب از میان قوم خویش هجرت کنند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) دعوت خویش را به صورت کامل انجام داد و کوتاهی نداشت، افزود: با این حال قرآن ایشان را سفارش به صبر و مقاومت در انجام رسالت میکند.
آیتالله مصباح یزدی بیان داشت: قرآن کریم خطاب به حضرت محمد(ص) میفرماید در مقابل سخنان توهینآمیز و تهمتهای دشمنان صبر و مقاومت داشته باش و از آنان تأثیر نپذیر، آن کس که وظیفهای الهی بر دوش گرفته نباید تحت تأثیر سخنان دیگران قرار گیرد وگرنه گویای این امر است که ایمانش کامل نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دستورات ائمه معصومین(ع) نسبت به یارانشان گفت: آن بزرگواران به اصحاب خویش میفرمودند هرگاه دیگران شعار مرگ بر شما هم سر دادند ابتدا اعمال تان را به قرآن و کلام خداوند مطابقت دهید و هرگاه یکسان بود به سخن دیگران توجهی نداشته باشید و هرگاه تطابق نداشت به دنبال استغفار و اصلاح باشید.
حضرت محمد(ص) نسبت به دشمنانش هم مهربان بود
وی اظهار داشت: حضرت محمد(ص) آنقدر نسبت به رسالت خویش و هدایت مردم مشتاق بود که از ایمان نیاوردن آنها بسیار ناراحت میشد تا جایی که آیاتی نازل شد با این مضمون که لازم نیست این چنین خود را ناراحت کنی بلکه وظیفه خود را انجام بده، اما ایشان هیچگاه به دلیل اینکه مورد توهین واقع میشد ناراحت نشدند.
صبر در نماز یکی از مهمترین تأکیدات قرآن است
آیتالله مصباح یزدی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام(ص) تا آن حد مهربان بود که حتی نمیخواست مخالفان و دشمنانش سرنوشتی چون دوزخ داشته باشند تصریح کرد: خداوند خطاب به ایشان فرمود اینگونه افراد را رها کن و خود را بیش از این مشغول و غمگین نکن.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود تأکیدات قرآن درباره صبر را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از انواع مهم مقاومت، صبر برای انجام عبادات است و در این میان یک عبادت به صورت ویژه مورد اشاره قرار گرفته است.
وی ادامه داد: خداوند حضرت محمد(ص) را مخاطب قرار میدهد و به ایشان میفرماید نهایت صبرت را در مورد نماز داشته باش و اعضای خانوادهات را نیز به این کار امر کن و این توصیه اکید برای آن است که مسلمانان و مؤمنان نماز را مورد توجه قرار دهند وگرنه پیامبر اکرم(ص) این ویژگی را داشتند و عاشق نماز بودند.
منبع: خبرگزاری رسا [ یکشنبه 92/4/30 ] [ 8:3 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
یک منبع آگاه گفت: مجلس هیچ برنامهای برای دعوت از محمد خاتمی در مراسم تحلیف حجتالاسلام روحانی ندارد و این تصمیم قطعی است.
گروه داخلی «تیتریک» ؛یک منبع آگاه در گفتوگوی با فارس با اشاره به عدم موضعگیری شفاف محمد خاتمی در فتنه 88 و برائت نجستن از فتنهگران اظهار داشت: در روزهای اخیر برخی رسانههای اصلاحطلب از خاتمی به عنوان مهمان ویژه مراسم تحلیف حجتالاسلام روحانی نام بردهاند در حالی که مجلس هیچ برنامهای در این زمینه ندارد.وی افزود: تاکنون از سوی مجلس هیچ دعوتی از خاتمی برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب صورت نگرفته و به هیچ وجه قرار هم نیست که دعوتی صورت گیرد و این تصمیم مجلس تغییر ناپذیر است. این منبع آگاه با اشاره به حضور روحانی در ضیافت افطاری مجلس در روز یکشنبه 23 تیر ماه، گفت: همراهان آقای روحانی در این روز از چهرههای معتدل و میانه رو و همچنین اطرافیان وی بودند و قطعاً در مراسم تحلیف نیز همراهان او از میان این چهرهها خواهند بود. وی در پایان تصریح کرد: طبق قانون در مراسم تحلیف رئیس جمهور، مقامات و مسئولانی که دارای مناصب حکومتی و اجرایی هستند، شرکت خواهند کرد و برنامهای برای دعوت از افرادی که در زمان فتنه مواضع مشخصی نداشتند، نداریم. [ یکشنبه 92/4/30 ] [ 8:0 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
«هلن توماس» با وجود فشار سنگین لابی صهیونیستی تا آخرین روز عمرش از فلسطینیها حمایت کرد و این حمایت به قیمت اخراج از کاخ سفید برای او تمام شد.
