سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک فنجان بصیرت
چه فرقی می کند. درعصر ارتباطات‌ نفس بکشم یا قرون وسطا. وقتی خبری ازتو نباشد. دوره جاهلیت است. اللهم عجل لولیک الفرج .... 
قالب وبلاگ

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: در شأن مجلس نبود که مهم ترین طرح سیاست خارجی در ربع ساعت بدون توجه به پیشنهادات تصویب شود.

خبرگزاری فارس: تصویب مهم ترین طرح سیاست خارجی در ربع ساعت در شأن مجلس نبود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز سه‌شنبه پارلمان طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: در شأن مجلس جمهوری اسلامی نبود که مهمترین طرح سیاست خارجی این دوره در عرض یک ربع بدون قرائت سایر پیشنهادات تصویب شود.

وی اضافه کرد: بهتر بود پیشنهادات مطرح شود تا موافقان و مخالفان صحبت کرده و مردم از مسائل آگاه شوند؛ این طرحی که امروز ما آن را تصویب کردیم دارای بخش‌های مختلفی بود و بهتر بود مردم می‌دانستند نگرانی‌های ما درباره بازرسی از اماکن نظامی و بازگشت‌پذیری تحریم‌ها چیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهادات زیادی در رابطه با این طرح مطرح شده بود، یادآور شد: البته در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم فقط در یک جلسه طرح بررسی و به تصویب رسید، هم در آن جلسه و هم در نشست امروز فرصت نشد پیشنهادات نمایندگان مطرح و بررسی شود.

بذرپاش برخی پیشنهادات نمایندگان را مطلوب، کارشناسی شده و بر پایه مسائل فنی و تخصصی دانست و تصریح کرد: بهتر بود این پیشنهادات مطرح می‌شد تا مردم از مواضع نمایندگان آگاه شوند.

وی با اشاره به جلسات فراکسیون‌های اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت برای جمع‌بندی پیرامون طرح برجام، گفت: ما جلساتی درباره این طرح داشتیم و از طرف فراکسیون اصولگرایان بنده با آقایان زارعی و زاکانی در این جلسات حضور داشتیم، از طرف فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز آقایان جلالی، بروجردی و حقیقت‌پور حضور داشتند البته در جلسه‌ای که آقای لاریجانی در آن حضور نداشتند بحث‌هایی پیرامون این مباحث مطرح شد اما در جلسه نهایی آقای لاریجانی نیز حضور داشتند.

وی اضافه کرد: ما در آنجا 11 پیشنهاد مطرح کردیم البته در جمع 6 نفره مذکور که آقای توکلی حضور داشتند اکثر پیشنهادات ما پذیرفته شد اما مباحث به جلسات آخر در حضور رئیس مجلس موکول شد.

بذرپاش با اشاره به نشست منتخبین فراکسیون‌های اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت با رئیس مجلس، اظهار داشت: در آن جلسه از 11 پیشنهاد ما که در جلسه مشترک 9 تای آنها پذیرفته شده بود تمامی منتفی شد و فقط درباره بحث تحریم‌ها و اینکه در صورت بازگشت تحریم‌ها دولت باید چه کار کند بحث‌هایی مطرح شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین تصریح کرد: در جلسه مذکور پیشنهاد اینکه ما در دو سال به 190 هزار سو برسیم پذیرفته شد البته این پیشنهاد جایگزین پیشنهاد راه‌اندازی کارخانه سوخت شد؛ کارخانه سوخت تعریف روشن و شفافی ندارد اما 190 هزار سو در دو سال کاملاً مشخص است؛ بحث دیگر ما واژه به «دولت اجازه داده می‌شود»، بود مبنی بر اینکه ما پیشنهاد دادیم «دولت می‌تواند» جایگزین آن شود، در نهایت پیشنهادات ما به همین دو موضوع محدود شد اما اینکه این طرح با توافق دو فراکسیون بود (صحیح نیست).

«جلسات مشترک ما با فراکسیون رهروان ولایت درباره طرح برجام برگزار شد اما پیشنهادات ما رد شد و به همین دلیل طبیعتاً توافقی صورت نگرفته است. یکی از دلایلی که ما این طرح را امضا نکردیم همین نکات بود زیرا از بنده خواسته شد طرح را امضا کنم اما به دلایلی که گفتم طرح را امضا نکردم».

بذرپاش در پاسخ به این سؤال که آیا شما امضا را منوط به خواندن گزارش نکرده بودید، گفت: خیر. بنده چنین حرفی نزده‌ام.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پاسخ به این سؤال که موضع آقای حداد درباره برجام و مسائل پیش آمده پیرامون آن چیست، گفت: من در این باره اطلاعی ندارم و بهتر است از آقای حداد سؤال کنید. ما در این باره واحدیم اما دلیل عدم حضور آقای حداد این بود که وی بیمار بود و به دلیل بستری شدن نتوانسته بود در مجلس حضور یابد.


[ سه شنبه 94/7/21 ] [ 5:10 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
رئیس سابق «سیا» ضمن انتقاد از برجام تأکید کرد که برخی شرایط توافق هسته‌ای با ایران مزخرف است و از آنجایی که بازرسان به تأسیسات نظامی ایران دسترسی ندارند، نباید اجازه لغو تحریم‌ها علیه ایران داده شود.