گروه بین الملل«تیتریک» ؛ «بهشون بگید گورشان را از فلسطین گم کنند... یادتون باشه، اونها آنجا را اشغال کردهاند. آنجا سرزمین فلسطینیهاست. آنجا آلمان نیست. لهستان هم نیست... آنها باید بروند لهستان، آلمان یا آمریکا یا هرکجای دیگر. چرا مردمی را که قرنها آنجا بودهاند، بیرون میکنند؟».
ویدئویی 10 دقیقهای، خبرنگاری سالخورده و باسابقه را نشان میداد که در مقابل خاخام آمریکایی ایستاده و انتقادات تندی را علیه اسرائیل و اشغالگری در سرزمین فلسطینیها مطرح میکند.
به گزارش خبرگزاری فارس، انتشار این قطعه ویدئویی پایانی اجباری بود بر بیش از 6 دهه فعالیت حرفهای رسانهایِ پیرترین روزنامهنگار آمریکایی. «هلن توماس» 92 ساله روز دوشنبه در حالی درگذشت که از سال 2010 به بعد به دلیل انتشار اظهارات ضداسرائیلیاش از تیم رسانهای کاخ سفید کنار گذاشته شده بود.
انتقادات تند توماس، «باراک اوباما» را هم به واکنش واداشت. رئیسجمهور آمریکا در دفاع از اسرائیلیها تمام قد به میدان آمد و صحبتهای روزنامهنگار آمریکایی را «اهانتبار» خواند و گفت بازنشستگی، «تصمیمی صحیح» برای هلن است. به زعم اوباما این پایان برای «هلن توماس»، «شرمآور» بود.
اوباما دهمین رئیسجمهور آمریکا بود که طعم انتقادات تند و بیپروای «هلن توماس» را میچشید. سالهای آخر ریاستجمهوری «دوایت آیزنهاور» شروع کار حرفهای «هلن توماس» بود. توماس 57 سال برای خبرگزاری «یوپیآی» کار کرد و از سال 2000 تا 2010 برای روزنامه «هیرست» ستوننویسی کرد. خروج هلن از «یوپیآی» در سال 2000 به گفته خود او فرصتی بود برایش تا بتواند آزادانهتر انتقاد کند. او زمانی در یکی از سخنرانیهایش گفته بود: من 50 سال خودم را سانسور کردم... حالا بیدار شدهام و فرصت دارم از خود بپرسم که از چه کسانی نفرت دارم.
آغاز دوره «بیداریِ» توماس با روی کار آمدن «جورج بوش» پسر همزمان شد. «هلن توماس» که در نشستهای خبری کاخ سفید همواره در ردیف اول و درست روبروی جایگاه سخنران مینشست، در دوران کاری «جورج بوش» هم منتقد سیاستهای دولت بود. او بوش را «بدترین رئیسجمهور تاریخ» و «دروغگو» توصیف کرده بود. همین انتقادات بود که باعث شد او به مرور به ردیفهای عقبتر منتقل شود. «هلن توماس» سالخورده در مورد اینکه چرا دیگر در ردیف اول نمینشیند و نشستهای خبری رئیسجمهور و سخنگوهایش را با تکیه کلامش یعنی «متشکرم، آقای رئیسجمهور» به پایان نمیبرد، گفته بود: از من خوششان نمیآید... من سوالهای خیلی تندی میپرسم.
«آقای رئیسجمهور، میخواهم از شما در مورد جنگ عراق سوال کنم... هر دلیلی که تا الان برای این حمله مطرح شده، حداقل در برابر افکار عمومی، غلط از آب درآمده. سوال من از شما این است: واقعا چرا به جنگ در عراق رفتید؟ گفتهاید که اینکار به خاطر نفت نبوده... به خاطر اسرائیل هم نبوده، به خاطر چیز دیگر هم نبود، پس چرا این کار را کردید؟».
این جدال لفظی بود که «هلن توماس» در سال 2006 با «جورج بوش» به راه انداخت. خیلیها در آن زمان از توماس به دلیل برخورد تند با رئیسجمهور و مجادله با وی انتقاد کردند. اما این نه آغاز انتقادات وی از سیاستهای بوش بود نه پایانی بر آن.
او پیشتر «آری فلیشر» را که بعدها سخنگوی کاخ سفید شد، در مخمصه قرار داده بود. توماس بعد از بیانیه فلیشر در مورد قاچاق تسلیحات به فلسطین، گفته بود: اسرائیلیها از کجا اسلحه میآورند؟... فلسطینیها برای سرزمینشان مبارزه میکنند.
«هلن توماس» که تا آخرین سالها هم از انتقاداتش دست بردار نبود، در همان اولین کنفرانس خبری «باراک اوباما» در کسوت ریاستجمهوری، تکلیف خود را با او روشن کرد. سوال او از رئیسجمهور تازهکار این بود که آیا کسی در خاورمیانه سلاح اتمی در اختیار دارد؟ پاسخ روشن بود، سالهاست که بر همه آشکار شده که تنها اسرائیلیها هستند که در خاورمیانه مجهز به سلاح هستهای هستند. اوباما از پاسخ به این سوال طفره رفت و گفت نمیخواهد در این مورد «گمانهزنی» کند.
او در جولای 2009 هم به شدت از کنترل شدید خبرنگاران حاضر در کنفرانس مطبوعاتی اوباما انتقاد کرد. هلن با بیان اینکه حتی در زمان نیکسون هم فضا تا این حد بسته نبوده، گفت: قبلا هم نظارتهایی بود، اما نه تا این حد... تعجب میکنم که چطور از آزادی بیان و شفافیت صحبت میکنید.
«هلن توماس» تا آخرین روز عمرش از سوی گروههای صهیونیستی به مواضع «ضدسامی» و «ضدیهودی» متهم شد، در حالی که وی بارها گفته بود که ضدیهودیان نیست و تنها میگوید اسرائیلیها باید به زادگاههای اصلیشان بازگردند و فلسطین را به صاحبانش بسپارند.
اظهارات ضدصهیونیستی توماس واکنش گروههای مقاومت را هم در پی داشت. حزبالله لبنان صحبتهای وی را «شجاعانه و صادقانه» و حماس این اظهارات را «حقیقتی» توصیف کرد که همه در دنیا از آن مطلعند.
هلن در آگوست 2010 در یک مصاحبه رادیویی گفته بود که بعد از اظهارات ضداسرائیلیاش، خیلی زود متوجه شده که اخراج میشود. او در این مصاحبه توضیح داد: در این کشور نمیتوانید علیه اسرائیل انتقاد کنید و دوام بیاورید.
او تا پایان عمر بر مواضعش تاکید کرد. هرچند که او یک هفته بعد از اظهارات ضداسرائیلیاش تحت فشار بیانیهای برای عذرخواهی منتشر کرد، اما بعدها چندین بار تاکید کرد که نظرش همان است که گفته بود. او در دوم دسامبر 2010 پیش از یکی از سخنرانیهایش به خبرنگاران گفت که هنوز بر سر حرفش هست. «من تاوان حرفهایم را دادم، اما این بها به اینکه واقعیت را بگویم میارزید». او در طول سخنرانی هم گفت: کنگره، کاخ سفید و والاستریت، همه اینها تحت مالکیت صهیونیستها است. به نظر من هیچ شکی در این نیست.
همین اظهارات بود که باعث شد لابی صهیونیست به دانشگاهها و مراکز مختلفی که به او جوایز و مدارک افتخاری متعددی داده بودند، برای پس گرفتن این جوایز فشار بیاورد. در نتیجه برخی از دانشگاهها و مراکز مختلف به بهانه اظهارات ضداسرائیلی جوایز خود را پس گرفتند.
توماس در دوران کاری درازمدتش دهها جایزه مختلف گرفت و 30 مدرک افتخاری نیز دریافت کرد. او در سال 1976 در فهرست 25 زن تأثیرگذار آمریکا قرار گرفت.
مدال افتخار سازمان آزادیبخش فلسطین یکی از آخرین جوایزی بود که «هلن توماس» به پاس دفاع همیشگی از فلسطین در آوریل 2012 دریافت کرد.
«هلن توماس» روز دوشنبه در سن 92 سالگی به دلیل کهولت سن درگذشت، اما قطعا مواضع شجاعانه وی همواره از او به یادگار میماند.
منبع: فارس [ یکشنبه 92/4/30 ] [ 2:24 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
«هلن توماس» با وجود فشار سنگین لابی صهیونیستی تا آخرین روز عمرش از فلسطینیها حمایت کرد و این حمایت به قیمت اخراج از کاخ سفید برای او تمام شد.