«جیمز وولسی» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در دوران دولت «بیل کلینتون» اوایل دهه 1990، هشدار داد که توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) امنیت کانادا و جهان را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش تورنتو سان، وی در طول دیدار هفته گذشته خود به «تورنتو» درباره برجام گفت: «این توافق نه تنها توانمندی ایران برای دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای را کاهش نمی‌دهد بلکه آن را افزایش می‌دهد. ممکن است آنها از قبل یک بمب داشته باشند...اگر چنین چیزی اتفاق بیافتد. زندگی همه ما، کانادایی‌ها، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تغییر می‌کند.»

رئیس سابق سیا مدعی شد که امور از کنترل خارج می‌شود زیرا «احتمالاً وضعیتی پیش می‌آید که دفعه بعد یک بحران بزرگ در خاورمیانه به وجود می‌آید و آن هنگام نه تنها یک کشور بلکه چندین کشور در خاورمیانه سلاح‌ هسته‌ای خواهند داشت».

وولسی تأکید کرد که در چنین شرایطی «جهانی خواهید داشت که ثبات هسته‌ای در آن وجود داشته باشد، خطرات زیادی وجود دارد که برخی از این نفرت‌های کهنه این قرن‌ها یا حتی هزاره‌ها وقتی بحران خاورمیانه به وجود آید، مسلط می‌شوند و برخی در این میان از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد».

طبق این گزارش، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در صدد است دستور اجرایی تصویب برجام را در 15 اکتبر (23 مهرماه) به امضا درآورد و اوایل 2016 اجرایی می‌شود.

رئیس سابق سیا چندین بند برجام را مسخره دانست و گفت که برخی شرایط توافق با ایران مزخرف هستند زیرا بازرسان نمی‌توانند از هیچ تأسیسات نظامی ایران بازدید کنند.

وی گفت چگونگی توانمندی ایران برای ارائه نمونه‌های خاک خود برای آزمایش ماده رادیواکتیو یک شرط مسخره در برجام است.

رئیس سابق سیا تأکید کرد: «توصیه می‌کنم یک چیزی که نباید انجام دهیم، لغو تحریم‌های ایران است.»

منبع: فارس

[ سه شنبه 94/7/21 ] [ 5:2 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
به نظر می‌رسد، همزمانی انتشار نامه چهار وزیر با تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی بی‌ارتباط نباشد؛ چون مجلس هنوز برجام را تأیید نکرده و دشمن هم تحریم را بر نداشته است بنابراین مردم، رسانه‌ها و فعالان اقتصادی حتی سهام‌داران به مجلس فشار بیاورند تا برجام را سریعاً تأیید کند.