گروه بین الملل«تیتریک» ؛ «بهشون بگید گورشان را از فلسطین گم کنند... یادتون باشه، اونها آنجا را اشغال کردهاند. آنجا سرزمین فلسطینیهاست. آنجا آلمان نیست. لهستان هم نیست... آنها باید بروند لهستان، آلمان یا آمریکا یا هرکجای دیگر. چرا مردمی را که قرنها آنجا بودهاند، بیرون میکنند؟».
ویدئویی 10 دقیقهای، خبرنگاری سالخورده و باسابقه را نشان میداد که در مقابل خاخام آمریکایی ایستاده و انتقادات تندی را علیه اسرائیل و اشغالگری در سرزمین فلسطینیها مطرح میکند.
به گزارش خبرگزاری فارس، انتشار این قطعه ویدئویی پایانی اجباری بود بر بیش از 6 دهه فعالیت حرفهای رسانهایِ پیرترین روزنامهنگار آمریکایی. «هلن توماس» 92 ساله روز دوشنبه در حالی درگذشت که از سال 2010 به بعد به دلیل انتشار اظهارات ضداسرائیلیاش از تیم رسانهای کاخ سفید کنار گذاشته شده بود.
انتقادات تند توماس، «باراک اوباما» را هم به واکنش واداشت. رئیسجمهور آمریکا در دفاع از اسرائیلیها تمام قد به میدان آمد و صحبتهای روزنامهنگار آمریکایی را «اهانتبار» خواند و گفت بازنشستگی، «تصمیمی صحیح» برای هلن است. به زعم اوباما این پایان برای «هلن توماس»، «شرمآور» بود.
اوباما دهمین رئیسجمهور آمریکا بود که طعم انتقادات تند و بیپروای «هلن توماس» را میچشید. سالهای آخر ریاستجمهوری «دوایت آیزنهاور» شروع کار حرفهای «هلن توماس» بود. توماس 57 سال برای خبرگزاری «یوپیآی» کار کرد و از سال 2000 تا 2010 برای روزنامه «هیرست» ستوننویسی کرد. خروج هلن از «یوپیآی» در سال 2000 به گفته خود او فرصتی بود برایش تا بتواند آزادانهتر انتقاد کند. او زمانی در یکی از سخنرانیهایش گفته بود: من 50 سال خودم را سانسور کردم... حالا بیدار شدهام و فرصت دارم از خود بپرسم که از چه کسانی نفرت دارم.
آغاز دوره «بیداریِ» توماس با روی کار آمدن «جورج بوش» پسر همزمان شد. «هلن توماس» که در نشستهای خبری کاخ سفید همواره در ردیف اول و درست روبروی جایگاه سخنران مینشست، در دوران کاری «جورج بوش» هم منتقد سیاستهای دولت بود. او بوش را «بدترین رئیسجمهور تاریخ» و «دروغگو» توصیف کرده بود. همین انتقادات بود که باعث شد او به مرور به ردیفهای عقبتر منتقل شود. «هلن توماس» سالخورده در مورد اینکه چرا دیگر در ردیف اول نمینشیند و نشستهای خبری رئیسجمهور و سخنگوهایش را با تکیه کلامش یعنی «متشکرم، آقای رئیسجمهور» به پایان نمیبرد، گفته بود: از من خوششان نمیآید... من سوالهای خیلی تندی میپرسم.
«آقای رئیسجمهور، میخواهم از شما در مورد جنگ عراق سوال کنم... هر دلیلی که تا الان برای این حمله مطرح شده، حداقل در برابر افکار عمومی، غلط از آب درآمده. سوال من از شما این است: واقعا چرا به جنگ در عراق رفتید؟ گفتهاید که اینکار به خاطر نفت نبوده... به خاطر اسرائیل هم نبوده، به خاطر چیز دیگر هم نبود، پس چرا این کار را کردید؟».
این جدال لفظی بود که «هلن توماس» در سال 2006 با «جورج بوش» به راه انداخت. خیلیها در آن زمان از توماس به دلیل برخورد تند با رئیسجمهور و مجادله با وی انتقاد کردند. اما این نه آغاز انتقادات وی از سیاستهای بوش بود نه پایانی بر آن.
او پیشتر «آری فلیشر» را که بعدها سخنگوی کاخ سفید شد، در مخمصه قرار داده بود. توماس بعد از بیانیه فلیشر در مورد قاچاق تسلیحات به فلسطین، گفته بود: اسرائیلیها از کجا اسلحه میآورند؟... فلسطینیها برای سرزمینشان مبارزه میکنند.
«هلن توماس» که تا آخرین سالها هم از انتقاداتش دست بردار نبود، در همان اولین کنفرانس خبری «باراک اوباما» در کسوت ریاستجمهوری، تکلیف خود را با او روشن کرد. سوال او از رئیسجمهور تازهکار این بود که آیا کسی در خاورمیانه سلاح اتمی در اختیار دارد؟ پاسخ روشن بود، سالهاست که بر همه آشکار شده که تنها اسرائیلیها هستند که در خاورمیانه مجهز به سلاح هستهای هستند. اوباما از پاسخ به این سوال طفره رفت و گفت نمیخواهد در این مورد «گمانهزنی» کند.
او در جولای 2009 هم به شدت از کنترل شدید خبرنگاران حاضر در کنفرانس مطبوعاتی اوباما انتقاد کرد. هلن با بیان اینکه حتی در زمان نیکسون هم فضا تا این حد بسته نبوده، گفت: قبلا هم نظارتهایی بود، اما نه تا این حد... تعجب میکنم که چطور از آزادی بیان و شفافیت صحبت میکنید.
«هلن توماس» تا آخرین روز عمرش از سوی گروههای صهیونیستی به مواضع «ضدسامی» و «ضدیهودی» متهم شد، در حالی که وی بارها گفته بود که ضدیهودیان نیست و تنها میگوید اسرائیلیها باید به زادگاههای اصلیشان بازگردند و فلسطین را به صاحبانش بسپارند.
اظهارات ضدصهیونیستی توماس واکنش گروههای مقاومت را هم در پی داشت. حزبالله لبنان صحبتهای وی را «شجاعانه و صادقانه» و حماس این اظهارات را «حقیقتی» توصیف کرد که همه در دنیا از آن مطلعند.
هلن در آگوست 2010 در یک مصاحبه رادیویی گفته بود که بعد از اظهارات ضداسرائیلیاش، خیلی زود متوجه شده که اخراج میشود. او در این مصاحبه توضیح داد: در این کشور نمیتوانید علیه اسرائیل انتقاد کنید و دوام بیاورید.
او تا پایان عمر بر مواضعش تاکید کرد. هرچند که او یک هفته بعد از اظهارات ضداسرائیلیاش تحت فشار بیانیهای برای عذرخواهی منتشر کرد، اما بعدها چندین بار تاکید کرد که نظرش همان است که گفته بود. او در دوم دسامبر 2010 پیش از یکی از سخنرانیهایش به خبرنگاران گفت که هنوز بر سر حرفش هست. «من تاوان حرفهایم را دادم، اما این بها به اینکه واقعیت را بگویم میارزید». او در طول سخنرانی هم گفت: کنگره، کاخ سفید و والاستریت، همه اینها تحت مالکیت صهیونیستها است. به نظر من هیچ شکی در این نیست.
همین اظهارات بود که باعث شد لابی صهیونیست به دانشگاهها و مراکز مختلفی که به او جوایز و مدارک افتخاری متعددی داده بودند، برای پس گرفتن این جوایز فشار بیاورد. در نتیجه برخی از دانشگاهها و مراکز مختلف به بهانه اظهارات ضداسرائیلی جوایز خود را پس گرفتند.
توماس در دوران کاری درازمدتش دهها جایزه مختلف گرفت و 30 مدرک افتخاری نیز دریافت کرد. او در سال 1976 در فهرست 25 زن تأثیرگذار آمریکا قرار گرفت.
مدال افتخار سازمان آزادیبخش فلسطین یکی از آخرین جوایزی بود که «هلن توماس» به پاس دفاع همیشگی از فلسطین در آوریل 2012 دریافت کرد.
«هلن توماس» روز دوشنبه در سن 92 سالگی به دلیل کهولت سن درگذشت، اما قطعا مواضع شجاعانه وی همواره از او به یادگار میماند.
منبع: فارس [ یکشنبه 92/4/30 ] [ 2:24 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
رسانه دولتی آمریکا در برنامه "آنتن" این هفته خود با نمایش تصاویر یک زوج ترکیه ای که از شیوه ای ابتکاری برای ترک سیگار استفاده کرده بودند، مدعی شد این زوج «ایرانی» هستند و خانم برای اینکه جلوی "روزه خواری" شوهرش را بگیرد، به این ابتکار دست زده است!