پایگاه بصیرت،علی قاسمی/ نامه مشترک چهار وزیر به رئیس‌جمهور و نگرانی آنها از وضعیت اقتصادی کشور و نزدیک شدن به نقطه بحران، بازتاب وسیعی در داخل و خارج از کشور داشت و در پی این بازتاب‌ها واکنش‌های زیادی هم از سوی افکار عمومی و هم از سوی صاحب‌نظران حرفه‌ای، چه حامی و طرفدار دولت و چه از سوی منتقدان انجام گرفته است. درست زمانی که همه منتظر شنیدن اخبار خوش اقتصادی پس از توافق هسته‌ای بودند، نامه چهار وزیر آب سردی بر همه این انتظارهای چند ماهه مردم درباره بهبود اوضاع اقتصادی پس از توافق بود. ظاهر قضیه این است که متن نامه خیلی شفاف و بدون هیچ حاشیه درباره دو موضوع اقتصادی وضعیت رکود و بازار سرمایه به‌منزله نماگر اصلی اقتصاد است؛ اما نامه‌نگاری و رسانه‌ای کردن آن در زمانی که به اجرای برجام و لغو تحریم‌ها نزدیک می‌شویم، نشان از آن دارد که چرا از سوی گروهی در دل خود کابینه دولت این اتفاق افتاده است. فروض مختلفی متصور است که به‌طور اجمال بیان می‌شود تا اهداف پشت ‌پرده آن بهتر مبرهن شود.
اقدام فوری و فوق‌العاده بازار بورس؛ از ترکیب چهار وزیری که به طور مشترک درباره رکود بازار سرمایه به رئیس‌جمهور نامه‌ای نوشتند، از حیطه کاری آنها پیداست که با شرکت‌های بورسی در ارتباط هستند. افت 180هزار میلیاردی ارزش بازار بورس اوراق بهادار در حدّفاصل دی ماه سال 92 تا شهریور ماه سال جاری، افزون‌بر آب شدن سرمایه ریز و درشت سهامداران، رکود حاکم بر این بخش به سمت بحران اقتصادی حرکت می‌کند. به نظر می‌رسد، این وزیران احساس کرد‌‌ه‌اند، دولت باید اقدام فوری و فوق‌العاده یا به عبارت دیگر اقدامی وسیع‌تر از اوضاع عادی در بازار سرمایه انجام دهد. شاید وزیران امضا‌کننده در این فکر بوده‌اند با عمومی کردن این نامه، رویکرد آقای روحانی به وضعیت رکود در اقتصاد را تغییر دهند تا به مسئله رکود و بورس بیشتر توجه ‌کند.
مخالفت تلویحی با تداوم سیاست‌های اقتصادی؛ دولت روحانی با سیاست‌های انقباض پولی و انضباط مالی، طی دو سال گذشته تا حد زیادی سعی در مهار پایه پولی و تورم داشته است؛ موضوعی که خود به تعمیق رکود در اقتصاد ایران منجر شده است. آنچه در نامه چهار وزیر به روحانی وجود داشت، بخشی شامل انتقاد به سیاست‌های فعلی اقتصادی و تداوم آنهاست. بدون شک، وزرای امضاکننده، مخالفت تلویحی خود را با تداوم این سیاست‌ها اظهار کرده‌اند. احتمال دارد با این کار به بانک مرکزی برای تزریق نقدینگی به بازار فشار وارد کنند. اگر این اتفاق بیفتد، خود تزریق نقدینگی غیرمتعارف سبب می‌شود به نقطه اولیه دو سال پیش بر‌گردیم که رکود و تورم بالا را با هم داشتیم.
تأثیرگذاری بر روند تصویب برجام در مجلس؛ به نظر می‌رسد، همزمانی انتشار نامه چهار وزیر با تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی بی‌ارتباط نباشد؛ چون مجلس هنوز برجام را تأیید نکرده و دشمن هم تحریم را بر نداشته است بنابراین مردم، رسانه‌ها و فعالان اقتصادی حتی سهام‌داران به مجلس فشار بیاورند تا برجام را سریعاً تأیید کند.
فرار به جلو به دلیل عدم پاسخگویی؛ در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست که وزیران با نوشتن نامه، مشکلات اقتصادی را نزد افکار عمومی ببرند و به رئیس‌جمهور خود هشدار دهند که اوضاع بحرانی است. مگر افکار عمومی می‌توانند وظیفه دولت را انجام دهند که آنان را در جریان این مشکلات قرار می‌دهند. معمولاً در مواقعی که فردی خود را با دولت هماهنگ نمی‌داند، استعفا می‌دهد تا فردی جایگزین او شود که بتواند با سیاست‌های دولت هماهنگ باشد.چون این اتفاق افتاده است، به نظر می‌رسد که این حرکت نوعی فرار به جلو است و آنان به جای اینکه وظایف خود را در راستای رکودزدایی انجام دهند و دو سال عملکرد خودشان را به ملت گزارش دهند، اقدام به نوشتن نامه هشدارآمیز به مافوق خود کرده‌اند که با عرف سیاسی هیچ‌کدام از نقاط دنیا سازگار نیست.ایجاد شکاف در بین کابینه آقای روحانی؛ هرچند در این نامه، به‌صورت رسمی راهکاری ارائه نشده است، اما از مضمون نامه آن می‌توان رد پای دیدگاهی را مشاهده کرد که تنها با طرح مسئله به طور ویژه سیاست‌های پولی در دو سال اخیر را عامل رکود اقتصادی می‌داند و نسبت به برخی از سیاست‌های ناهمسوی اقتصادی هشدار داده شده و بر ضرورت تصمیم‌گیری عاجل، در جهت جلوگیری از بحران تأکید شده است. انتشار نامه می‌تواند به نوعی اختلافی را نشان دهد که تاکنون به این شکل مشهود نبوده است. واگرایی ایجاد شده در گروه اقتصادی، بیش از اینکه ضرورت تغییر سیاست‌ها را طلب ‌کند، این تحلیل را به‌وجود می‌آورد که باید دلایل ایجاد‌کننده چنین واگرایی برطرف شود. برای نمونه، درباره نرخ ارز سه دیدگاه متفاوت (افزایش نرخ ارز، کاهش نرخ ارز و حفظ وضع موجود ) را شاهد هستیم.
تلقی وجود تضارب آرا در دولت؛ هرچند این نامه وجود افتراق را در بعد سیاست‌های اقتصادی، آن هم در دل دولت نشان می‌دهد، اما برخی از نزدیکان دولت در توجیه این کار به‌گونه‌ای تحلیل کرده‌اند که وجه مثبت کابینه روحانی را نشان می‌دهد، یعنی در آن، همه گوش به فرمان نبوده و تضارب آرا برای رسیدن به بهترین سیاست‌های ممکن وجود دارد.
پس باید این واقعیت را پذیرفت که انتشار نامه و درگیر کردن مردم و افکار عمومی نه تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه این وضعیت را تشدید و بدتر خواهد کرد. حال اگر واقعاً اختلافی در گروه اقتصادی دولت وجود دارد یکی از راه‌حل‌های خروج از این بحران انتخاب یک تصمیم‌گیر و هماهنگ‌کننده مسلط اقتصادی، مانند بسیاری از کشورهاست تا اختلاف‌نظرها برطرف شود. باید قبول کرد که اوضاع رکود تورمی، اوضاع اقتصادی سختی است. برخی از دولت‌ها در قالب انتخاب بین تورم و رکود عمل می‌کنند و توان و تجربه اقدام توأم را ندارند؛ کاری که ما در ایران شاهد آن هستیم، تمرکز گسترده دولت بر روی تورم است که تشدید رکود را به دنبال داشت. دولت در اوضاع کنونی در بهترین حالت می‌تواند عواملی را که خود برای ایجاد رکود به‌وجود آورده است، برطرف کند. دولت باید تعادل بودجه‌ای، عمق‌بخشی به بازارهای مالی، اصلاح قیمت‌های نسبی، اصلاح بوروکراسی عریض و طویل، دست برداشتن از تصدی‌گری، اصلاح نظام بانکی و نرخ سود و... را انجام دهد تا خروج از وضعیت رکود تورمی شتاب بیشتری بگیرد. یکی دیگر از کارهای فوری در این بخش، سیاست‌های انبساطی پولی و هدفمند برای بخش‌های مولد است. همچنین، باید فعال کردن بخش مسکن، پرداخت بدهی‌های دولت به نظام بانکی و در نهایت بسته سیاست پولی برای افزایش منابع قابل وام‌دهی و کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، محور اصلی سیاست‌های اقتصادی دولت برای خروج از رکود باشد.

[ سه شنبه 94/7/21 ] [ 4:30 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]

هدف اصلی دشمن استحاله جمهوری اسلامی و تغییر باورهای مردم است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تبیین اهداف «جنگ نرمِ برنامه‌ریزی‌شده، گسترده و همه‌جانبه نظامِ سلطه با جمهوری اسلامی»، تغییر باورهای مردم را مهم‌ترین هدف این جنگ پیچیده خواندند.

خبرگزاری فارس: هدف اصلی دشمن استحاله جمهوری اسلامی و تغییر باورهای مردم است/ صداوسیما تحلیلی واقع‌بینانه از شرایط داخلی و جهانی داشته باشد

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار مسئولان و مدیران رسانه ملی و اعضا شورای نظارت بر صدا و سیما با تبیین اهداف «جنگ نرمِ برنامه ریزی شده، گسترده و همه جانبه نظامِ سلطه با جمهوری اسلامی»، تغییر باورهای مردم را مهمترین هدف این جنگ پیچیده خواندند و با تأکید بر نقش منحصر به فرد رسانه ملی در این کارزار جدی، برنامه ریزی دقیق و عالمانه را برای تحقق وظایف رسانه ملی مورد تأکید قرار دادند. 

 

حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای سخنان خود به موضوع اهمیت رسانه ملی در نظام جمهوری اسلامی ایران پرداختند و با اشاره به حرکت عظیم رسانه ای که با کمک رسانه های نوپدید، بوجود آمده گفتند: رسانه ملی در صحنه چنین نبرد عجیب و عظیم و درگیری ناخواسته و ناگزیر قرار دارد که همان عرصه پیچیده و بسیار مهم جنگ نرم است. 

 

رهبر انقلاب اسلامی افراد صاحبنظر، دلسوز و دارای انگیزه را به مطالعه و بررسی دقیق ابعاد جنگ نرم فراخواندند و گفتند: در جنگ نرم، همان اهداف جنگ سخت دنبال می شود اما بصورتی فراگیرتر و عمیق تر. 

 

ایشان به برخی پیچیدگی ها و خطرات بیشتر جنگ نرم در مقایسه با جنگ سخت اشاره کردند و افزودند: جنگ نرم برخلاف جنگ سخت، آشکار، قابل فهم و ملموس نیست و حتی در برخی موارد طرف مقابل ضربه خود را می زند اما جامعه هدف، دچار خواب آلودگی و عدم احساس حمله است. 

 

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: جنگ های سخت معمولاً موجب برانگیخته شدن احساسات مردم و ایجاد وحدت و انسجام ملی می شود در حالیکه جنگ نرم، انگیزه های مقابله را از بین می برد و زمینه ساز ایجاد اختلاف نیز می شود. 

 

حضرت آیت الله خامنه ای بعد از بیان خطرات به مراتب بیشتر و نگران کننده تر جنگ نرم در مقایسه با جنگ سخت گفتند: جنگ نرم فقط مخصوص ایران نیست اما در موضوع ایران، هدف اصلی از این جنگ نرمِ فکر شده و حساب شده، استحاله جمهوری اسلامی ایران و تغییر باطن و سیرت، با حفظ صورت و ظاهر آن است. 

 

ایشان با تأکید بر اینکه تغییر باطن و سیرت به معنای تغییر انگیزه ها، شعارها، معارف انقلابی و اهداف بزرگ است، افزودند: در چارچوب اهداف جنگ نرمِ دشمن، باقی ماندن نام «جمهوری اسلامی» و حتی حضور یک معمم در رأس آن مهم نیست، مهم آن است که ایران تأمین کننده اهداف امریکا، صهیونیسم و شبکه قدرت جهانی باشد. 

 

رهبر انقلاب اسلامی، مسئولان و مردم را آماج اصلی چنین جنگِ نرمی دانستند و خاطرنشان کردند: در مورد برنامه ریزی که در جنگ نرم برای مسئولان وجود دارد با آنان صحبت کرده و خواهم کرد اما مخاطبان اصلی جنگ نرم مردم به ویژه نخبگان، دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان و عناصر فعال هستند. 

 

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: آنها بدنبال تأثیرگذاری بر مردم و تغییر طیف وسیعی از باورهای آنان بویژه جوانان و نخبگان هستند که باورهای اعتقادیِ دینی، سیاسی و فرهنگی مردم از جمله این باورها است. 