گروه رسانه «تیتریک»؛ شبکه صدای آمریکا (voa) وابسته به وزارت خارجه آمریکا، که به هر بهانه ای به سیاه نمایی علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی دست می زند، باز هم با جعل یک خبر تلاش کرد این رویه خود را ادامه دهد.
صدای آمریکا در برنامه "آنتن" این هفته خود با نمایش تصاویر یک زوج ترکیه ای که از شیوه ای ابتکاری برای ترک سیگار استفاده کرده بودند، مدعی شد این زوج «ایرانی» هستند و خانم برای اینکه جلوی "روزه خواری" شوهرش را بگیرد، به این ابتکار دست زده است!
اما اصل ماجرا از این قرار است که چند روز پیش (قبل از ماه مبارک رمضان) وب سایت انگلیسی (odditycentral) فیلم و تصاویر مربوط به این خبر را منتشر کرد و در توضیح نوشت که یک زن «ترکیه ای» برای ترک دادن همسر سیگاری خود، به چنین ابتکاری متوسل شده است.
با گذشت دو هفته از این ماجرا، صدای آمریکا شامگاه جمعه تصاویر مورد اشاره را به نمایش گذاشت و ضمن دستکاری خبر اصلی، از زبان یکی از مجریان معلوم الحال خود با لحنی تمسخرآمیز گفت: «به این عکس ها نگاه کنید؛ این خانم برای اینکه جلوی روزه خوری شوهرش رو بگیره، این ابتکار رو به خرج داده[!] دفعه قبل هم که اومده روزه خوری کنه، زده دستش رو شکسته[!] من حالا چیزی نمی گم، ولی فکر نمی کنید روزه و بقیه آموزه های دینی برای پالایش و نهایتا رسیدن به کمال و کرامت انسانی و از این حرف هاست؟ آخه اون وقت راهش اینه؟» وی افزود: «این ورژن خونگی گشت مبارزه با روزه خواری نیروی انتظامیه که 34 ساله داره انجام می ده. فکر می کنم می شه انسان ها رو به زور و ترس وادار به ریا و دروغ کرد، ولی فکر نکنم هیچکس رو بشه به زور به بهشت برد.»
به گزارش جام نیوز، در توضیح مربوط به این خبر در وب سایت انگلیسی (odditycentral)، آمده بود: «"براهیم یوسیل" مرد 42 ساله ترکیه ای که می گوید پس از 26 سال کشیدن سیگار، انواع روش ها را برای ترک امتحان کرده و نتیجه نگرفته است، این بار به پیشنهاد همسرش روشی جدید را برای رسیدن به مقصود در پیش گرفته است. او که اراده کافی برای ترک کردن به صورت معمولی را نداشت، تصمیم گرفت از یک روش غیرمعمول این کار را انجام دهد. او با الهام از کلاه ایمنی موتورسیکلت، یک قفس فلزی با سیم ساخت و یک قفل روی آن تعبیه کرد که دیگر نتواند سیگار بکشد. این قفس دو کلید دارد که یکی در دست مادر خانواده و دومی -که کلید یدکی است- به دختر خانواده سپرده می شود...» منبع یادشده در ادامه افزوده: «همسر ابراهیم می گوید: او دائما در این 16 سالی که با هم ازدواج کردیم سیگار می کشید. ایده او در ابتدا افراطی به نظر می رسید و من امیدی نداشتم که واقعا سیگار را ترک کند، اما پس از اینکه دیدم چند روزی است که واقعا در حال ترک سیگار است، او را حمایت کردم.» گفتنی است جعل اخبار توسط رسانه هایی چون صدای آمریکا و بی بی سی، انسان را به یاد این حکایت طنز آمیز میاندازد که: «شیادی ادعا کرد در کتب تاریخی نوشته شده که امامزاده ابراهیم را بالای مناره سر بریده اند. رندی اینگونه خبرش را اصلاح کرد که: اولا امامزاده نبوده و پیامبرزاده بوده؛ ثانیا فرزند ابراهیم نبوده بلکه فرزند یعقوب بوده؛ ثالثا بالای مناره نبوده بلکه در قعر چاه بوده؛ رابعا سر نبریدهاند بلکه گرگ او را خورده؛ و خامساً اصل قصه خوردن حضرت یوسف(ع) توسط گرگ، یک دروغ بوده است.»
منبع: جام نیوز [ یکشنبه 92/4/30 ] [ 2:23 عصر ] [ باران ]
[ نظرات () ]
|
|
[ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : PIcHaK.NeT ] |