 

ایشان گفتند: مردم ما باورهای اعتقادی درخصوص دین، خانواده، مسئله «زن و مرد»، استقلال، مقابله با بیگانه، مردم سالاری اسلامی و مسائل گوناگون فرهنگی دارند و طرف مقابل تلاش دارد این باورها را دستکاری کند و یا تغییر دهد. 

 

رهبر انقلاب اسلامی، تغییر باور به گذشته را از دیگر اهداف مورد نظر در جنگ نرم برشمردند و تأکید کردند: مردم ما نسبت به رژیم فاسد و مستبد گذشته باورهایی دارند که در جنگ نرم تلاش بر این است تا این گذشته زشت و پلید و سیاه به گذشته ای درخشان و زیبا تغییر یابد. 

 

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: آنها می خواهند با تغییر باور به گذشته، نتیجه بگیرند که لزومی به وقوع انقلاب اسلامی برای از بین بردن آن گذشته، وجود نداشته است. 

 

ایشان تغییر باور به آینده و حال را از دیگر اهداف جنگ نرم دانستند و خاطرنشان کردند: آنها می خواهند به جوان امروزی القاء کنند که وضع کنونی کشور مایه شرمندگی است و رسیدن به پیشرفت در آینده نیز غیرممکن است تا نشاط و تحرک و علم آموزی و امید به آینده را از نسل جوان بگیرند. 

 

رهبر انقلاب اسلامی ایجاد باورهای غیرواقعی در جوانان نسبت به جهان بویژه امریکا و اروپا و ترسیم کشورهایی پیشرفته، راحت، امن و بدون مشکل از آنها را یکی دیگر از اهداف جنگ نرم برشمردند و در جمع بندی این بخش از سخنان خود گفتند: هدف اصلی و نهایی جنگ نرم طراحی شده، انحلال درونی و استحاله داخلی جمهوری اسلامی از طریق تغییر باورها و سست کردن ایمان مردم و بویژه جوانان است. 

 

رهبر انقلاب با اشاره به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دشمن در جنگ نرم افزودند: همه پیشرفتهای روزافزون محیط مجازی در خدمت تحقق اهداف جنگ نرم است اما مهمتر از این امکانات و پیشرفتهای سخت افزاری، لشکر عظیم نخبگان فکری، سیاسی، ادبی، اجتماعی، و فعالان برجسته ارتباطات و رشته های مختلف هنری است که عقبه ی نرم افزاری قوی و تأثیرگذاری را برای تحقق اهداف جنگ نرم فراهم آورده است. 

 

ایشان برنامه ریزی و کار و تلاش منسجم را از ویژگیهای بارز طراحان و مجریان جنگ نرم برشمردند و خاطرنشان کردند: در همه تولیدات و فراورده های صوتی، تصویری و مکتوب جبهه مقابل ملت ایران، مقاصد و اهداف جنگ نرم، البته عمدتاً بطور غیرمستقیم، پیگیری و القا می شود. 

 

رهبر انقلاب در همین زمینه ترویج دین حداقلی و دین سکولار را که با هر رفتار شخصی و اجتماعی قابل انطباق است از جمله اهداف پنهان برنامه های عمدتاً اجتماعی رسانه های بیگانه خواندند و افزودند: آنها در پیگیری پیچیده اهداف خود، کاملاً جدی و دارای برنامه هستند اما ما در این زمینه عقب هستیم.

 

حضرت آیت الله خامنه ای، تلاشهای رسانه ملی را قابل توجه دانستند و در عین حال افزودند: باید این تلاشها را به عمق برد و اهداف مورد نظر را بدون تظاهر و درشت نمایی، در حد ظرفیت همه برنامه های صدا و سیما به صورت هنرمندانه ترویج کرد تا مخاطبان اقناع شوند و بپذیرند.

 

رهبر انقلاب مهمترین کار برای تحقق مشهود اهداف رسانه ملی در قبال جنگ نرم دشمنان را، دست یابی به تحلیلی مبنایی، صحیح و واقع بینانه از شرایط داخلی، منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی خواندند و افزودند: این تحلیل، ذهنها و جهت گیریهای سطوح مختلف مدیریتی و بدنه سازمان را منسجم می کند و پایه همه فعالیتها قرار می گیرد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای، پرهیز از اغراق در تواناییها، توجه به مشکلات، تأثیرناپذیری از تبلیغات گمراه کننده بیگانگان، پرهیز از سطحی نگری، و توجه به ظرفیتهای بالفعل و بالقوه را در دستیابی به تحلیل مبنایی در صدا و سیما مؤثر دانستند و افزودند: مقایسه صحیح موقعیت کشور با دوران متناظر انقلابهای مهم جهانی، می تواند به درک و اقع بینانه از شرایط کشور، کمک کند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مشکلات فراوان، جنگهای داخلی خونین و حتی بازگشت برخی انقلابهای معاصر جهان به رژیم های گذشته افزودند: باید موقعیت کنونی ایران را با موقعیت امریکا در حدود چهل سال پس از اعلامیه مهم استقلال آن کشور و موقعیت فرانسه پس از 4 دهه از انقلاب کبیر فرانسه مقایسه کرد تا شرایط امروز ایران و پیشرفتهای چشمگیر کشور بهتر درک شود.

 

رهبر انقلاب که در تبیین ضرورت دست یابی به تحلیل مبنایی و جامع الاطراف در صدا و سیما سخن می گفتند خاطرنشان کردند: در این چارچوب باید سیاه نمایی های بیگانگان را مد نظر داشت و متوجه بود که آنها در تحقق اهداف جنگ نرم، ایران را به جهانیان و حتی به خود ایرانیان واژگونه معرفی می کنند ضمن اینکه تصویر رسانه ای آنها از جهان نیز کاملاً مغرضانه است.

 

حضرت آیت الله خامنه ای به مسئولان و مدیران رسانه ملی پیشنهاد کردند برای دستیابی به تحلیلی پایه و واقع بینانه به مقایسه موقعیت جمهوری اسلامی با برخی کشورهای منطقه بپردازند که در 4 دهه اخیر زیر سایه آمریکا زندگی کرده اند.

 

ایشان گفتند: این مقایسه نشان می دهد که تسلیم، چه نتایجی دارد و ایستادگی به چه خیرات و پیشرفتهایی منجر می شود.

 

رهبر انقلاب پس از تشریح ضرورت برخورداری صدا و سیما از تحلیل مبنایی به عنوان پایه همه تولیدات و برنامه ها در تبیین دومین کار رسانه ملی برای پیگیری محسوس تر و هنرمندانه وظایف خود، تعریف و تدوین یک تفکر مبنایی و اصولی را ضروری خواندند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به راهبردهایی که در آغاز مسئولیت آقای سرافراز به رسانه ابلاغ شده تأکید کردند: همه این راهبردها باید دنبال و برای اجرای آنها برنامه ریزی دقیق و عالمانه شود که البته در برخی موارد کارهای خوبی شده است.

 

حضرت آیت الله خامنه ای برنامه ریزی عالمانه و دقیق برای تحقق راهبردهای ابلاغی صدا و سیما و راهبردی جمهوری اسلامی را از دیگر ضروریات حرکت رسانه ملی برشمردند.

 

ایشان رسانه ملی را رسانه نظام و کشور و انقلاب دانستند و تأکید کردند: صدا و سیما قرارگاه مقدم و فعال مقابله با جنگ نرم است و مدیران و کارکنان رسانه ملی، سرداران و سربازان این جنگ نرم هستند.

 

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با تشکر از زحمات مدیران و کارکنان رسانه ملی بویژه آقای سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما، ایشان را فردی پرکار، سخت کوش، با همت، منظم، ساده زیست و بدور از تشریفات و تجملات، پاک دست، حساس در مورد بیت المال، شجاع، دارای جسارت در تصمیم گیری و خلاق و مبتکر و نوآور دانستند و خاطرنشان کردند: این ویژگی ها بسیار با ارزش و مورد تحسین است که باید استمرار داشته باشند و برای سازمان صدا و سیما به عنوان یک سازمان فرا قوه ای لازم و ضروری است.

 

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای سرافراز رئیس سازمان صداوسیما گزارشی از برنامه ها و اقدامات این سازمان بیان کرد.

 

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به چالش ها و مشکلات رسانه ملی، گفت: اصلاح ساختار اداری و همچنین اصلاح آیین نامه ها و مقررات، فراهم کردن مقدمات راه اندازی رسانه تعاملی، برنامه ریزی برای تقویت حضور در محیط وب و شبکه های اجتماعی تلفن همراه، افزایش کیفیت تولیدات رسانه ملی از جمله مهمترین فعالیتها و رویکردهای صدا و سیما است.

 

وی افزود: پیگیری موضوعات راهبردی همچون گفتمان انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و رشد علمی، تاسیس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی، بازطراحی و راه اندازی شبکه کودک، ایجاد گروه زیبایی شناسی و علوم شناختی، بکارگیری نیروهای جوان و مؤمن در مدیریت های مختلف، افزایش میزان مخاطبان رسانه ملی و افزایش اثرگذاری شبکه های العالم و پرس تی وی، راه اندازی خبرگزاری صداوسیما و حرفه‌ای‌ و روزآمد شدن شبکه خبر، تاکید بر تحلیل و تفسیر رویدادها، راه اندازی کانال های آذری، کردی و اردو در حوزه برون مرزی، بازسازی منابع آرشیوی، توجه به موسیقی دینی و آیینی و انقلابی و توجه به اعتماد و احساس امنیت مردم از دیگر برنامه ها و اقدامات رسانه ملی بوده است.

 


[ سه شنبه 94/7/21 ] [ 4:30 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
در خرداد ماه سال جاری و زمانی که از عمر این مجلس حدود یک سال باقی مانده بود دیداری خصوصی بین نمایندگان و رهبر برگزار شد که با توجه به حساسیت های روزهای اخیر و مفاد این سخنرانی جا دارد مورد بازنگری و توجه ویژه قرار گیرد.
خانه ملت و چالش برجام/ ضرورت جلوگیری مجلس از پرتگاه هولناک فروغلتیدن در نظام سلطه

گروه سیاسی«تیتریک»؛ معمولا قدم گذاشتن در مسیر های ناشناخته با مخاطرات زیادی همراه است . مسیرهایی که انسان شناخت کافی از ابعاد و مخاطرات آن نداشته باشد . عقل حکم میکند در چنین وضعیتی یک راهنما و بلد راه مسیر را مشخص ،عوامل طبیعی و غیر طبیعی ،سطوح ناهموار ، پرتگاه ها و ... را گوشزد کند و در صورت لزوم پیش بینی لازم را انجام دهد. قطعا عرصه سیاست از پر خطر ترین و پیچیده ترین مسیر های زندگی اجتماعی است . به تعبیری سیاست دریای عمیقی است که غواص های آن در این دریا غرق می شوند.چه خوب است که در این مسیر خطرناک یک راهنما آگاه دلسوز انسان را راهنمایی کند . به لطف انقلاب اسلامی وضعیت مهیا گردیده است. رهبر حکیم انقلاب همواره مسئولین نظام و سیاست مداران را با فرمایشات خود در عرصه های گوناگون سیاسی و اجتماعی و مدیریتی هدایت نموده است . نمایندگان مجلس نیز به عنوان تصمیم گیران اصلی نظام مقدس اسلامی همواره مورد خطاب فرمایشات رهبری بوده اند و هستند.

ضرورت جلوگیری مجلس از پرتگاه هولناک فروغلتیدن در نظام سلطه//// یادداشت آقای بربند ملاحظه کنند

در خرداد ماه سال جاری و زمانی که از عمر این مجلس حدود یک سال باقی مانده بود دیداری خصوصی بین نمایندگان و رهبر برگزار شد که با توجه به حساسیت های روزهای اخیر و مفاد این سخنرانی جا دارد مورد بازنگری و توجه ویژه قرار گیرد.

ایشان در ابتدا با اشاره به ماه شعبان چند نکته اخلاقی سیاسی را مطرح میکنند . از جمله این که جوهر اصلی جامعه اسلامی ایمان و عمل صالح است. تاکید ایشان در این بخش بر سنگینی مسئولیتی است که به دوش همه قرار دارد :« وظیفه سنگین است» «اگر بخواهیم این وظایف را انجام دهیم ...» «ما چه کار کنیم که به وظیفه الهی خود عمل کرده باشیم»

رهبر انقلاب در این بخش از فرمایش خود تاکید بسیار ویژه ای به انجام وظیفه در این یک سال باقی مانده از عمر مجلس دارد. ایشان شش بار درباره یک سال باقی مانده از مجلس صحبت کردند و مطالبی را گوشزد نمودند.

جای سوال دارد که چه اتفاق مهمی در این یک سال اخیر امکان دارد بیفتد که ایشان تا این حد روی آن تاکید دارند؟

در ادامه بحث ایشان ضرورت پاسخگویی بعد این یک سال را مطرح می کنند . آن هم نه پاسخ گویی به مردم! که آنرا میشود رفع و رجوع کرد ، پاسخ گویی به خداوند و آن کسی که بر دلهای همه حاکم است .

ایشان شش توصیه مهم به نمایندگان ملت را مطرح میسازند.

اول اشاره به انتخابات و تاثیرگذاری آن بر رفتار نمایندگان است: « مراقب باشید که عامل انتخابات آخر سال بر نحوه اقداماتی که در این سال میکنید ، اثر نگذارد» شاید تحلیل این سخن این باشد که اگر تصمیمی ، نظری و حرف لازمی و مهمی بود که باید گرفته و گفته میشد که آن بر انتخابات و رای نامزدها اثر منفی دارد با شجاعت تمام آنرا مطرح کنند و وظیفه خود را فارق از اثر انتخاباتی آن انجام دهند.

توصیه دوم درباره برنامه ششم توسعه است: «دچار بیحوصلگی در تدوین قانون برنامه ششم نشوید» چون آخرین سال مجلس هست و معمولا انسان ها در دوره آخر مسئولیت خود امکان دارد دچار بیحوصلگی و کم رغبتی به امور شوند این توصیه مطرح گردید تا نمایندگان در تدوین قانون برنامه ششم از این آفت مصون بمانند.

مسئله دیگری که عنوان شد بحث تعامل با دیگر قوا و به خصوص دولت است که ایشان با اشاره به ضرورت تعامل با دولت بر حسن ظن و عدم گروکشی و توهین به وزرا تاکید داشتند.

توصیه چهارم مسئله مهم اقتصاد مقاومتی است. « از بن دندان به مسئله اقتصاد مقاومتی باید باور آورده شود»در این بخش ایشان با اشاره به مسئله هسته ای راه حل نهایی آن را تقویت درونی کشور می دانند. «اگر این تقویت از درون انجام گیرد آن کار (مسئله هسته ای) آسان خواهد شد غیر از این مسئله هسته ای سریال های دیگری در انتظار ماست ... حل آن مسائل آسان خواهد شد اگر چنانچه ما توانستیم مسئله داخلی را حل کنیم»

اما مهمترین مسئله ای که در این سخنرانی مطرح شد درباره مواضع اصولی مجلس شورای اسلامی است .

«شاکله مجلس شورای اسلامی باید بنای مرتفع مواضع اصولی باشد . معیار هم فرمایشات امام و وصیت نامه امام و همین بیست و چند جلد بیانات امام است نگاه کنیم ببینیم مجموعه بیانات امام چه رفتاری را ، چه جهت گیری ای را برای انقلاب و برای نظام جمهوری اسلامی ترسیم میکند. روی این مواضع باید ایستاد... اگر این شد ، آن وقت در پرتگاه هولناک فروغلتیدن در نظام سلطه ما دچار نخواهیم شد. در یک چنین پرتگاه هولناکی فرو نخواهیم غلتید ، والاّ اگر این نشد ، خطرات در این زمینه زیاد است .»

اما اینجا جای تامل و دقت است که آن پرتگاه هولناک فروغلتیدن در نظام سلطه که در تعبیر رهبر با کار رفته است چطور امکان وقوع دارد؟ البته با توجه به سخنان بعدی رهبر در مورد نفوذ دشمن در عرصه های مختلف سیاسی و تصمیم گری شاید جواب به این سوال آسان تر شود.

ضرورت جلوگیری مجلس از پرتگاه هولناک فروغلتیدن در نظام سلطه//// یادداشت آقای بربند ملاحظه کنند

در یک ساله اخر مجلس چه رویداد و اتفاق مهمی امکان وقوع دارد که رهبر آینده نگر و حکیم این گونه درباره آن تاکید و توجه دارد؟ با نگاهی کوتاه به وضعیت سیاسی کشور قطعا این نتیجه حاصل میشود که مهترین مسئله این سال و حتی چهار سال اخیر کشور پرونده هسته ای کشور است که ابعاد آن بسیار گسترده تر از حد تصور است که هم در کلام رهبر و هم در سطح عالی نظام این اهمیت مشهود است. شاید این پرونده آنقدر اهمیت پیدا کرده که باید گفت مهمترین مسئله دهه اخیر کشور و حتی دولت یازدهم و مجلس دهم است.

دولت در حل این مسئله اقدامات مد نظر خود را انجام داده که متن تهیه شده موسوم به برجام حاصل آن است.حال زمان آن است که مجلس نقش تاریخی و نهایی خود را در بررسی و موشکافی از این متن انجام دهد و نظر خود را نسبت به رد و یا تصویب آن ارائه دهد.

مدل حل مسئله هسته ای در دیدگاه حضرت آقا که در این دیدار نیز به آن اشاره شد تقویت درونی کشور و توجه با بالا بردین ظرفیت های داخلی برای ناامید شدن دشمن است . در مسئله تحریم های راه حل نهای آن اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید داخلی میباشد.

حال با توجه به تاکید بسیار ویژه رهبری به تصمیمات مجلس در یک ساله اخیر و استفاده از تعابیری چون پرتگاه هولناک فروغلتیدن در نظام سلطه جای شکی باقی نمی ماند که ایشان نمایندگان مجلس را از خطری بزرگ و مهم بیم میدهند که ضرورت هشیاری و دقت را دو چندان میکند.

جا دارد نمایندگان ملت با هوشیاری و تیز بینی نسبت به توطئه های دشمن و با توجه به جهت گیری حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و تاکید بر مواضع اصولی به وظیفه اسلامی و اعتقادی خود در این مقطع حساس از کشور عمل نموده تا هم در پیشگاه خداوند و هم در نظر ملت سرافراز ایران سربلند از رفتار و تصمیمات خود دفاع کنند و کشور را از فروغلتیدن در پرتگاه هولناک نظام سلطه نجات دهند.


امید کیاهمتی - کارشناس علوم سیاسی - تیتریک


[ یکشنبه 94/7/19 ] [ 4:9 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
سردار دهقان از آزمایش موفقیت آمیز جدیدترین موشک بالستیک ایران خبر داد.

[ یکشنبه 94/7/19 ] [ 4:9 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده‌های آنان صبح امروز (چهارشنبه) با رهبر انقلاب دیدار کردند.

[ چهارشنبه 94/7/15 ] [ 4:19 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
ارسال نامه چهار وزیر دولت یازدهم ( وزاری اقتصاد و دارایی، تعاون و رفاه، دفاع و صنعت و معدن ) به رئیس جمهور و هشدار آنها نسبت به لزوم عبور از شرایط رکود کشور به منظور جلوگیری از ورود به شرایط بحرانی در رسانه ها مختلف کشور بازتاب وسیعی به همراه داشت.
منبع: دانا

[ سه شنبه 94/7/14 ] [ 5:29 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: بر مردم انقلابی و ولایی ایران فرض است که بیش از پیش هوشیار بوده و چهره‌های خط امامی را برای انتخابات آتی بشناسند و از آنها حمایت کنند.
منبع: مهر

[ سه شنبه 94/7/14 ] [ 5:27 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
دولت به امامزاده برجام متوسل شده فارغ از این که این امامزاده اقتصاد ایران را شفا نمی‌دهد.
منبع: فارس

[ دوشنبه 94/7/13 ] [ 5:57 عصر ] [ باران ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

قُل هٰذِهِ سَبیلی أَدعو إِلَى اللَّهِ ۚ عَلىٰ بَصیرَةٍ أَنا وَمَنِ اتَّبَعَنی ۖ وَسُبحانَ اللَّهِ وَما أَنا مِنَ المُشرِکینَ﴿۱۰۸﴾ یوسف بگو: «این راه من است من و پیروانم، و با بصیرت کامل، همه مردم را به سوی خدا دعوت می‌کنیم! منزّه است خدا! و من از مشرکان نیستم!»
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 32
بازدید دیروز: 40
کل بازدیدها: 1042195
  • قالب بلاگ اسکای | اس ام اس دون